Jump to content

Colectie defectiuni comune Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Ca in toate cazurile similare, primul pas obligatoriu DIAGNOZA. De multe ori te scuteste de teorii si cautari indelungate. Chiar daca este o eroare intermitenta, acesta va disparea doar dupa aprox. 50 de cicluri complete (adica dupa cate stiu pornire de la rece si incalzirea motorului la temperatura de lucru fara ca eroarea sa mai reapara).

Deci ar trebui sa ai stocat ceva.

Tu esti din Bucuresti, vezi ca multi membri forum au cablu de diagnoza, si la o intalnire te vor servi cu siguranta (ma gandesc si gratis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit o data faza asta, pe capacul bateriei ai un rind de sigurante sub forma unor lame metalice din care una este pentru pompa de abs; citeodata lamela se fisureaza, inca face bine contact dar la vibratii se mai intrerupe. E simplu de rezolvat, ai citeva lamele nefolosite pe acolo, desfaci piulitele in care e prinsa si pui alta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai trec si eu ceva boli ale skodelor de prin anii 70 care sunt mostenite si la fabia in prezent:

- Faptul ca se incalzeste f greu motorul in conditiile in care volumul de lichid racire e de 3x mai mic decit la 120L ( plus carton in fata pe juma de radiator )...!!!

- Caloriferul este ineficient ca si la 120L...se simte acum pe gerurile de -20 care sunt prezente prin capitala...dupa ce apa a ajuns la 80 cu recirculare activata si in tr 3 a ventilatorului deabia reuseste sa incalzeasca habitaclul astfel incit sa stai cu haina pe tine !!! ( -18 afara )

Aerul dat pe toate gurile de aerisire caci daca il dai numai la picioarele inghetate iti vine de jos un frig de zici ca nu e adevarat...

Am pus mina pe gurile de aer si aerul e cald dar nu fierbinte ca la dacie dom'ne...

De la bordul CN incoace dacia are un calorifer belea de bun...stai in maieu in ea pe orice frig si asta cu apa la 60 de grade !!!

Pur si simplu skoda nu e gindita pentru conditii de clima ca ale tarii noastre !

Sunt curios sa aflu si parerile skodarilor care stau prin BV,HR,CV,MS,SB...etc unde-s -30 zilele astea.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu doar ca duminica cand am pornit la drum erau afara -13.5 grade, unde trebuia sa ajung erau -17.

Pan acum eu nu am avut de reprosat nimic incalzirii. Dupa ce motorul s-a incalzit (acul sta la mijloc) eu dau incalzire doar catre picioare. Si nu am avut probleme. Nici nu stau intr-una din judetele mentionate de tine. Nu am nici carton la radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am prins -23 si -24 de grade ieri si alaltaieri :icon_thumright: . Am mers cu masina ziua pana pe la 23.30 apoi am pornit-o dimineata pe la 8. A pornit de fiecare data la prima cheie :Driver: in schimb mi s-au aprins pentru o secunda cativa martori in bord si s-a declansat centralizata blocand masina ( ce bine ca eram inauntru :P ), semn ca bateria s-a chinuit ceva mai mult sa ofere curent pornirii. 90 de grade la temperatura nu am vazut de vreo 3 zile, se opreste pe la 80 de grade iar caldura e suficienta daca stai cu haina groasa pe tine :( . Am completat cu aprox 200ml de antigel concentrat acum vreo 5 zile pentru ca era sub minim, sper sa nu fie din cauza asta, am sa ii fac un test la antigel cu testere din Carrefour.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez ca am setat temperatura la 22 grade si la drum lung simt dupa un timp ca incepe sa intre aer mai racoros, daca dau incalzirea la maxim intra din nou aer cu mult mai cald, semn ce arata ca se atinge temperatura dorita de mine in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca in aceasta perioada rece si mai ales la drum intins sa se simta diferenta de temperatura, la o viteza de 90-100km/h apa din radiator este racita foarte repede iar cand termostatul face schimbul de lichid cel din radiator este din nou rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa din radiatorul de motor nu, cea de incalzire, nu are nimica daca e rece, important este ca termostatul de pe motor sa-si faca treaba si motorul sa functioneze la temperatura de regim optim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am confruntat si eu de cateva ori cu setarea la 22 de grade in habitaclu si am concluzionat ca reglajul manual nu este tocmai exact. Cum o apuca: cand baga prea rece cand prea cald. M-am cam lasat pagubas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pana acum nu am ce sa-i reprosez climaticului. Adevarat ca nu am stat cu termometrul inauntru sa vad daca tine exact 22 grade, dar niciodata nu am avut variatii mari de temperatura aerului insuflat. Intotdeauna trecerea de la cald spre caldut sau rece este treptat fara variatii bruste.

Conteaza foarte mult si la care dintre duze intra aerul. Eu iarna dau intotdeauna catre picioare, si cateodate catre parbriz, daca observ ca apar urme de aburi. Sensorul de temperatura interioara este in plafoniera, deci daca curentul de aer fierbinte bate direct catre acel sensor, variatia va fi brusca.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce probleme aveau modele de prin anii 70 dar la capitolul incalzire La fabia nu am ce comenta (in afara de termostatele care crapa intr-o veselie, din fericire ultimul schimbat are niste urechi metalice ca la dacie si nu din plastic si merge ok). A pornit la prima cheie la -26 cit au fost la iasi citeva zile la rind dimineata la ora 7 iar acul ajungea la 90 dupa cca 3-4 km. La aeratoare simteai caldura dupa vreo 3-4 minute de mers (turat normal 2500rpm).

Problema e alta iarna, imi consuma cam mult , dupa bc la -15 spre -20 de grade in oras pe la 12-13l/100, iar in afara a scazut spre 8 dupa ~100km. Imi spunea un mecanic (bun) de la skoda ca de vina ar fin injectoarele al caror orificiu se mareste in timp.... Stie cineva cum se pot verifica?

Nu am erori inregistrare la motor, martori la bord, masina merge, trage dar consuma cam mult :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... Stie cineva cum se pot verifica?

Da. Se pune pompa din rezervor pe direct a.i. sa asigure in rampa de injectoare presiune constanta apoi se tine fiecare injector deschis pret de 30sec cu duza intr-un vas gradat. Cantitatea trecuta prin ele pret de 30sec trebuie sa se incadreze in niste valori, depinzand de tip motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare f. rau sa te contrazic tipule , dar primele motoare de 1.2 aveau o mare problema , am impresia ca este si o informare de la Skoda si am intalnit si cazuri , ghidajul lantului a fost prost conceput ( prea scurt ) si am gasit 2 motoare "sarite de la pct " .

Modificat de adieuro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, si la polo 1.2 htp e cunoscuta problema, am intalnit si eu cazuri cu distributie sarita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTOPIC

Imi pare f. rau sa te contrazic tipule ...

Ma tot uit si nu inteleg pe cine contrazici adieuro??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema la o Skoda Fabia 1.4 16v 2003: merge neregulat la relanti si porneste greu. Pana aici nimic deosebit insa acum vine partea interesanta: s-au schimbat valvele, bobinele, s-a inlocuit garnitura de chiulasa, s-au curatat injectoarele, s-au schimbat bujiile si masina se comporta la fel. Pe vag-com nu da nicio eroare, doar " amestec sarac", iar in ultimul timp s-a folosit doar benzina 98 de la MOL.

Curata clapeta de acceleratie.Aceeasi problema am avut-o si eu...unde mai pui ca eram cu masina la RAR si mi-a zis inginerul de acolo ca,mai in gluma mai in serios,ca e motor non euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut din nou.

Alte belele cu masina. Rezolvasem cu clapeta de acceleratie si totul a fost ok o perioada, insa de vreo 2 luni sta aprins martorul motor si nu se stinge. Plus ca s-a mai si oprit motorul de cateva ori. Pe tester a zis ca ar fi lambda 1 defecta plus EGR, si posibil si bobina. Ce ma sfatuiti? Inlocuiesc tot, mai fac alt tester undeva. Testerul e facut la Mitric - delaer volkswagen. Si mai recent o noua buba: caraie la treptele 3, 4 si o scuipa afara. Nu tot timpul, dar destul de des. Din ce am citit sunt sincroanele, deci o alta cutie de viteze. Au ramas nerezolvate problema aerotermei si a inchiderii centrale. Fara eroare la astea pe tester. Ce ziceti? Ar fi mai ieftin sa o incendiez si sa ma reprofilez?

Cu respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul se opreste atunci cand este rece atunci e foarte posibil sa fie sonda lambda. La fel patisem si eu in sezonul rece, motorul se oprea de cateva ori pana cand incepea sa se incalzeasca. Am schimbat sonda si am terminat cu problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la fabia - 1,2 64 cai.

Initial am crezut ca este vorba de o bobina dar la test a aparut un injector defect.

Sambata dimineata am schimbat bujiile - 62 000km, 2004 decembrie fabricata. Totul bine pana seara, cand am uitat luminile aprinse in masina si am ramas fara baterie. M-am chinuit destul de mult sa o pornesc cu clesti dar nu am reusit. A doua zi dimineata am scos bateria si am pus alta de la un prieten si am pornit-o cu ea. Am pus bateria mea la loc si am lasat-o sa mearga cam 30 de minute, apoi am plecat cu ea in oras. In circa 10 minute, a inceput sa tremure si mai sus de 2000 de ture nu urca, ii taie benzina. Se aprinde in bord - simbolul de emisii gaze si asr??? asr il pornesc la loc de la buton si vad ca merge.

Avand in vedere ca un injector este 600 de lei, diseara ii mai fac inca un test, in alt loc si apoi sa vad ce schimb.

Astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi gadalean. Urmeaza sa se intample si la mine sa schimb sonda. Revin cu informatii dupa operatiune. Cred ca o sa fac lucrul asta la Adria Suceava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b77eru: cred ca daca vei incarca bateria vei scapa de probleme. Daca nu este destul curent pentru instalatie atunci incepe sa intre in safety mode si merge exact cum ai descris tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am dat de cap.

astia de la service sunt niste nenorociti. Ei iti spun sa schimbi de toate, ce conteaza care e stricata, vedem dupa.

m-am dus la un prieten si a pus testerul pe ea si evident era o bobina, cum am crezut si eu initial. - missfire bla bla.

am pus niste bujii sambata - bosh - nu recomand. cred ca de la mizeriile alea, a stranutat bobina.

masina si-a revenit singura. deocamdata merge bine. am fost aseara si am cumparat 3 bujii si 3 bobine - beru - 500 de lei si diseara sper sa le montez, pana nu se strica bobina de tot. pe cele vechi le pun in portbagaj sa le am la nevoie.

deci, sfatul meu e sa nu luati de buna ce zic astia la service. cred ca pacalesc baietii o gramada de gaste. ca e injectorul, ca e compresorul de a/c etc, nu cumparati piesa imediat. mai mergeti si mai intrebati. la sharan, vroiau sa imi schimbe compresorul - 1000 euro desi nu avea nimic. era un filtru infundat si l-am facut cu 300 de lei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare colegi ! am tot citit posturile voastre si ma cam strange in spate de ce vad.

am si eu o fabia 1.2 benzina 47kw, (asta inseamna 60 cp ?), 47.000 km acum si a fost noua , am de curand unele probleme :

1. dupa pornire la cheie se tureaza singura pana la 1300rpm cateva secunde 10, 20 dupa care revine la "relanti" !

2. de curand s-a aprins martorul EPC ! care este cauza ? dar solutia !? ( are cumva legatura acest martor cu faptul ca la plinul anterior am pus benzina MAXIM, adica dupa ce a sarit clampusu ala de la pompa am am apasat si parghia aia mica de la gura rezervorului si am mai indesat si acolo cativa litri ! )

3. nu siu la voi cum este dar cu un plin (40 42 litri) am reusit sa fac aprox 600km pana "s-a aprins canistra", e mult/putin !?, metionez ca obisnuiesc sa merg mai fortat putin: demarari in localitate si 120-140km/h in afara .. ma grabesc nu alta.

va multumesc

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quino, nu te speria prea tare, aici vezi toate problemele la un loc. Poate in decursul vietii unei masini daca ai "sansa" sa vezi 30-40% din ele.

In fine, revenind: pare a fi o problema de senzor temperatura lichid racire. Ar trebui sa faci o citire de defecte din caclulatorul de motor, sunt convins ca ne vom lumina asupra problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu senzorul de temperatura am avut-o si eu dar mi se aprindea Check Engine ( contact imperfect ). EPC-ul mi s-a aprins de la switch-ul de frana. Quino, apasa frana si vezi daca se aprind cele 3 stopuri, chiar ieri mi-am cumparat un comutator (switch) pentru frana.

Cat despre plin, eu am o Fabie cu motor de 1.4 16v ( 55kw ), acum am venit dupa o tura de Transfagarasan. Cand am fost la benzinarie ( OMV ) era acul de la benzina in dreptul indicatorului 1/4 ( adica la prima linie deasupra liniei rosii de la indicatorul de benzina ). Am estimat eu ca erau cam 12-13 litri deja in rezervor. Un angajat de acolo mi-a facut plinul si a mai pus exact 50 litri , l-am rugat sa apese cu pompa pe butonasul care permite accesul benzinei si in compartimentul rezervei. Cu plinul asta mi s-a aprins becul de la benzina dupa 918km ( masina are rezervor de 50 de litri ) .

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!