Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Multumesc mult BLiTZ!

O sa incerc sa vad si asa.

Uneori nu paraie, doar scartaie. In plus dupa ce am schimbat flansele si rulmentii pe partea dreapta aveam un scartait cand invarteam rotile sau cand ma lasam usor pe ea.

Acum paraie si scartiai spre capat de cursa. Uneori doar scartaie. O sa arunc un ochi dupa job ca abia peste o sapt o sa anjung la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este o varianta: sa nu fie asezat arcul CORECT pe talerul de pe amortizor (ale doar o anumita pozitie in care se aseaza). Daca nu este asezat corect sare de-acolo si la fiecare rotire se aude doar cate un trosnet de arc destins. Dar nu cred ca e asta la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu e asta. Ar fi prea de tot si ar fi facut inca de cand le-am schimbat prima data. Pica asta.

Sper sa fie rulmentul ala. Sper :icon_thumright:

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu cu bracarea rotilor la iesirea din parcare sau la bracare pe loc. Masina e in garantie. Am reclamat aceasta problema la reprezentanta. Raspunsul a fost ca am trecut cu masina prin balti si a intrat mizerie undeva inspre rulmenti. Acum vreo 4 zile iar am reclamat aceasta problema si culmea cand m-am suit in masina cu consilierul de service nu mai facea nici un zgomot. La mine zgomuotul nu se auzea dimineata dupa ce masina statea peste noapte in parcare. Cand ajungeam la servici si parcam iar se auzea, cateodata numai in dreapata, cateodata numai in stanga, cateodata in ambele parti. Am pus pe cineva sa invarta de volan iar eu am tinut mana pe amortizor si arc. Sunetul se aude doar din habitaclu. De afara, cu mana pe arc, se simte ca si cum ceva se invarte si scapa in socuri. Sunetul nu se mai aude daca masina e spalata, adica daca e curatata cu presiune pe la amortizoare. In oalele acelea pe care sta arcul se strange mizerie. Am curatat cu mana si aceste oale si momentan sunetul nu se mai aude. Totusi eu cred ca problema vine de undeva din partea de sus a amortizarii. Am bagat mana pe langa roata acolo sus si am simtit ca e un fel de bucsa de cauciuc. Eu cred ca pe acolo e problema. La reprezentanta a zis ca daca doresc sa desfaca si sa curete acolo trebuie sa platesc....ca nu face parte din garantie...ca am trecut prin balti...etc. Si atunci sa tin masina in parcare cand e apa pe sosea sau cand ninge si e dat cu antiderapant pe sosea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nici la mine nu se aude mereu vad.

Cand e mai rece parca se aude mai putin si cand e mai cald si se incazeste si sub capot mai tae parca incepe sa se auda cand iau de volan.

Se aude si in mers ie pe loc cand il apuca. In mers se aude chiar si cand invart numai un pic de volan in unele zile. In altele se aude mai spre capat de cursa. In altele nu se aude deloc sau doar ocazional.

O fi de la flanse care atunci cand se incalzesc scartaie... Scartaie si cand apas pe dreapta. Insa din masina cand virez se aude ca si cum paraie ceva, ca si cum s-ar tensiona ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu consider ca zgomotul descris de mine si de Aditu provine de la piesa 2 din imaginea atasata

post-14314-1237288566_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pesele 2, 4, 5, 6 cred ca sunt ansamblul cu problema (in mare rulment-flansa). In anumite conditii scartaie la mine, si probabil ca din habitaclu se aude cau un parait cand invart de volan.

Doar ca la mine piesel astea sunt puse de 6 luni pe masina. In volan nu simt nimic ciudat. Poate le trebuie ceva unsoare.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru cunoscatori: daca se inlatura capacul de plastic 6 din imaginea de mai sus si se desfileteaza complet piesa 5, exista pericolul sa se deranjeze ceva la ansamblul amortizor? (sa se deplaseze, sa se descentreze?) Ma gandesc ca daca as face aceasta operatiune iar prin orificiul ramas dupa desfacerea piesei 5 as turna ulei siliconic din abundenta, se va curata de mizerie (daca acesta e motivul zgomotului) tot acest ansamblu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In piulita aia se strange amortizorul in partea de sus. Nu cred ca are ce sa se intample. M-am gandit si eu dar am zis sa nu risc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am si eu o problema la masina din semnatura, acum nu stiu daca este din servodirectie sau din altceva, dar am citit ce s-a scris mai sus si am zis sa va intreb si pe voi. Poate a mai intalnit cineva asa ceva sau a auzit?

De ceva timp, cam 2-3 luni, in momentul cand vreau sa plec usor dupa loc, in special la parcari, si iau de volan stanga sau dreapta se aude in zgomot ciudat in masina si se simte si o mica vibratie in volan (zgomotul este de parca ar roade un metal constant); acest zgomot apare numai cand tin volanul putin tensionat si incep sa ridic usor ambreajul(vibratia simtinduse usor si in pedala de ambreiaj), atunci cand incepe sa plece dupa loc. Ultima data cand am trecut pe la un service mi-a spus un mecanic ca flansa de la amortizor pe dreapta e pe duca ( se si vede ca e ceva mai saltat decat cel din stanga). O sa ma duc sapt asta cu ea la un service sa vad ce are ca este destul de enervant, mai ales ca anul trecut am schimbat si kitul de ambreiaj cu tot cu volant si caseta de directie si nu au mai mult de 10k de km.

Nu stiu daca ati inteles cam ce se intampla dar astept ceva pararei daca cunoasteti. Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Address 44: Steering Assist Labels: None

Part No: 6Q0 423 156 G

Component: Lenkhilfe 0004

Coding: 00110

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

00816 - Power Steering Sensor (G250)

37-10 - Faulty - Intermittent

Aceasta este eroarea pe care o aveam inregistrata. era aprins martorul de la servo. Dupa vreo 20 de km s-a aprins si martorul de la motor. La un moment dat s-a stins martorul de servo, dar cel de motor a ramas aprins.

In mers varia intensitatea luminii (bord, faruri si interior), si se auzea cum se tureaza motorasul de la servo de unul singur. Acele variatii coincideau cu momentele in care se tura motorasul.

Am fost la skoda Tg Mures si am schimbat senzorul G250. M-a costat 470 lei ( senzor + 1/2 ore manopera + diagnoza). S-a eliberat factura si am garantie la piesa si la manopera.

Am totusi o intrebare: Pompa servo functioneaza doar cand se vireaza? In continuare se aude ceva sunet ca si un motoras, iar cand virez acel sunet se intensifica. Ce ar putea sa genereze acel sunet?

In legatura cu uleiul pentru servo, este verde, l-am cumparat de la Skoda si a costat 56 lei Litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis-a-vis de posturile de mai sus legatede problema mea. La reprezentanta mi-au zis ca pe dreapta rulmentul de sarcina (din flansa) e problema. Au zis ca e e expus la intemperii si probabil si cei inlocuti de mine nu au fost de o calitate buna (SWAG).

Imi aratau baietii ca daca tin mana pe arc se simte si acolo ceea ce aud eu ca si un parait.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Aditu... ce ai facut pana la urma, ai schimbat acel rulment din flansa?

eu am fix aceeasi problema la masina mea si mecanicii zic c-ar fi pompa de servo, dar eu sper sa nu fie asa, e prea scumpa :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema azi...am gasit niste profesionisti care mi-au rezolvat problema repede si ieftin.

Era rola de la alternator care era gripata si apareau foarte multe probleme de aici, inclusiv zgomotul la virarea maxim stanga, dreapta.

Va pot pune in legatura cu baietii de la service..credeti-ma , chiar merita, detalii pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai lasat-o asa eu... Nu mai se aude sunetul. Doar se simte in arc cand virez daca tin mana pe el cum scapa asa in in trepte mici.

Baietii de la service mi-au zis ca nu e periculos sa mai merg asa si ca in afara de sunte nu o sa am probelem. O sa le schimb cand o sa devina din nou evident acustic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut senzorul G250 si era umed. Nu inteleg din ce cauza era ulei, probabil de la condens. L-am curatat cu spray si am pus silicon transparent sa nu mai intre umezeala la circuite. Directia merge bine, dar nu am mers mult cu masina caci astept pana maine sa se intareasca siliconul si va anunt. :)

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut senzorul G250 si era umed. Nu inteleg din ce cauza era ulei, probabil de la condens. L-am curatat cu spray si am pus silicon transparent sa nu mai intre umezeala la circuite. Directia merge bine, dar nu am mers mult cu masina caci astept pana maine sa se intareasca siliconul si va anunt. :icon_thumright:

Poti descrie putin operatiunea de desfacere a senzorului(ca io nu am vazut decat o carcasa metalica care habar nu am cum se desface )?

Si io m-am gandit sa-l desfac si sa ma uit la el/sa-l curat eventual , pentru ca mie nu imi face probleme tot timpul . Cel putin acum de cand s-a incalzit afara nu mai da erori( adik nu imi mai fluctueaza luminile, nu se mai aude motorasul de la servo mergand aiurea) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfaci cele doua suruburi cu imbus de 4 si il scoti din caseta de directie si apoi desfaci plasticurile. cred ca poti scoate si plasticul ala negru, dar nu cred ca are rost caci astazi facea la fel asa ca trebuie sa-l schimb. Probabil e slabita vreo piesa. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfaci cele doua suruburi cu imbus de 4 si il scoti din caseta de directie si apoi desfaci plasticurile. cred ca poti scoate si plasticul ala negru, dar nu cred ca are rost caci astazi facea la fel asa ca trebuie sa-l schimb. Probabil e slabita vreo piesa. :hainoroc:

k, mersi de informatii dar sa inteleg ca nu a avut succes curatarea lui si trebuie schimbat pana la urma ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu a mers Mike. Ai aici ceva imagini care sa te ajute: http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...v%3D2%26hl%3Dro

Exista ceva aditiv pentru servodirectie? Am impresia ca pierd lichid, desi nu se uda sub masina. Dupa cate mii de km e normal sa se completeze?

Modificat de Cristiii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal sa se completeze deloc. Desfa colierele de la burdufele de bielete directie si vezi daca nu cumva lichidul se servo este IN burdufe. Am intalnit cazuri :rolleyes: .

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar e normal sa curga pe la semering in burduf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

m-am hotarat si io sa schimb senzorul g250 insa nu-l aveau pe stoc . mecanicul mi-a scos mufa(a senzorului) de la pompa servo spunand ca nu e nici o problema.intradevar nu mai apar fluctuatiile si nu se mai aude zgomotul de la pompa :)) .Va dura cateva zile pana imi pun noul senzor si in timpul asta asa vrea sa fac cateva plimbari estimez eu aproximativ 100 km . Sa ascult de mecanic sau mai bine sa evit sa fac deplasari acum cand senzorul e deconectat de la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc senzor G250?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc senzor G250?

La orice magazin de piese.....te duci cu certificatul si se comanda.Peace

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!