Jump to content

help - relanti + altele


Guest bucuresti1
 Share

Postare recomandată

Guest bucuresti1

Am o problema care ma scoate din sarite....

Dimineata cand pornesc masina (Audi 90 Q '89 2300 E) acul de la turometru intai urca ( cum e normal ) dupa care scade drastic pe la 200-500 turatii si normal se zgaltzaie tot motorul.In caz ca nu se opreste din cauza asta, d-abia urca la loc la 900 - 1000 turatii (accelerand-o eu din pedala).

Dupa ce am pornit-o, stau 1 min-2, dupa care demarez usor, insa din nou alta problema: intai turatia scade pe al 700-800 (o da in nas) (imediat ce bag in treapta 1 si demarez) ca mai apoi sa se comporte normal.

Imediat dupa ( la relanti) turatia nu este la 1000 cum ar fi normal, ci la 850-900 ( deci motorul trepideaza) si mai incolo, cand se incalzeste motorul creste la 1000, ca mai apoi sa ajunga pe la 1100-1200 turatii.

I-am schimbat in toamna valvele de la injectoare, acum 2 saptamani am schimbat filtrul la aer,benzina,ulei, + i-am curatat ventilul de relanti, bujii noi etc.

Are cineva idee ce ar trebui sa fac sa mearga cum trebuie?

La Midocar am fost in toamna si mi-au zis ca trage aer fals si pentru asta trebuie sa chimb valvele de la injectoare ( chestiile alea din plastic cu o multime de garnituri) - le-am schimbat si am fost iar.Din nou aceeasi problema ( nu le-am spus ca le-am schimbat sa vad ce zic) + ventilul de la relanti.Acum nici in ei nu mai am incredere ptr ca desi am chimbat valvele de la injectoare si am curatat ventilul de la relanti , te pomenesti ca daca ma duc iar la ei, imi spun aceleasi dude care le-am mai auzit...

Tot ce am inlocuit/reparat la masina am facut-o la un prieten care are un service si baiatul si-a dat toata silinta sa iasa bine. :colors:

Singura problema pe care stiu ca o am, este furtunul de gaze carter care e cam dus.

Unde sa ma duc, sau ce ar mai trebui sa fac? :shock: :shock:

Merci

PS: Motorul este NG de 2300 benzina, 5 cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • s_c

    30

  • Andi TDI

    2

  • alinica2001

    2

  • adicaddy

    2

1. banuiesc ca vrei sa spui ca ai schimbat o-ring-urile de la injectoare?

2. la mine daca scot furtunul de gaze de carter da in gat, asa ca banuiesc ca-i important sa fie in conditie buna. L-am schimbat cu un furtun de GPL (Augsburg voia sa mi-l vanda cu 40E - jumatate din tubulatura de admisie included :censur: )

3. cum aratau bujiile vechi (astea de obicei dau indicii despre functionarea motorului)

4. poate te alaturi si tu "grupului de cautatori de spray detector de aer fals" - e vorba despre un spray inhibitor de ardere folosit pentru detectia aerului fals, despre care stie toata lumea dar nu-l are nimeni; gasitorului o bere (chiar doua) din partea mea

5. ai ECU / mufa pentru tester?

6. neplacut e ca injectia mecanica (ce banuiesc ca ai tu) e cam tricky de diagnosticat... da' ne straduim :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

1. -DA-

2. -Al meu arata ca dracu..N-am gasit la dezmembrari iar la Augsburg m-am speriat de ce pret au.I-am bagat o teava pe interior ptr ca se cocosase si le lipise...Spune-mi de unde ai luat furtunul ptr. GPL?-

3. aratau bine si erau de aproape 2 ani NGK - acum i-am pus Bosch

4. OK ma interesez

5. am computer la ea insa nu stiu unde vine mufa - computerul e pe partea pasagerului fata dreapta jos.

6. DA, mecanica-Diagnosticare?OK.Cum facem?

Merci mult .Astept raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - alea nu sunt valve, sunt garnituri - nu conteaza, bine ca le-ai schimbat

2 - din "gradina mecanicului" - taiat si adaptat

...

6 - pai facem cam... ceea ce facem acum: lumea isi da cu parerea, tu incerci si vedem ce iese

Daca citim cartea gasim cam urmatoarele posibilitati - bifeaza tu ce stii/crezi ca nu se aplica, eu ti le scriu in ordinea probabilitatii, asa cum o vad eu:

- aer fals (fa ceva cu furtunul ala)

- verifica presiune pompa benzina

- verifica tur - retur benzina (se mai infunda)

- ar trebui sa existe o valva cuplata la o "canistra de carbon" - verifica sa tacane, eventual vezi daca inchide si deschide (mecanic)

- compresia e buna?

- injectoare - aici e tricky pt. ca astea mecanice nu se prea pot curata; poti eventual sa iei o zeama de genul STP Complete Fuel Treatment (MOL, Lukoil) sau Liqui Moli (MOL, Augsburg), eventual folosind-o la o concentratie semnificativ mai mare decat cea prescrisa

Cei de la Midocar au pus-o pe vreun tester?

Cum a aparut problema? Brusc? Cand a aparut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eventual folosind-o la o concentratie semnificativ mai mare decat cea prescrisa

Evident, nu exagera - eventual ceva de genul 2x - 3x. Nu de alta, dar altfel poate face BUM ceva :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

2- In legatura cu furtunul- Am cautat mai peste tot ( dezmembrari, magazine piese schimb + producatori autohtoni de furtune ) si n-am gasit.Faza nasoala e ca furtunul are 2 cote si mai nasol e ca eu am nevoie de masina zilnic...Daca o tineam in parcare, era simplu - umblam cu furtunul dupa mine si pana la urma gaseam.Spune-mi de furtunul GPL, de unde l-ai luat?

- verifica presiune pompa benzina ( am facut-o acum un an si mi-au reglat-o la un service de pe Delea Noua - Bosch Service sau cam asa ceva)

- verifica tur - retur benzina (si asta am reglat-o tot la Bosch Service)

- ar trebui sa existe o valva cuplata la o "canistra de carbon" - verifica sa tacane, eventual vezi daca inchide si deschide (tacane OK)

- compresia e buna? ( asta nu mai stiu...Unde se poate verifica?)

- injectoare - aici e tricky pt. ca astea mecanice nu se prea pot curata; poti eventual sa iei o zeama de genul STP Complete Fuel Treatment (MOL, Lukoil) sau Liqui Moli (MOL, Augsburg), eventual folosind-o la o concentratie semnificativ mai mare decat cea prescrisa ( o sa incerc si asta.Zeama asta se baga in rezervorul de benzina?Daca da, i-am mai pus si d-astea de cateva ori)

Cei de la Midocar au pus-o pe vreun tester? ( da, au zis ca trage aer fals - a se schimba garniturile de la injectoare - le-am schimbat -, a se schimba ventilul de relanti - p'asta nu l-am schimbat ptr ca deocamdata e 240 Euro nou asa ca l-am pus pe mecanic sa-l curete -l-a curatat cu un spray degresant..A iesit o gramada de negreala din el)

Cum a aparut problema? Brusc? Cand a aparut?(daca imi aduc aminte bine, am cumparat masina vara si iarna , surpriza, pornea foarte greu, cum ti-am explicat anterior, cu turatie mult sub 1000.In timp - masina o am de 2 ani- s-a atenuat, in sensul ca turatia la relanti statea la 900 si din cand in cand fluctua 900/1100.Acum, cand e mai cald, porneste tot greu, deci nu e neaparat vorba de temperatura )

Stiu ca sunt 2 reglaje:

-la aer ( pe ventilul de relanti, un surub inbus)

-la benzina ( pe blocul de injectoare, un surub care nu se vede , este la capatul unei gauri, se regleaza cu o surubelnita subtire si lunga)

La astea 2 reglaje mi-a tot incercat mecanicul, insa fara prea mare succes.Doar cand e motorul cald ~70 grade celsius, parca se mai stabilizeaza pe la 1000, dupa care , cand mai creste sau scade temperatura, creste sau scade turatia. :x :x

Merci de raspunsuri.Mai astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- am mai spus, furtunul il avea mecanicul meu in magazia proprie; la mine furtunul are 2 coturi in capete - am pastrat coturile si le-am infipt in furtun, a.i. acum am coturile originale cu un alt furtun intre ele

- turul si returul sunt niste tevi care se infunda; nu ai ce regla la ele, doar se sufla cu aer

- compresia se verifica la service cu un compresmetru

- zeama este din aceea care se baga in rezervor

- n-ai vazut la Midocar unde au infipt testerul? - ideea aici e sa depistam unde ai mufa de diagnostic si sa vedem daca putem pune VAG-ul pe ea; de cand cu o-ring-urile noi si cu curatarea supapei ai mai fost sa vezi daca mai masoara aer fals?

- e cam trist daca s-a umblat la reglajele alea - de obicei sunt sigilate si daca ai umblat la ele nu prea mai reusesti sa faci un reglaj ca lumea (nu prea e ca la Dacie sa reglezi carburatia si nu-mai-stiu-ce dupa ureche). Ma apucase si pe mine odata sa umblu la ele (cu fostul meu A80 1.8 ) si cei de la service n-au vrut

- in general, la probleme de relanti common knowledge este ca prima data te uiti dupa aer fals - uita-te dupa fas-ul ala de aer fals, s-ar putea sa ai nevoie (ultima data cineva spunea ca a vazut in Carrefour)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

-La Midocar nu te lasa baietii sa vezi ce-i fac..asa ca n-am idee unde ar fi priza.Poate fi la panoul de sigurante, dar habar n-am cum arata mufa ca sa pot sa-mi dau seama; poate fi intr-un loc anume, standard?

- La reglaje mi-a umblat Midocar-ul - Pe ventilul de relanti este un surub cu cap de inbus care era intr-adevar sigilat.Dupa ce am scos masina de la Midocar, nu mai era sigilat.. :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufele de diagnoza se afla in cutia de relee (intre parbriz si compartimentul motor) este de tipul 2x2 dar functioneaza numai in modul flash-uri.

BTW. Codul pentru spray-ul "inhibitor de combustie" este G 001 800 A1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Part number-ul VAG - se cumpara (sper) de la Porshe Ro cerand codul cu pricina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G 001 800 A1 este cod intern VAG (valabil numai la dealerii VAG). Codul apare numai in manualul service oficial WIN E.L.S.A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

Inca ceva:

VAG-ul are si modulul de la Audi 90 Quattro, 2.3E din 89?Pe site la ei nu am vazut a fi inclus si modelul asta.

Cheers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine-i VAG-ul?

VAG-COM nu va merge; nu stiu ce alt tester ar merge cu interfata ta.

Procedura de "blink codes" trebuie sa o caut pe internet pt. ca nu o stiu pe dinafara. Andi, ai gasit motorul asta in ELSA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa-ti fie de folos ce am pus in att.si nu numai tie.Si la 80 si la 90 sunt aceles coduri de eroare si aceeas procedura pentru diagnosticare difera numai locatia mufelor pentru diagnostic. Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

Nu prea inteleg mare lucru.

Deci:

1.Imi trebuie un program- care?

2.Laptop am de unde sa fac rost - ok

3.Cabluri - Laptop-Mufa auto - de care?

4.Mai e ceva?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti trebuie nimic din toate acestea. Ce a trimis addi este procedura de extragere a codurilor de eroare, numai ca el o are descrisa intr-un soft si a facut print screen.

Iti trebuie niste cabluri si un led (daca am citit bine) cu care urmezi procedura descrisa; bottom line este ca la finalul procedurii vei primi o serie de aprinderi/stingeri ale led-ului care vor corespunde unor coduri de eroare, pe care apoi le regasesti tot in tabelul trimis de addi.

Daca stii erorile diagnoza devine mai simpla.

Daca ai timp, poate ii poti intreba pe cei de la Porsche de spray-ul cu codul dat de Andi - si ne poti spune si nou a daca au si la ce pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

Spray-ul "inhibitor de combustie" (G 001 800 A1) costa 49.7 Euro cu tot cu TVA la Augsburg.

Cam mult ptr. o singura constatare.

Se mai combina cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uita-te si la http://www.sjmautotechnik.com/TROUBLE_SHOO...G/trouble2.html - poate acolo e mai explicita procedura

Regret sincer ca nu ai un ECU cu care sa "stam de vorba" cu VAG-COM-ul - ar fi fost mult mai simplu

Pretul e ABERANT!!! Back to square one... nu cred sa ajunga pentru mai multe diagnoze. Poate gasim de la vreun producator generalist... gen STP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest bucuresti1

Eu ce inteleg din toate astea este ca ar trebui sa am un soft + laptop+ cablu si s-o pun la teste.Nu?

Am inteles ca este un service undeva prin Tei unde au soft, au tot ce trebuie.Stie cineva unde e?

Nu de alta dar nu vreau sa fac cine stie ce prostii singur.Barem sa le faca altul care imi da si garantie.Parerea mea.

In orice caz, furtunul este primul lucru pe care trebuie sa-l schimb, dupa care ar trebui sa merg la test.

Sau poate nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...

Ma repet: din pacate NU ai nevoie de laptop, cabluri, interfete & co; daca aveai nevoie de laptop inca era bine, pentru ca puteam pune masina ta pe VAG-COM. Din pacate in cazul masinii tale se declanseaza cumva (scrie pe site si in ce ti-a trimis addicaddy cum) o procedura care "emana" codurile de eroare stocate in ECU prin aprinderea/stingerea unui led pe care il conectezi tu prin intermediul unor sarme... undeva (iarasi, scrie pe site si in doc. unde)

Faimosul service din Tei se numeste "Dan-Don" - daca vrei info be my guest: http://www.dandon.ro/ Daca vrei relatii despre ei vorbeste/PM cu colegul de forum "mishulica", el a fost de curand acolo.

Daca imi arati si mie un service care da garantie (si se mai si tine de ea) sau care garanteaza ca nu-ti strica ceva la masina in timp ce lucreaza la ea, sau care daca strica ceva remediaza gratuit, spune-mi-l si mie...

Da, trebuie sa-ti schimbi furtunul, altfel testarea e viciata din start.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Guest bucuresti1

Finally!

Am gasit furtunul evacuare gaze Carter pe la dezmembrari de pe un Quattro cu vreo 130,000 Km la bord - 300,000 lei.

In orice caz arata de 100 de ori mai bine decat al meu, care, am constatat cand l-am schimbat, ca se lipise aproape de tot...

Nu va zic ce mizerie era in el si in teava de care se prelungeste.

In sfarsit, am curatat tot ( o zeama de ulei ars ) si l-am inlocuit.

Acum parca nu mai fluctueaza si sta undeva la 1000-1050 turatii,insa dimineata tot asa porneste- dau cheie, se ridica turatia, dupa care scade brusc pe la 200-300 si se balbaie....Am vazut ca daca se opreste motorul la prima cheie ( din cauza ca scade turatia) , la a doua cheie, porneste din prima OK.

Sa fie oare ceva legat de benzina? Poate nu alimenteaza din prima bine?

In orice caz, sunt hotarat, acum ca i-am schimbat furtunul cu pricina, sa ma duc cu ea pe tester.

Tot n-am aflat - cam cat e o constatare ( test ) pe la service-urile dotate, gen Dan Don?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Bosch Radacini (la iesirea dinspre fostul Rest. Budapesta din Pasajul Marasesti) e vreo 600k o constatare pe un tester. Nu stiu daca au interfata pt. masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!