Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

Pai si dc mi-a supt apa cand sa racit?

Ca mai da cativa stropi afara , trec peste.......

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

alexanderdj

A supt apa pentru ca o parte din circuit era aer. Si dupa eliminarea aerului, golurile unde era acesta s-au umplut cu lichid de racire. Sper ca intelegi ce vreau sa zic desi nu-mi gasesc cuvintele potrivite acum.

Apropo, cand mai pleci cu masina si ai lichidul la 90 de grade, sa dai si tu pe caldura si vezi daca iti baga cald. Daca baga, inseamna ca nu ai aer pe instalatie. Daca nu baga cald si de obicei mergea cand vroiai asta, inseamna ca tot mai ai aer pe traseu.

Asa am patit eu, imi fierbea apa in vas si am dat pe cald sa incerc sa mai incetinesc procesul si imi baga aer rece pe ventilatie. Ma rog, aer la temperatura de-afara.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

Cand dau pe cald - baga cald, cand dau pe rece - baga rece........

Mie imi lua apa si inainte ....deci e o problema mai veche....(asta dupa ce fac peste 200km in afara)

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,De ce ai spus ca macar ptr un timp au disparut problemele? Poate numai am probleme ..."

Asa am intuit eu Andutzel, ca problema ta inca va fi de actualitate. :lol:

,,Mi-a spus ca radiatorul este ok , ptr ca baga si scoate apa afara cum trebuie" sunt de acord doar cu o mentiune: apa nu circula la o presiune mai mare cum trebuie din cauza tevilor subtiri care sunt pe latimea radiatorului, cele care fac legatura intre cele 2 bazine ale radiatorului, din cauza ca pe acele tevi este depunere de piatra suficient cat sa iti intarzie recircularea lichidului de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi o proasta racire nu ar fi facut sa ii creasca temperatura si sa vada si el in bord treaba asta? La prima mea masina (skoda 105S) am intampinat acest lucru - radiator murdar. Prima data am vazut ca imi creste temperatura in bord dar nu s-a "ciupit" garnitura de chiulasa. Am fost nevoit atunci sa ma intorc acasa, vara, cu caloriferul deschis si geamurile lasate ca sa imi ramana acul in zona verde. Am spalat radiatorul si nu am mai avut probleme cat am mai mers cu ea, dar repet, primul simptom a fost cresterea temperaturii - vizibil in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Asa e si normal daca lichidul stationeaza prea mult in zona blocului motor, in final va ajunge sa fiarba. De-aia cand ramane termostatul blocat pe inchis fierbe lichidul acolo.

Nu stiu cum reuseste colegul nostru sa se impace cu situatia asta. Mie mi-a fiert o singura data lichidul pentru ca nu am aerisit eu bine si am avut cosmaruri cu asta in noaptea respectiva, cred ca el e pe niste pastile mai puternice decat ale mele! :))

Intrebarea care isi cauta raspuns neaparat e: unde se duce lichidul? Eu ma gandesc ca are blocul fisurat, dar atunci trebuia sa creasca nivelul uleiului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ce imi recomanzi? :)

Alexander: nu creste apa in bord, in ulei nu am apa, apa se duce doar afara pe gaurica......... iar cand o suge la racire , nu stiu , se evapora?!?!?! pe sub masina nu am avut niciodat apa............. ai dreptate, ma tampit apa asta......numai sunt normal

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se duce pe esapament. Acum termostatul nu mai e blocat pentru ca doar ce l-a schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Daca s-ar duce atata apa pe esapament, s-ar duce bengului bujiile si ar trebui sa aiba probleme cu pornirea, altfel nu se poate. Ca sa pateasca asa ceva, ar trebui sa aiba chiulasa fisurata si el abia ce-a umblat la ea din cate am inteles.

Intr-adevar singura chestie plauzibila e ca se duce apa pe esapament din moment ce nu apare pe nicaieri, dar nu cred ca ar scapa asa ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am spus si mai sus ca imi mai curge apa pe esapament la pornire ,pana se incalzeste. Am gustat , nu are nici un gust si nici o culoare.

Intradevar , am ceva "mici" probleme cu pornirea, in sensul ca rareori o ia mai greu cand ii dau cheie , dar intotdeauna porneste din prima, insa uneori nu o ia la sfert de cheie. Nu exagereaza , dar uneori e vizibil ca e o ia mai greu, dar am presuspus ca e de la baterie ca e baterie mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Atunci fugi sa-ti verifice chiulasa temeinic. Ideea e in felul urmator: e o fisura foarte mica, iar la drumuri mai lungi se dilata si iti baga gaze pe circuitul de racire si de-acolo iti arunca apa afara. Iar cand opresti motorul, pentru ca nu mai circula lichidul cu viteza ca atunci cand e motorul pornit, se strecoara apa pe gaurica si iese in esapament. Cel putin asta e teoria mea si altceva nu vad ce-ar putea fi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa pe esapament scot toate masinile, benzina prin ardere se transforma in CO2 si H2O dar la temperatura la care iese pe esapament apa e deja vapori. La pornire cand espamentul e rece vaporii condenseaza si atunci ii vezi tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de racire circula dar din cauza acelor tevi de care am pomenit recircularea se face mai greu de aceea Dic nu o sa-i creasca temperatura. ,,Greu" nu e ceva de genul ca sufli intr-o teava infundata si ramai cu gura umflata.....poti sufla dar un pic trebuie sa te fortezi. :icon_cheesygrin:

Mai pe scurt, ca sa ma intelegeti la ce ma refer: furtunul cel subtire care vine deasupra vasului (retur) ati vazut ca la o turatie mai mare creste si debitul, dar furtunul cel de sub vas (tur) nu poate asigura recircularea rapida prin radiator din cauza tevilor care avand depuneri incetinesc acest proces, destul ca sa se creeze o presiune mai mare in instalatie ....si sa arunce apa pe la vas...

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Asta nu inseamna ca ar trebui sa-i dea putin pe retur? Intra greu, iese la fel de greu. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexander: m-am gandit si la asta, iar cand am schimbat garnitura , am verificat chiulasa ff atent (adica mecanicul a facut-o) si nu avea nimic vizibil

@dic: asta cred si eu , insa daca tot a venit discutia despre asta , am respecificat ca imi curge

@carmina: a mai ramas varianta ta, si spune-mi ce sa fac in continuare? schimb,curat,sterg,arunc,cumpar ce fac la furtunul ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel subtire vine de pe furtunul de deasupra radiatorului, cel gros de sub bazin intra in furtunul unde este termostatul si de acolo in partea de jos a radiatorului. Unde se lasa mizeria la fund nu? Depunerile le ai pe tevile de jos ale radiatorului.

,,Asta nu inseamna ca ar trebui sa-i dea putin pe retur?" tot ce e posibil, dar daca cel care ar trebui sa-l plimbe mai departe nu poate sa duca ,,putinul" pe care il aduce subtirelul? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Hai ca deja m-a dat peste cap complet sa port astfel de discutii cu o femeie! :))

Ar fi de ajutor daca ati avea o schema cu circuitul de racire de la Fabia ca sa vad cum sunt dispuse toate furtunele si sa inteleg mai bine fenomenul de care zici aici. Teoretic poate fi foarte adevarat ceea ce zici tu, INSA stiu ca i-am zis mai demult sa verifice daca dupa ce ii deschide termostatul ii creste debitul de lichid de racire adus pe retur odata cu turatia motorului. Si iar teoretic, nu ar trebui sa se formeze depuneri acolo daca s-a respectat concentratia lichidul de racire intotdeauna. Si din nou teoretic, poate radiatorul lui e pus din dezmembrari si cine l-a schimbat nu a fost interesant macar sa bage apa pe el cu furtunul si apoi sa-l scurga....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina , ma eviti??

Ce trebuie sa ii fac/verific? Te intreb a 3a oara......cand cedezi? :)

Álexander - baga pe retur si la rece si la cald ....

Modificat de andutzel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, nu am vazut postarea ta.

Andutzel solutia rapida :lol: : am inteles ca a trebuit iar sa completezi, no dupa ce se va face aerisirea ca la carte a instalatiei, lasi in vas nivelul sa fie la minim daca se poate o idee sub minim, atat cat sa nu sesiseze la bord martorul luminos ca nu ai apa in vas, iar busonul de la vas nu il strangi complet. Zero costuri si parerea mea nu o sa mai ai probleme.

Solutia costisitoare: ori mergi pe varianta radiator nou, ori solutii flush ptr. curatirea radiatorului care s-ar putea sa dea rezultate, s-ar putea.....sa nu.

Un caz identic cu deosebirea ca acea persoana n-a mai apucat sa faca inlocuirea pieselor pe care le-ai facut tu, din cauza termocontactului de pe radiator, a inceput sa curga si pe la el, a pus cheia sa-l stranga a facut poc, a inlocuit radiatorul si a eliminat si restul problemelor pe care le ai avut si tu. Sa o luam si dupa logica: in ecuatie a mai ramas pompa de apa si radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , pompa de apa a fost verificata, a zis ca e in regula. La radiator ce sa zic....sau verificat accesoriile lui (ce intra , ce iese din el, si efecte secundare in caz ca ar fi avut probleme) deci aici ar trebui o verificare mai amanuntita.

O sa caut ceva pentru o solutie flush ..... pentru moment , iar daca nu se rezolva ma duc ptr o verificare completa a lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andutzel zi ce cod de motor ai.

Carmina cred ca tu vorbesti de alt tip de motor , furtunul subtire vine din carcasa termostatului si ajunge in stutul superior al vasului de expansiune. Din stutul mai gros de la baza vasului de expansiune pleaca un furtun carte o teava (care aduce apa din radiator si din calorifer) si o baga fix in aspiratia pompei de apa. Deci ar fi exclus ca "putinul" ala de care zici tu sa fie atat de mult incat sa umple vasul si sa dea pe afara.

Un coleg a pus mai multe manuale (vezi topicul manuale in aceasta sectiune - fabia 1) .Eu cred ca andutel are http://www.mediafire...ew/?0jxnrgxdxyx

vezi pag 67-73

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AQW e motoru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci este instalatia ca in link, la pagina 67-73.

Despre gaura de de care zici tu ca o ai, prin care iti da apa afara acolo in manual se vorbeste de o supapa din dop, care abia 0.12 - 0.15 MPa s-ar deschide si ar da afara. Problema este ca tu ai presiune in circuitul de racire si aceea nu e facuta de furtunul subtire cum zice Carmina. Oricata apa ar veni pe furtunul mic in vas pompa o trage pe furtunul mare fara sa se umple vasul de expansiune si sa dea pe afara.

Eu merg in continuare pe:

1.por in chiulasa

2.o camasa de cilindru mai joasa decat celelate 3 (vezi in link la pagina 37-38 cum se verifica)

3. un surub de strangere al chiulasei care nu preseaza suficient - probabil la cheia dinamometrica arata o strangere suficienta dar daca atinge fundul gaurii filetate (s-a alungit surubul sau in gaura respectiva a patruns mizerie si nu a fost scoasa) opune destula rezistenta la cheie dar nu preseaza suficient chiulasa.

Nu strica nici o curatare a circuitului de racire, e mai simplu si mai ieftin, macar de s-ar rezolva problema.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cred si eu , ca e presiune prea mare in instalatie.

Ma duc saptamana viitoare ptr strangerea suruburilor si o sa specific lucrurile astea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Din ultimile doua pagini eu am inteles asa... omul a umblat sub capota, deci si in circuitul de racire. Dupa asta a completat cu lichid de racire , care la prima incalzire serioasa , daca a fost mai sus decit trebuie in vas , ia dat afara surplusul ( lucru normal )... imediat dupa asta, tot mergind, s-a realizat si o aerisire generala ( inclusiv calorifer si furtunele spre si de la calorifer ) si deci la oprire a scazut foarte foarte mult lichidul din vas. Ideea este ca trebuie sa urmareasca doua zile, maxim trei fenomenul completind cite putin la inceput, in care timp, daca merge cu ea zilnic , ar trebui sa se stabilizeze variatia nivelului si sa nu mai fie nevoie sa completeze... asta fiindca am inteles ca nu are pierderi pe nicaieri prin alta parte. Asa ca eu zic sa vedem azi-miine , daca merge cu masina , ce simptome mai are sau daca dispare problema si a fost o sperietura falsa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!