Jump to content

Pierd antigel, da' nu stiu pe unde


danb1974
 Share

Postare recomandată

Istoria. Dupa ce am vazut ca incep sa pierd antigel, am fost la constatat si curgea pe la pompa de apa (depuneri roz din greu pe corpul pompei).

Ok, schimbat pompa acu vreo luna. Continui sa pierd lichid cam in acelasi ritm (tre sa completez odata la o saptamina sau doua ca altfel ajung la cota de piu-piu-piu) da' nu mai vad nici scurgere, si nici la service n-au gasit nimic.

Twilight zone? (mi-e greu sa cred ca am probleme la garnitura de chiulasa exact de cind a fost schimbata pompa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • andutzel

    65

  • Carmina

    36

  • dic

    31

  • alexanderdj

    24

Top Posters In This Topic

Posted Images

Baga nasu' in ulei si vezi daca nu cumva are antigel . Vezi daca vasul de expasniune nu este contaminat cu ulei . Daca da , vezi ca exista posibilitatea ca inelele de etansare de pe blocul motor ale camasilor de cilindri sa se fi corodat . Sunt niste inele care se monteaza la baza camasilor de cilinidri si etanseaza camasa de blocul motor pentru patrunderi de ulei , sunt de cupru si foarte subtiri .

In rest , poate sa mai piarda antigel pe la termocupla - se scoate termocupla si se etanseaza cu silicon .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe la senzoru de temperatura de pe radiator pierdeam si eu, era destransa, se putea desfileta cu mana, am stras'o cu o cheie de 30 ieri, acum sper ca nu mai curge, o sa mai verfic. Baga mana pe la motor in partea dreapta a radiatorului, pe unde e sonda si vezi daca nu e ud.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul arata... roz, nu vad nici un semn ca ar fi contaminat cu ulei.

Intre timp s-a mai uitat un mecanic si tot n-a vazut nici un loc pe unde sa curga. A mai facut un test, a bagat presiune folosind o pompa cu manometru pusa in locul busonului de la borcan - presiunea scadea dar incet (trebuia sa stai 5 minute ca sa fii sigur ca s-a miscat acul) si nu e sigur ca nu scapa pompa.

Si totusi am ajuns in 5 zile de la nivel normal la nivelul de avarie.

Pe unde se aeriseste instalatia (ma intreb daca atunci cind au schimbat pompa de apa n-au sarit cumva peste partea asta)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta cred ca singurul loc pe unde poti pierde e garnitura de chiulasa (daca nu vezi scurgeri pe la motor). Solutia e sa dai jos chiulasa si sa pui o garnitura noua. Dar trebuie sa fii foarte sigur ca nu curge pe altundeva. Vezi jos sub radiator unde e robinetul de golire, nu picura? Nu e umed?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am lamurit-o, ajunge antigel in ulei. Saptamina viitoare o trag pe dreapta la service sa desfaca motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E DOAR garnitura, sa nu incerce careva sa iti bage pe gat altceva. A fost boala la primele loturi de 60CP si a ta se pare ca face parte dintre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazul, ma duc unde cunosc. Cu ocazia asta schimb si lantul ca zornaie de ceva vreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e garnitura, sapaturile continua prin motor... luni aflu cit mai merg cu tramvaiul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajunge antigel in ulei si nu e garnitura, is inelele de cupru de etansare de sub cilindri. Ai desfacut motoru? sau de unde ai concluzionat ca nu e garnitura? Ori ai putea avea o fisura in chiulasa sau in blocul motor, ceea ce nu ar fi prea placut. O intrebare: face bulbuci in vasul de expansiune cand turezi motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e in service cu motorul bucati, mecanicul a zis ca nu e garnitura. Parca zicea ca si inelele alea de cupru arata bine (n-am vorbit eu direct cu el), luni sper sa-mi poata zice totusi care e problema.

Bulbuci n-am incercat cu motorul turat, in relanti nu face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Concluzia: motorul desfacut si schimbat cam tot ce e pe post de garnitura (de chiulasa, de sub cilindrii si inca vreo doua). Nici una nu era vizibil cu probleme dar cel putin acuma nu mai maninca antigel (mai ramine sa stau cu ochii pe nivelul de la ulei).

A durat vreo 2 saptamini (cu tot cu trimis chiulasa la verificat) si am profitat de ocazie ca sa schimb lantul de distributie si cureaua de la alternator. Macar fiind la prieteni au facut-o la loc cum trebuie, prins fiecare cablu in clemele lui, plus spalat masina la sfirsit.

Cost total (plus ulei, antigel si alte mici probleme de gen filtru aer, filtru polen, termostat) 1167 lei.

Sarac dar fericit :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-ai bagat si segmenti + cuzinetzi noi daca tot ai desfacut utilaju?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Aceiasi problema cu antigelu o am si eu la 150-200 km pierde cam 200ml antigel am fost la Avia si mi-au recomandat etansare camasi si pistoane iar pe langa asta distributie si sonda lambda de schimbat.Acea sonda trebuie neaparat acum inlocuita sau se poate si mai tarziu, pe 23.01.07 sant programat la ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare !!

Am o fabia din 2001 cumparata de vreo 2 luni de la unii ce aduc masini d-afara si intampin si eu aceeasi problema-pierd lichid din vasul de expansiune.

Diferenta este ca eu stiu pe unde, dar nu stiu sa spun exact ce e chestia aia pe unde curge (sunt atehnic :blink: si in plus e prima mea masina- asa ca astept intelegere din partea voastra).

Unii zic ca e pompa de apa, dar nu stiu sigur.E o cestie din plastic, localizata in partea dreapta deasupra motorului in care intra 2 furtune. Acea chestie are un mic orificiu ( o gaurica) prin care se prelinge lichid. Ideea e ca acel orificiu este din fabricatie, deci este exclus sa fie fisura.

Am fost cu masina la doi "mecanici" care mi-au recomandat sa pun poxilina, ca solutie de remediere.

Am fost chiar ieri la un al 3-lea cu o alta problema, pe care o s-o tratez intr-un alt topic, ( mi s-a aprins martorul de "control electronic al motorului" + ca motorul are un mers neregulat) si i-am zis si de pierderea de lichid, iar omul mi-a zis ca trebuie schimbata "chestia" - dar nu mi-a zis cum ii si spune pe numele ei adevarat :)

Acum eu as schimba-o ... "chestia" dar cum sa ma duc sa cer la magazin ? daca intelegeti ce vreau sa spun.

Daca poate cineva sa ma ajute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Chestia" aia se numeste cumva garnitura de chiulasa? Masina, pe langa faptul ca merge neregulat, scoate cumba si un fum alb pe esapament?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E termostatul, dar nu inteleg de ce iti curge pe la termostat, o fi garnitura dusa? ciudat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fabiile vechi termostatul oricum cedeaza la un moment dat daca e ala original, supapa e prinsa in interior cu doua urechiuse firave care se rup.

Vezi ca oficial ti-l aduc numai impreuna cu piesa pe care e montat si te costa o gramada de bani, dar se poate comanda numai capacul care include supapa (s-a mai discutat pe forum de asta) care e ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Si eu am aceeasi problema .La plecare am nivelul aproape de maxxim.Dupa vreo 1 km imi piuie in bord nivel minim la antigel.Bag si completez pina la semn dupa care in 2 km se umple vasul.Am mai vazut o spuma pe capacul de la ulei.Nu mai inteleg nimic. Mai mult am dimineata la pornire un pic de presiune in vasul de expansiune.Oare e anormal sa mai fie presiune dupa 10 ore de stat pe loc??? Si ar mai fii ceva in vas imi apare ceva de culoare maro..ruginiu.

Ajutati-ma va rog deoarece fac naveta cu ea si nu ma pot lipsi de ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema .La plecare am nivelul aproape de maxxim.Dupa vreo 1 km imi piuie in bord nivel minim la antigel.Bag si completez pina la semn dupa care in 2 km se umple vasul.Am mai vazut o spuma pe capacul de la ulei.Nu mai inteleg nimic. Mai mult am dimineata la pornire un pic de presiune in vasul de expansiune.Oare e anormal sa mai fie presiune dupa 10 ore de stat pe loc??? Si ar mai fii ceva in vas imi apare ceva de culoare maro..ruginiu.

Ajutati-ma va rog deoarece fac naveta cu ea si nu ma pot lipsi de ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

cam aceleasi simptome le-am avut si eu. incearca sa verifici duritatea furtunelor de apa. daca sunt foarte tari (ele ar trebui sa fie destul de moi), s-ar putea sa fie dusa garnitura de chiulasa. cand e motorul rece si deschizi capacul de la vasul de expansiune, creste nivelul in vas? daca asa se intampla, atunci cam sigur e garnitura dusa.

garnitura in sine nu costa mult (60-70 lei), doar ca manopera e mai mult, iar la chiulasa ar trebui facuta si planarea,care iar costa mult.

sper sa ma insel!

numa'bine!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra-devar, garnitura de chiulasa este cel mai probabil compromisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta se intimpla.Furtunele sint destul de tari ,iar dupa ce am oprit motorul nivelul este mic in vas.Dupa ce sa mai racit motorul si deschid capacul,creste si arunca apa antigelul in sus.Sa nu fabulez ,sare cam 10-15 cm in sus si creste nivelul exact cum ai zis. Dar asta inseamna ca imi baga apa in ulei??? Si inca ceva manopera cam ce pret ar avea ???

Ps: Cred ca de ce imi era frica de aia nu am scapat :P(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manopera poate sa fie in jur de 50-150 de lei (depinde de mecanic), mai mult te costa rectificarea chiulasei (poate sa ajunga si la 200 de lei), depinde unde se face si cine o face.

totusi, eu am scapat de rectificare pentru ca zona distrusa din garnitura era foarte mica si era si langa un canal de apa. in plus, am cumparat cea mai groasa garnitura.

iar despre apa in ulei, sincer, eu nu cred.

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!