Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

Carmina, nu am spus cu suparare dar vad ca intelegi gresit de fiecare data...postul tau la care am facut referire pune in gura omului ce nu a spus si citez:

",fara ca sa piarda pe undeva", nivelul tot scade, dar sa stau linistita, totul e ok"

Parca ai fi ca jurnalistele de pe la noi care interpreteaza totul, adica inclusiv ce nu a spus individul in cauza..:)

Acum sper ca ai inteles si pe viitor sa fii mai atenta cu ce afirmi ca poate unii nu stiu de glume...

Dic: e vorba de conditii identice dimineata, cu motor nepornit de seara ; lucru elementar, stiut de oricine care are ceva cunostinte tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asta afirma userul: ,,variaza nivelul de la o zi la alta sau de la o saptamana la alta fara ca sa piarda pe undeva "

Tu afirmi : ,,e vorba de conditii identice dimineata, cu motor nepornit de seara".

Eu inteleg asa: ai stabilit un nivel al lichidului de racire, o sa ne imaginam ca vasul de expansiune are gradatii cu cifre, deci il vom stabili dau un exemplu la linia ,,5", buuun ma duc cu masina 100km, dimineata in acele conditii la care te referi dupa ce il verific este ,,4", in alta zi verific nivelul tot cu motorul rece, nivelul este pe ,,3"....dar nu se pierde! bine dar daca nu e in vas, unde dispare acel ,,deget mai putin" sau nivelul este ca si cotele Dunarii, daca ploua avem un nivel, nu ploua alt nivel, curios ca la ww polo aceeasi motorizare nu are nimeni acest ,,nivel variabil", sau explica tu de ce la aceasta motorizare se intampla asa ceva. De ce nu se intampla la 1.4 mpi, 1.4 16v, sau oricare motorizare, am cautat, am intrebat, nimeni nu a auzit. La mine unde l-am stabilit, acolo este a doua zi, ultima data am facut 750 km, l-am verificat, tot acolo ... sa inteleg ca nu este in regula?

Te rog frumos sa imi explici asa elegant fara sa folosesti ,,lucru elementar, stiut de oricine care are ceva cunostinte tehnice", eu nu le am, explica-mi te rog, unde sta ascuns acel lichid care marti e la ,,1" joi e la ,,5" unde l-am pus..... sambata se incapataneaza si este la ,,3", dar mi-a promis ca va fi luni din nou la la ,,5" .

Oare cei de la Skoda nu ar fi trebuit sa faca balamalele de la capota din titan la aceasta motorizare, fiindca urmarind zi de zi nivelul variabil se vor uza, si o sa te trezesti cu capota pe cap? :lol:

,,Variaza nu este egal cu scade sau creste" : m-am uitat si in DEX, sunt multe explicatii ale acestui cuvant, la care ma raportez? poate voi intelege....

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma, completezi cu lichid odata la ceva vreme sau nu? Ca daca apar doar diferente de nivel, dar fara sa fie nevoie sa completezi vreodata, adica ai tot atata lichid pe circuit, atunci e posibil sa ai ceva infundat. Acel ceva infundat, e de cele mai multe radiatorul, care e constituit din tevi acelea cu diametru mult mai mic decat al celorlate furtune ale circuitului si datorita diametrului mic depunerile se simt imediat in cazul sau. Vezi daca iti baga bine pe retur, direct proportional cu cresterea turatiei motorului. De asemenea, e bine sa verifici acest lucru si dupa ce-ti porneste ventilatorul de racire al lichidului pentru ca atunci poti fi sigur ca a deschis termostatul. Am mai zis aceste lucruri pe acest topic, deci probabil ca le-ai avut in vedere si pe-acestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog frumos sa imi explici asa elegant fara sa folosesti ,,lucru elementar, stiut de oricine ceva cunostinte tehnice", eu nu le am, explica-mi te rog, unde sta ascuns acel lichid care marti e la ,,1" joi e la ,,5" unde l-am pus..... sambata se incapataneaza si este la ,,3", dar mi-a promis ca va fi luni din nou la la ,,5" .

Prea le pui la inima pe toate...relax, vorba cuiva :)

Si chiar asa-i cum zici. O logica este, in functie de temperatura finala a lichidului cand opresti motorul, ramane mai mult sau mai putin in vas.

Ideea este ca nu pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate 120L , apa in vas variaza, in sensul ca ramane ori mai mult, ori mai putin. Am vazut pe 3 fabii 1.2 lucrul asta...deci e ceva comun zic eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce fel de termostat are motorul asta? Ma gandesc prin absurd ca poate fi un termostat care inchide imediat ce opresti motorul, eventual unul electronic sau ceva de genul asta si de-aici pot aparea diferentele astea. Daca nu e cazul, verifica ce-ti aduce pe retur asa cum ti-am zis ca sa-ti faci o idee despre radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si un polo cu aceeasi motorizare 1.2 , eu ma ocup de intretinerea lor, eu nu am observat ceea ce relatati voi, unde am pus nivelul antigelului, dimineata cand il verific la acelasi nivel este.

Cel mai corect rationament parerea mea este a lui Dic, iar Carmina esti super, mi-au placut foarte mult explicatiile tale, si sunt de acord cu ce spui tu, bravo, tot respectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a spus dic e valabil desigur dar noi discutam despre conditii identice, nu variabile...eu unul stiu ce vorbesc, si verific in aceasi pozitie a masinii, la aceasi temperatura...etc.

Termostatul este mecanic bimetal clasic. Returul e ok la toate, inclusiv la ce a spus andutzel.

Posibil sa fie a ta o exceptie de la regula dar important e sa nu piarda.

Carmina, si ea e o exceptie in sensul bun si rar de tot prin peisajul auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Vezi daca sunt scurgeri pe la termocupla, sau dupa ce ai mers ceva timp pe la termostat...si eventual pe la busonu de golire al lichidului de sub masina ( astea 3 sunt cele mai frecvente probleme)

Intrebare: unde se afla termocupla si unde termostatul ? Sau mai exact, care este cea din partea dreapta si jos a radiatorului cum stai si te uiti la motor ?

Intreb asta pentru ca am vazut ca iarasi exista ceva scurgeri prin acest loc. Acum vreo 50.000 km am mai strans odata si nu a mai curs. Oare sa fac la fel sau exista si alta solutie ( vreo garnitura de schimbat ) ?

In plus, am completat cu un antigel universal ( scrie pe el ca e bun pentru orice fel de motor / marca auto / bla,bla,bla ) pentru ca in Franta nu am gasit G12. Nu am pus mult maxim vreo 100 ml, sper sa fie ok. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Sau mai exact, care este cea din partea dreapta si jos a radiatorului cum stai si te uiti la motor ?" : termocupla, termocontact....

,,Acum vreo 50.000 km am mai strans odata"...,,Oare sa fac la fel" : nu, se va distruge filetul de pe radiator. De reparat cam greu, nu va tine, va iesi o tiganie. Parerea mea este sa nu mai insisti fiindca sunt sigura ca va face poc, un radiator 300 roni, o garnitura ......mai scumpa ca radiatorul :lol: bine, glumesc.

,,vreo garnitura de schimbat" : da, este cea mai corecta decizie, va trebui sa golesti lichidul de racire din instalatie, demontezi termocontactul, si achizitioneaza o garnitura noua.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Persoana respectiva a inlocuit radiatorul cu unul nou, ei.... cu acea ocazie a pus si termocontactul tot nou, cu ochii mei am vazut ca termocontactul avea din fabrica o garnitura metalica, pe care omul a inlocuit-o cu una din ceva carton sau nu stiu cum se numeste exact materialul, se foloseste la instalatiile sanitare genul ala de garnituri....nu stiu te pricepi tu mai bine cum s-o fi numind materialul.

Ideea este in felul urmator: ori ai garnitura, ori nu ai, nu mai insista sa strangi, te rog frumos sa ma crezi ca vei risca... o sa distrugi radiatorul, ai strans odata, de doua ori....gata. Nu iti forta norocul. Sa nu cumva sa infasori pe filetul termocontactului banda aia alba folosita in instalatiile sanitare, ca acest lucru a facut si omul.....a lucrat....

Demontezi termocontactul, mergi cu el in manuta la un magazin de instalatii sanitare, cumperi o garnitura la dimensiunea termocontactului, si va iesi o treaba ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina, materialul de care spui se cheama clingherit. Probabil garnitura metalica de care spui tu era din cupru. Si aceasta este buna, dar in timp cuprul se caleste din cauza cresterii temperaturii urmata de racire usoara ( e invers ca la otel). O garniura de cupru, daca nu mai etanseaza, o dai jos, o incalzesti la flacara apoi o racesti brusc in apa rece. Otelul s-ar cali, dar cuprul devine moale si poate etansa la o forta de strangere care sa nu distruga radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,se cheama clingherit" : da asta era.... :lol: nu am mai tinut minte exact denumirea ....si decat sa-i fi spus lui Bebeko vreo minune, mai bine mi-am tinut gura..... si bine am facut :lol:

Multumesc frumos Dic.

Cu radiatorul lipit cu Poxilina, sigur nu ajungi din Spania pana in Romania Bebeko. Parca asa tin minte....locatia de unde ne scrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate in alt topic era in Spania, acum era in Franta si zicea:

"In plus, am completat cu un antigel universal ( scrie pe el ca e bun pentru orice fel de motor / marca auto / bla,bla,bla ) pentru ca in Franta nu am gasit G12. Nu am pus mult maxim vreo 100 ml, sper sa fie ok."

Si noi speram sa fie OK, trebuia completat doar cu apa distilata, scadea un pic concentratia si nu avea chiar nimic pana la iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, de Franta este vorba si nu am de gand sa ajung cu masina in Romania prea curand.

Am sa merg la reprezentanta Skoda de aici, ca oricum am de rezolvat alta grozavie la motor si am sa vad daca gasesc vreo garnitura la ei + antigel G12..

Apa distilata m-am gandit si eu dar nu am gasit nimic de acest fel in benzinariile de pe autostrada si eram la 1000km departare de "casa" :)

Daca am completat cu antigel universal ce poate sa dauneza ?

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i bai ca acu poti sa-l schimbi pe tot noah...

La chiulasa de AL ii musai sa bagi numa G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai rezolvat problema la termocontact?

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pe mine ma intrebi Carmina, undeva saptamana viitoare poate ajung in service. Stau cam rau cu timpul liber ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
andras.ilyes87

salutari,

la Fabia mea am problema asta de cand am luat-o, cu 168 de mii km, prima data am schimbat radiatorul caci spuneau: ''pierd anitgel'' bine, dupa aceea sa schimb pompa de apa ca: ''pierd anitgel''. dupa asta eram sigur ca s-a rezolvat problema, nu, tot mai trebuia sa adaug din cand in cand. dupa asta prin iarna s-a spart iarasi radiatorul de la ceva bucata de gheatza de pe drum sau nu stiu cum, iarasi schimb de radiator caci s-a pierdut antigelul. dar concluzia ca si in ziua de azi pierd, si trebuie sa adaug antigel. sub capota totul e uscat ca si sahara, nu sunt urme de nimic pe jos dupa ce sta masina deci habar nu am unde se duce lichidu asta. ma gandeam sa iau banda izolatoare si de la vas pornind sa infasur bine de tot toate conductele si imbinarile ce gasesc in cale caci mi se pare singura rezolvare :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu se duca in alta parte... :tuktuk:

Cat pierzi? Adica cu cat completezi si la cat timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
andras.ilyes87

Salut, imi apare martorul aprox. din 2 in 2 saptamani, indiferent ca umblu doar in oras, sau mai am drumuri lungi intre timp, totuna. as putea spune ca aproximativ trebuie sa completez 200, 250, poate chiar 300 ml. Nivelul la aprinderea martorului ii cu 1 cm sub marcajul de MIN. Spuma la busonul de la ulei nu am, la acceleratie nu face nimic lichidul in vas, nivelul uleiului nu imi creste, doar ca vasul de expansiune nu imi este destul de curat, ceva depunere de maro, ruginiu, asta a mai aparut in Topic dar nu s-a raspuns ce poate fi. Am sa ma uit la radiator daca pot sa strang ceva, sper ca aia sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa curga pe la termocontactul de pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curge deja prea mult, tre sa se uite pe jos unde parcheaza si va merge dupa miros...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Persoana respectiva a inlocuit radiatorul cu unul nou, ei.... cu acea ocazie a pus si termocontactul tot nou, cu ochii mei am vazut ca termocontactul avea din fabrica o garnitura metalica, pe care omul a inlocuit-o cu una din ceva carton sau nu stiu cum se numeste exact materialul, se foloseste la instalatiile sanitare genul ala de garnituri....nu stiu te pricepi tu mai bine cum s-o fi numind materialul.

Ideea este in felul urmator: ori ai garnitura, ori nu ai, nu mai insista sa strangi, te rog frumos sa ma crezi ca vei risca... o sa distrugi radiatorul, ai strans odata, de doua ori....gata. Nu iti forta norocul. Sa nu cumva sa infasori pe filetul termocontactului banda aia alba folosita in instalatiile sanitare, ca acest lucru a facut si omul.....a lucrat....

Demontezi termocontactul, mergi cu el in manuta la un magazin de instalatii sanitare, cumperi o garnitura la dimensiunea termocontactului, si va iesi o treaba ca la carte.

Carmina, te rog sa-mi spui care e procedura de demontare a acestui termocontact si ce fel de garnitura imi trebuie, eventual ce scule imi trebuie, poze, etc

Pierd putin antigel undeva prin zona proiectorului de ceata din partea dreapta cum te uiti la motor si banuiesc ca asta ar fi problema.

Trebuie sa completez cam cu 200 ml de apa odata la 2-3 saptamani.

Multumesc!

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!