Jump to content

Despre frane


codasul
 Share

Postare recomandată

Caut conducta pentru frana Cunifer (CuNi10Fe20). Nu stiu ce diametru trebuie, voi masura cand ajung pe la garaj. A auzit cineva de vreun magazin care vinde asa ceva?

Ideea este ca peste tot gasesc de cumparat tevi de cupru sau de otel, si nici una nu ma coafeaza. Daca nu gasesc teava sa imi fac eu conductele, ramane solutia cu cumparat de la nemti, dar sper sa o rezolv mai ieftin asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    8

  • bogdan

    6

  • MikeRG

    5

  • Telcean

    5

Top Posters In This Topic

la ce-ti trebuie OZN-ul ala?!?!?!

ca nu inteleg

ia-ti ori conducte de dacea si le modifici pentru bunul plac, ori teava de aer conditionat de 5,75 mm (asta e dimensiune in inch de-aia e asa)

eu la broti am asa de cand l-am cumparat si acum dupa reconditionare TOT pe-alea le voi pune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da, alea de care zici tu sunt de cupru, care nu e bun la frane. In ultima perioada m-am documentat foarte mult privind franele din cauza ca voiam sa pun conducte noi de cupru. Din anii 70 s-a trecut de la cupru la cunifer (dezvoltat de volvo initial), din cauza ca masinile cu tevi de cupru picau inspectiile tehnice pe capete. Sunt tari unde daca ai teava de cupru nici nu mai fac ITP-ul, pici direct.

In principiu cuprul nu ar fi rau, rezista si la presiune (vreo 500 de bari), dar din cate am citit problemele apar la racorduri. Trebuie sa fie foarte bine fixate si sa nu vibreze, altfel metalul va crapa foarte usor. De asemenea faptul ca bercuiesti teava de cupru induce un stres suplimentar in material exact in zona cea mai fragila, la conexiune (olandez).

Cuniferul a fost dezvoltat ca alternativa la tevile de cupru fragile din punctele de vedere de mai sus, si la otel, care rugineste si este atacat de sarurile de pe sosea (mai ales iarna). In plus, este usor de modelat pe caroserie, asemanator cu cuprul.

Tevi de cunifer se gasesc la Hoffmann, la aproape 300 de lei setul. Eu sper sa gasesc conducta si sa mi le fac singur la un pret mai mic.

Conducta de Cunifer se foloseste la condensatoare (frigidere, aer conditionat) desi si acolo majoritatea atelierelor folosesc cupru.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre Tzepelica... pune conducte de broasca noi si aia e. oricum ar fi, te tin ani buni. nu cred ca pui tu serpentine cum am mai vazut pe forum.... in loc de racorduri. pana acu am avut conducte de cupru si de fier, si originale si desperecheate. cat timp is pozate bine, nu freaca de ceva si nu misca pe acolo, te tin o viata ...

pe split am conducte facute la metru la o firma, cu holendere noi, etanseaza perfect si pretul nu a fost f mare. stiu ca fac firmele de hidraulica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De broasca noi nu pun, ca sunt de otel, si am eu un pitic sa nu pun de otel. Am gasit si eu o firma care sa imi faca din cupru, iese foarte bine ca pret, dar nu am siguranta in ele oricat ar recomanda pe forumuri. Culmea e ca doar pe la noi zice lumea ca sunt bune din cupru, in restul lumii in 99% din cazuri vor spune sa nu pui din cupru.

In plus, daca erau asa bune se puneau pe toate masinile noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si raportul pret fier vs pret cupru? ca pp ca stim amandoi ce e mai "cost effective"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia-ti bre conductele alea de la hoffmann si stii o treaba... Nu cred ca aici o sa faci mare economie, incercand sa improvizezi. Si conductele alea nu sunt consumabile... le-ai pus si uiti de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana la urma le voi cumpara pe alea de a hoffmann, ca vad ca la noi nu sunt sanse sa gasesc. Incercam si eu, poate au mai avut altii tangente cu asta inaintea mea...

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este foarte ontopic, dar se incadreaza la frane: e sigura treaba de a da un alt rand de gauri pe tambur? pt alta alta interaxa, 4x100, spre ex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic, se poate muta in alt topic.

Am regaurit eu tambure la 4 x 100. Am folosit cam 15000 km , nu au fost probleme. Dar am regaurit decalat cu 8 grade fata de gaurile originale, nu cu 90 grade. De fapt noile gauri au picat tot in partea mai groasa intarita din interiorul tamburului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus de Trabant-Wartburg la inceputuri=cupru, holendere acelasi filet, lungimi diferite, -chiar mai lungi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

si eu am gaurit la broasca tamburii dar decalat cu 45 grade, gaurile noi 4x100 au picat in partea subtire a tamburului. am umblat asa vreo 3 ani, fara nici u fel de probleme, am mers si pe off-road destul de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, deci e ok in principiu.

 

varianta eleganta: tamburii negauriti, mai costisitoare, spre dublu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!