Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Vezi pompa secundara de aer, sonda lambda...

Rezolva problemele astea...

Dupa care daca tot mai face ceva, curata clapeta, EGR...astea oricum trebuie facute din cand in cand...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danny22tm prima si ultima eroare le aveam si eu; am schimbat sonda 1 (inainte de catalizator) cu una dedicata Bosch (sa NU schimbi cu una universala).

Ar trebui totusi sa mergi la un mecanic/service care sa iti puna un tester calumea pe masina - din poze vad ca tu ai verificat cu un OBDII, nu? - si sa identifice corect si complet tot ce este de facut.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate fi de la sonda de oxigen ( sonda lambda 1). Verifica sa nu fie murdara clapeta de acceleratie si sa faci o adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, va rog sa ma ajutati cu un sfat. Am schimbat sonda lambda, pentru ca s-a stricat circuitul de incalzire. Ce ziceti, arata ok sonda? Este modelul original NTK, km la bord 220789km (real).

Dupa inlocuire am mers inpoi la firma unde lucrez (cca 3km de la service). Dupa program cand am pornit-o, iarasi s-a aprins check engine-ul, de data asta cu erori P1174 si P0302 (astea cu VagCom), cu adaptor bluetooth aparea si P0170.

Ciudat este ca motorul merge rotund, reactioneaza prompt la pedala. Oricum azi o duc inapoi, dar m-ar ajuta si niste pareri.

Mersi anticipat, o zi faina.

20190321_112314.jpg

20190321_112327.jpg

20190321_112333.jpg

Modificat de orbyka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu eroarea asta (doar asta):

17598 - Linear O2 Sensor; Reference Voltage P1190 - 35-10 - Implausible - Intermittent

Sonda este din dezmembrari, dar eroarea asta am avut-o la un moment dat (prin 2017) si pe sonda veche. Am dat cu spray de contacte pe mufa, cabluri, am tras putin de ele, dar nimic. Eroarea reapare in 5 minute dupa stergere.

In Basic Settings - Block 034 nu vrea sa porneasca testul. Pe Block 036 testul merge si lambda 2 e ok. In Block 032 am la Field 1 valoarea de 19% adica amestec foarte sarac (senzorul MAP este nou, deci valoarea asta se explica prin aer fals sau lambda busita). Dar intrebarile sunt:  

- daca am aer fals de ce eroarea de mai sus pe lambda  ?

- daca lambda este dusa de ce doar eroarea de mai sus si atat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu mai multe lamuriri:

- cod motor AUS

- bujiile sunt noi Bosch cu iridiu

- bobina de inductie Vemo este noua

La cati bani am bagat in 3 ani de cand o am (schimbat cutia de viteze, segmentare, etc) nu as mai vrea sa dau 500 RON pe o sonda noua NTK si problema sa nu se rezolve pentru ca odata montata nu o mai pot returna.

Tind sa cred ca problema nu este de la sonda pentru ca asa cum a spus si mai sus eroarea asta am avut-o si pe sonda NTK cu care a venit masina cand am cumparat-o.

Ma puteti ajuta cu un mecanic/electrician bun din Iasi care stie sa verifice sonda si cablajul/ecu ?

 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut din nou!

Vazand ca nu raspunde nimeni la intrebarile mele, m-am gandit sa apelez la un truc inainte de a cumpara o sonda noua.

Am "reconditionat" sonda veche NTK, adica am lasat-o peste noapte scufundata in solutia asta pusa intr-un pahar de sticla. A doua zi am montat-o pe masina, am sters erorile si de 2 zile nu a mai aparut niciuna.

Am facut si testele pentru sonda 1, sonda 2 si catalizator. Pentru testul la sonda 1 si catalizator, temperatura trebuie sa fie minim 350 grade si trebuie apasata pedala de acceleratie si mentinuta turatia peste 2500 timp de 1-2 minute (trebuie sa apara TEST ON). Pentru sonda 2 trebuie mentinuta apasata pedala de frana.

--------------------------------------------------------------------------------
                Address 01: Engine  (036 906 034 BD)

05:41:08 Group 046
  678 /min  RPM 
  352.0ḞC  Temperature 
  99.6 %  Lambda 
  Cat B1 OK  

 --------------------------------------------------------------------------------
                Address 01: Engine  (036 906 034 BD)

05:42:31 Group 034
  1562 /min  RPM 
  376.0ḞC  Temperature 
  0.96 s  Time 
  B1-S1 OK  

--------------------------------------------------------------------------------
                Address 01: Engine  (036 906 034 BD)

05:42:52 Group 036
  0.141 V  Voltage 
  B1-S2 OK    

--------------------------------------------------------------------------------

Sa vadem cat va tine inainte de a scoate 500 de lei pentru o sonda noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda se vede cel mai bine cum lucreaza in modul grafic facut cu diagnoza, in principiu trebuie sa varieze constant 0.1V -0.9 V, informatiile se pun cap la cap si cu o citire de amestec.

Oricum daca nu tine figura trebuie alta sonda :). Protec-ul ala ma ajustat  in trecut, pentru un catalizator infudat, am mai intins-o pana a fost schimbat ulterior.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cat m-am priceput cu VCDS-ul meu, sonda pare in parametri normali acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am deschis azi diagnoza si surpriza.

LTFT -  group 032 am 27% si 0%

STFT - group 033 field 1 variaza intre +/-7 % si la field 2 voltajul este in jur de 0.4xx

Am refacut testul pe group 034 si este B1-S1 OK

La relanti MAP imi indica o presiune de vreo 310-320 mbar . Cand accelerez scade pe la 260-270

Nu inteleg cum pot sa am 27% la relanti si 0% in sarcina, iar testul de pe 034 sa iasa ok.

Screenshot_2019-04-10_09-35-39.png.059e6156b39d9fd138d4f173d430c32b.png

Screenshot_2019-04-10_09-31-20.png.c72a82dc8630b6243b0578223076056c.png

Modificat de supernova86
adaugat poze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda aia din dezmembrari o poti pune direct la gunoi si cauti una functionala de la cineva...crezi ca daca ai curatat tabla aia ai facut sonda noua?Este o piesa extrem de complexa si cand pica o arunci nu ai ce repara la ea(nu iti bate capul degeaba).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat comanda de una noua. revin cu rezultatul dupa montaj si teste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sarcina poate sa asocieze ltft cu un pct anterior memorat  si din acest motiv sa ai oscilatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut.

Daca LTFT e +27 la relanti si se duce spre 0 pe accelerare atunci ai un Vaccum leak, pierdere de vaccum, un furtun crapat pe admisie.

 

Oricum la tine nici sonda aia nu e in toate mintile dupa cat se vede, vezi dupa ce vine sonda lambda noua si verifici de furtune crapate. Nu cunosc motorul tau, dar de obicei la valva PCV este un furtun care tinde sa crape in timp, trebuie verificat pe admisie.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa identific valva PCV. Sa fie piesa cu codul 036103464G ? In romana se cheama "separator ulei ventilatie bloc motor".

Canistra de carbon are vreo treaba cu vacuum leak ?

 

20190409_172607.thumb.jpg.a49766fbc308a56148132c11e034df5b.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da aia e "ventilatie bloc motor". Dar repet, verifica tubulatura pe admisie, indiferent care si unde duce. Vin de pe alte cazane :) si nu cunosc motorul ala de VW sa indic precis unde si cum.

Canistra de carbon nu direct,  dar  valva de purjare ar putea sa aiba (valva ce se deschide pentru a ajunge vaporii de benzina in admisie)

In 90% de cazuri , furtune coapte, sparte pe admisie cauzeaza vaccum leak

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa reusesc sa montez azi sonda noua si sa vad cum sta cu STFT si LTFT

poate am deviat cam mult de la topic, dar cred ca poza de mai jos e cea mai buna reprezentare generala a sistemului de vacuum. articolul complet il gasiti aici

vacuum-system.thumb.jpg.b26895eb60985e19b5bf1013f6f04f71.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi furtunul canistrei de carbon care se crapa la imbinari(cel de plastic) apoi cel al epuratorului care se macina inclusiv garniturile si cel am regulatorului de benzina asta pe partea gazelor(si egr ul dar nu ai mentionat de el).Alt furtun important este cel care pleaca din tulumba de servofrana in galeria de admisie chiar sub clapeta de acceleratie si garniturile galeriei de admisie din ce imi aduc aminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus aseara sonda noua. Azi dimineata dupa ce am condus vreo 20 km aveam 30% cu 12% la LTFT. Acum seara la intoarcere aveam 25 cu 13. Stiu ca valorile indica amestec sarac, dar ar putea sa mai dureze pana se mai adapteaza ecu si sa am niste valori stabile ? Mi se pare un pic implauzibil vacuum leak pt ca MAP este infipt exact in galeria de admisie deci nu prea vad cum ar putea sa nu detecteze o presiune aiurea(mai intra pe undeva aer in motor in afara de galeria de admisie?)  In afara de vacuum leak, care ar fi a doua cea mai intalnita problema pt amestec sarac? MAP este nou, pompa benzina noua deci ar mai ramane injectoare si evacuare. Ce parere aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi vrei citeva zile și vezi dacă mai scade... La vag adsptivii se mișcă greu. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite aici o postare de a mea veche de vreo 2 ani de pe alt forum auto

 

"Revenim la amestecuri:

1. LTFT negativ = amestec bogat :

- cantitate mai mare de benzina : injectoare care pisa, sonda lambda defecta comanda aiurea injectia, o presiune mai mai mare in rampa decat 3.5bar (regulator defect/blocat-necomandat de vaccum)
- cantitate mai mica de aer : restrictie pe calea de aer (filtru imbacsit sau "o soseta"in tubulatura ), catalizator infundat (datorita debitului de aer mic prin catalizatorul sonda lambda si MAF vor avea un debit redus de aerm in cazul MAP-creste presiunea in admisie). MAF/MAP defect - nu furnizeaza corect informatia debitului de aer catre PCM.

2. LTFT pozitiv = amestec sarac
-cantitate mai mica de benzina: filtru benzina/sorb infundat, Injectoare infundate, pompa de benzina nu furnizeaza 4 bar, regulatorul de presiune defect (membrana sparta), sonda lambda defecta
-cantitate mai mare de aer : MAF defect, pierderi de vaccum (mareste debitul de aer prin MAF, se modifica presiunea in admisie citita de MAP. Masinile cu MAP au probleme de relanti fluctuant si pierderi de putere mai pronuntate decat in cazul celor cu MAF).

Dupa cum se vede MAF/MAP pot da atat LTFT pozitiv cat si negativ, la fel si prima sonda lambda, In functie de cum pica.

Cei care au GPL reglat de bucatari, pot avea atat amestec bogat sau amestec sarac, eventual apare cod de eroare in PCM daca valoarea LTFT-ului depaseste +-20% sau mergi mult si bine de exemplu cu un amestec bogat de -10 unde nu apare cod de eroare, masina merge prost, se afuma bujiile si esapamentul si nu stii de unde daca nu verifici ."

 

 

Trebuie mers vreo 100 km si apoi sa faci citirea fuel trim-ului.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, care e valoarea buna a presiunii in admisie citite de MAP, la relanti,  la motoarele astea de VAG? La ford e undeva la 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda lambda iti spune despre vaccum leak nu map-ul. Verifica vizual furtunele alea ce le-a spus un coleg mai sus, valva PCV, cel ce duce la servofrana si cel de la electrovalva de purjare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am GPL. Ma gandeam sa pun, dar nu stiu daca ajung sa scot investitia daca nu ma tine destul cazanul.

Revenind la subiect, sincer nu am gasit pe net cat ar trebui sa fie presiunea data de MAP pe 1.6 16V, dar cum explica jhonutz mai sus "Masinile cu MAP au probleme de relanti fluctuant". La mine nu fluctueaza deloc turatia la relanti, doar mi se pare ca tremura cam tare motorul fata de acum 2-3 ani. Ce-i drept are 263000 km

O sa verific maine furtunele. Se poate folosi apa cu sapun sau altceva home made pt a verifica mai usor o fisura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!