Jump to content

Despre frane


codasul
 Share

Postare recomandată

se scrie ca cineva va pune servo-frana de la Golf!!!! :Driver: Vreau sa stiu cum???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tonic

    8

  • bogdan

    6

  • MikeRG

    5

  • Telcean

    5

Top Posters In This Topic

Sincer mi se pare complicat daca nu chiar imposibil. Mai bine iti pui la punct franele si nu o sa mai ai nevoie de servo, in definitiv pompa de servo-frana doar iti usureaza efortul la franare nu imbunatateste spectaculos frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mi se pare complicat daca nu chiar imposibil. Mai bine iti pui la punct franele si nu o sa mai ai nevoie de servo, in definitiv pompa de servo-frana doar iti usureaza efortul la franare nu imbunatateste spectaculos frana.

am gasit candva pe net, la un tip din UK, o conversie de servo de Porsche 924/944 pe un broscan standard - nu promit dar undeva am link-ul - stiu ca isi trasese vacuum din galeria de admisie si modificase un pic bieleta de directie ca sa incapa servo sub ea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' merita efortul? ca franele de broasca sunt extrem de eficiente... stiu ca se minunau aia la ITP cat de bine franeaza o broasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehh... asa putem pune si "servo-ambreiaj", nu? ca Skodele 120 au asa ceva .. ete sa ma gandesc si la o servo-acceleratie, ca la "electronico-soc" am renuntat :)

acum vorbind serios, imi aduc aminte de faza cu sabotii de frana (spate parca) ... care nu se gaseau in Craiova, la un magazin de import, da' aveau de Porsche 944 ... eu stiind dintr-un catalog ca-s identici, i-am chinuit pe aia pana au gasit "prin calculatoare" ca-s la fel..deci nu vad sensul de a schimba un sistem de franare Porsche cu..altceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o tendinta ca atunci cand nu poti aduce un sistem la valorile lui initiale sa spui ca-i de KKO. Toti vor motoare puternice, frane performante, etc dar nu sunt in stare sa repare elementele stock ..... Din cate am vazut, cel ce punea intrebarea, are un motor "performant" dar decat sa se gandeasca la servo frana mai bine s-ar gandii la un kit de frane pe disc. Sistemul de frane cu saboti este foarte eficient folosit la viteze mici, fara sarcini prea mari sau prea des. El isi pierde eficacitatea la folosiri "intense" cand tot ansamblul se incinge si apare un fenomen de "patinare", practic frana pe tambure este predispusa la supra incalziri, rezultatul find pierderea calitatiilor lichidului hidraulic (se transforma intr-un fel de zeama) care duce la absenta franei. In cazul in care nu m-am facut inteles promit sa revin cu explicatii. In orice caz,sistemele de franare pe masini, sunt gandite in functie de mai multe elemente (viteza maxima, sarcina maxima etc ) modificarea elementelor luate in calculul initial duce la modificarea acestuia. Ca urmare atunci cand ne maninca in c*r sa facem tuning la masina (un motor mai performant) trebuie sa "recalculam" intreaga masina: cutie de viteze, frane, directie, cauciucuri, elemente de siguranta, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine pune discuri la toate "colturile"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine pune discuri la toate "colturile"

eu sunt deacord da... de la ce masina luam noi discurile de frana cu toata sandramaua ca sa se potriveasca la broscanii nostrii, mai ales pe spate, si nu venii ca baga kitu de conversie ca de banii aia iti mai iei un broscan!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu etrierul este problema, adaptorul(placa de prindere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine bine ...si de la ce masini se potrivesc?

Eu de exemplu am disc pe fata si tambur pe spate, as vrea sa pun si pe spate discuri ? De la ce masina as putea adapta fara sa schimb masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine bine ...si de la ce masini se potrivesc?

Eu de exemplu am disc pe fata si tambur pe spate, as vrea sa pun si pe spate discuri ? De la ce masina as putea adapta fara sa schimb masina?

porsche 914, 924 sau cumperi un kit intreg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea sa puna cineva niste schite sau ilustratii despre sistemul complet de franare la broscute.??

Ceva de genul ca reprezentarile pe care le avem cu totii :Driver: despre sistemul electric...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, dar sistemul de frinare nu e deloc complicat. Io n-am avut schite in fatza si nu am umblat in viatza mea la frinele vreunei masini. Doar sa te uiti la elementele componente si vei stii ce ai de facut... Mie mi-au spus la ITP ca am frine pe fatza pentru toata masina ... se scarpinau in cap. Cica au si masini relativ noi care vin cu frine pe discuri mai pacatoase ca ale mele :Driver:

Unul din marile avantaje ale frinelor pe disc - poate s-a mai scris in alte posturi - e ca sunt mai avantajoase la ploaie si pe vreme umeda. Daca treci cu broasca (cu tambure) lacurile bucurestene pe vreme ploioasa, e musai sa micsorezi viteza cam cu 20-40 km fatza de normal, pentru ca din cauza imersiunii tamburului masina nu mai frineaza in timp util !

Mai greu e cu practica, (pina desfaci suruburile intepenite adica). Dar si asta se rezolva cu rabdare si scule potrivite ... Si un sfat: Pune cilindrii, saboti si conducte / metalice/flexibile NOI. La fel, schimba cel putin garniturile din pompa de frina. Diferentele fatza de asa zisele kit-uri de reparatie nu sint importante si economisesti foarte mult TIMP pe urma - nu vorbesc de faptul vei avea frine pe care sa te poti bizui.

Eu am incercat sa schimb subansambluri de la trei masini descompletate, (erau identice) ca sa economisesc citiva lei acolo ... si NU MERITA. Am facut rahatul bici si am pierdut foarte mult TIMP. Per ansamblu m-a costat mult mai mut ... scule rupte, nervi, foarte mult timp pierdut in care puteam face altceva. Am facut sa tina provizoriu ... dar nu ma aventurez pe coclauri pina nu schimb toate piesele decit daca oi fi inconstient (pentru virsta mea :D ).

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci cu broasca (cu tambure) lacurile bucurestene pe vreme ploioasa, e musai sa micsorezi viteza cam cu 20-40 km fatza de normal, pentru ca din cauza imersiunii tamburului masina nu mai frineaza in timp util !

sau de loc :D

anul trecut, cand a fost ploaia aceea imensa si am fost "fortuit" (RESPECT!) sa trec prin balti pana la praguri, nu am mai avut frana 10-15 min (pana au inceput sa se usuce sabotii prin franari repetate) - o tineam din frana de motor si cu treapta mica de viteza in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tip: mergi apasand cu piciorul stang frana si cu dreptul acceleratia, sa mearga o vreme franata, se vor usca sabotii/tamburii mai repede (smecherie invatata de la instructorul meu, pe vremuri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu am probleme.

N-am avut frana vreo trei zile dar pt. ca n-am avut timp si unul' langa mine care sa stie ce sa fac...

Chiar nu e complicat dar ma gandeam la partea din spate, ca din pompa de frana ies doua conducte inspre cele doua roti din fata si inca o conducta exact din capatul pompei ( cineva mi-a zis ca frana nu e cea originala ) care duce inspre spate si nu stiu ruta" pe unde duce

De aceea eram curios de o schita sau vreo reprezentare.

De cand s-a aerisit sistemul prinde traznet frana ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te roooooog eu sa nu mai asculti tot felul de "mesteri" care nu stiu altceva decat Dacia. Pompa ta de frana este simplu circuit asa cum si trebuie sa fie in perioada aceea. Ala de ti-a spus ca nu este originala habar nu are.

Teava care duce la rotile din spate trece prin cabina pe linga tunel pe parte soferului, daca dai mocheta la o parte o poti vedea, iese din cabina intra intr-un repartitor limitator si pleaca catre cele 2 roti din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai un pic Victore ca omu zice ca teava spre spate iese fix din varful pompei.... deci e clar ca nu e cea originala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la asta se referea are dreptate si imi cer scuze fata de cel care a spus ca nu e originala. teava catre spate tre sa iasa dinspre partea din fata a pompei dar de sus. Fix in capatul pompei se afla contactul pentru stopurile de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Niq: sist de franare de la Skoda 120 nu este cu servomecanism ci este o simpla comanda hidraulica, f asemanatoare cu circuitul de frana. Servo se pune la ambreiaj de obicei doar la mashini mari, de ex la autobuze

2. Victor: T-ul ala nu e limitator, e un simplu...teu :D . Am unul la indemana daca vrei sa te convingi. Nu pot sa sufar sistemele cu regulatoare in functzie de sarcina etc, ca la dacie, care au principalul merit ca se strica :offtopic: .

3. Poate ca la pompa in cauza s-a stricat ceva la un racord si atunci au luat presiune pt spate de la racordul pt sonda, ca doar romanu' e inventiv :D

4. Merge pompa de Trabi cu simplu circuit de zici ca nu-i adevarat, cu o mica adaptare (flansha) si eventual un shtutz daca vrei sa pastrezi rez original- altfel potzi sa-l lashi pe ala de Trabi direct pe pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o mica completare la ce a spus Misu: parerea mea puneti o pompa noua, dublu circuit de VW e un milion si ceva la Lexxus si face toti banii. Avantajele fata de cea simplu circuit sunt enorme! Si nu trebuie sa faci nici o modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre frane....am aerisit franele calumea,prinde pedala sus dar trebuie sa apas tare sa opresc masina.Pe fata am discuri iar pe spate tambure.Ce pot sa fac sa inbunatatesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare despre frane....am aerisit franele calumea,prinde pedala sus dar trebuie sa apas tare sa opresc masina.Pe fata am discuri iar pe spate tambure.Ce pot sa fac sa inbunatatesc?

incepe cu ajustarea cursei tijei pompei centrale; pe urma reglezi tamburii spate; fata se ajusteaza singura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incepe cu ajustarea cursei tijei pompei centrale; pe urma reglezi tamburii spate; fata se ajusteaza singura

Am facut asta deja,am pedala tare si nu are cursa lunga...franele de spate chiar freaca in tambur....ideea e ca apas frana,e tare si nu prea opreste.Oare sa schimb ferodourile de pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!