Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Tot in Autodata, eu vad ca exista siguranta F43 (10A) prin care se alimenteaza "incalzirile" celor 2 sonde si electrovalva canistrei de carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sint masini care au siguranta pt fiecare sonda in parte. Pt circuitul de incalzire.

Daca ar fi fost numai prima si a doua eroare inclinam spre o siguranta sau un fir rupt... dar a3a eroare indica problema cu mufa, fir, sau sonda busita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry, nu am vrut sa sugerez faptul ca, siguranta ar fi de vina ci, doar am exprimat ceea ce am vazut in Autodata, vis-a-vis de afirmatia lui gabyte00. Daca ar fi fost arsa siguranta respectiva, ar fi trebuit sa existe si eroare pentru canistra :) .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu - poate avem versiuni diferite.

post-5497-0-22242200-1304106008_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de un New Beetle de nici 4 ani, 36000 de km reali. Sondele din cate m-am interesat ar fi garantate de VW aprox. 150 000 de km. Ma rog, Bosch le garanteaza.

Si eu inclin sa cred ca ar fi ceva de la mufe sau parte electrica. Martorul din bord e aprins de vreo 3-4000 de km si ma gandesc ca daca era intr-adevar o problema masina nu mai mergea bine. Ori de mers, merge perfect. Problema e ca nici nu am timp sa ajung cu ea intr-un service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu - poate avem versiuni diferite.

Eu m-am uitat la schema, nu la tabloul de sigurante :) . Cat despre versiune, eu am v3.61.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, nu mi-a venit ideea sa ma uit la schema. :) Eu am 3.18

LauCalin - Treaba sta in felul urmator. Ai 2 probleme separate. Variatia relanti-ului e una, check engine aprins + erori la sonda B1S2 e alta. Poti merge fara a doua sonda lambda linistit. Ea se ocupa cu verificarea functionarii corecte catalizatorului si atat. Cea mai importanta sonda lambda e cea de dinainte de catalizator, adica B1S1, care iti regleaza amestecul. Si a mea mai imi da din cand in cand eroarea cu No activity, uneori merge alteeori nu, probabil tot ceva de fire, o las in pace. Variatia de relanti, insa, poate fi de la o clapeta de admisie murdara, un EGR murdar. Primul pas e sa faci o curatare +adaptare a celor 2 si sa vezi daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am o nelamurire in sensul ca atunci cand afara e mai rece masina merge mai bine;cineva mia zis ca de fapt intra socul si primesc mai multa benzina iar masina merge si trage mai bine;prima sonda imi merge bine nu imi da eroare a doua vreua so schimb ca e defecta....si vrea sa shtiu daca are vreo legatura sonda 2 cu treaba asta?

mc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin si eu cu problema mea legata de sonda lambda B1S1.

Primesc in continuare urmatoarea eroare:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 036 906 034 BH

Component and/or Version: MARELLI 4MV G 3773

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 12345

1 Fault Found:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

In momentul in care motorul ajunge la 90 de grade nu mai primesc nici o eroare indiferent de cat de tare turez motorul.

Acum sa va povestesc patania mea. Am dat comanda de o sonda lambda cu 5 fire de la Bosch. Dupa o perioada lunga de asteptari si ceva batai de cap cu magazinul de la care am dat comanda, am intrat in posesia unei sonde lambda cu 5 fire Bosch(seria ei: 0 258 007 351). Mufa este identica la pini insa are atasata de mufa un fel de cutiuta neagra prinsa cu clipsuri. "Desteptul" de la magazin mi-a zis ca acea cutiuta e pentru a transmite valorile consumului :blink: Ajung aseara acasa, o montez si... stupoare. In loc de eroarea cu Electrical Malfunction acum imi da Open Circuit. Imi zic: Sigur am dat 438lei de pomana. Astfel iau astazi si ma apuc de treaba, dau jos mufele de la ECU, le curat, iau multimetrul, caut pe net dupa valorile sondei originale si a sistemului de incalzire si ma apuc de masurat:

Sonda veche: rezistenta incalzire mufa: 3.9ohmi (firele 1-2)

Sonda noua Bosch: stupoare din nou: rezistenta incalzire mufa 3.8(insa in loc sa fie tot pe pinii 1-2 imi da incalzire pe pinii 3-4).

Voltaj la mufa dinspre ECU, motor pornit, relanti: 11.75V

Acum intrebari:

1. Pot face ceva cu sonda noua in afara de a merge la netotii de la magazin si sa le-o fac lor cravata?

2. La sonda Bosch daca tai firele si le pun in ordinea corecta va lucra normal cu cea noua?

3. Din punct de vedere legal exista vreo sansa de returnare a sondei daca cei de la magazin se impotrivesc? Sonda am ridicat-o sambata, am bon fiscal pe ea, nu are nici un defect de ordin vizual.

4. Daca ati mai avea alte sfaturi sunt binevenite.

Acum sincer regret ca nu am luat de prima data NGK la ~550lei insa daca cei de la magazin mi-au zis ca au gasit sonda lambda cu 5 fire Bosch mi-am zis sa optez pentru asta avand in vedere numele producatorului.

Pentru cei din Botosani, magazinul este situat vis-a-vis de Biblioteca Judeteana, un magazin care se crede ca fiind cu cele mai bune preturi din oras, insa pe mine m-"au dus cu zaharelul" timp de 2 saptamani intrucat am dat comanda cu pretul de 300lei la nu stiu ce oferta si tot mi-au zis dupa ce am dat avans ca s-a scumpit si asteapta sa se ieftineasca.

Concluzie: nu faceti ca mine ca tot ca mine ajungeti :(

Daca aveti idei cum as putea sa procedez cu Sonda noua respectiv cea veche va raman dator vandut.

Modificat de rockybt18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca rezistenta de incalzire masurata la mufa sondei e buna, masioara si de la pinii de la ecu, poate ai vre-un fir intrerupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat pin-ul 2 cu masa si am 13.6V la mufa care vine de la ECU. E posibil totusi sa fie dusa sonda veche sau sa aiba probleme la rezistenta de incalzire? La cea noua exista vreo solutie sa o pot adapta la masina mea, gen taiate firele si mufata la cea veche? In afara de incalzire nu stiu ordinea celorlalte fire din pacate.

LE: Revin cu o noutate pentru sonda noua Bosch, este pentru motorizarea 1.4 de la VW si nicidecum 1.6. Am gasit in Autodata la modalitatea de verificare a rezistentei la pinii sondei. Sper sa fie o dovada plauzibila pentru a mi-o schimba cu ceea ce a nevoie la masina mea. Norocul meu a fost ca am si VAG-COM sa vad ca erorile sondei persista ca altfel eram bun de plata pentru un catalizator nou. In baza pataniei mele recomand tuturor sa verifice de 10 ori o piesa inainte de a o cumpara.

Modificat de rockybt18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am avut check engine aprins, am ascultat ce ati spus si am bagat benzina evo de la Mol adica 99+. Martorul de pe bord mi lau sters azi cei de la service si imi apare eroarea

m-am intors de la tester si iata si rezultatul

P0134 -Bank 1 senzor 1 (intermitent or not prezent)

P0139-Bank 1 senzor 2 (intermitent or not prezent)

Sa fie de la vreo mufa de pe masina

Mentionez ca masina merge bine bine de tot si nu scoate fum negru, nu tremura la relanti si nu se tureaza singura

daca ma puteti ajuta cu niste poze da la mufele de sonda lambda si unde este epuratorul de aer(gaze)

Apoi am umblat la toate sigurantele de pe masina si pana in prezent nu mi sa mai aprins si sper sa nu mise mai aprinda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ soso bv

Din regulamentul vwforum:

6..

NU se accepta spam-ul:

- introducerea aceluiasi subiect pe 2 sau mai multe topic-uri/forum-uri etc. Astfel de posturi vor fi sterse iar autorul sanctionat cu warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,am o Bora 1.6 si in timpul mersului mi s-a aprins martorul EPC si martorul gaze de evacuare (cel galben care arata ca un robinet),dupa care mi-a murit motorul.Am pornit din nou motorul s-a turat singur de 2 ori si martorul EPC s-a stins.Cel de evacuare gaze a ramas in continuare aprins.Am fost la o testare cu VAG-COM ul si mi-a dat urmatoarea eroare

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 036 906 034 BB

Component: MARELLI 4LV G 3772

Coding: 00031

Shop #: WSC 49557

VCID: 53AF7DB48B65

2 Faults Found:

17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal

P1569 - 35-10 - - - Intermittent

17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal

P1158 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 1000 0000

La mine tempomatul (sau navigatorul )e pe maneta de semnalizare,iar cand semnalizez martorul se stinge dupa care la scurt timp se aprinde.Ma poate ajuta cineva ???Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are cu sonda lambda?

Cred ca ai probleme cu cablajul/firele de la tempomat...

Si senzorul de presiune G71 tot fire/mufa sau defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,la masina din semnatura am aceeasi problema ca mai toata lumea,relantiul instabil si desi am fost la doua testere au iesit aceleasi erori.Una e cu prima sonda Lambda la care mecanicul mi-a zis ca arata valori oscilante sau prea mari,la relanti arata 3-4% si deodata 25% ,valorile erau in procente.A doua eroare,desi a tot sters-o,e 16555-system too lean,deci daca stie cineva si poate sa ma ajute cu un sfat astept, mai ales ca sonda sa o schimb e destul de costisitor.

Modificat de coapsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai peste 90-100k si nu ai schimbat sonda nu prea cred ca scapi...

Daca ai verificat admisia aer, furtunele de vacum, evacuarea...de scapari/aer fals, aprinderea = bujii -fise atunci nu ramine decit sonda...

Era vreo 400-450 pe Bosch parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Dupa schimbarea sondei lambda 2 trebuie facute ceva adaptari ? Sau se schimba sonda si atat ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei crek , se schimba si atat , ca si prima :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbi, stergi erorile si gata...

Toate (auto)testele se vor face pe parcurs de ECU...selfadaptation-ul e pe sonda 1 si chiar si asta se reface pe traseu dupa schimbare...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

scriu si eu aici, am achizitionat un Golf MK4 1.8turbo AUQ de 132kw , treaba e in felul urmator, am mers cu masina ceva vreme si mi s.a aprins beecu de la motor, am bagato pe tester si imi apare Sonda Lambda 1, circuit intrerupt plus inca o eroare care zice ceva despre un senzor de temperatura tot al sondei , zice ca is circuite intrerupte , masina merge la fel nu consuma exagerrat adica 10% oras si 7.5% afara , trage la fel de bine toate treptele nu se balbaie la relanti , daca merg asa cu sonda e vreo problema?trebuie sa o dau jos sa o curat?sau sa ma pregatesc sa cumpar alta?se potriveste dupa oricare alt motor 1.8 turbo? adica cel de 150cp de pe golf ,passat , audi ...

va salut , o zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi 30-40km dupa ce ai sters erorile si vezi care mai apar.

DAca apar aceleasi ai circuitul de incazire intrerupt...nu e vorba de sensor...sonda nu are nici un sensor de temp...are circuit de incalzire...pt euro 4...

Aia cu circuit intrerupt poate fi o eroare mai veche...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris eu gresit ,da am sters eroarea si in maximn 2 km imi aparea din nou , m.am exprimat gresit la senzorul de temperatura acolo,ceva cu incalzire da, pai in cazul asta trebuie schimbata sonda?sau se poate da jos si facut cva?salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica firele si mufa...daca nu gasesti nimic atunci schimb-o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!