Jump to content

Seat Leon 1.9 TDi


MOTANUL

Postare recomandată

Multumesc pentru update. E util si ar putea sa fie o cauza comuna.

Astept primavara, ca la mine e deja toamna =)))

Modificat de Roger
Link către comentariu

Sistemul are un filtru (cum este filtru de ulei la motor). Butoiasul ala este chiar filtrul sitemului de AC. Schimbatul in sine a durat mai putin de 10 min. (a durat ~20 min pana a recuperat lichidul de racire si alte 20 sa reincarce instalatia).

Desi baga aer rece ok cand m-am dus mai erau doar 400mg din 700mg in decurs de ~3 saptamani. Baietica spunea ca fortezi mult compresorul cand nu ai lichidul >90%. In plus, pe langa lichidul de racire se pierde si uleiul cu rol in lubrifiere.

In 3 saptamani am stabilit sa ma duc la a 2-a verificare. Imi doresc sa fie si ultima.

Link către comentariu
  • 2 months later...

Ref. la AC: Am fost sa mai verific si nu am mai detectat fluoresceina la nicio imbinare a instalatiei de AC. Sper sa nu mai fie necesare vizite la atelier pe aceasta tema.

Dupa ce am dat tablele de iarna si le-am inlocuit cu jante OEM Seat de aliaj am zis sa fac o schimbare si la cele de vara. Chiar daca la aspect nu arata la fel de bine - eu zic ca sunt mult mai usor de intretinut cele de 15". Am ales o marca consacrata BBS.

Am gasit unele extrem de ingrijite. Chiar si prezoanele si antifurtul este BBS. Pana la vara am timp destul sa gasesc niste cauciucuri corespunzatoare.

Nu ma indur sa le duc in beci. Le mai tin 1-2 zile in sufragerie. Asa arata dupa o scurta cosmetizare.

Greutatea este sub 10 kg (undeva pe la 8 kg)

Initiez cu aceasta ocazie si un jurnal de bord (ce am schimbat la masina in afara de consumabile):

Masina are in jur de 77.000 km

07.2010 reincarcat inslatia de AC fara nicio reparatie

03.2011 / 73.000 km schimbat frei-ul de la alternator (incepuse sa huruie cand miscam volanul)

07.2011 / 75.500 km schimbat un o-ring la o imbinare (pe unde pierdea lichid de racire).

201110230017.th.jpg201110230014.th.jpg201110230013.th.jpg201110230008.th.jpg201110230021.th.jpg201110230002.th.jpg201110230005.th.jpg

Link către comentariu
  • 3 months later...

La 81.000 km / ian 2012 am schimbat distributia si tot ce implica aceasta operatiune (intinzator, pompa apa, role, etc)

Pentru testarea reusitei operatiunii am dat o fuga la constanta:

Constanta inghet 2012:

201201300294.th.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 1 month later...

Am ajuns la a 3-a schimbare de look pentru rotile de vara;

Jante pe 15" BBS + anvelope Goodyear Excellence made in germany

Pe anvelopele de iarna am dat cu o solutie de dressing pentru a se pastra cat mai bine pe perioada depozitarii.

201203200033.th.jpg

Before dressing:

201203200028.th.jpg

After dressing:

201203200029.th.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am curatat contraaripile; Nu mai descriu aici operatiunile pentru ca am facut-o deja in topicul dedicat.

Before:

20120331005.th.jpg

After:

20120331007.th.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

Mai punem o neprevazuta :lol: (desi ma asteptam la ea de la 60.000 km :lol: )

O sa fac o lista cu problemele extra revizie-consumabile de pana acum:

2006 - cumparat masina

07.2010 reincarcat inslatia de AC fara nicio reparatie

03.2011 / 73.000 km schimbat frei-ul de la alternator (incepuse sa huruie cand miscam volanul)

05.2011 / 74.500 km reincarcat instalatia AC fara nicio reparatie (nu au detectat nici o neetanseitate).

07.2011 / 75.500 km schimbat un o-ring la o imbinare (pe unde pierdea lichid de racire).

06.2012 / 86.000 km schimbat bucsele de la bara stabilizatoare (febi germany 14718 / 1JO 411 314 T)

Masina incepuse sa scatzaie pe fata; Cele vechi aveau cauciucul imbatranit si diametrul interior largit.

PS: Problema pierderii lichidului de racire pare rezolvata - baga frig fara probleme.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 months later...

Leonul a fost bombardat constant cu gainati de vreo 3 saptamani si urmarile nu au intarziat sa apara. Am incercat sa dreg busuiocul - dar in cateva zone lacul a fost deteriorat iremediabil (2 pe plafon, 3 pe capota). Dupa ce am polishat zonele respective, am aplicat un strat de "lac protector" de la WS platinum.

Sper acum macar sa se curete mai usor; ideal ar fi sa nu mai atace lacul.

Daca tot m-am apucat am curatat din nou jantele (la spalatorie le fac in bataie de joc si la 2-3 luni trebuie sa le iau la mana). Am dat si pe ele cu lac protector in speranta ca o sa adere mai greu praful de placute pe ele. E prima oara cand dau pe jante - sunt curios de rezultat. (daca se vor curata mai usor pe viitor)

2012_09_02_002.jpg

2012_09_02_005.jpg

2012_09_02_007.jpg

2012_09_02_009.jpg

2012_09_02_013.jpg

2012_09_02_016.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 1 year later...

Inca 2 neprevazute; Luna asta urmeaza si bateria 7 ani si ~ 100.000 km eu zic ca sunt suficienti  :lol:

Nu o pun in lista de mai jos ca este consumabil.

 

2006 - cumparat masina
07.2010 reincarcat inslatia de AC fara nicio reparatie
03.2011 / 73.000 km schimbat frei-ul de la alternator (incepuse sa huruie cand miscam volanul)
05.2011 / 74.500 km reincarcat instalatia AC fara nicio reparatie (nu au detectat nici o neetanseitate).
07.2011 / 75.500 km schimbat un o-ring la o imbinare (pe unde pierdea lichid de racire).
06.2012 / 86.000 km schimbat bucsele de la bara stabilizatoare (febi germany 14718 / 1JO 411 314 T)

09.2013 / 99.000 km schimbat buton reglaj oglinzi (s-a rupt) ~ 240 lei 

09.2013 / 99.000 km schimbat contact frana ~ 30 de lei 

Link către comentariu

si bateria mea da semne de oboseala, probabil nu apuca iarna

te-ai interesat cat costa una originala? oare cele din categoria economic sunt la fel de bune sau macar mai bune decat alte marci?

Link către comentariu

Am schimbat distributia - dar nu am pus-o in lista ca este consumabil. Am fortat-o un pic in sensul ca am tinut-o 5 ani (km nu aveam).

Acumulator nu am nicio intentie sa pun original asa ca nu m-am interesat cat costa. 

Stiu un centru in Bucuresti care este dealer de foarte multi acumulatori (Varta, Bosh, etc). Fac montaj, verificare, garantie, testare intr-un singur loc.

Vad ce-mi spune si omul inainte apropo de calitate si iau o hotarare pe loc.

Link către comentariu

Am trecut pragul celor 100.000 km; Am cumparat azi baterie fulda. Din cele mai bune Varta, Bosh, Fulmen - omul mi-a recomandat FULMEN FORMULA EXTREME 77AH;

 

 

A zis ca din experienta lui astea tin cel mai bine; Evident si mai bune sunt cele folosite pe masinile cu start-stop (au mult mai multe cicluri de pornire cel putin teoretic);

Am considerat ca nu merita sa dau 900 lei pe o astfel de baterie si am ramas la FULMEN FORMULA EXTREME 77AH .

 

Descriere

  • putere de pornire cu 30% mai mare fata de bateriile obisnuite
  • pornire garantata la temperaturi extreme
  • arestorul permite evacuarea gazelor din baterie si protejeaza bateria impotriva patrunderii flacarii in interiorul ei
  • ideala pentru utilizare intensa in trafic urban(porniri dese pe distante scurte)
  • respecta normele pentru prima echipare
  • durata de viata foarte mare
  • indicator stare baterie
Link către comentariu
  • 2 years later...

Cu ocazia unui eveniment nefericit am aflat ca exista deja piese care nu se mai produc pentru o masina din 06.2006 !!!  :tuktuk:

Tapiteria usa nu se mai produce.

 

Se pare ca grupul VAG scade calitatea pe toate partile posibile.

Link către comentariu

Ramane sa sapi la dezmembrari dupa fata de usa.

Oricum cred ca pretul ar fi fost aberant de mare la reprezentanta.

Link către comentariu
  • 8 months later...

In perioada 2013-2016 am schimbat doar consumabile. Am avut un accident in care masina a fost avariata in aripa stanga-fata / usa stanga fata si am schimbat doar piesele distruse de accident. Am ajuns la 126.000 km.

Masina nu da nici un semn de oboseala (motor-cutie-ambreiaj). Multi au spus ca in jur de 120.000 ar trebui sa pice ambreiajul. Deocamdata intra impecabil in toate vitezele si nu patineaza. La urmatoarea revizie ar trebui inlocuite discurile pe fata si cercetata bine uzura la discul de ambreiaj (la un moment dat e clar ca va trebui schimbat).

In teorie am vrut sa schimb masina când face 8 ani - dar e prea buna sa o schimb. Sunt multumit si de performante, consum si fiabilitate.

20160723_134830.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Ce varianta ai de 1.9 TDI(cati cp) ca m-am tot uitat, poate mi-a scapat ca pe prima pagina nu am vazut.

Link către comentariu
  • 3 months later...

1.9 TDI pompe - duse 100 CP

Masina a implinit 10 ani si 127.000 km. Am schimbat discurile si plăcuțele de pe fata. Cu aceasta ocazie am descoperit ca un burduf de planetara este un pic ciupit si am comandat unul nou.

La anul intentionez sa revopsesc etrierii ca arata urat.

20161121_133101.jpg

Link către comentariu
  • 10 months later...

S-a pus rugina pe topicul meu de când nu am mai scris :)

11 ani si peste 130.000 km. Azi am descoperit primul punct de rugina pe aripa dreapta fata (pentru o masina de 11 ani eu zic ca este foarte bine). Scaunele arata impecabil (fara semne de uzura), volanul la fel. Staim ca daca nu scot noroiul si frunzele macar la 4 ani asta o sa se intample la aripa.

O sa scot din nou frunzele si noroiul de acolo (stiu ca am facut la un moment dat al vietii un DIY) - tratez suprafata cu inhibitor de rugina si revopsesc negru.

Se prefigureaza schimbul flanselor de la amortizoare si distributia la urmatoarea revizie.

2006 - cumparat masina
07.2010 reincarcat inslatia de AC fara nicio reparatie
03.2011 / 73.000 km schimbat frei-ul de la alternator (incepuse sa huruie cand miscam volanul)
05.2011 / 74.500 km reincarcat instalatia AC fara nicio reparatie (nu au detectat nici o neetanseitate).
07.2011 / 75.500 km schimbat un o-ring la o imbinare (pe unde pierdea lichid de racire instalatia de aer conditionat).
06.2012 / 86.000 km schimbat bucsele de la bara stabilizatoare (febi germany 14718 / 1JO 411 314 T)
09.2013 / 99.000 km schimbat buton reglaj oglinzi (s-a rupt) ~ 240 lei
09.2013 / 99.000 km schimbat contact frana ~ 30 de lei
2017 130.000 schimbat bucsele de la bascula.
 

20171018_134331.jpg

20171018_134231.jpg

20171018_132251.jpg

Link către comentariu

Salutare Silviu, masina arata foarte bine, daca punctul ala de rugina e prima problema la caroserie inseamna ca te poti declara mai mult decat multumit.

Link către comentariu

rugina la partile "detasabile" nu e asa grava - cand apare la praguri sau alte elemente "fixe" incep problemele.

celalalt utilaj ce mai face?

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!