Jump to content

Seat Leon 1.9 TDi


MOTANUL

Postare recomandată

38.000 am cu totul (masina are doar 2 ani si cateva luni). La 29.000 am schimbat turbina. Inainte completam la fiecare 2-3000 km.

Sper sa mai completez 1 data (restul de 500 ml) pe la 10.000 de la schimb si sa ma duca pana la urmatoarea revizie.

Link către comentariu

Banuiesc ca ti-ai dat seama de ce te intreb: avem acelasi tip de motor, aceeasi masina si aprox. aceeasi vechime. Eu zic ca e normal si cred ca pb ta e rezolvata. Prin comparatie, pot sa-ti spun ca am schimbat uleiul la 59.500 si am acum 67.500, iar nivelul de ulei este in zona hasurata, mai exact "lipseste" 1/3 din zona b.

Link către comentariu
  • 7 months later...
  • 2 months later...

46.000 km; Un confrate s-a autoinvitat pe masina.

post-1853-1249902226_thumb.jpg

post-1853-1249902373_thumb.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 months later...

Dupa cam 10 ani de pauza am ajuns din nou cu masina la telecabina de la cota 2000 de langa babele. Am decis sa nu merg cu bmw-ul pentru ca ar fi devenit o victima sigura pe drumul de acolo. Am preferat seatul - dar chiar si cu el am atins usor in 5-6 locuri la dus pe ultimii 4 km si 3-4 la intors. Drumul pe restul de 30 km e relativ ok. Probabil cel mai bine ar fi fost sa las masina acolo si sa fac ultima portiune pe jos. Din pacate aveam destul de multe bagaje si echipament si am mers pana la capat cu masina.

p004_0_2.jpg

p004_0_3.jpg

p004_0_5.jpg

p004_1_19.jpg

Restul imaginilor aici: http://www.silviu.info.ro/speologie2.html

Nota se pot vedea si mici ca cele atasate si full screen (800x600)

Link către comentariu

Pe cat sunt de frumoase jantele pe atat de greu sunt de intretinut. Ies in afara anvelopei si daca nu esti atent la parcarea laterala...

Mai le trantesc si la vulcanizare etc.

De la distanta nu se vad, dar sunt pline de zgarieturi. (m-am uitat si eu ce bine aratau scoase din cutie :Driver: )

p001_2_12.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 3 months later...

Trebuia punctata si iarna in jurnalul masinii: (cam asta a fost limita anvelopelor dunlop - foarte buna din puctul meu de vedere).

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/S28KQYZG...0207_o_0016.JPG

http://lh5.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/S28KP1pS...0207_o_0014.JPG

Imagini din bucuresti:

http://lh3.ggpht.com/_QhJNp8bUly8/S3LIJWQb...0210_o_0036.JPG

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 5 months later...

A aparut prima reparatie neprevazuta. Nu stiu daca sa o incadrez la consumabile sau defectiune.

Nu mai baga AC-ul rece nici macar pe low. Baga un aer un pic racit desi masina e din 2006 si are cred 70.000 km.

Am fost azi sa reincarc instalatia si temerile mele s-au adeverit. Mai aveam doar 231g de agent frigorific din 700g cat ar fi trebuit sa fie !

Masina a trecut atat testul de vacuum cat si cel de putere/presiune al compresorului. (valori chiar foarte bune).

Link către comentariu

Pai stai bine.

Eu am completat cu freon anul trecut, in toamna cand masina avea 3 ani jumatate si 105.000 km

Mai erau doar 150 g in instalatie.

Am postat informatia asta pentru ca masinile noastre sunt "aproape gemene"

Link către comentariu

Teoria mecanicului a fost ca a iesit cu putin agent de racire din fabrica. Aparatul a calculat foarte corect cantitatea de agent: in teorie avea nevoie de 700 si el a bagat 695g. (adica tind sa cred ca si presiunile si cantitatile erau corecte). Mai ales ca am comparat cu un BMW pisicuta din fata mea care era varza (si presiune foarte mica, a rezistat mult mai prost la testul de vacuum etc). Presiunea gasita in instalatie era foarte aproape de presiunea nominala. (adica ar fi trebuit sa corespunda la o pierdere de agent de racire de 10 maxim 20%.)

Initial am zis ca se abereaza dar mi-am amintit ca din prima zi masina nu baga rece cum ar fi trebuit sa bage. Eu tolerand aerul conditionat foarte greu si in cantitati mici - nu am luat-o ca un defect.

Prin comparatie am vazut ca la BMW la 26 de grade imi ingheatau mainile si la seat la 18 grade sau pe low deja nu mai racea cum trebuie.

Si la tine presiunea gasita in instalatie initial era mare?

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Nu-mi amintesc sa fi spus ceva de presiune, doar ca nu mai avea suficient freon. In cazul meu cred ca s-a cam pierdut pe drum in tot acest timp, pentru ca atunci cand era noua baga rece destul de "sanatos" (sau ma rog, nesanatos)

Link către comentariu
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Au mai aparut pe masina (sau urmeaza sa apara):

- Jante de aliaj si pentru anvelopele de iarna (clasice-originale Seat)

- Scut motor metalic (cel din fabrica din plastic era cam obosit); Eu zic ca a rezistat eroic din 2006-2011

- Ulei-filtre revizie 70.000

- Placutele de frana trebuie schimbate. (am impresia ca nu am senzor de uzura).

- urmeaza sa revopsesc etrierii. (cei de pe fata au rezistat bine - suprafata aliajului era mai poroasa; cei de pe spate s-au decojit destul de rau - suprafata era lucioasa si etrierii noi)

O sa revin cu poze dupa ce termin tot.

Link către comentariu

Jantele noi si etrierul(before).

Din pacate scutul care trebuia sa soseasca azi nu a mai venit (venea prin curier); Asa ca revizia si scutul raman pe saptamana viitoare; Etrierii mai la primavara.

post-1853-0-46921000-1297512840_thumb.jp

post-1853-0-35055800-1297512857_thumb.jp

post-1853-0-63940900-1297513025_thumb.jp

Link către comentariu

Ar arata bine niste distantiere, mai ales pe spate. Ce placute iti pui? Recomand EBC GreenStuff. Sunt foarte bune si nu sunt exagerat de scumpe. Daca vrei standard, - BlackStuff!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Placute am pus Textar (echipare originala la BMW). BMW-ul franeaza mai bine si am crezut ca e din placute. (Textar am pus si la BMW).

Pentru scut am facut un DIY:

A aparut si prima cheltuiala neprogramata la 75.000 km: Schimbat frei-ul / fulia alternator

Acum toarce ca un dieselos multumit. (nu mai sughite cand misc de volan)

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 1 month later...

Am revopsit etrierii (dupa atatia ani aveau multe semne de folosinta) si am cumparat si placute de frana pe spate.

Daca spal masina in weekend revin cu niste poze.

Link către comentariu
  • 2 months later...

O sa fac o lista cu problemele extra revizie-consumabile de pana acum:

2006 - cumparat masina

07.2010 reincarcat inslatia de AC fara nicio reparatie

03.2011 / 73.000 km schimbat frei-ul de la alternator (incepuse sa huruie cand miscam volanul)

05.2011 / 74.500 km reincarcat instalatia AC fara nicio reparatie (nu au detectat nici o neetanseitate).

Link către comentariu

Asta cu freonul vad ca o patesc si eu. Am incarcat anul trecut cand aveam 150 g, iar dupa fix un an aceeasi poveste, 160g din 700. Daca si la primavara e nivelul scazut de freon o sa caut mai amanuntit cauza.

Link către comentariu

Eu am avut noroc in acest an de un mecanic mult mai riguros si atent fata de cel de anul trecut. Eu ma consider o persoana cu foarte multa rabdare; Chiar si in conditiile date, am avut tentatia sa-i zic dupa vreo 30 de minute sa nu o mai verifice de atatea ori. Cred ca a luat instalatia de la un capat la altul, imbinare cu imbinare de cel putin 4 ori (si pe deasupra si pe sub masina si prin grila fata). A spus ca este posibil ca floresceina sa fi fost vizibila in primele luni de la incarcarea instalatiei din 2010 si acum sa se fi evaporat - curatat. Ca sa ii fie mult mai usor a zis ca va curata temeinic toate imbinarile. A luat un spray si a mai parcurs inca 1 data toate imbinarile (de data asta si curatindu-le).

Dupa ce a incarcat instalatia a zis sa revin in 2 saptamani pentru control la imbinari.

Toata munca depusa acum 2 saptamani si-a spus cuvantul. De data asta in fix 10 secunde a gasit cu lampa uv fluoresceina la una din imbinari. A zis ca o demonteaza, pune un oring nou (care costa 3 lei) monteaza la loc, reumple instalatia.

Sunt programat luni. Sper sa scap de problema cu AC cu aceasta ocazie.

Morala ar fi sa faci controlul in primele luni dupa reincarcare daca vrei sa gasesti locul prin care pierzi gazul de racire.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

De aceasta data "vinovatul" de pierderea lichidului de racire din AC a fost identificat si inlocuit.

Culoarea violet o fi de bun augur in politica - dar in oringuri nu este de bun augur. :lol:

Asa ca oringul a fost inlocuit cu un oring verde mai grasan. :Driver:

Cauza pare sa fi fost la prima vedere oxidarea aluminiului - Stratul de Oxid are culoare alba (este vizibil si pe oringul violet).

oring.th.jpg

oring2t.th.jpg

oring3.th.jpg

oring4.th.jpg

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!