Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

nu se blocheaza nimic in caseta. daca nu e siguranta arsa, pompa are ceva probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ce a mentionat Andrei. Daca siguranta este ok, masoara tensiunea la terminalul 15 respectiv terminalul 30.

http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/chassis/steering/self-diagnosis_of_the_power-steering/fault_table/

Daca  este ok, inseamna ca pompa este cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul a fost deconectact de la pompa prin august anul trecut, l-am scos ca masura de precautie pentru ca forta pompa si mi-a fost sa nu o arda.

 

Unde se afla terminalul 30,sub volan in panoul principal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scazut gradul de asistare...

ai dreptate, la drivetest se simte bine, dar este obositor.

 

am recodat cu 10150

 

? = 5 = Light vehicle (as per (4) but with increased steering assist at low speeds to aid parking)

 

vedem cum se simte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul a fost deconectact de la pompa prin august anul trecut, l-am scos ca masura de precautie pentru ca forta pompa si mi-a fost sa nu o arda.

 

Unde se afla terminalul 30,sub volan in panoul principal?

I-ai scos senzorul, dar in lucul mufei ai pus ceva sau ai lasat-o neacoperita ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-i drept am lasat-o neacoperita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-ti fi intrat apa?! Dar ar fi trebuit sa strapunga siguranta... Vezi ca la servo mai ai o siguranta parca si in panoul lateral din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este scos, chiar daca a intrat apa, nu vad care ar fi problema. Daca siguranta din habitaclu alocata servodirectiei ar fi arsa, pompa functioneaza in regim de avarie, dar functioneaza. Daca este arsa cea din capacul de pe acumulator, pompa nu va fi functionala. Corect, in opinia mea, se scoate mufa senzorului de pe pompa, iar senzorul ramane in locasul lui pana la achizitionarea unui senzor nou/sh.

Antonik,  pornesti motorul, intri pe Steering assist. /Measuring Blocks sau Advanced Measuring Values, daca alegi varianta Adv.  bifezi in tabelul din dreapta Voltage terminal 30, voltage teminal 15, voltage pump.

Daca intri pe Measuring blocks, spune-mi te rog ce tensiune apare aici:

2crldev.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ca mici sfaturi : terminal 30 ( clema 30 cum veti gasi uneori) este un plus permanent, direct de la baterie. Terminal 15 (clema 15) este un plus dupa contact.

Anumiti consumatori mari au comanda prin firul 15 pentru a functiona doar cu contactul pus, sa nu descarce bateria, etc

Ps Dupa ce se scoate mufa, aceasta se izoleaza cu o folie , banda izolatoare, etc pentru ca intra apa si va coroda papucii. Ulterior va da tot felul de simptome ciudate , eventual chiar inlocuire completa va fi necesara. Plus ca in rare cazuri se vor face punti de oxid ce vor ameti pompa si vor genera tot felul de erori ciudate

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru este valabil si pentru mufa pompei care este mult mai expusa decat mufa senzorului G250.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa-mi schimb uleiul de servo, eventual si bidonul de pe pompa.

Cine a mai facut aceasta operatie si care conducta a desfacut-o (de unde) ?

Ca sa demontez pompa pt spalarea bidonasului trebuie sa desfac bara fara sau protectia de noroi a aripii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va trebui sa achizitionezi un furtun la acelasi diametru cu cel de pe stutul vasului lichidului servo. Scoti clema/furtunul de pe vas si il montezi rapid pe cel pe care l-ai achizitionat, pui un vas sau ce doresti tu sa nu curga lichidul vechi pe jos, scoti capacul vasului, si astepti sa curga tot  lichidul.

Dupa ce ai terminat aceasta operatiune, desurubezi care surub doresti tu de pe caseta de directie la care vin conectate tevile prin care circula lichidul. Cheia in contact fara a porni motorul, o cursa completa dreapta/stanga a volanului. Infiletezi surubul de la conducta. Din acest moment poti sa demontezi pompa, vasul, ce doresti tu.

Va trebui demontata si bara si carenajul rotii, sa ai spatiu suficient, sa vezi exact cum este fixata pompa etc. Asta e tot. Daca doresti pot sa postez si documentatia, dar este in limba rusa... pe scurt eu ti-am tradus asa in mare sa ai idee.

Uite, te rog sa te uiti cu atentie sa vezi stutul pe care va trebui sa montezi furtunul:

mry2d0.jpg

Succes, Sergiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare,am o intrebare am capacul de plastic fisurat,am incercat sa il lipesc dar am impresia ca pe undeva imi scapa...in pompa se formeaza presiune..defapt tot asamblul are presiune...ma refer pompa si caseta???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am inteles corect intrebarea ta: In vasul de lichid nu se formeaza presiune, insa poti cauta la dezmembrari  acel capac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma se formeaza presiune sau nu??


daca are vreun coleg vreun capac...astept tel.0767387082

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua.....AM O INTREBARE  .POATE SA IMI SPUNA CINEVA DACA POT SA INLOCUIESC CASETA CU TOT CU POMPA SERVODIRECTIE .AM O POMPA SERVODIRECTIE ELECTRICA KOYO DEFECTA SI NU GASESC DELOC PE LA DEZMEMBRARI.SI AS VREA SA SCHIMB TOT SI CASETA DIRECTIE CU TRW.IMI POATE SPUNE CINEVA DACA MERGE.VA MULTUMESC...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi si castea odata cu pompa, da, merge!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, doar caseta si pompa se schimba? firele, conductele raman aceleasi? din vag-com mai trebuie configurat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stiu sigur este ca si senzorul difera de la koyo la trw, iar conductele nu vin la pachet odata ce iei practic toata directia? In calculator banui ca trebuie adaptate noile piese, dar aici las alt coleg care stie mai bine sa raspunda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caseta directie/pompa/conducte.

Nu. Eventual gradul de asistare, daca nu vei fi multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Am si eu o problema legata de servodirectie la o Skoda Fabia: servodirectia se blocheaza, apar intermitent erori si avertizoarele aferente in bord de ABS, frana de mana, airbag. Luminile nu fluctueaza, si tensiunea de incarcare se pastreaza relativ constanta peste 14V.

Initial am crezut ca era senzorul pentru ca pe un AUTOCOM aveam eroarea 00778 Senzor unghiular directie no communication permanent care nu putea fi stearsa. Am inlocuit senzorul dar eroarea a ramas. Am intrat cu un Vagcom si eroarea era de G85, care nu exista. S-a demontat bordul, s-au refacut lipiturile pe conector, s-a recodat bordul, fara ESP si s-a sters 00778 dar apar in continuare aleator erorile pe CAN de lipsa comunicatie cu motorul, airbag, ABS, servodirectie.

Dupa ce opresc motorul servodirectia isi revine.

Sistemul de directie este Koyo.

Am inceput sa suspectam o problema pe CAN care credem ca poate fi generata de bord/centrala electrica/calculator pompa.

Daca a mai intalnit cineva acest tip de defect, astept orice sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EXACT asta patesc si eu cu o Fabia, 2001, tot Koyo ... La concluzia cu problema pe CAN am ajuns si eu.. Astazi am facut proba cu alta centrala electrica (acolo este CAN.ul la acest model de Fabia) si din pacate este aceeasi problema.  Am scos mufa la ABS, Airbag... sa vad daca nu cumva acestea pun in scurt CAN.ul, dar se pare ca nu e de la ele.

Luni o sa fac proba si cu alta centrala electrica si daca face la fel, din pacate mai ramane servodirectia insasi ( voi scoate siguranta sau mufele de la pompa si o sa vad daca apar problemele de comunciare cu airbag-ul si cu ABS, am lasat problema asta la urma ca e greu sa fac probe fara servodirectie.., trebuie mers ceva pana apare problema )

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati sa verificati cablajul, sub stergatoare, vedeti daca e sau nu distrusa izolatia firelor. parca prea multe module fac figuri deodata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cablajul a fost primul lucru verificat, si este chiar ok. stiam de cablaj de la o fabia care nu pornea deloc uneori, fara nicio eroare .. si erau firele mancate de solutia de parbriz...

 

Este o problema pe CAN, la un moment dat modulele nu mai comunica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus tuturor !

 

Se stie ca pompele koyo sunt cu probleme. De reparat sunt f. scumpe si nu prea tin, iar de schimbat tot sistemul este foarte costisitor.

Intrebarea mea este: se potrivesc aceste modele de pompe pe sistemul koyo: http://www.onauto.ro/catalog/fisa/16300#ramura=Directie&subramura=Pompa+hidraulica%2C+sistem+de+directie&piesa=2382004   sau:

http://www.epiesa.ro/pompa-hidraulica-sistem-de-directie-vw-polo-9n_-1-4-16v-trw-jer112/16300/10299/item-2481217/

Multumesc anticipat !

Modificat de valerian Cj-napoca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!