Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu cred deoarece are diametru interior de 32mm, termocontactul are filetul de 22mm, plus ca e de cauciuc garnitura si asa ceva nu se pune prin presare la filete.

 

Eu am cumparat (nu am avut timp sa o montez inca) garnitura de clingherit, de la tehnico-sanitare, e de un țol si a fost 50 de bani.

post-75511-0-03043800-1381307307_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Carmina, te rog sa-mi spui care e procedura de demontare a acestui termocontact si ce fel de garnitura imi trebuie, eventual ce scule imi trebuie, poze, etc

Pierd putin antigel undeva prin zona proiectorului de ceata din partea dreapta cum te uiti la motor si banuiesc ca asta ar fi problema.

Trebuie sa completez cam cu 200 ml de apa odata la 2-3 saptamani.

Multumesc!

 

http://vwforum.ro/topic/52647-radiatortermostat/page-3

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi problema am si io .pierd apa la un touran pe undeva pe sub proiector dreapta

.cineva mi-a zis k ar fi pompa auxiliara apa ptr verbasto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Sunt nou pe forum si nu am putut deschide un nou topic, de aceea postez aici problema mea.
Am o Fabia motor 1.4 16v cod motor AUB si am avut de cand am luat-o pierderi de lichid racire la corpul termostatului. Am incercat sa remediez problema la service, baietii l-au dat jos, mi-au zis ca are o fisura, au lipit cu silicon si l-au pus la loc, cu mentiunea ca "s-ar putea sa mai curga in continuare" .
Bineinteles ca inca mai curge asa ca pana sa strang 600 ron pentru unul nou am zis sa ma vad si eu despre ce fisuri este vorba. Zis si facut, l-am dat jos, am identificat fisurile(pe care am incercat sa le etansez si eu cu silicon, ca rezolvare temporara) dar cand sa il montez la loc pe motor nu am reusit sa conectez racordul pe tubul de plastic din poza a 2-a. Este vorba de racordul care duce antigelul in termostat.
Ma poate ajuta cineva cu o idee despre cum trebuie procedat la imbinarea asta?

Tubul are o garnitura si aparent trebuie doar impins corpul termostat in el. Doar ca atunci cand cuplez tubul la corp si aliniez corpul la blocul motor ca sa il fixez in suruburi, corpul iese de pe tub. Tubul e fixat pe sub galerie(merge pana in spatele separatorului de ulei) si e rigid, deci nu merge impins in corp sau manevrat.

7fg.pnglm2y.png


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tubul acela ai un colier. Incearca sa il scoti, Pare de unica folosinta. Daca merge sa pui tubul cu colierul scos iti cauti un colier nou, eventual cu surub,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe tub e o garnitura, chiar la vreo 2-3 mm de capat, si nu e nici un colier. Mai are niste aripi mici pe lateral, care cred ca ar trebui sa intre in gaurile laterale de pe corpul termostat, dar cand inserez tubul in corp, se duce tubul pana in urechea corpului si nu pare sa se fixeze aripile laterale. Nici nu stiu daca au cum sa se fixeze aripile laterale, pentru ca tubul e fix si nu poate fi tras mai inafara.

Am mai atasat o poza cu sistemul de fixare.

7fgx.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am inteles, din primele poze privite in graba parea alceva. Nu cumva mai lipseste o piesa de fixare?

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, asta e tot. Cand l-am dat jos doar am tras un pic stanga-dreapta, sus-jos si a iesit.


Nu stiu daca trebuie cumva dat jos tubul ala ca sa poata fi montat. e cam nasol pentru ca din cate vad trebuie dat jos epuratorul ca sa vad unde s-ar putea da jos. Poate e vreun schepsis ca sa poata fi cuplat la fel de usor cum a fost demontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe tub ai niste aripi cum le spui tu. Dupa ce bagi tubul in corpul termostatului, aripile trec de cele doua fante. In momentul acesta ar trebui sa ai o siguranta din otel elastic care intra in cele doua fante si nu mai permit aripioarelor sa iasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat sa nu fi fost siguranta acolo si sa fi cazut la demontare dar nu e si daca era nu cred ca mai iesea asa usor corpul termostatului la demontare. Posibil sa se fi pierdut la service. Deci daca inteleg eu bine e vorba de o siguranta din sarma otelita, in forma de U care sa vina pe fanta si sa nu lase "aripile" sa se deplaseze, nu?

Modificat de lacerate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ori sarma otelita cum ai zis, ori o tabla decupata im forma de U. Acesta siguranta nu ar mai fi permis aripioarelor, implicit tubului sa iasa inapoi. E un sistem de imbinare des intalnit in centralele termice, mai ales cele cu blocurile hidraulice din material plastic.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Sper sa gasesc ceva similar si sa-l fixez asa. Mersi mult de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Mersi de poze. Sa vedem unde o gasesc. O sa iau la rand cateva magazine de piese auto maine si daca nu gasesc acolo, caut ori la centrale cum zicea dic, ori la vreun service de masini de spalat  :D  ca am vazut si acolo ca se folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina credeam ca nu mai apari cu poza.

@lacerate, nu cumva sa pleci al drum fara siguranta pusa acolo ca ramai instant fara apa daca iti sare tubul pe drum. Mai bine treci intai pe la mecanicii care au umblat acolo, poate le-a ramas prin buzunar clema.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Am si eu o problema cu Skoda Fabia 2002, 1.4 MPI, 44 KW.

Zilele trecute, din senin, mi s-a aprins in bord becul de la lichidul de racire. M-am uitat sub capota si am vazut ca in bazin era cu mult sub MINIM. M-am dus cu masina la magazin sa cumpar antigel, am lasat-o sa se raceasca aprox 3 ore si cand sa completez am observat ca, de data asta, nivelul crescuse cumult peste MAXIM. M-am dus la un Service sa verific si pe drum, in bord imi indica apa la 90 de grade dar nu baga caldura deloc. Apoi a crescut peste 90 de grade spre maxim, a inceput sa scada iar la 90 de grade si a inceput sa bage caldura. La service mi-au zis ca nu se stie sigur problema: ori garnitura de chiulasa, ori radiatorul, ori termostatul (termostatul l-am schimbat recent). Dupa ce am plecat de la service iar mi se aprindea becul de la apa, bazinul era gol, daca desfaceam capacul bolborosea si isi nivelul apei din bazin crestea. Dilema mea este de unde apar aceste oscilatii mari de nivel in bazin si de ce nu baga caldura daca apa este la 90 de grade? Ce problema ar fi? Si ce solutie?

Va mmultumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 2 cauze posibile...  pompa de apa nu mai functioneaza (paletii sparti, desprinsi de ax, etc) sau pe la chiulasa scapa compresie in sistemul de racire si se creeaza gol de aer pe circuit si nu ajunge apa la calorifer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ; eu am avut o problema asemanatoare cu un corsa D..era garnitura sau chiulasa fisurata..antigelul il arunca pe evacuare..oricum, si eu am inceput prin a schimba tot de la mic la mare..gen termostat, pompa apa, facut diagnoze, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mie imi arunca antigelul pe la supapa aceea de siguranta a borcanului si nu stiu de ce. Furtunele sunt moi, nu am niciodata presiune mare in instalatie (parca as spune chiar ca nu am deloc). Busonul vasului de expansiune e nou, l-am schimbat crezand ca cel vechi nu mai tine presiunea, dar problema e alta si nu stiu care.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca arunca pe la supapa  probabil ca ,,fierbe" ( bolboroseste ) cit timp merge motorul si atunci inseamna ca ajunge presiune din cilindrii in circuitul de racire, si daca e asa ( cu bolborositul) inseamna ca ai garnitura de chiulasa ciupita sau daca esti ghinionist rau chiulasa fisurata ( repet, numai daca bolboroseste cu motorul mergind). Sau nu mai ai supapa acolo, sau e blocata pe deschis si din zmuciturile din mers arunca lichid prin gaura, exact ca un pahar neacoperit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu, nu bolboroseste, iar garnitura de chiulasa e schimbata de vreo 3 luni. Nu intra nici ulei in apa, nici apa in ulei. Pur si simplu scade lichidul din vas, cam un deget la 100 km :))

E mister total. Cred ca scapa presiune pe la supapa, se evapora pe acolo, desi borcanul si busonul sunt noi. Ciudat e ca nici nu am presiune pe instalatie, furtunul acela gros care pleaca din termostat in radiator e moale mereu, oricat de incins ar fi motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sau nu mai ai supapa acolo, sau e blocata pe deschis si din zmuciturile din mers arunca lichid prin gaura, exact ca un pahar neacoperit.

Unde e supapa asta? La vas sau la buson? Daca e la vas si nu mai este (sau e blocata pe deschis) trebuie sa cumpar alt vas, nu? E ciudat pentru ca, asa cum am mai scris, si vasul si busonul sunt noi - nu-s originale, ce-i drept... Busonul e Febi si vasul nu stiu, l-au pus in service cand au schimbat garnitura de chiulasa acum vreo 4 luni. Sistemul nu e etans, nu am presiune niciodata in instalatie, iar antigelul dispare si nu gasesc urme, nici in ulei nu se duce. Noroc ca nu se ridica peste 90 de grade temperatura, dar oricum trebuie rezolvata problema ca risc sa il supraincalzesc. E cineva cu motor AME, oare, care sa aiba liniste in ce priveste sistemul de racire?

 

Edit: Am vorbit acum cu cineva de la un service, mi-a spus ca e posibil sa scape presiune pe la garnitura de chiulasa (care e noua) si sa dea antigelul in evacuare... Ar trebui desfacuta galeria si vazut daca se umezeste cu motorul pornit.

Modificat de cosminbej
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit problema. Busonul scapa presiune. Si e nou-nout, marca Febi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare!

Anul trecut pe la inceputul lui august am schimbat tot kitul de distributie (lant) si de atunci tot pierd lichid de racire. Poate e doar o coincidenta, insa de atunci cam la interval de 1-2 luni scade aproape de nivelul minim si trebuie sa completez. Sub masina nu vad nicio urma/pata de lichid.

Azi am fost la mecanic (acelasi care mi-a schimbat si kitul) si mi-a zis ca trebuie demontat motorul sa umble nu stiu pe unde fiindca nu vede pe unde pierde lichid si singura situatie este sa desfaca motorul, si toata cheltuiala e undeva pe la 15000-2000 lei. Nu stiu ce sa zic, mi se pare cam exagerat si pretul si faptul ca nici el nu stie sigur pe unde pierde masina lichid.

Cat despre kitul de distributie, mi-a zis ca a pus original, a mers bine pana de curand, cand a inceput sa scoata un zgomot ciudat, care dispare cateodata dar de cele mai multe ori se aude si e ca un horcait, nu stiu cum sa-i spun. De anul trecut si pana acum cred ca am facut in jur de 5-6000 km. Cum e cu garantia la o astfel de lucrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!