Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

Salut, duminica trecuta am facut un drum , Bucuresti - Sibiu si retur, aproximativ 600 km. Constatari:

1. Nu a dat pic de apa afara (pe la vas de expansiune),mai ales in conditiile in care erau 32 grade afara, si am mers cu 120km/h (pe autostrada) deci motorul era super incins.

2. Am oprit la o benzinarie pe drum ptr alimentare, si am observat ceva nu tocmai placut: dupa oprirea motorului, imi sufla apa pe la capacul de la termostat , era subtire jetul de apa , cam de 1mm grosime , am pornit repede motorul si nu mai dadea afara, se facuse presiunea prea mare.

3. Cand am ajuns acasa si am lasat motorul sa se raceasca , mi-a supt iar toata apa din vas. A trebuit sa completez cam 3-4 degete cu antigel.

Sa fie motivul pentru care imi suge apa la racirea motorului , acea pierdere pe la capacul de la termostat? Doar atunci pe drum a fost singura data cand am observat acel jet , si am mai oprit de vreo 4-5 ori motorul si verificat, insa niciodata nu am mai vazut sa sara apa pe acolo. Balta sub masina nu sa facut....nici macar picaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posibil capacul termostatului sa fie deformat si la temperatura mare sa iti piarda prin zona.Mai fa o verificare si apoi vezi ce este de facut,garntura lui sau capac complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul termostatului l-am schimbat acum 2 saptamani odata cu termostatul in sine. Probabil garnitura din el nu e ok...o sa fac o verificare saptamana viitoare la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca iti sufla compresia in spatiul de apa si se formeaza o punga de aer sub presiune asta ar fi problema ta. Cand ai oprit motorul in benzinarie punga de aer sub presiune impingea apa afara prin neetanseitatea dintre capac si corp. Cand ai pornit motorul, pompa de apaa impins apa si aerul afara din motor, aerul a ajuns in dreptul sparturii si ai vazut ca nu mai curge apa. Incearca sa pui un balon, manusa chirurgicala pe busonul de la vasul de expansiune. Daca se umfla sigur creste presiunea peste limita admisa si supapa din buson elibereaza gazele in balon/manusa. Perna de aer din vasul de expansiune compenseaza dilatarea lichidului dar fara a da afara pe supapa. Cand se deschide supapa deja ai un aport de gaze. Nu iti doresc sa fie asa (garnitura de chiualasa ciupita in cel mai fericit caz) dar cam acolo vad eu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred.........garnitura de chiulasa am schimbat-o. O remarca am, cand am schimbat termostatul (cu tot cu capac) in pachet a venit si o garnitura, pe care mecanicul nu a schimbat-o pe motiv ca cea veche e mai buna si are o forma care se muleaza mai bine(cea noua era putin mai mare si putin altfel). Sa fie asta motivul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HMMM..buna combinatie.Nu toti producatorii fac garniturile identice.E posibil ca de aici sa fie buba,pt ca ai montat o garnitura de original pt un corp termostat af.Urmareste bine zona si vezi daca mai ai probleme si daca mai iti pierde.Sistemul de racire trebuie sa fie etans,nu are voie sa piarda antigel sau sa scada indiferent de situatie.Nu ma refer sa completezi 100-200 grame la 2 ani,ma refer sa completezi cate 500 grame pe saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni ma duc la mecanic sa arunce o privire si revin cu informatii....sper sa fie vorba doar de acea garnitura....carmina, nu ai mai trecut pe la topicu asta, ce se intampla? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.sunt indragostita de alt topic :lol: , dupa cum vad esti pe val, se pare ca problema ta va avea un final fericit.

Sa nu uiti Andutzel am specificat: ,,se pare" sa nu intrebi de ce.... fiindca marti parca vad....am fost si....iara, nu mai zic nimic, gata, pa :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai zic nimic dinainte, astept luni sa vad ce fac si cam asta ar fi :)

Oricum , mi-au intrat in sange lucrurile astea, de ficare data cand sunt la mecanic, ies cu ea la final in proba si astept sa se intample ceva (ceva nasol) uneori sunt nerabdator , daca intarzia sa imi sara apa afara imi faceam griji, de ce nu imi sare? :))

Ma rog, apa afara nu mi-a mai dat, doar ca uneori , cand ii vine ei, imi suge apa din vas...Inca ceva, sonda lambda poate avea vreo legatura cu fenomenul? Stiu ca odata la o scanare la skoda, zicea ceva "intermitent lamnda..." numai stiu exact, dar apoi a disparut eroarea.

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda nu poate avea legatura. Eventual "sonda" temperatura motor doar daca e crapat, neetans etc. Sau orice are contact direct cu circuitul antigel. Cum a mai spus cineva verifica de pete albe uscate in jurul motorului.

iti recomand ca pana la rezolvarea problemei sa nu mai pui antigel pune doar apa distilata, ca nu va ingheta. Astfel mai salvezi ceva banuti pana la rezolvare definitiva.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simpatic Andutzel , auzi la el: ,,imi suge apa din vas" :lol: cine mai iti tot ......apa aia? zi? :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@carmina: Motoruuuuuuu :) sau o componenta necunoscuta, inca....

@jagoman: ms de sfat...o sa tin cont.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E motor insetat, domne, ce sa mai...Asa ma resemnasem si eu ca tine, si din 2010 pana acum o luna, o data la ceva vreme completam cu antigel combinat cu apa. Dupa un eveniment din iarna, incepusem sa bag cate juma' de litru de apa in fiecare weekend. Am zis ca asa nu se poate si am schimbat ce era de schimbat.

In cazul tau, iarta-ma ca iti spun, dar imi sustin prima parere cum ca vei fi nevoit intr-un final sa te combini la o alta chiulasa. Cumva, a ta are un defect din motive necunoscute deocamdata. Am tot incercat absolut toate celelalte cauze, dar am eliminat toate componentele circuitului de racire. Daca n-ai ce face, hai sa ne vedem maine sau luni pe undeva sa arunc si eu un ochi la tine sub capota ca sa vad cum se prezinta alea pe-acolo. Nu sunt meserias si nu ma ocup cu asa ceva, dar e bine sa mai primesti si alte pareri. Prin ce zona stai? Eu sunt disponibil aproximativ oricand, ca sunt student! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problema asta, imi scadea nivelul apei din vas, dar imi crestea nivelul de ulei. Deci... macar stiam unde se duce. Daca lasam masina nepornita 24 de ore si desfaceam putin busonul de golire ulei, incepea sa curga apa limpede ca lacrima din baia de ulei. Curgea apa, dupa care incepea sa vina ulei, din ce in ce mai gros. In cele din urma am schimbat garnitura de chiulasa si s-a rezolvat. Dar am avut ceva emotii chiar si dupa ce am plecat de la service, pentru ca nu aveam certitudinea rezolvarii problemei. Garnitura nu era ciupita nicaieri. Apa ajungea in ulei pe langa un prezon, avea niste urme rosii pe el... dar era doar o presupunere in acel moment. Dupa cateva drumuri am observat ca nu mai scade apa din vas, deci pe acolo se ducea apa, pe langa prezonul ala. Am facut de atunci vreo 20.000 km si nivelul de antigel e neschimbat.

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am fost la mecanic , sa uitat la problema cu termostatul, a spus ca pe acolo prindea aer......schimbat garnitura , sigilat bine si acuma e totul ok, chiar a tinut sa imi garanteze ca problema sa sfarsit (ma indoiesc oricum). Oricum o sa o testez weekendul asta, dupa un drum mai lung , ca de obicei dupa un drum lung , la racirea motorului imi tragea toata apa din vas. Pe la vas nu a mai dat picatura de apa afara, deci din punctul asta de vedere, e bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fi fost oringul acesta ,,calcaiul lui Andutzel" ?

,,ma indoiesc oricum": pai de la atata deschis de capota si aplecat sa vezi pe unde da afara, banuiesc ca ai o oarecare dexteritate la ,,indoiala salelor" :lol:

post-25544-0-54562000-1340303127_thumb.j

post-25544-0-92629400-1340303138_thumb.j

post-25544-0-14052300-1340303152_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina, in pozele puse de tine e vorba de garnitura dintre carcasa termostatului si chiulasa, din cate am inteles de la andutzel spunea ceva de garnitura de la capacul termostatului - revin cu linkul http://skodafriends.ro/forum/viewtopic.php?f=14&t=524 unde saboteur (care are cont si aici) a inlocuit acel capac.

Andutzel problema ta o poti considera rezolvata cand dupa o saptamana de folosit masina vei acea acelasi nivel fara sa mai adaugi lichid de racire. Probabil acum ai nivelul undeva peste minim. Fa un semn pe vasul de expansiune si mai vedem ce se intampla. Iti doresc sa nu mai ai probleme dar si eu "ma indoiesc".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, sa stiti ca e oarecum buna treaba, think about it: tragea aer in instalatie pe-acolo si ii crestea nivelul si dadea afara pe la vas. Apoi dupa ce oprea motorul, reusea aerul sa-si faca loc si iesea pe unde a intrat si astfel se facea aerisirea circuitului cu nivelul mai mic decat cel initial datorita "picaturilor" ce le dadea afara pe la capacul vasului. Ramane de vazut daca de-aici s-a tras toata problema. Daca asta era de fapt, atunci trebuie sa tinem mai mult la etanseitatea acestui circuit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.....ai dreptate, am gresit ...in graba, se mai intampla.....acum vorba aia tot de un oring este vorba care tot acolo in zona aia este.

Oricum de aia sunt prietenii, sa te corecteze cand gresesti....nu?

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , imi cer scuze , este vorba de exact poza care a postat-o carmina, de acel oring. Eu am inlocuit tot capacul acela acum ceva timp , odata cu termostatul (si mi-a dat si acel oring in pachet, dar mecanicul nu la schimbat pe motiv ca cel vechi e deja format si se potriveste mai bine , dat fiind faptul ca noul oring avea oarecum alta forma [noroc ca l-am pastrat acel oring] ) , m-am exprimat la termostat, ptr ca acolo se pune termostatul, in acel capacel.

@dic , da ai dreptate o sa astept o saptamana ca sa dau un verdict clar....

@alexaander: treaba e oricum mult mai buna decat acum 2 luni , cand dadea o data la 2 zile apa afara, si o data la 3 zile aveam nivel zero de lichid in vas. in momentul de fata, numai da apa afara si cand o ia capu , mai scade cateva degete, cand se raceste motoru, exact ca sa se aprinda becul in bord. inainte, imi scadea nivelu complet,nu se mai vedea deloc apa in vas.

@carmina:am o dexteritate aparte.....rar intalnita :lol: chiar mia intrat in reflex toata treaba asta. Apropo, am constatat ceva........acuma ca m-am mai linistit cu apa......parca si glumele tale au mai mult haz :lol: :lol: (ma refer la cele din posturile ceva mai vechi) , sper ca nu ti se urca la cap :icon_cheesygrin: oricum , atat tu cat si ceilalti colegi care au trecut pe aici sunteti de nota 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca a rasarit soarele si pe strada ta....sa fiu in ton cu tine, ai grija numai sa nu ti se urce la cap :lol:

In incheiere atat am de spus Andutzel: ,,ma indoiesc oricum" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina, dati peste gura...... te rog :)

Am facut un drum de ~200 km , nu a dat afara, nu mi-a supt apa din vas la racire......pe moment totul e ok......sper sa si ramana asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura ti-a schimbat-o mecanicul, dar nu cumva ti-a strans si suruburile la chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dic , nu stiu la ce te referi.....suruburile le-a strans , garnitura a schimbat-o (cea de la capacutl de termostat - cu chiulasa) , azi am mai facut vreo 300 km , am ajuns la destinatie , dupa 3 ore , nivelul la antigel este identic ca atunci cand am iesit din service(am facut un semn cu marker).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam de suruburile de strangere a chiulasei pe blocul motor, cand ai fost si ti-a schimbat garnitura de chiulasa ziceai ca urma ca dupa 500 km parcursi urma sa te duci sa iti faca o strangere a suburilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!