Jump to content

Colectie defectiuni comune Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Salut.

As fi vrut sa deschid un nou topic pentru problemele care le am insa nu am prea reusit. Sa trec la subiect. O Fabie din 2000, 1.4 16V 101cp cu urmatoarele probleme la care nu am gasit un raspuns pe forum:

- probleme cu inchiderea centralizata, se inchide si se deschide singura cand o taie mintea, rezolvare: de 6 luni umblu cu sigurantele de la usi si portbagaj scoase. cand aveam problema erau implicate si geamurile, functionau defectuos cat si oglinzile. am fost la electrician a umblat in modulul din portiera, la fel face. la Adria au zis ca trebuie inlocuit. pe tester nu aparut eroare. ideea e ca eu am desfacut si deconectat pentru o zi fisele de la modul, si problema tot a intervenit cu fisa scoasa. masina are chei tip briceag (sau avea :wub: )

- probleme cu clima - merge doar pe 2 pozitii: cald si rece, chiar daca e cu clima manuala, cum dau putin peste 18 grade merge pe fierbinte, aeroterma merge pe toate cele 4 pozitii

- probleme cu stropitoarea de la luneta, nu mai vrea sa scuipe, am incercat sa o curat insa tot nu am rezolvat nimic, vad ca ajunge lichid ca face putina spuma in capat

- probleme de accelerare, apesi pedala si ia comanda dupa vreo 2 secunde, problema e insotita si de variatii a turatiilor insotite si de o variatie a intensitatii luminilor din bord sau exterioare

- mai adaug ca mananca ulei la greu si trage mai rau ca o dacie veche, nu scoate fum insa, plus alte multe probleme ce deja au fost amintite.

Repet ca pe tester la dealer nu au aparut erori, iar sfaturile au fost de genul ... schimba tot ca sigur o sa se rezolve.

Scuze daca sunt off topic, dar am nevoie de niste sfaturi, si poate un Vag Com in Suceava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bartol bine ai venit:

-clima: poate fi de la comutatorul de caldura;

-stropitoare spate: legaturi desfacute intre furtunele de apa pe traseu(undeva dupa stalpul din stg spate);

-papa ulei: la aceste modele se stie ca au fost probleme cu segmentii de unde si pofta lor marita de a papa ulei, + depinde si de talpa cat de grea e si asa se infrupta cu ulei;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns si promptitudine.

Sa zicem ca uleiul n-ar fi asa o mare problema (daca s-ar aprinde naibii si becul din bord cand trece sub limita :angry: ). Nici clima nu e asa o urgenta. Masina e a mamei mele, deci rar trece de 3000 de ture. Din ce cauza ar fi delayul de la acceleratie, sincer e nasol, mai ales la plecari mai agile si mai ales ce naibii sa-i fac centralizatei, ca se rupe briceagu'n broasca :screwy: ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O solutie simpla la problema acceleratiei, care mi-a venit in minte foarte rapid cintindu-ti postul, ar fi curatarea clapetei de acceleratie. Daca nu sunt defecte inregistrate in calculatorul de motor nu pricep de ce ar avea acel delay. Merita incercat, mai ales ca nu e o treaba costisitoare, atat ca timp cat si ca bani (consulta topicul dedicat clapetei).

La partea de temperatura este posibil intr-adevar sa fie defect potentiometrul de temperatura; dar lafel de bine poate fi colmatata si clapeta de rece/cald in blocul de clima. Aici diagnosticarea/remedierea este mai dificila. Lafel si la centralizata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema 1 - lipitura rece la mufa de la broasca

problema 3 - ti-a sarit o mufa de la furtun, ori cea din compartimentul motor ori cea din hayon, tine si tu pe spritz 1 minut si vezi pe unde incepe sa picure apa din masina

problema 5 - e din ciclul asa face toate 16v

la problemele 2 si 4...nu stiu ce sa zic, ai putea sa cureti clapeta cum zice blitz, si sa incerci o readaptare a pozitiei dupa aceea, ori cu vag-com, ori scoti bateria 10 minute, o legi la loc, pui contactul , astepti 30 de sec, si apoi pornesti fara sa atingi acceleratia, si o mai lasi in relanti 1-2 minute

preferabil sa faci asta cu motorul cald

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saru'mana pentru sfaturi.

Cred ca ma bag prin ea la finele saptamanii. Sper sa nu stric ceva. Mi-ati dat incredere ca mai e o sansa sa o salvam. Revin cu info.

Mersi mult inca o data pentru sfaturi baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bartol: lagul pe care-l denunti nu vine oare de la o corelare mai nereusita intre treapta de viteza si viteza de deplasare? se stie ca motoarele astea incep sa traga bine dupa 2500/3000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu, sigur nu. Cu masina in punctul mort calc acceleratia si astept vreo sec 2 pana urca si in turometru. Intr-adevar, cum zici si tu, masina e agila dupa 3000 de ture, insa nu ajunge acolo decat cand o mai iau eu. Spre exemplu, ce mi se pare ciudat, ii dau vreo 3-4 spritzuri la pedala, nu tare, ceva gen vrum-vrum-vrum, si computerul ia comenzile drept una singura si turometrul merge o singura data in sus si jos. Adica are o lene exceptionala in a lucra normal. Dupa ce am citit pe aici e posibil sa fie tot un efect al clapetei, insa eu as dori sa ii fac si un remap, sau resetare de soft, cine stie. Eu am un turbo diesel si stiu cum e lagul turbo, ei, gandeste-te ca asta e de 10 ori mai nasol, si cu totul altfel.

Poate stie cineva, sau are Vag-com Suceava, sau imprejurimi.

Sorry de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am si eu o intrebare.A schimbat careva capul schimbatorului de viteze?miam cumparat un cap schimbator viteze cu buton pentru pornit motorul si nu stiu unde sa merg sal si montez.ma poate sfatui cineva va rog mult de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal'tare.

Am curatat clapta. Intr-adevar mizerie mare. Rezultatul: nu mai trepideaza la relanti si parca trage ceva mai bine si un consum mai mic, insa delayul a ramas in pedala.

Am reparat si stergatorul de luneta. Nu imi scapa pe nicaieri, pur si simplu era undeva infundata. Am luat o seringa si am bagat 2 seringi de aer pe duza si a inceput sa meraga.

10x pentru info.

Cred ca o sa urmeze aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am avut si eu o problema identica acum 2 luni. Am reusit sa parcurg cu trepidatii drumul pana acasa (~ 3 km). A doua zi n-a mai facut si a treia zi s-a stins martorul. Cu sigurantza este de la benzina de proasta calitate, pentru ca problema nu a mai revenit de atunci. Baietii de la service Skoda Autec Craiova mi-au recomandat sa merg (cel putin din cand in cand) mai turat 4000-4500 si sa alimentez de la statiile mari si frecventate. S-auzim de bine!

Salut! Pe 4.11.2009 mi-a facut exact problemele reclamate cu "balbaiala" la mototr, trepidatii, lipsa puterii, martor aprins si tot tacamul. Fiind posesor si de alte masini pe carburatie (cu jigloare infundate si bujii proaste - nationala) de o varsta cu mine, am aplicat metoda clasica: oprit motor, pornit, turat 4000-5000 de ture. Rezultatul? ZERO. Ma duc la reprezentanta. 206 lei inlocuire bobina de inductie de pe cilindrul 2 cu tot cu manopera si TVA.

Pe 4.12.2009 - da, exact la o luna, aceeasi problema, aceeasi ora 03:00 AM in afara orasului. Ce sa fac?!? Trag asa de ea cu 10km/h ajung acasa. Dimineata, avand deja "experienta" sun la service si reclam defectiunea cu pretentia de inlocuire gratuita. Cu promisiunea unei rezolvari, merg la service si surpriza: bobina de inductie de pe cilindrul 3. Alti 206 lei. :| Mare ghinionist...

Problema led de la butoanele de pe portiera si la mine

am avut si problema cu recircularea dar si-a revenit singura dupa o resetare cu VAS

Probleme cu inchiderea portierelor - dar a fost lovita si ma gandesc ca nu-s reglate calumea

Modificat de alex_Silva
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.nu am avut timp sa citesc toate cele 16 pagini asa ca o sa trec direct la subiect..acu o sapt mi`a aratat martorul bateriei pe bord.ma duc la un mecanic se uita direct la cureaua de la alternator etc(precizez ca am masina de 2 luni si nu stiu ink mare lucru in domeniu) omu imi zice ca e cazuta cureaua si e rupt surubul ( boltul ) care sustine intinzatorul cu arc..mna omu da jos roata da jos si faru ca altfel nu poate si cumva le pune la loc tot.ple ce acolo nush ce fac vreo 50 de km in 2zile a treia zi iara apare martoru.cand deskid capota exact la fel cureaua de la alternator cazuta si boltul de la intinzatorul cu arc rupt...acu sunt curios daca a`ti mai patit careva si ce ar putea sa fie de bai de se tot rupe..am inteles ca s`ar putea sa am niste trepidatii pe undeva..mi sa zis sa incerc cu un surub mai puternic..unul tratat special..de la ultima problema na mai vazut nimeni masina ca am lucrat astea 2 zile si n`am avut timp..

pls astept niste pareri si sugestii de la voi.mersi mult

Regards, Kury

Modificat de kury
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

extraordinar de multe raspunsuri..sa rupt si a treia oara deja :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O problema la o Skoda Fabia 1.4 16v 2003: merge neregulat la relanti si porneste greu. Pana aici nimic deosebit insa acum vine partea interesanta: s-au schimbat valvele, bobinele, s-a inlocuit garnitura de chiulasa, s-au curatat injectoarele, s-au schimbat bujiile si masina se comporta la fel. Pe vag-com nu da nicio eroare, doar " amestec sarac", iar in ultimul timp s-a folosit doar benzina 98 de la MOL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am acelasi motor din acelasi an. am aceeasi problema. nu apare nimic pe vag-com. eu am schimbat filtrul de benzina recent si paraca e o usoara imbunatatire. ma gandesc sa curat rezervorul in primavara si tot atunci cred ca schimb si toba de esapament. am inteles ca sitele din esapament "imbatranesc" :D si cred ca evacuarea nu mai este la fel de buna , ceea ce creeaza aceste balansuri ale relantiului. :blah_: cine se pricepe sa ma corecteze

Nu ar fi rau sa faci un test la baterie, dar daca porneste greu perioada asta cat e rece, nu cred ca ai ce sa ii faci. o baterie NOUA la -18 grade iti ofera 40% din capacitatea ei.

cati km are masina ?

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 170000Km, iar bateria a fost schimbata de un an de zile, deci este noua cred. La pornire bateria invarte, motorul da sa porneasca dar se opreste. Uneori porneste dar nunai unu sau doua pistoane, si nici nu merge accelerata in acel monent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va recomand la amandoi sa apelati la un mecanic priceput care sa va verifice punerea la punct a distributiei. Operatiunea este relativ simpla: se trage pistonul 1 la PMS, se caleaza sus axele cu came prin doua bolturi care blocheaza rotile dintate si pe urma se verifica semnul de jos de la roata de pe arborele cotit.

Sunt curios de ce conluzii trageti in urma acestei operatiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vad in lista cu defectiunile comune ca emblemele la primele modele cad. La mine nu au cazut, dar s-a sters vopseaua, s-au exfoliat. Cum le inlocuiesc? Trag de ele pana se dezlipesc apoi le lipesc pe cele noi? Daca da, trebuie sa folosesc un anumit adeziv sau noile embleme sunt autoadezive? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emblemele originale au banda autoadeziva montata deja; se monteaza usor insa inainte trebuie sa cureti tabla de banda adeziva ramasa de la vechile embleme; cred ca folosind o caroa cu ceva degresant o sa reusesti repede. Cam asta e tot.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu capacul de la stopul din spate sus (marcat in poza). Nu a mai stat fix un timp si am tot incercat sa-l ridic sa-l fixez pana s-au rupt clemele in care statea prins pe sub capitonaj si acum nu cred ca mai am ce face cu cel vechi si vreau sa comand altul da' nush de unde si cum si ce sa cer.

Pe langa asta nu-mi merge nici dezaburirea spate. Am inteles ca ar trebui sa verific contactele sau nush ce la dezaburire... da' nu am habar unde sunt alea.

Aveti idee?

Mersi

P.S. Sorry daca nu am postat unde trebuie. Rog un moderator sa mute in zona in care se incadreaza problema.

post-32279-1263047266_thumb.jpg

Modificat de Romyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emblemele originale au banda autoadeziva montata deja; se monteaza usor insa inainte trebuie sa cureti tabla de banda adeziva ramasa de la vechile embleme; cred ca folosind o caroa cu ceva degresant o sa reusesti repede. Cam asta e tot.

Multumesc de lamuriri. O sa cumpar originale, vad ca e ieftina una, 30 Ron. Sper sa nu ma chinui sa le smulg pe cele vechi :drunken: Revin cu detalii dupa ce rezolv, poate mai au si altii nevoie sa stie. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simt nevoia sa adaug pe topicul asta inca un defect aparut la mine, pentru ca-s destul de intrigat, aveam pretentii la bordul de Fabia, fie ea si primul model. Sa vedem daca e un caz particular sau a mai sesizat cineva problema si se poate inscrie la "defectiuni comune". La mine, partea din mijloc a bordului, dreptunghiul din plastic (mai lucios) care contine aeratoarele centrale plus butonul de avarie, s-a umflat! Pot baga lama unui cutit sub placa aia, e bombata, si numai cand apas pe ea sta cum trebuie (si scartaie cand se aseaza la locul ei). Mentionez ca vara folosesc parasolar. Poate nu e un defect atat de grav cum ar fi cele de la motor,de exemplu, dar e frustrant si simteam nevoia sa ma descarc aici :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine, ce povestesti tu nu cred ca face parte din categoria defectiuni comune. Nu cumva ai varsat tu sau fostii proprietari, daca nu ai luat masina de noua, ceva odorizant dinala lichid de se atarna pe la oglinda peste bord?

Am vazut cateva masini efectiv distruse de odorizantele alea: un radiocd facut varza, nu mai mergeau butoanele si se patase ecranul, la alta se cojea stratul negru de pe aripioarele aerisitoarelor, un climatronic de ocravia 2 efectiv se ciobea plasticul butoanelor dupa ce s-a uscat acel odorizant pe ele... E nenorocire mare cu odorizantele lichide, mare grija mare cu ele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am varsat odorizant lichid. Poate fostul proprietar, desi nu e nicio urma la exterior, plasticul arata perfect. Oricum, m-ai convins ca asta nu se poate inscrie la defectiuni comune. Sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare, si poate ca pe topicul asta e cel mai bine sa ma lamuresc.

Pe scurt, Fabia mea cea simpatica ... din senin imi scoate un piuit nebun din bord si apar doi martori luminosi concomitent de doua ori dupa care dispar, e vorba despre martorii ABS si cel de Frana (de mana :icon_cool: ).

Ca efect in mersul masinii, scade intensitatea luminilor cat apar alea doua .. dupa care isi revine si totul e ok.

Am facut un test "babesc" ptr frane, pe strada libera .. i-am dat 100 km/h si frana din aia nebuna .. imi scartaie initial un pic rotile dupa care intra rontaitul de ABS ... miercuri am de facut un drum de 1500 km, spre ITP .. sa imi fac griji, ca nu mai ajung, sau ca nu il voi trece ?

Daca a mai patit careva, poate fi numita "boala comuna" daca nu .. n-am vrut sa deschid alt topic.

Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!