Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Benzina ai testat sa o schimbi? Dupa ce ai schimbat sonda ai continuat sa bagi acceasi benzina ieftina si mai slab calitativ? Vezi ca motoarele cu 16 valve sunt pretentioase la benzina. baga Mol evo si mergi cu masina asa si o sa vezi ca ar trebui sa se stinga... Sau fa un drum de vreo 100 - 150 de km la peste 3000 de ture.... nu tre sa mergi cu 150 la ora ci doar sa tii masina in treapta de viteza unde e peste 3000 de ture sa mai cureti prin evacuare ca ma gandesc ca si benzina slaba si mersul subturat la consum a depus una alta pe sonda, EGR si ce mai e pe traseu pe acolo.

Poti sa si cureti clapeta de acceleratie si sa schimbi filtrul de aer...

O mica sugestie pentru toti ce citesc aici. ieri mi-am facut plinul au intrat exact 49 de litrii si m-a costat 213 lei. Benzina Evo de la MOL... daca bagam benzina de 95 de la petrom cu 3,6 lei litrul diferenta era de 36 de lei mai ieftin. eu cred ca pentru atat nu merita sa infunzi sau sa omori motorul ca sa iesi mai ieftin cu benzina.... e doar o parere dar tine-ti cont ca motoarele cu 16 valve cer benzina buna ca altfel se sting incet si sigur....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
racovita_rico

dupa ce am skimbat sonda am bagat benzina mai slaba dar cam o data la 3 plinuri bagam mai buna. dar acest obicei mi-a disparut cu timpul, probabil ca am uitat. acum benzina am skimbat-o recent. am bagat in total cam 70 de litri de la rompetrol "ALTO" de CO 101 cica. intradevar merge mai bine masina. am facut cam 6-700 de km (dar nu cu turometru sustinut la peste 3000 pt ca era anevoios si prost drumu) cu benzina din asta si pot sa zic ca merge mai bine, nu se mai ineaca asa de tare la acceleratie pana in 3000 de ture(aproapa insesizabil). la relanti inka mai are fluctuatii cateodata. martoru inka nu s-a stins. ma gandesc sa merg la tester sa o sterg si sa vad daca s mai aprinde. ce zici? eroarea am mai sters-o de 2 3 ori(cu ocazia altor reparatii) dar s aprindea in cateva minute din nou. filtre si distributie skimbate complet din toamna 2008.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racovita_rico

am sters eroarea azi de sonda lambda dar mi s-a aprins iar in cativa km. e clar ca ar trebui skimbata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

uff.. e clar.. am nevoie de sonda lambda si eu.. motoru meu merge ok doar ca.. daca bag picioru in pedala pe oras papa undeva la 12-14% si in afara cam 7 la drum intins...

filtrele, bujii schimbate deci.. ramane sonda de verificat. la diagnoza nu imi da nimic, nu imi citeste nici o valoare nimic nimic lucru care mi se pare cam ciudat!

ok, are un fir.. codu de la bosch cred ca asta e: 0258986501 (LS01)

intre timp am gasit si link-ul asta. daca cineva a incercat cu o sonda universala sa ma anunte si pe mine sau.. ce sa iau ca sa schimb cu sonda mea?

http://www.parts-mall.ro/pages/sonde_lambda.php

Modificat de Mihaitza83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata, am comandat sonda lambda, dimineata vine, 100 ron de la ngk. urmeaza si catalizatorul si evacuarea refacuta complet.. :) apoi o sa fac test si o sa verific consumul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce ziceti, a crapat prima sonda?

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Open circuit

Aveti cumva vreo poza cu locatia sondei? Oare ambele sonde sunt racordate sub masina in acea cutie neagra de plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ziceti, a crapat prima sonda?

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Open circuit

Aveti cumva vreo poza cu locatia sondei? Oare ambele sonde sunt racordate sub masina in acea cutie neagra de plastic?

Salut,

Prima sonda se afla pe prima portiune a galeriei de evacuare inainte de catalizator iar a 2-a se afla imediat dupa catalizator, acoperita cu o cutie de plastic pentru protectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimneata asta masina a pornit greu. Am dat la automat vreo 2 3 secunde fara succes. La a doua incercare masina a pornit.

Sa fie oare tot de la S1? Sonda asta oare e vizibila din compartimentul motorului, sau trebuie sa ma bag sub masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

sal.sper sa nu gresesc postul.am si eu acest martor aprins n bord.am fost la un stand itp si cik nu mi mai ies gazele cum trebuie.l am sters de vreo 2 ori dar s a reaprins n max 2 sapt.primele 2 ori cand mi s a aprins am mers foarte subturat adik dupa un mers cu a 5 xxxxxxxxxxxx au urmat vreo 4-5 km cu a 5a la 60-65 km/h.la testare vag nu mi spune nik de sonde.am vaz ca oscilau ambele(parca) ntre 0,05 si 0,8-0,9."mesterul mi a spus sa skimb ambele sonde.erori aparute.la prima testare acum 1 an jumate catalyst sistem-efficiency bellow treshold.acum vreo 2 luni a mai aparut engine coolant temp senzor-implausible signal.la consum sta binisor,orash 10,5 afara 7,5-8 la 120 km/h.benzina bagata pana acum o luna a fost d l petrom 95.acum e efix de 95.clima sta pe auto nonstop.masina merge normal,se nfige nlimita celor 102 calutzi,relantiul sta destul de fix(mici oscilatzii,trpidatzii,poate unde sunt eu mai atent acum decand cu problema).avetzi ceva banuieli?astept raspunsuri.ms anticipat.

Citat din regulament,

2. Pe l

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea greoaie s-a repetat si astazi. Sonda de dupa cat am inteles ca se ocupa cu controlul noxelor. Prima oare sa transmita ceva parametrii necesari pornirii motorului? Ciudat este ca doar dimineata ( este mai racoare sau a stationat toata noaptea) porneste greu. Inafara de 17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Open circuit nu a mai fost nici o eroare.

Poate cineva are vreo poza cu locata sondei 1 (inainte de cat), sau ceva instructiuni pt demontare.

Vamultumesc anticipat

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimneata asta masina a pornit greu. Am dat la automat vreo 2 3 secunde fara succes. La a doua incercare masina a pornit.

Sa fie oare tot de la S1? Sonda asta oare e vizibila din compartimentul motorului, sau trebuie sa ma bag sub masina?

La pornirea "la rece" calculatorul de motor nu foloseste datele de la sonda lambda, ci calculeaza injectia dupa niste tabele fixe. Si nici cind calci acceleratia la fund.

Probleme la pornirea la rece de genul asta mai apareau din cauza senzorului de temperatura defect/decalibrat.

Sau am mai intilnit la cineva la care se blocase valva EGR pe deschis si-i baga multe gaze arse in aerul admis

Sonda este chiar pe galeria de evacuare la mica distanta de motor, se ajunge la ea pe deasupra.

Se demonteaza usor, decuplezi mufa ei mai intai, e prinsa pe linga motor pe undeva si se desface cu o cheie de 22.

Cea mai corecta verificare a sondei lambda se face cu un osciloscop daca ai acces sau vreun prieten electronist, ECU-ul da eroare numai daca e o problema de circuit, e dusa de tot dar daca e obosita/decalibrata nu zice nimica.

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt explicatii.

Tot scanez la masina doar doar mai apare vreun cod de eroare inafara de cel aferent sondei.

Suspectez si eu senzorul de temp (G62?), dar nu primesc nici o eroare din partea lui. Mai aveti vreo parere ? Multumesc anticipat. Va raman dator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La senzorul de temperatura:

Eroare da cind e intrerupt circuitul sau valoarea este aiurea, altfel nu zice nimic.

Cit timp valoarea lui este pe plaja acceptata (probabil de la -50 pina la >100 grade) nu sunt generate erori in calculator.

Daca vrei sa-l verifici (rezistenta) e destul de simplu. Il dai afara ,ii masori rezistenta cu un multimetru la temperatura ambianta si apoi faci aceeasi treaba cu el pus in apa fierbinte.

Valorile sunt la rece peste 2k de obicei iar la cald scade sub 1000 ohmi, pina pe la 300

Poti face acceasi treaba si cu el montat, intri cu VAG-ul pe 01-Engine si la Measuring blocks cauti Coolant engine temperature sau asemanator.... Vezi daca la 30 de grade afara si el zice la fel cu masina rece si apoi la 90....

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat sonda lambda cu una Bosch fabricata in DE. Pret 530 lei. A disparut eroarea, dar masina inca porneste greoi. Se pare ca sonda lambda nu afecteaza pornirea la "rece". Va multumesc pt ajutor.

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentino_srk

am si eu acest martor de gaze evacuare aprins vreun an.prima data cand s a aprins a fost dupa ce am mers destul de tare adik la vreo 6000 ture treapta a 5a si apoi la vreo 2000 de ture tot in a 5a cam 4-5 km.am facut un test vagcom si m am uitat la valoarea data de cele 2 sonde.la ambele oscila destul de repede(cateva ori pe secunda) intre 0,05 si 0,87 adik 0,1-0,9 ca sa rotunjim.pe un site legat de o2 sensor spunea ca oscilatia de la sonda 2 trebuie sa fie cat mai stabila.nu mi a dat nici o eraore legata de sonde ci doar "catalyst system-efficiency below threshold" si "engine coolant sensor-implausible signal".am fost la un stand itp si cik nu mi ies nici gazele cum trebuie ca in lok de 0,20 imi ies vreo 0,80 dar nu mai retin la ce parametri se referea.repet,pot fi sondele de vina kiar daca nu apare eroare la tester?de vreo luna jumatate am skimbat petrom 95 si acum alimentez efix 95.am observat ca a inceput sa se stinga pentru o zi doua dupa care se aprinde iar.astept raspunsuri cat mai concrete.ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in seara asta am repornit motorul dupa vreo 20 de minute si am auzit aproape imediat o bufnitura scurta pe teava de esapament(ceva ca zgomotu de sifon).am mai auzit si acum 2 zile dar nu am fost sigur.dupa ce am ajuns acasa am oprit motorul si dupa 1 minut l am repronit si iar aceasta bufnitura dar am observat ca era stins si martorul gaze evacuare stins n bord.am oprit motorul si l am repronit n max 10 secunde dar nu s a mai auzit acea bufnitura.ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu masina se tot aprinde lumina de avertizare gaze de evacuare, asta dupa ce merg 10 - 15 km cu ea probabil ca se aprinde numai cand se incalzeste motorul, alte schimbari nu am mai observat la masina , am inteles ca atunci cand sonda lambda este defecta motorul nu mai functioneaza in parametrii normali, in schimb la mine dupa ce se aprinde aceea lumina de avertizare nu se schimba nimic, are cineva idee ce poate fi ? Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

am si eu nevoie de un sfat:

am un Golf 4 din '98 1.6 Motor AKL cu sonda lambda defecta; am primit de la un prieten o sonda care s-a dovedit (cred eu ca nu prea am gasit informatii pe net) de Golf III. Aceasta are codul 030 906 265. Ca forma si mufa este exact ca cea pentru motorul meu (chiar fabricata in '98 :offtopic: ).

Intrebarea este: O fi compatibila cu cea dedicata motorului AKL; cea cu codul 06A 906 265 E.?

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o problema cu un golf 4 din 99, motor 1,6 benzina 8 valve AKL, dimineata porneste foarte greu, trepideza la relantiu, testerul imi da: "oxygen adjustment 1" cod de eroare 537. Ce ar putea sa fie problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut ! Am o fabia 2.0l 116 cp din 2002 tip motor AZL,am avut probleme cu sonda lambda si MAF acum vreun an,la nici un servise nu imi spunea exact ce are,am schimbat prima data sonda lambda nu cu una originala,dupa cod dar alta firma 550 lei,nici o schimbare,intr-un final am schimbat MAF si problemele au disparut,dupa 5-6 luni dupa rezolvarea problemei apare iar sonda lambda,am resetat(am scos bornele de la baterie si am lasat-o asa o jumatate de ora)dar dupa 1 zi 2 apare iar sonda.Precizez ca motorul merge perfect,rotund,nu da in nas,trage perfect,consumul este mic,nu da rateuri,sta perfect la relanti,am folosit si benzina 95 si carrera 100 de la omv si tot apare.CE SA FIE ???? EGR-ul? sau rezistenta din sonda lambda ???ajutati-ma pls!

Modificat de Shushu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu masina se tot aprinde lumina de avertizare gaze de evacuare, asta dupa ce merg 10 - 15 km cu ea probabil ca se aprinde numai cand se incalzeste motorul, alte schimbari nu am mai observat la masina , am inteles ca atunci cand sonda lambda este defecta motorul nu mai functioneaza in parametrii normali, in schimb la mine dupa ce se aprinde aceea lumina de avertizare nu se schimba nimic, are cineva idee ce poate fi ? Va multumesc

Salut,

Ai sigur o problema legata de gazele de evacuare care inca nu e asa de grava. Cel mai bine ar fi sa-i faci o verficare. Eu am avut aceeasi problema si am schimbat set complet bobine, ambele sonde lambda si inainte si dupa catalizator si martorul in bord ramanea in continuare aprins. In final am constantat ca aveam un consum exagerat de ulei si evident gazele evacuate contineau ulei ars in cantitate mare. S-a rezolvat dupa ce am segmentat motorul si am inlocuit semeringurile de la supape.

A....sa nu uit si la mine dupa ce se aprindea becul in bord masina mergea bine, la inceput, dupa aceea urca bine in ture dar se simtea ca motorul nu mai trage cum ar trebuie...de aceea zic ca la tine poate fi o faza incipienta.

Ce am zis aici este pur si simplu experienta mea...cel mai bine este sa faci o verificare si dupa aceea sa tragi concluziile.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal, eu am un motor de 2.0 L, am scos catalizatorul pentru ca se facuse praf si l-am inlocuit cu o tzeava de inox, imi sta becul de la sonda aprins tot timpul, in WAG-COM imi da o eroare de amestec combustibil aer, o fi prima sonda defecta, sau pentru ca nu am catalizator. Am intzeles ca se poate ridica capatul sondei, pentru a primi mai putina informatie din catalizator pentru a putea citi datele (evacuarea arderilor find prea rapida fara catalizator) asa este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am facut un test VAG-COM si a iesit urmatorul cod de eroare:

P0420-35-00

16804-Catalyst System Bank 1: Efficiency Below Threshold;

mentionez ca nu am nici un bec aprins in bord, singurul lucru care ma deranjeaza este ca pornirea motorului dureaza cel putin 3 sec pe demaror indiferent de temperatura motorului 10-90 grade

catalizatorul sau sonda lambda pot influenta pornirea motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am problema asta doar ca la mine e aprins si martorul in bord.cum miroase esapamentul?la mine e destul de dubios.benzina nearsa cred.ar fi bine sa mergi la un stand itp si sa vezi exact cum ies noxele si mergi la un service bun care sa stie sa interpreteze acele valori.aceasta eroare si ceva legat de g 62 mi dadea mie.am skimbat sonda lambda 2 si senzoru g 62.a stat becu stins vreo 2 saptamani.acum s a aprins si trebuie sa merg iar la tester sa vedem ce are.revin cu detalii.

apropo,daca sonda lambda 1 e terminata poate sa nu mai iasa cum trebuie la itp la noxe si totusi sa nu dauneze catalizatorului?ma refer la benzina nearsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva,sonda lambda se poate verifica?Am vazut la sectia de autovehicule a universitatii tehnice(unde lucreaza un var) un aparat care zicea ca e pentru verificarea sondei lambda(nu stia cum se foloseste).Cunoaste cineva daca exista asa ceva in realitate si daca poate diagnostica o eventuala defectiune a sondei,sau e doar vreun proiect al studentilor de acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!