Jump to content

Despre frane


codasul
 Share

Postare recomandată

Placutele, discurile si ferodourile sunt noi. Pentru ca au si ele nevoie de un timp pentru a se "roda". Incerca sa mergi putin si sa tot franezi sau sa mergi cu frana putin calcata, sa se "aseze".

O alta cauza poate fi faptul ca nu sunt curate, adica daca le-ai desfacut si ai umblata pe la ele si nu le-ai stares cu benzina sau diluant a ramas ulei sau grasime si aluneca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    8

  • bogdan

    6

  • MikeRG

    5

  • Telcean

    5

Top Posters In This Topic

Placutele, discurile si ferodourile sunt noi. Pentru ca au si ele nevoie de un timp pentru a se "roda". Incerca sa mergi putin si sa tot franezi sau sa mergi cu frana putin calcata, sa se "aseze".

O alta cauza poate fi faptul ca nu sunt curate, adica daca le-ai desfacut si ai umblata pe la ele si nu le-ai stares cu benzina sau diluant a ramas ulei sau grasime si aluneca.

Se poate pe spate sa aiba umpic de grasime ferodourile....o sa incerc sa le curat poate chiar sa le smirgaluiesc finut.Daca tot asa ma gandesc sa iau alte ferodouri...le am pe masina de un an dar poate nu is de calitate.Mersi de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce mi-am schimbat placutele si strunjit discurile pe Megane, vreo 50-100 km am avut neplacuta senzatie de pierdere a proverbialei eficiente a franelor de Renault - ulterior au revenit la ce stiam eu ca trebuie sa fie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici e forum de VW nu de Renault ;)

pe bune? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre frane....am aerisit franele calumea,prinde pedala sus dar trebuie sa apas tare sa opresc masina.Pe fata am discuri iar pe spate tambure.Ce pot sa fac sa inbunatatesc?

In cazul in care efortul la franare este mai mare decat in mod normal, inlocuieste furtunele de la frana (probabil sunt "umflate" pe interior si desfa si curata etrierele si cilindrii de frana, evident cu inlocuirea garnituriilor. Vei fi uimit de rezultate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care efortul la franare este mai mare decat in mod normal, inlocuieste furtunele de la frana (probabil sunt "umflate" pe interior si desfa si curata etrierele si cilindrii de frana, evident cu inlocuirea garnituriilor. Vei fi uimit de rezultate!

Ms ms mi-ai dat de lucru acum!Maine ma si apuc de curatat si de schimbat furtunele.Ms again

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

ca sa nu mai deschid un topic nou, avand in vedere ca titlul mi se pare suficient de general pt a trata orice problema despre frane, chiar daca nu este vorba doar de adaptari.

eu am constatat in ultimele zile, asta dupa ce am mai "slabit" un pic reglajul la sabotii rotii din dr fata (mentionez ca foarte putin, pt ca se incalzea usor si atunci cand nu franam excesiv)..ideea este ca se incalzea mai mult decat celelalte, nu mult mai mult, insa era o mica diferenta.

am constatat de cateva ori ca pedala se duce la fund (sau aproape, adica are o cursa mult mai lunga decat de obicei) la prima apasare, la a doua insa este normala, adica tine foarte sus, foarte bine. acest simptom nu apare decat cateodata, rar, am corelat cu mersul/trecutul peste denivelari, mici gropi, linii de tranvai mai accentuate, piatra cubica denivelata rau, deci dupa anumite vibratii ale rotilor.

intrebarea este, oare incepe sa ma lase garniturile la pompa de frana (monocircuit originala) sau pur si simplu din cauza vibratiilor rotilor se modifica pozitia sabotilor la roata dr tafa (sau la alta) si la prima apasare sabotii revin la pozitia normala apoi cursa isi revine la normal si se mentine ca si cursa normala si franare buna mult timp....

deci ce sa fie, garnituri de pompa frana? sau doar o anomalie de reglaj saboti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in general cand prima pedala e moale si se intareste la a 2 a, inseamna ca ai aer in instalatie...

in mod normal nu tre sa se deregleze sabotii, decat daca i rozeta aia de reglaj defecta...adica numai are siguranta si se misca liber

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe justcampers.com este un tutorial video cu schimbarea si reglajul sabotilor de frina. Mie mi-a fost util.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil
ca sa nu mai deschid un topic nou, avand in vedere ca titlul mi se pare suficient de general pt a trata orice problema despre frane, chiar daca nu este vorba doar de adaptari.

eu am constatat in ultimele zile, asta dupa ce am mai "slabit" un pic reglajul la sabotii rotii din dr fata (mentionez ca foarte putin, pt ca se incalzea usor si atunci cand nu franam excesiv)..ideea este ca se incalzea mai mult decat celelalte, nu mult mai mult, insa era o mica diferenta.

am constatat de cateva ori ca pedala se duce la fund (sau aproape, adica are o cursa mult mai lunga decat de obicei) la prima apasare, la a doua insa este normala, adica tine foarte sus, foarte bine. acest simptom nu apare decat cateodata, rar, am corelat cu mersul/trecutul peste denivelari, mici gropi, linii de tranvai mai accentuate, piatra cubica denivelata rau, deci dupa anumite vibratii ale rotilor.

intrebarea este, oare incepe sa ma lase garniturile la pompa de frana (monocircuit originala) sau pur si simplu din cauza vibratiilor rotilor se modifica pozitia sabotilor la roata dr tafa (sau la alta) si la prima apasare sabotii revin la pozitia normala apoi cursa isi revine la normal si se mentine ca si cursa normala si franare buna mult timp....

deci ce sa fie, garnituri de pompa frana? sau doar o anomalie de reglaj saboti?

in general daca ai tambur cu carne sanatoasa pe ea si nu e dus la strung a n a oara , daca sabotii au ferodo fara mare uzura , daca arcurile + cuiul si saiba sunt neruginite si slabite atunci nici rotita aia zimtata de reglaj nu are cum sa miste in gol ca are ce regla.

. deci daca toate componentele sunt in parametri nu are cum sa se miste nimic de la locul ei.

daca se ajunge la a avea frana de abia de la a doua pedala e clar necesar o aerisire, si de vazut lichidul in rezervor daca este in deajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este simptom de aer in instalatie, este altfel, adica doar cateodata prima pedala tine mai jos (ceva de genul dupa ce schimbi placutele de frana, prima pedala apropie placutele de disc si se duce pana mai jos, dupa aceea este tare de la inceput).

daca ar fi vorba despre aer, pedala a doua ar fi cea eficienta intotdeauna si nu doar din cand in cand.

toate elementele descrise de peter sunt in regula, cu exceptia tamburului fata stanga, care a inceput sa se ovalizeze (se simte la franare). mai am o mica problemuta, la unul din suruburile de reglaj lipseste siguranta de la rotita dintata, insa nu cred ca se invarte singura in mers ca sa modifice distanta la saboti (deabea o invart eu cu surubelnita la reglare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca lipseste siguranta de la rotita nu e ok si se poate sa se invarta datorita vibratiilor.

cam ceea ce descrii tu toni am patit si eu acum ceva ani. la mine a fost supapa din pompa. atunci pompa era simplu sitcuir si supapa este asemanatoare cu cea de dacee. am incercat tot felul de inovatii la vremea respectiva (nici dilarul nu vindea inca pese si nici nu se prea gaseau). am sfarsit prin a comanda o pompa de frana la jermanica. frana e frana si nu era cazul sa ma joc. daca supapa e ok si functioneaza mai exista posibilitatea sa existe un pic de mizerie pe acolo si asta sa afecteze functionarea supapei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu m-am gandit ca o fi din pompa de frana. a,m o pompa de frana noua comandata de la HS (cred) cu ceva ani in urma (doar ca mi-e cam tarse sa o montez ca am senzatia ca este braziliana.......nu stiu ce sa fac).....doar ca speram sa evit schimbarea pompei sau a garniturilor ei. oricum m-am hotarat sa iau si rotile spate si dr fata la mana si sa curat pistonasele (cu toate ca functionau si acum 4000 km erau noi metelli......) si sa le deblochez (daca este cazul) si sa schimb si lichidul de frana...inca nu sunt convins daca sa pun dot 4 sau sa merg tot pe dot 3...

deocamdata am cumparat alcool tehnic :D

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sus braziliana de 1 an jumate si nu mi-a creat probleme. Am bagat in de lichid de la Dot 3 in sus.

Daca instalatia e curata, nu va ceda.

Daca ai mizerie pe circuit o termini in 6 luni, deoarece la astea de brazil garniturile sunt mega sensibile la rugina/praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am schimbat tamburul dr fata care avea ovalizare cu unul mai bunicel, se simte net diferenta la franare. si am si reglat si sabotii pe spate (care erau cam departati de tambur ...cate unul la fiecare roata ), astfel incat acum frana de mana tine la 2 dinti, max 3 iar pedala este tare incepand imediat de sus, apas cca 2 cm si franele ingheata.

dupa operatia asta am mers cca 10-15 km in care nu mi s-a parut ca a mai aparut fenomenul cu pedala.....deci banuiesc eu ca de la reglajul cam larg al sabotilor din spate la care nu mai umblasem de 4000 km

voi mai urmari problema zilele urmatoare.....deci inca mai sper sa nu fie cazul sa schimb pompa de frana, nu de alta dar este cam greu de desfacut pe acolo.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apoi toni eu am zis de pompa gandindu-ma ca ai sabotii reglati si frana aerisita. incearca mai intai restul varinatelor pana sa schimbi poampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai exact asta este si logica mea, vreau sa elimin pe rand toate celelalte variante si ultima o lasa pe varianta pompa...ce as mia vrea sa fac, sa demontez tamburii din spate si sa verific fiecare pistonas de la cilindrii de frana separat daca nu este blocat, sa mai curat pe acolo si apoi sa mai vad ce fac....clar nu este problema de aerisire pt ca pedala este ferma nu elastica, si in ultimul drum (de ieri) nu mi s-a mai intamplat sa isi lungeasca cursa dupa gropitele de pe sosea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La busul meu anul trecut i-am schimbat puntea fata si cu ocazia asta a trebuit sa desfac si franele de pe fata. I-am schimbat tulumba de la servo si pompa de servo cu altele SH, bune, si i-am verificat si pistoanele la etrieri si la rotile spate. Nicio problema nu am semnalat. Dupa cateva luni, dupa perioada de vara, au inceput sa imi scada puterea de franare. Am mers la un service si contra sumei de 100RON mi-a schimbat lichidul de frana si acum este OK. Vara lichidul se incinge si isi pierde din proprietati. Daca puteti faceti si voi la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
pai exact asta este si logica mea, vreau sa elimin pe rand toate celelalte variante si ultima o lasa pe varianta pompa...ce as mia vrea sa fac, sa demontez tamburii din spate si sa verific fiecare pistonas de la cilindrii de frana separat daca nu este blocat, sa mai curat pe acolo si apoi sa mai vad ce fac....clar nu este problema de aerisire pt ca pedala este ferma nu elastica, si in ultimul drum (de ieri) nu mi s-a mai intamplat sa isi lungeasca cursa dupa gropitele de pe sosea

logica se pare ca era corecta. cilindrii pe spate erau in regula, azi am schimbat in fine pompa de frana cu una noua braziliana Varga. S-a schimbat franarea simtitor in bine, face pompa presiune inca de la inceputul cursei, deci franele ingheata imediat ce apas pedala. sunt incantat ca am pompa noua de frana si rezultatul este peste asteptari.

caut garnituri de frana de pompa simplu circuit cu diametru de 19. Unde pot gasi si cat ma costa?, sau kit de reparatie pompa centrala frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveau odata pe la al padrino

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat azi de la alpadrino. se potrivesc exact... doar ultima garnitura dinspre pedala este un pic altfel dar am rezolvat-o si pe aia, asa ca am pompa de rezerva acuma cu garnituri noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!