Jump to content

Oglinzi incalzite


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Azi dupa o tura prin trafic am pus din intamplare mana pe oglinzi si erau fierbinti :huh: Am inteles ca incalzirea se declanseaza de la o temperatura in jos, dar azi dupa amiaza chiar nu a fost frig deloc :))

Or fi defecte cumva oglinzile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    12

  • jagoman

    11

  • BLiTZ

    8

  • mario75

    8

Eu stiam ca nu porneste automat incalzirea lor, la o temperatura mai mica de "n" grade. Oglinzile incep sa se incalzeasca atunci cand actionezi butonul de dezaburire a lunetei (...ca la golf) sau din pozitionare pe mijloc a butonului de pe portiera utilizat la reglarea oglinzilor (...parca asa e la passat)

Modificat de cuiuda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, incalzirea oglinzilor nu e conditionata de temperatura de afara (ganditi-va ca e o ploaie de vara si oglinzile s-au umplut de stropi de apa, ar insemna sa nu functioneze incalzirea ca afara e cald). Incalzirea functioneaza obligatoriu la actionarea butonului re reglaj pe pozitia corespunzatoare; ca si masura de protectie aceasta functie este temporizata, lafel ca si incalzirea lunetei (adica calculatorul retelei electrice opreste dupa o perioada circuitele de incalzire, apoi le porneste iar etc).

Ca sfat: ar fi bine sa nu tineti butonul pe "incalzire oglinzi" daca nu aveti nevoie, in felul asta protejati cat de cat circuitele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Iertati-mi prostia, da` n-am habar... Versiunea Clasic are oglinzi incalzite? Adica eu am 1.9 SDI ASY din 2004 si n-am habar daca am oglinzi incalzite :P.

Mai am o problema da` nu am stiut unde sa o postez (mutati-mi postu` daca trebuie): cred ca nu mai imi functioneaza dezaburirea de la luneta. Apas pe butonu` de dezaburire, se aprinde ledul de pe buton si s-a aude un click in bord, dar luneta nu se mai dezabureste. Imi trebuie sa merg vreo 20 de minute ca sa inceapa sa se dezabureasca incepand cu partea de sus a lunetei (probabil de la aerul cald din masina).

Este vreo rezistenta ceva?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista pe ușa vreun buton cu figura oglinzii și cu semnul ca cel de pe dezaburire luneta?

Verifica contactele de la luneta sa fie corecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iertati-mi prostia, da` n-am habar... Versiunea Clasic are oglinzi incalzite? Adica eu am 1.9 SDI ASY din 2004 si n-am habar daca am oglinzi incalzite :angry:.

...................................

Daca ai oglinzi reglabile electric, te uiti la joystick-ul de pe usa sofereului si intre L si R trebuie sa mai fie o pozitie cu simbol pt degivrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope. N-am oglinzi reglabile electric; sunt manuale :D si nu am niciun buton de genu`. E clar ca nu sunt incalzite :D!

Care ar fi costu` sa-mi pun reglabile electric si incalzite? :D

@cgadalean - unde verific contactele lunetei?

Modificat de Cupidon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ar fi costu` sa-mi pun reglabile electric si incalzite? :rolleyes:

Destul de mare: calculator usa sofer care "stie" de oglinzi electrice/incalzite, oglinzile motorizate, joystick-ul stg, sticlele incalzite si cablajele :blink: . Eu n-am strans pana acum decat oglinda stg. completa si m-am lasat pagubas. O sa le incalzesc doar, prin circuitul lunetei (care este temporizat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calculator usa sofer care "stie" de oglinzi electrice/incalzite,

te referi la modulul electronic de pe motorasul geamului electric? daca da, eu am gasit azi dupa multe cautari un motoras stanga fata la pret de 280 ron SH, nou costa 900 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cupidon: direct pe luneta sub protectia de plastic.(banuiesc ca e break)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Negreso, ala-i. M-au luat ametelile cand am vazut ca e 900ron nou iar SH n-am avut noroc sa dau peste unul. Si ar mai fi ceva: nu stiu daca la mine "se pupa" ca eu am MY2006, n-am verificat sa vad daca e acelasi cod de piesa ca cel montat pe fabia <2005.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cupidon: direct pe luneta sub protectia de plastic.(banuiesc ca e break)

Este berlina!

@BliTZ - clar ma las pagubas :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur. Oricum intentionez sa imi fac oglinzi incalzite legate la butonul de incalzire luneta. Si-au facut cativa amici si este absolut ok. Ce rost are atata bataie de cap (sigur, mi-ar fi placut sa le am si reglabile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si bine v-am gasit .

In primul rand multumesc pentru topic ce m-a ajutat sa-mi controlez singur oglinda stanga care nu incalzeste .

Cei de la reprezentanta mi-au spus direct la o testare acum 1 luna ca trebuie schimbat geamul si mi-au cerut numai pe geam 130 , manopera nu mi-au spus-o .

Am demontat-o si eu si am masurat si tensiunea si rezistenta (12 v - 8 kohmi) Releul se aude cand cupleaza deci ar trebui sa se incalzeasca totusi . Am refacut si conexiunile cu fludor si am deoxidat si papucii.

Ideea e ca se incalzeste prea slab fata de cea dreapta .

Stie cineva ce fel de rezistenta este in spatele oglinzii ? Ma gandesc ca daca era intrerupta nu-mi mai dadea 8 kohmi .. Are cineva idee ce rezistenta da o oglinda in stare perfecta pe partea stanga ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici toate raspunsurile pa care le cauti. Daca ai 8kohmi la rezistenta aia, poti s-o uiti. E intrerupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza sa se plieze electric :icon_thumright:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Skoda Fabia (classic), rezistentele celor 2 oglinzi trebuie sa aibe in jur de 12(sofer)-15 Ohm (pasager). Tensiunea ce vine de la releu e cea a bateriei, 12-13 V, iar siguranta comuna pentru amandoua oglinzile este de 5 A. Am mai vazut intr-un post anterior cineva scria ca rezistenta masurata de el era 4 KOhm si oglinzile se incalzeau. 12V si 4KOhm rezulta un curent de 4 mA, imposibil sa incalzeasca orice, probabil a gresit masuratoarea. Chiar astazi am schimbat cele 2 oglinzi la masina mea, aveau 1-1,5 KOhm rezistentele defecte. Din nefericire una am spart-o cand am incercat sa o scot(sunt cam neindemanatic) dar cealalta am desfacut-o si reparat-o (am rezerva). Rezistenta e sub forma de trasee de cupru(pe un suport de plastic foarte subtire-folie), acoperita de un strat protector negru, lipita de oglinda, care la randul ei este lipita cu banda dublu adeziva de un suport de plastic ce se clipseaza in mecanismul de reglaj al oglinzilor. Traseele se pot repara, se poate pune apoi ceva sa protejeze de oxidare (un lac ceva), oglinda se poate lipi din nou cu banda dublu adeziva de suportul ei, dupa ce, in prealabil se poate pune un firicel de silicon pe marginea suportului. Sticla se desface usor de banda adeziva, cu o surubelnita sau orice si putina rabdare, incet, sa nu crape. Oglinda se scoate cel mai usor orientand-o la maxim spre interior si apoi se pot baga degetele dupa marginea ei si trage, cu simt, altfel se fisureaza. Sau cu soricei de plastic, se introduc dupa oglinda, prin cele 2 laterale dar nu se duc spre mijlocul oglinzii, pentru ca va iesi si o parte a mecanismului de reglaj electric. Din pacate nu am poze, operatiunea am facut-o la servici.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum .. e clar ca e intrerupta rezistenta pe spate undeva .. O sa incerc sa caut alta sticla si s-o inlocuiesc .

Modificat de plc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Astazi mi-am luat si eu inima in dinti, in sensul ca am riscat sa crap oglinzile la demontare si montare.

Initial am vrut doar sa masor valoarea rezistentei la fiecare oglinda, caci mi s-a parut mie ca se incalzesc foarte incet, mai ales cea din dreapta.

Valorile masurate erau: oglinda mica 140 Ohmi, si dupa ce s-a incalzit la temperatura camerei avea 270 Ohmi.

Oglinda mare avea 36 Ohmi, la temperatura camerei 47 Ohmi.

Mi-am incercat norocul, si am dezlipit mai intai oglinda mica. Si am gasit traseele de rezistenta la fel cum zicea @urinel doua trasee fara sa se intalneasca. Dupa ce m-am jucat un pic cu multimetrul si m-am gandit la diferite variante posibile, am cositorit 3 lite subtiri de cupru la capetele celor doua trasee, astfel am obtinut o valoare de 10,8 Ohmi.

Am probat, incalzirea oglinizilor functioneaza doar cu motorul pornit, si dupa aprox 20-30 secunde era calda oglinda, incat simteai bine cu mana, caci afara erau 0 grade (indicat pe BC).

La dezlipirea oglindei de pe plasticul suport, pe alocuri s-a dezlipit si izolatia neagra de pe trasee. Ca protectie anti-oxidare am dat cu lac de par peste traseele de cupru.

Pana s-a uscat am dezmembrat oglinda mare. Evident alta forma, alt traseu de cupru, dar era le fel in sensul ca de la cele doua papuci porneau doua trasee care nici in infinit nu se intalneau. Metoda folosita pentru unirea celor doua trasee era un pic mai simpla, caci in zona celor doua papuci cele doua trasee treceau unul langa celalat si era aproape de sfarsitul ambelor trasee. Practic am scurtat traseul total cu oprox 5 cm caci am razuit izolatia neagra si am unit cele doua trasee cu un bob de cositor micut. Aici nu am avut nevoie de sarma de Cu. La fel am folosit lac de par pentru protectia zonelor unde la dezlipire a iesit si stratul protector.

La oglinda mare a iesit 8.9 Ohmi la sfarsit.

Am probat ulterior zonele unde am dat cu lac, nu este continuitate deci e izolat

Am folosit banda dubluadeziva pentru lipirea oglinzilor inapoi in suport. Am aplicat prima data pe oglinda dupa ce s-a uscat lacul. Am montat la loc.

Apoi pus ambii oglinizi pe masina, dat cheie, si in 30 secunde erau calde.

Ma declar super multumit, mai ales ca deja imi statea gandul ca va trebui sa cumpar unele noi.

Celor din zona mea ofer ajutor, dar nu dau garantii, caci de profesie nu sunt elctonist. Si se mai pot sparge oglindele.

Am facut si poze cu rezultatul. Am incercat sa fac cu macro, totusi nu au iesit foarte clare. Am incercuit zonele unde am cositorit.

dscf6742.th.jpg

dscf6743.th.jpg

dscf6744.th.jpg

post-19564-1263669504_thumb.jpg

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, nici la mine nu functioneaza incalzirea in nici una din oglinzi. PLC, spuneai mai sus ca la tine se aude un releu ceva care cupleaza , la mine nu se aude nimic , as da sticla jos sa vad care e treaba , dar imi este frica sa nu o crap. inainte sa dau sticla jos ce altceva as mai putea verifica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jagoman, multumim pentru detalierea operatiilor :(

brunsko, inainte de a da jos oglinzile ar fi bine sa consulti manualul si sa verifici siguranta responsabila de incalzirea oglinzilor; daca nu se aude releul este posibil sa nici nu fie alimentat cu tensiune. Daca e ok atunci musai trebuie sa dai oglinzile jos ca sa vezi daca iti ajunge tensiune la papucii ce se cupleaza pe oglinda.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact , verificati mai intai daca siguranta corespunzatoare circuitului nu e arsa . Cum spun si mai sus la mine se aude releul (un clic usor in zona bordului) si oglinzile primesc tensiune in papucii ce le alimenteaza .

Cum nici acum nu-mi functioneaza oglinda stanga la capacitatea corespunzatoare (cea dreapta se incalzeste putin - usor sesizabil la temperatura in jur de 0 g) .

Demontarea nu este asa de grea si geamul trebuie sa iasa usor daca trageti cum ne invata cineva mai sus cu 2 bucati de conducotor bagate prin spate in mod egal .

Cred eu ca este totusi riscant sa trageti de geamurile oglinzii cand afara sunt temperaturi scazute ce transforma materialul intrunul casabil .

Eu personal n-am incercat sa demontez si carcasa geamului sa verific rezistentele , dar este foarte folositor ca avem de unde sa invatam cum .

Multumim .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pentru scoaterea geamului de pe suport, incalziti oglinda cu un feon si introduceti usor lama unui cutter (eu asa am facut)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a ajunge la cablajul din spatele oglinzii (sticlei) eu mi-am desfacut oglinda de suportul de plastic cu ajutorul unei rigle de plastic. trebuie un pic de rabdare pana cedeaza lipiciul ala.

insa pare a fi buna si solutia cu incalzirea oglinzii cu aer cald pentru a se desface mai usor sticla de pe suportul de plastic.

sugestia mea insa este ca dupa ce ai ajuns la cabajul de cupru (care este acoperit cu o chestie neagra pentru protectie) - sa cureti MAI INTAI zona din apropierea contactelor - de unde se prind clemele de alimentare - si sa verifici daca exista continuitate la cele doua trasee.

la mine (la ambele oglinzi) a fost suficient sa unesc cele doua trasee care treceau foarte aproape unele de altele chiar in zona contactelor sus mentionate. (eu inca tot nu am inteles cum au functionat inainte de vreme ce nu parea ca au fost vreodata menite sa se intalneasca)

astfel nu o sa te mai chinui sa cureti TOT cablajul de protectia aia - pentru ca apoi sa trebuiasca sa-l acoperi din nou - pentru o zona destul de mica unde a trebuit sa lucrezi.

spor la treaba,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am mirat cum au functionat oglinzile, caci aparent nu este legatura intre cele doua trasee. Ar fi interesant daca cineva ar avea o oglinda, sparta, crapata, si sa demonteze "folia" ce contine aceste trasee. Poate este ceva si pe partea cealalta.

Dupa cum am spus si eu mi-am luat inima in dinti in sensul ca riscam sa fac un scurt daca nu e bine sa fie legate cele doua, dar aceasta insemna ca ar fi trebuit sa schimb o siguranta eventual.

Daca era sa schimb ambele oglinzi fara a incerca remedierea, m-ar fi costat cam 150-200 RON. Astfel un pic de experimentare mi-a luat doar putin din timpul liber.

Si eu recomand ca in primul rand sa fie curatate contactele, si masurate rezistenta lor. A se vedea, la mine la o rezistenta de 35-40 Ohmi deja abia functiona oglinda mare. Cea mica la 140 era moarta. Acum ambele incalzesc bine, si la -10 simteai ca sunt calde nu doar caldute.

Eu inca astept de la cineva o explicatie, cum functionau oglinzile originale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!