Jump to content

Cresterea performantelor....


guvidu
 Share

Postare recomandată

O metoda da a creste performantele masinii(atat la accelerari cat si la stabilitate) este(o stim cu totii) reducerea greutatii masinii.Cum ma sfatuiti sa fac lucrul acesta la un Golf III? Am dat deja bancheta din spate jos, centurile din spate, stergatorul spate.Ce ar mai fi.......de dat jos???Astept sfaturile voastre!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roata a plecat de mult, iar panourile din spate nu le-as da jos pentru ca sunt foarte usoare (masina e coupe).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luati la misto bietul om...

Scapa de sistemele de confort (ventilator, calorifer, AC), de tapiterii, schimba aripile cu unele de fibra de sticla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O metoda da a creste performantele masinii(atat la accelerari cat si la stabilitate) este(o stim cu totii) reducerea greutatii masinii.Cum ma sfatuiti sa fac lucrul acesta la un Golf III? Am dat deja bancheta din spate jos, centurile din spate, stergatorul spate.Ce ar mai fi.......de dat jos???Astept sfaturile voastre!

daca vorbesti despre masina din avatarul tau, atunci da mi voie sa ti spun citeva lucruri concrete:

- de ex, pe 400 de m nu ti vei imbunatati timpul nici macar cu 1 sec decit daca scoti 100 kg din masina - ceea ce nu ai cum;

- scoti rezerva - sper ca ti ai cumparat un spray de reparatii / pana?!?!

- scoti stergatorul spate - cintareste-l si vei vedea ca ai dat jos max 300 g - nu ai cistigat nimic, doar ai pierdut vizibilitate -mai ales pe vremea asta ciineasca;

- scotind panouri de usi, bancheta spate, eventual polita din spate din portbagaj, etc vei da jos intre 10 - 20 kg si vei cistiga zgomote in masina, trancanituri, etc adica lipsa confortului;

Cum se face asa ceva la "case mai mari"?

usi (fetele de usi) din fibra de sticla sau plastic, aripi si haion din acelasi material, capota din aluminiu, unele masini (gen evo) au chiar si plafonul din aluminiu, etc

Sfatul meu (daca mi permiti), nu merita sa faci asta daca este masina ta de zi cu zi !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la sfatul lui @bbm.

Daca vrei sa o faci mai usoara apeleaza la o firma serioasa de tuning si vezi ce pot ei sa-ti ofere.

Nu cred ca merita sa scoti tot ce ai scos tu de pe ea si apoi sa se auda in interior de parca ai merge cu Trabantul, sa nu mai poti lua pe nimeni in masina ca nu ai bancheta, sa ramai la marginea drumului si sa te uit lung la super-masina ta care zace cu un cui in anvelopa si fara roata de rezerva samd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luati la misto bietul om...

Scapa de sistemele de confort (ventilator, calorifer, AC), de tapiterii, schimba aripile cu unele de fibra de sticla.

Acum , daca tot vorbim serios, poate ar trebui precizat faptul ca, eliminarea (fizica) a celor mentionate de tine (si nu numai) nu ar aduce un spor de performanta sesizabil in condusul ,sa zicem, de zi cu zi. Cu alte cuvinte, nu te va baga in scaun o astfel de modificare.

De ce trebuie precizat? Sa nu spere omu` la te miri ce cresteri de performante si asta, asa cum spune si @bbm, in detrimentul confortului. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem sa renuntam la mistocareli gen, cumpara alta masina, tunde-te, fa pipi inainte de cursa si pune-ti sapca invers (cu cozorocul la spate) pentru aerodinamica?

Hai sa discutam elemente tehnice, cum ar fi :

a. Cum se distribuie greutatea (dupa modificari) pe axe?

b. Scade spatiul de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand am luat Scirocco era complet "gol", nimic absolut pe dinauntru, nici macar bord sau scaun,

doar un volan :) Era foarte galagioasa mai ales dupa 30km/h :) daca vrei sa mai duci si pe altii, las-o balta.

Acum ca le are aproape toate pe ea, nu se simte diferenta ...

motorul conteaza cel mai mult -> incepe de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem sa renuntam la mistocareli gen, cumpara alta masina, tunde-te, fa pipi inainte de cursa si pune-ti sapca invers (cu cozorocul la spate) pentru aerodinamica?

Hai sa discutam elemente tehnice, cum ar fi :

a. Cum se distribuie greutatea (dupa modificari) pe axe?

b. Scade spatiul de franare?

Pai la asa intrebare ,asa raspunsuri si eu le dau dreptate colegilor.Despre ce elemente tehnice sa discutam? Despre cum sa transformam o masina intr-o "coaja"? E ridicol, zau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt asa ceva trebuie sa ai o masina speciala ( a doua masina) pe care sa faci experimente.Daca vrei sa o lasi cheala doar cu scaunul soferului, volan si schimbator, sau daca vrei 500 de cai acelasi sfat iti dau.Masina cu care umbli zilnic e mai bine sa o lasi cum este sau sa apelezi la specialisti ( desi cred ca pentru jumate de secunda vei plati cam multi bani si nu sunt sigur ca merita).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam totusi ca aceasta sectiune a forumului este vizitata de oameni care SE PRICEP LA PERFORMANTELE unei masini si la inbunatatirea lor, si nu de oameni care SE PRICEP LA CATERINCA.Mai fratilor hai sa va zic: ma doare in cot ca nu mai pot sa iau pe nimeni in spate daca nu am bancheta pentru ca mai am un Cielo de zi cu zi.Si ma doare tot in cot ca se aude mai tare zgomotu in masina pt ca AIA SI VREAU ca de aia mi-am pus esapament borla si toba intermediara de GTI..SA SE AUDAAAAAAA!Multzam oricum pentru sfaturile voastre (cei pasionati de tuning) nu ale familistilor (de genul:vai nu mai pot sa o iau pe soacra-mea in spate ca nu am bancheta, vai il dor pe bunicu urechile de la toba ca se aude prea tare etc). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la asa intrebare ,asa raspunsuri si eu le dau dreptate colegilor.Despre ce elemente tehnice sa discutam? Despre cum sa transformam o masina intr-o "coaja"? E ridicol, zau.

Am dat un exemplu:

Modificarea incarcarii (procentuale) pe axele fata - spate. Mai exact ce faci daca scoti multe lucruri din spatele masinii si spatele devine prea putin incarcat... Se poate sa ajunga sa iti fuga fundul in viraje sau franarea sa aiba de suferit (ca ajungi sa franezi 90% cu puntea fata) sau....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat doar daca e vorba de motorul din semnatura (1.4).

O masina cu motor 1.4 ma gandesc ca e frumos de "tunat" exterior/interior si sa arate bine. Ca doar nu merge la curse cu ea, sa fie interesat de 8kileshasesute economisite prin scoaterea scrumierei.

Iar daca tuning inseamna o toba care suna tareeeeeeee, atunci am inteles si tac si eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu cu toate ca, asa cum au mai spus colegi inaintea mea, masina din semnatura nu pare cea mai potrivita pentru curse... Ma rog, alegerea fiecaruia. Poate omul vrea sa alerge la curse la care se inscriu si astfel de capacitati...doar nu face liniute cu un Subaru.

La masini preparate de curse, mai se scot si altele in afara de ce s-a spus mai sus. de ex, airbag-urile, pedalierul si volanul se inlocuiesc cu unele din aluminiu (sau alt aliaj usor). Daca nu ai facut-o deja, scapa de catalizator (care este si greu si incetineste si evacuarea). Instalatia audio poti renunta la ea...

P.S. sunt curios si eu sa vad ce mai ramane din ea dupa aia. Poate pui si niste poze. Bafta

Later edit: Sa nu te gandesti ca astfel imbunatatesti prea mult stabilitatea. Nemtii aia nu sunt prosti. O masina inainte de a fi lansata pe piata, este testata cu toate chestiile alea pe care vrei tu sa le dai jos, pe ea. Asa este echilibrata si se comporta conform specificatiilor. Asa cum spune Andrei, modificari de genul asta duc la stricarea acestui echilibru. O masina mai usoara poate ca o sa obtii...Mai stabila, ma indoiesc. Stabilitatea se imbunatateste prin suspensii, amortizoare, etc, nu prin a scoate din masina partile care nu folosesc. Chiar nu te iau la misto, am vrut doar sa iti spun parerea mea.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Topicul asta m-a dus cu gandul la TopGear ca tot s-a vorbit de curand de showul respectiv. Pentru cei care nu au vazut seria 8 (difuzata in Anglia in primavara-vara si la noi pe A3 poate prin toamna-iarna va fi data) puteti vedea ce poate fi dat jos dintr-o masina sa o transformi in diverse scopuri. Scopul celor din TG a fost sa o faca precum o casa. S-a turnat ciment jos, s-a pus faianta si podele, soba, horn, etc. totul intr-un Mercedes S mai vechi. Una dintre cele mai haioase faze din aceasta serie TG.

Filmuletul se poat evedea aici:

http://www.youtube.com/watch?v=buyPQPQ9tkU...related&search=

Enjoy and sorry for offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam totusi ca aceasta sectiune a forumului este vizitata de oameni care SE PRICEP LA PERFORMANTELE unei masini si la inbunatatirea lor, si nu de oameni care SE PRICEP LA CATERINCA.

Daca tot vrei sa lasi caterinca la o parte - fa si tu o tura la un VTM si vezi live toate modificarile ce se pot face la o masina. Si pt. ca acolo sunt deja facute o sa stii si cum arata dupa. Si primesti si sfaturi competente. (golfuri 3 sunt inscrise in competitie)

1. Daca puntea spate o sa fie prea usoara iti pleaca masina de fund si vei obtine o masina cu performante mai proaste in viraje.

2. Ia in calcul si un roll-bar pt. ca rezistenta masinii scade daca dai tot jos. (banchete; panouri, bord etc).

Daca tot ai de gand sa faci toate astea - ce ai de gand cu motorul? :(

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeam totusi ca aceasta sectiune a forumului este vizitata de oameni care SE PRICEP LA PERFORMANTELE unei masini si la inbunatatirea lor, si nu de oameni care SE PRICEP LA CATERINCA.Mai fratilor hai sa va zic: ma doare in cot ca nu mai pot sa iau pe nimeni in spate daca nu am bancheta pentru ca mai am un Cielo de zi cu zi.Si ma doare tot in cot ca se aude mai tare zgomotu in masina pt ca AIA SI VREAU ca de aia mi-am pus esapament borla si toba intermediara de GTI..SA SE AUDAAAAAAA!Multzam oricum pentru sfaturile voastre (cei pasionati de tuning) nu ale familistilor (de genul:vai nu mai pot sa o iau pe soacra-mea in spate ca nu am bancheta, vai il dor pe bunicu urechile de la toba ca se aude prea tare etc

In primul rand nu ai specificat ca mai ai o masina si eu te-am sfatuit prieteneste sa nu faci asa ceva la masina cu care mergi zilnic.

In al doilea sa stii ca am vazut pe aici si familisti pasionati de tuning si s-ar putea sa se "simta" daca ii ataci.

Si in al treilea daca vrei sa iti faci dragster...vinde masina de 60 de cai si ia ceva mai puternic ( sau schimba-i motorul) ...e mult mai eficient decat sa te apuci sa tai cu flexul din ea. Scapi si mai ieftin si nici nu risti sa te rastorni prin vreun sant din cauza ca ai masina dezechilibrata.

P.S.Imi pare rau ca nu iti dau informatii tehnice dar mi se pare sincer ca e mai util un sfat prietenesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea lui guvidu este cea mai economica. Nu te costa nimic sa scoti de pe ea ceva, te costa sa schimbi sau sa adaugi...

Cand m-am referit la sisteme de confort am facut-o dupa ce am vazut ceva pe la televizor: masinile sport, daca vrei sa reduci greutatea, renunta la toate chestiile care nu au legatura cu securitatea masinii.

Daca vrea sa schimbe chestii majore (elemente de sasiu, de exemplu) il costa mult mai mult decat un motor mai puternic.

Si acum sa o luam calculatoristic: daca eu as scapa la masina mea de 200 kg, de exemplu, asta ar insemna aproape 20% mai putin. Deci ar fi ceva... Una este 75 CP care trag 1000 kg, alta e 75 cp care trag 800 kg... In varianta a doua se apropie de 10 cp pe 10 kg. E ceva diferenta... Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Economica este dar nu castigi mult pe 400m, cred ca mai bine incepi cu traseul de evacuare -scoti tot ce inseamna tobe-finala, intermediara, catalizator, dupa aia schimbi filtrul de aer cu unul conic sport, te duci la un mecanic priceput sa iti rectifice chiulasa (sa fie meserias sa iti calculeze cat trebuie sa rectifice sa scoata cel mai optim raport de compresie). In rezervor iti iei benzina atat cat iti trebuie pana in 10 L (pentru un quarter) nu mai mult si cu ce ai mai scos de pe ea ai in plus vreo cativa cai putere.

1,4 merg la curse la clasa lor cine zice ca nu se dau ?

Daca am scris ceva care nu este potrivit, scuze .

Modificat de GBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu incercati sa procurati un motor 1,4 TSi care e de generatie noua si 'stie' cam multe. (170 C.P.)

Sau daca nu incearca sa schimbi o axa cu came, sa folosesti o injectie aftermarket programabila , etc.

Daca nu o faci numai pentru 400 m incearca sa ii pui si ceva frane mai sanatoase, etc.

Si trebuie sa tinem cont ca o masina usoara , eu cred , ca nu e chiar asa de manevrabila. :)

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ferm convins ca pe 400m nu trebuie sa ai o masina manevrabila decat daca vrei sa faci misto de cel din spatele tau facand opturi in fata lui :D :D iar pe partea tehnica nu cred ca este imposibil redistribuirea greutatii si eliminarea de asemenea. Ca o parere de necunoscator sau practicant de eliminat greutati as sugera bordul cu totul , instalatie AC, bancheta spate, scaun dreapta, tot ce se poate din podea, admisie direct de la saxofon , decapotata cu flexul (in stilul mk3 cabriolet :hainoroc: :D ) si in stilul asta e de banuit ca mai scapi de 100 si ceva de kg.Dar pe de alta parte aerodinamica si stabilitatea au de suferit mult si o sa fie nevoie de ceva mai multa putere sa tii masina pe sosea.Daca ai intreprins ceva la ea sa ne spui!

Ca sa inchei cu ceva amuzant sa ai grija pe cine arunci din masina! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu incercati sa procurati un motor 1,4 TSi care e de generatie noua si 'stie' cam multe. (170 C.P.)

...pentru ca la primul span masina se dezintegreaza: pleaca puntea fata cu motorul si cutia, si coaja ramane pe loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ceva curatenie pe-aici... deja am un deja-vu.. am vazut acum ceva timp pe daciaclub cum cineva a pus o intrebare cum sa faca sa i se aprinda avariile cand pune o frana violenta (dupa parerea mea o intrebare foarte pertinenta) si toti ********* de pe-acolo au inceput sa-l ia la misto. Citesc topicul asta si ma gandesc cum era vwforum acum ceva timp........ jenant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in legatura cu datul jos de pe masina chiar nu am glumit.e bine ce-am propus mai sus?

OT : Subscriu la ce a spus omul mai sus.Din pacate, toate parerile avizate s-au etalat precum si subiectele posibile. Este lesne de inteles ca pe acest forum s-au discutat mai de toate si lumea mai divagheaza de la subiect.Mie sincer imi place sa citesc mai mult decat sa postez(si cand o fac inseamna ca ma intereseaza si nu am inteles inca sub pe deplin).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!