Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Din cate stiu NGK(NTK) nu face sonda universala pt motorizarea colegului.OZA510-V4 diagnoza si LZA11-V4 reglaj.Mai mult detalii ..daca posteaza o serie de caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seria caroserie: WVWZZZ1JZ1W219975 m-am uitat si pe site-ul din linkul pus de Carmina si sonda NGK universala ii mult mai ieftina si decat una bosch, sincer nu m-as prea incumeta sa cumpar una! mai bine originala!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

036 906 262 J sonda lambda (inaintea catalizatorului)NGK LZA11-V4 si 036 906 262 F sonda lambda(in spatele catalizatorului)BOSCH 0 258 986 507 (universala) in jur de 250-280lei,NGK OZA510-V4.Pe codul de Bosch de universala 0 258 986 507 iti mai scoate in 30 coduri de bosch care au echivalenta cu el(codurile pe care le inlocuieste pt ca este universala).

post-64586-0-41025300-1339520958_thumb.j

17B2A167BAA221031CD1051F6E403B7B.toc31115.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta era informatia care o asteptam! ms Gabi :icon_thumleft: pe bosch cred ca o sa ramin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca o sunda universala este denumitas asa pt ca echivaleaza un numai mai mare de coduri de sonde?

Care ar fi dezavantajul folosirii unei astfel de sonde vis a vis de una pe codul de original?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda universala e o alternativa mai ieftina de schimb.Majoritatea ECU la toate marcile de masini lucreaza cu aceleasi informatii primite de la sonda.Aici intervin anumite criterii:an de fabricatie,motorizare,sistem de injectie,etc.La sonda universala difera doar cablajul(mufa)in care se prinde in instalatia masinii.Spre exemplu sonda de care vorbim merge pe :ASTON MARTIN,AUDI,BENTLEY,BMW,CHEVROLET,CHRYSLER,CITROEN/PEUGEOT,DACIA,DAIHATSU,FERRARI(modele mai vechi),FIAT,FORD,HONDA,HYUNDAI,JAGUAR(modele mai vechi),JEEP,KIA,MAZDA,MERCEDES-BENZ,MITSUBISHI,NISSAN,OPEL,ROLLS-ROYCE(modele mai vechi),ROVER,SAAB,SEAT,SKODA,SUBARU,SUZUKI,TOYOTA,VOLVO,VW toate modelele incepand cu an fabricatir 1994.Cu alte cuvinte ..e date draq sondili astea universale :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sonda universala furnizeaza imformatiile necesare cu aceeasi acuratete cu care o face cea dedicata? Ca ma gandesc ca aici probabil vine diferenta intre ele, si probabil si la durata de viata. Ca daca citeste ce trebuie cateva luni si apoi poti s-o tii in viata numai cu benzina de 98/100, iar nu faci mare combinatie...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul scazut al sondei provine din urmatorul criteriu:daca faci o sonda pt opel(exclusiv)si faci 100 bucati si le vinzi in 3 ani..e normal sa aiba un cost mai mare,caca faci 100 bucati de sonda universala pt 100 modele de masini si le vinzi in 3 luni..e socoteala.Cam asta e principiul care face ca sonda universala sa fie scazuta la pret fata de o sonda dedicata unui anumint model de masina sau motorizare.Practic la ele difera doar cablajul de prindere cu instalatia masinii.Sunt multi producatori care ''pacalesc ''piata.Iti dau un cod care este echivalenta la codul original,tu esti ferm convins ca sonda respectiva este pt motorul tau si cand colo..sonda este universala.

post-64586-0-09159300-1339583361_thumb.j

post-64586-0-98868600-1339583368_thumb.j

post-64586-0-49879400-1339583375_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca o concluzie sunt diferente asa de mari intre sondele universale si cele dedicate? Ce alegem pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta daca difera doar conectorul si semnalele sunt compatibile cu ecu, eu zic ca merita cu varf si indesat o sonda universala.

Desigur sa fie fabricata de o firma de renume precum ngk, bosch, desi bosch poate ca nu e producatorul in multe cazuri e doar ambalator insa are furnizori tot de prima echipare in cele mai multe cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este mica problema de cirpit mufa veche la sonda noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in documentul atasat mai sus de GABIVVX scrie despre atasarea mufei la noua sonda "Aten

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wow...

O fi nasol atunci? - Eu le-am cositorit. Am facut asta acum vreo 3 luni, dar nu am sesizat nimic suspect de-atunci. Este vorba de sonda 2, cea de dupa catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curenti, tensiuni parazite de la pistol sau ciocanul de lipt...

Daca folosesti o statie cu aer cald sau un "pistol" cu butan e ok...

La fel si cu masuratul cu un multimetru simplu...

Sonda 2 nu se prea simte daca o ia pe cimpii...sau poate ai avut noroc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 variante bune de efectuare a conexiunii:se pot folosii mufele/cablajele din setul cu care iti vine in sonda universala,se pot folosii conectori electrici originali care se sertizeaza si apoi se incalzesc si se muleaza pe cablul electric pt ca sunt termorezistenti.Mai este varianta care este 100%cea mai buna:achizitionarea unei mufe pereche cu mufa de pe masina si a pinilor din ea si apoi sertizarea cablajului pe pini si introducerea lor in mufa cumparata.In felul asta sonda arata ca si sonda originala.Sonda bosch despre care am vorbit are lungime totala de 680mm sonda de pe masina are 570mm,deci operatia se poate face cu brio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu cu mufele si clestele pt stringerea papucilor...

Intradevar prinderea mecanica e cea mai buna si cu minim de investitie...

Un "arzator" cu butan "special" pt lipit e vreo 40-50 RON cel mai ieftin si bun...e bun unul in casa, sau mai bine in jurul casei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit un ciocan de lipit mai maricel ca asta avea omul in service cand am pansat eu sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa se face lucru ca la carte.Din punctul meu de vedere vatianta 100%perfecta ramane achizitionarea pinilor de la mufa si legarea cablajului cu pinii noi si introducerea lor in mufa veche dupa ce au fost scosi pinii vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca se sare peste mufa si crestam putin firele si legam firele de la sonda inainte de mufa de pe cutie e prea tiganie sau e o lucrare cat de cat curata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai citit ce se recomanda mai sus ?

Dupa asta tu intrebi daca e ok sa desizolezi firele de pe masina, bagi firele de la sonda si eventual pui niste banda izolatoare ?

Ma Gabi noi ne pierdem vremea cu sfaturi pe aici :) , asta-s mai dusi decit permite legea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia e tiganie de tiganie,din toate variantele posibile tocmai aia e ultima posibila(poate daca ramai cu masina prin padure la capatul lumii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit ce se recomanda pentru ca totusi am facut si eu parte din discutia de aici, am intrebat eu de-acuma ca sa nu se apuce vreunul sa faca ceea ce am gandit eu si apoi sa vina sa zica, ca ce greseala a facut. Oricum n-am de gand sa fac asa ceva la masina, dar era o varianta ramasa nediscutata si trebuia bagata in discutie cumva.

Oricum, ma indoiesc ca vor fi multi cei care vor pune sonde universale in locul celor dedicate. Multi mecanici nu-si bat capul cu asa ceva pentru ca ceea ce stiti voi, stiu si ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi mecanici nu stiu ce stim noi...sint "schimbatori de piese noi"...scoate piesa veche si o pune pe cea noua...nu se complica nimeni sa schimbe/lipeasca o mufa...multi pt ca nu stiu sa faca o lipitura sau sa-si cumpere un cleste de sertizat si niste pini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor!

Va voi expune si eu problema Golfului meu. :)

De cateva luni mi s-a aprins Check Engine-ul. Am facut o scanare si am identificat cauza ca fiind EGR-ul. L-am curatat (mai fusese curatat in urma cu 3 ani si de atunci a mers perfect), l-am montat, insa nu am reusit sa-l adaptez (de fapt se adapta doar o data la 10 incercari). Nu am mai avut atunci rabdare sa-l desfac, insa peste catva timp am reincercat adaptarea, de data aceasta cu succes de fiecare data.

La scurt timp insa, se aprinde din nou Check Engine-ul, dar de data asta erorile sunt:

Control Module Part Number: 036 906 032 P

Component and/or Version: ME7.5.10 3695

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 00000

2 Faults Found:

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction

P0141 - 35-00 - -

Le curat, dar dupa cateva zeci de km reapar. S-a intamplat o data, ca pe langa cele doua erori de mai sus

sa apara si:

17852 - Potentiometer for EGR (G212): Implausible Signal

P1444 - 35-10 - - - Intermittent

Ce ziceti, sa schimb prima data sonda lambda?

PS: Va atasez si cateva rezultate ale ultimei scanari. De mentionat: in Group 32, prima valoare a scazut de la 1.3 la 0.9, dar in decurs de cateva minute, iar a doua e fixa: 0.

post-40721-0-68692200-1344878520_thumb.p

post-40721-0-80795300-1344878528_thumb.p

post-40721-0-60739900-1344878537_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!