Jump to content

Filtrul de motorina - detalii schimbare


BV66GIM
 Share

Postare recomandată

Salut

As vrea sa imi schimb filtrul de motorina.Pot sa il schimb singur sau este ceva mai compicat care are nevoie de ceva experienta?Am incercat sa caut prin topic-urile mai vechi dar am gasit doar franturi.

Daca are cineva un link in care sa fie procedura pas cu pas m-ar ajuta.Daca nu pate scrie cineava o "povestioara" cu ce ar trebui sa fac.

Va multumec mult

Bafta in trafic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-l schimbi singur. Se trag clemele care tin furtunasele ce intra in filtru, se scot si furtunasele, scoti filtrul vechi, torni cu grija motorina ramasa din cel vechi in cel nou, pui filtrul nou in locul celui vechi, infigi la loc furtunasele, pui si clemele la loc (cum erau initial) si gata. Dureaza cateva minute.

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-l schimbi singur. Se trag clemele care tin furtunasele ce intra in filtru, se scot si furtunasele, scoti filtrul vechi, torni cu grija motorina ramasa din cel vechi in cel nou, pui filtrul nou in locul celui vechi, infigi la loc furtunasele, pui si clemele la loc (cum erau initial) si gata. Dureaza cateva minute.

Spor la treaba!

in cazul in care aveti vw lt dureaza mult se injura la greu sinumai pe canal .sa te fereasca sfintii sa o patesti pe drumuri :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

draga lau090 sunt curios...daca in filtrul vechi ai apa sau ce stiu eu ce alte impuritati stranse acolo in timp..cum faci sa torni in noul filtru toata smecheria aia...? nu cred ca pt unu care da 700 mii pe un filtru mai e o problema umate de litru de motorina sau benzina. in rest sunt de acord cu tine se schimba usor numai ca trebuie atentile la furtunase sa nu le pui altfel(asta daca ajung sa fie puse altfel)

eu doar o data m-am inghimpat sa mi-l schimb la service(400 mii mi-au luat si am dat la automat de mi-au sarit ochii si mi-au mai si improscat cu motorina peste tot pe motor de mirosea cu motorul cald ca la camion)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca pt unu care da 700 mii pe un filtru mai e o problema umate de litru de motorina sau benzina.

nu cred ca e vorba de zgarcenie, cat de "amorsarea" filtrului nou cu motorina. Daca nu torni motorina in el e cam naspa. Bineinteles poti sa torni din alta parte motorina, nu e neaparat sa o "reciclezi" pe cea din filtrul vechi. :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut pe toata lumea. Azi am patit o belea. N-am ce face si cumpar filtru de motorina, asa inaintea iernii, ca baiat prevazator ce sunt. Il schimb fara sa gindesc, caci daca gindeam nu se intimpla asa ceva si uit sa astup repede furtunul care duce la pompa de injectie. Dau la cheie de vreo zece ori si nimic. Aaa... de fapt prima data a pornit fara probleme dupa care s-a oprit si oprita a fost. Vin repede in casa, dau cautare pe acest forum si citesc. Ma duc imediat cumpar un kil de motorina, desfac "T-ul" de pe retur, completez cit s-a putut si furtunul care duce la pompa de injectie si dau la cheie. Nimic. Cind ma uit pe furtunul transparent care duce la pompa de injectie , iarasi il vad gol. Iarasi co,pletez in "T-ul" si in furtun ...si tot asa de vreo 6 ori, dau la cheie de vreo douazeci de ori ... si nimic. Simt ca innebunesc. Unde mai pui ca de atita dat si bateria o simt ca e aproape gata. S-a si innoptat ... asa ca am lasat-o asa pina miine. Ce credeti ca e de facut? Va rog ajutati-ma. Miine mai am si de facut un drum important. Aaaaa... era sa uit tot dind asa la automat mi-a aparut pe computerul de bord semnul de la ulei, cum ca nu as avea ulei in baie, dar probabil e de la senzorul de presiune al uleiului (probabil ca cu motorul oprit asa se intimpla), nu stiu. Motorul meu ALH - pompa de injectie. Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pompa distribuitoare inseamna ca acum e goala ! Trebuie in primul rind sa pui motorina in pompa folosind furtunul de retur. Iei o seringa mai mare si pe furtunul de retur umpli pompa, umpli si filtrul de motorina si apoi, dupa ce pui furtunele la locul lor, incerci sa-l pornesti. Succes :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel T e o supapa de sens si de obicei cand se schimba filtrul acesta are in cutie si doua Oringuri mici care se schimba pe acel T,...daca nu le-ai schimbat probabil si ai mai si prins unul stramb trage aer pe langa el si poti sa il tot umpli cu motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Acum 2 saptamani mi-am schimbat si eu filtrele, toate. Mai puin ala de ulei ca n-am rampa sa desfac surubul sa scot uleiul vechi si nici cheie dintr-aceea mare sa desfac capacaul de la filtru... (uleiul si filtrul schimbat in service) Pt schimbul de motorina am citit pe forum si am gasit un link f util care duce la o pagina unde sunt filmulete cu schimbarea filtrelor...

(aici link-ul)

Cum am procedat eu: Scos clema de la retur, acel T de care povestiti voi, scos cele 2 furtune de pe tur; cel care vine din rezervor era gol, adica nu avea motorina in el, celalalt care vine in motor era plin si pt a nu-l goli mi-am "bagat pix-ul" in el si apoi pixu fixat cu clema... Filtrul nou l-am pre-umplut cu motorina, am turnat prin gaura returului... am umplut putin cate putin... si intre umpleri l-am lasat sa se "aseze" morotina in el... am tot completat pana nu a mai luat motorina... apoi fixat filtrul nou in locasul lui, schimbat garniturile (cel albastru sus, cel negru jos), pus returul, moment in care a tasnit un pic de motorina din el (eu zic ca e bine ca ar fi un semn ca era plin)... pus furtunul care vine de la rezervor, scos pixul, tinut cu degetul, apoi pus repede la filtru... furtunasul care duce la motor dupa schimbul filtrului era tot plin... Dat cheie si a pornit ca de obicei, nu a dat nici un semn ca ar crapa... Acum intrebarile mele sunt: pe furtunasul care duce la motor, cel transparent, se vad cum se duc mici bule de aer... E normal?! Asa facea si la filtrul vechi... Dupa ce am pre-umplut filtrul nou cand il zdruncinam putin se auzea motorina in el, deci aer mai era p-acolo, acum nu stiu daca se auzea in partea de mijloc a filtrului sau in partea de sus, unde ar fi normal sa se auda, zic eu... E normal sa se auda asa?! Toata procedura asta de schimbare a filtrului pe care am aplicat-o eu e normala?! Si mai am o nelamurire, acum dupa ce am schimbat toate filtrele... motorul se comporta un pic ciudat in sensul ca atunci cu filtrele vechi cand schimbam vitezele parca accelera treptat, era mai docil, nu zicea nimic chiar daca aveam vitaza mai mica pt treapta in care schimbam; acum cu filtrele noi cand schimb vitezele parca le schimb prea devreme si vrea "talpa".... E normal?!

Week-end placut! (aceeasi urare si la lectura de mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1.desfaci colierele furtunaselor de cauciuc care vin in cele 2 tevi de la filtru

2. scoti siguranta de metal de la piesa de plastic negru

3. scoti piesa de plastic din corpul filtrului si desfaci colierele laterale dupa care scoti furtunele din stanga si dreapta

4. slabesti surubul de fixare al filtrului de pe suportul metalic care il sustine pe caroserie

5.scoti filtrul de motorina

6.desfaci robinetul de plastic al filtrului vechi si transferi motorina care incepe sa curga in orificiul filtrului nou(nici o grija ca este curata deoarece a fost filtrata/filtrul vechi a retinut impuritatile deja-poti turna intai intr-o sticla sa te convingi)

7. umplerea filtruliu nou este necesara pentru a nu da inutil la cheie in scopul amorsarii

8. fixezi filtrul nou in suport

9. instalezi furtunasele de cauciuc in ordinea inversa demontarii

a un service te costa intre 200-300ron, in fata blocului iti ia 20 minute

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6.desfaci robinetul de plastic al filtrului vechi si transferi motorina care incepe sa curga in orificiul filtrului nou(nici o grija ca este curata deoarece a fost filtrata/filtrul vechi a retinut impuritatile deja-poti turna intai intr-o sticla sa te convingi)

robinetul ala de plastic e rozeta aia de sub filtru? Parca stiam ca pe acolo se evacueaza apa din filtrul de motorina. Gresesc eu cumva? Mie asa mi-a zis un mecanic,dar cand i-am dat drumul,curgea totul curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Robinetul" ala chiar pentru purjarea apei din filtru este. NU este recomandat sa turnati de acolo motorina in noul filtru. Chiar daca ce turnati in noul filtru va fi refiltrat nu are sens. Este ca si cum ai bea din closet. Nu mori, nu te otravesti dar nu e o idee prea interesanta... daca intelegeti :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Buna ziua,

Am si eu o problema cu schimbarea filtrului de motorina,am incercat sa schimb filtrul dar dupa datele masini am cumparat filtrul dar pe masina nu se potrivea(acel T-eu a fost schimbat si nu mai intra in filtru are diametrul mai mare)am luat filtrul vechi si am mers sa caut unul care se potrivea,am cumparat filtrul si a-2-a zi sa-l pun pe masina,umplu filtrul cu motorina cu o seringa montez filtrul dar pe conductele ce duc la motor plin de aer,ma gandesc ca o sa se aeriseasca cumva,dau cheie cu destula greutate porneste si las motorul sa mearga si merg in fata masini si ma uit la conductele transparente care merg la motor si in ele parca era spuma,se inspuma motorina,opresc motorul si desfac t-ul si mai complectez motorina in filtru dar pe conducte tot mult aer,iar pornesc motorul greu si iar se inspumeaza motorina pe conducte.

Ce pot sa fac sa scot aerul din instalatie?

Masina este un Passat 1,9 TDI din 94.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal era bine sa umpli filtrul full cu motorina si sa dai cheie. Bule a scos si la mine cand am schimbat filtrul dar pe furtunasul de la retur. Ai facut cativa km cu masina de cand ai schimbat filtrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot,trebuie sa tot complectez in filtru, o pornesc greu si merge numai 2-3 minute si moare

exita vreo posibilitate de a scoate aerul din pompa furtune si filtru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca prinde aer pe undeva si degeaba incerci sa scoti aerul din instalatie cand el iti intra inapoi, verifica din nou colierele de la filtru daca sunt stranse bine si daca acea supapa(teu cum il denumesti tu) se fixeaza bine pe filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna......cam aceeasi problema o am si eu cu golfu meu 98'......dar nu stiu dc nu mai alimenteaza....doar motorina mai aveam cat de cat in rezervor.....

si cand am vrut sa o pornesc nu alimenta...doar bateria invartea motorul...acum nu stiu i-am pus si motorina in filtru si tot nu a pornit.ma ajuta careva cu niste sfaturi?e posibil sa fi stricat ceva cand am insistat sa o pornesc.....k mi s-a dus si bateria cat m-am chinuit....am vazut k pe furtunasele de alimentare este motorina....mc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua! La un motor 1,6 TDI - CR (CAYC) a schimbat cineva filtrul de motorina? La reprezentanta am primit sfaturi sa nu incerc in "regie proprie", pe motiv ca se dezamorseaza instalatia si numai din VAGCOM se mai poate amorsa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se dezamorseaza, insa, la fiecare schimbare a cartusului filtrant este recomandata o curatare a carcasei, deci o golire a carcasei.

Chiar daca se poate reumple carcasa cu motorina in mod traditional, iti recomand sa folosesti softul de diagnoza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am schimbat si eu filtrul de motorina, am desfacut colierele, am umplut filtrul nou cu motorina din cel vechi, am pus la loc colierele si am pornit fara nici o problema. Am evitat sa las motorina sa se scurga din furtune si a fost ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-am schimbat azi filtrul de motorina. Nu au fost probleme. Am turnat motorina din filtrul vechi in cel nou, dar cel nou nu a dat semne ca ar fi plin. Am pornit motorul destul de greu tinand cheia in pozitia pentru pornit motorul. A pornit dupa care am plecat la drum. Am ramas in drum de vreo 2 ori dupa care am repetat procesul de "amorsare" a pompei tinand cheia in pozitia de pornit motorul vreo 20-30 secunde. Am plecat iarasi si nu s-a mai oprit, dar daca o las mai mult de 10-20 min cand ii dau cheie o ia destul de greu fata de inainte de a schimba filtrul. Mentionez ca daca opresc motorul si incerc sa-l pornesc imediat pleaca fara probleme. Are cineva vreo idee despre ce ar avea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!