Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

am rezolvat! bobina de inductie era arsa pe jumatate- nu functionau cilindrii 2 si 3

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am beculetul de gaze aprins. Mi s-a aprins imediat dupa ce am luat masina la o saptamana am fost cu ea pe la specialisti cu vang-com dar toti imi spun doar codul de eroare (17526) nu stiu ce e defapt din ce am tot citit pe aici ar insemna sonda lambda prima (daca ma insel sa ma corecteze careva).

Problema e ca eu unul nu simt nici o scadere de putere masina trage daca bag piciorul in ea, recunosc ca nu prea conduc eu sportiv, masina functioneaza bine singurul lucra care mi se pare diferit e ca inainte imi indica un consum mediu de 9-10 in oras acum imi arata 10-11 in oras.

Ce probleme ar putea aparea daca nu o schimb?

Modificat de ManiacuV6
incearca sa nu mai folosesti puncte de suspensie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa cum ai zis sunt sanse sa fie sonda lambda ce influentiaza consumul. Sonda e vreo 450 lei, ca nu de mult am schimbat-o si eu, dar sa vezi daca e aia sigur sa nu o schimbi degeaba. Poate fi si de la EGR, eu trebuie sa-l schimb si pe ala acum, tot cam la acelasi pret ajunge, un pic mai scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma bag si eu putin vizavi de sonda lambda. Am facut o scanare la reprez. vw si mi-au gasit sonda defecta (cea dinaintea catalizatorului), am pus una universala(fara mufe), la un alt servis mai putin costisitor dar martorii din bord, EPCsi check engine raman tot aprinsi(se sting doar dupa pornirea motorului). crede-ti ca trebuie sa-i fac o resetare?

Mai am o problema. Cand sunt intr-o viteza superioara si reduc putin, apoi iar accelerez masina tremura. De ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema, mi s-a aprins becul de la evauare a fost de 3 ori la testar si mi-au spus ca este din cauza benzinei.

mi-a aparut pe calculator ceva cu eroare NOs.nu stiu ce sa fac, sunt cam disperat..

sunt nou si nu stiu multe de exemplu ce insemna vog cum,

am inteles ca pot sa deconectez senzori lambda, de unde si cum???

ce pot sa fac???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa de apuci sa deconectezi senzori, spune=ne ce benzina bagi. motarele FSI au nevoie de cifra octanica f mare.

numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andreip, am motor asemanator cu al tau si iti pot impartasi din propria "experienta Lambda". Si eu am aceeasi problema cu becul, in sensul ca se aprinde chiar si dupa ce am schimbat sonda. Motorul merge perfect normal, nu mi se pare ca e marit consumul sau alte probleme. O singura data tremura la relanti si tragea mai greu si am descoperit ca era o bobina de inductie arsa. In rest, becul ala chiar se aprinde de la benzina si de la mult condus in oras. Cand conduce nevasta-mea prin oras becul se aprinde din cauza aglomeratiei din Timisoara, plus ca ea a condus doar diesel pana la masina asta si o suspectez ca merge cu motorul cam subturat. Cand iau eu masina, fac de obicei cam 70 de km pe zi, intre cele doua joburi, 20 in oras plus 50 extern naveta. In cei 50 de km de drum din afara orasului caut sa merg cat mai constant si cam pe la 2800-3000 rpm sau chiar mai sus dar constant. In functie de aglomeratie, daca reusesc sa merg cam cum imi doresc eu, in general becul se stinge singur dupa ce opresc si repornesc motorul. Daca bagi benzina de 95 aproape sigur o sa ti se aprinda becul indiferent pe unde si cum conduci. Desi in carte zice ca poti sa bagi benzina de 95 si neamtul de la care am luat-o a zis ca el din aia baga, in Romania nu e valabil. Eu bag doar de 98 sau 100 si, pe langa faptul ca becul se aprinde mult mai rar, se si simte ca motorul trage mai bine si e mai silentios.

Asadar, cred eu (cel putin la mine functioneaza) ca trebuie sa bagi benzina de 98-100, sa eviti mersul prea mult prin oras (sau daca nu-l poti evita, sa te astepti sa ti se aprinda becul cateodata, depinde cat e de aglomerat orasul) si sa nu mergi cu masina subturata. Eu in general incerc sa cam schimb vitezele pe la minim 2800 rpm-3000 (asa am citit pe forum ca e bine). In rest, sa ai parte de masina si sa nu ai nici un incident neplacut.

Modificat de luke2408
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o problema banuesc de la sonda lambda* primul sindron martorul motor aprins.

Am fost luna trecut la o scanare la un coleg pentru a citi erroarea:

Linear O2 Sensor; open circuit on power suply

-Intermittent

Imi cer scuze ca nu am notat exact errorea si nu o mai tin minte exact insa in ori ce caz nu specifica nimic de bank sau care din sonde S1,2 si nici denumirea de lambda sond nu aparea in errore, malfunction sau not avtive.

Cel care ma ajutat cu scanarea me-a zis ca e de la benzina *proasta (si sa incerc sa alimentez din alta parte)

Pote e inportand de specificat ca desi baiatul mea sters eroarea dupa aproximativ un minut a aparut din nou.

Mentionez ca martorul s-a aprins dupa un drum de Timisora-Budapesta cand am alimentat de la petrom cu 99+ * de obicei inaite de a se aprinde martorul alimentam de la mol cu 98.

Am alimentat din nou de la mol cu 98 si dupa o luna si peste 40 de porniri martorul e in continuare aprins.

Mentionez ca nu am sesizat cresteri de consum sau comportamente ciudate ale motorului.

|SensaurA| MERCI anticipat pentru parerile vostre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erorile sporadice dupa ce le stergi cu vag-Com dispar. La tine e posibil sa fie ars elementul de incalzire a sondei lambda . Se poate masura cu un ohmmentru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns,

Poti sa imi dai mai multe detalii unde masor (intre ce pini) si la care din sonde* eventual un link o schita ar fi perfect.

Din ce am observat la mine sonda din fata catalizatorului are 6 fire doua dintre ele sunt lipite una de alta prin intermediul lamelei din mufa.

Nu stiu ce sa masor deorece nu am gasit o numerotare a pinilor.

O alta intrebare ar fi daca elementul de incalzire este ars trebuie schimbata sonda cu totul ?

Merci |SENSAURA|

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Am masurat heaterul de pe sonda din fata catalizatorului si e buna.

- mea fos greu sa gasesc firele deorece pe net :http://lambdasensor.com/main/mcolours1.htm nu specifica filrele de heater si pentru versiunea cu 5 fire.

Alb-alb nu corespunde in cazul meu insa in cealalta mufa care vine din ... ECG se pote vedea forte clar ca cele doua fire care vin pentru heater (elementul de incalzire) sunt mult mai groase decat celelalte ceea ce e si normal deoarece se incalzesc asa ca am dedus ca sunt pentru heater.

eroarea exacta este :

17588 - Linear O2 Sensor: Pump Current: open circuit

P1180 - 35-10 - - - Intermittent

Am facut si niste grafice pe gupurile 30-34 dar nu am primit inca pozele le voi posta maine aici

Din eroare deduc ca ar putea fi un fir intrerupt......

|SENSAURA|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat si graficul cu parametri cititi in grupurile: 31,33,107

post-19189-1199960381_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sensaura - nu mai da QUOTE/REPLY la mesajul anterior; foloseste Add Reply/Fast Reply. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Am mai fost la o scanare si verdictul este :

Toti parametri indicati de prima sonda nu variaza ( cum se pote vedea si din graficul postat de mine )

ex: lambda factor este : 1.000 pentru prima ( ceea ce nu e bine)

: 0.996 pentru a doua (OK)

Concluzia celui ce a facut a doua scanare este ca prima sonda e morta si nu mai lucreaza.

Poate cineva care se pricepe la acest tip de motor sa imi confirme acest lucru pentru a fi sigur?

Daca este asa de ce nu imi specifica in eroare care din sonde e defecta?

Merci |SENSAURA|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu este bine ca factorul lambda sa fie 1? :) Valoarea 1, indica raportul stoichiometric, o valoare supraunitara indica un amestec sarac si o valoare subuninatar, indica un amestec imbogatit. Parca asa era.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cica trebuie sa varieze- insa daca gresesc va rog sa ma corectati ca si eu am auzit de la alti pareri...

|SENSAURA|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-ar fi de mare ajutor niste poze cu sonda lambda pe masina, sa vedem si noi unde e pozitionata. :beerchug: Multumim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Din nou eu lol - am mai fos la un mesereas la scanat * ca prefer si 10 de cat sa ma faca de bani in service:-)

Si ca sa vezi surpriza am mai aparut o eroare noua:

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-00 - -

LOL ca nu mai stiu ce sa mai fac " e dusa sau nu e dusa ?

Am mai masurat o data heater-ul si e bun - are continuitate.

Nu stiu ce sa mai faca cred ca o bag la schimbat.

Legat de ce cere Rust-eze e sipla de idetificat locatie - e infipta direct in prima tiava ce iese din motor ( cel putin la motorul meu) - daca nu o gasiti nici asa va fac eu o poza maine

MERCI |SENSAURA|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau,

Am mai masurat o data heater-ul si e bun - are continuitate.

MERCI |SENSAURA|

Ok...are continuitate dar, la el ajunge niscai tensiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut...se pare ca am si eu probleme cu sonda asta...cand am cumparat masina..cam prin septembrie...tipu de la care am luat-o mi-a zis ca se mai aprinde uneori beculetzul de la motor in bord dar mi-a zis ca nu e nimic...intr-adevar nu am avut probleme cu ea...pana cand a venit iarna. daca la inceput se aprindea mai rar..acum sta in pemanenta aprins...iar cand pornesc masina sta putin la relanti...iar apoi scade turatia brusc si moare motoru...si face asa coninuu daca nu o tzin din acceleratia turata pana ajunge cam la 1000 de ture la relanti...apoi nu mai am probleme...am fost cu ea la service si mi-a dat eroarea "circuit intrerupt la sonda lambda"...are careva vreo parere? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ti se opreste motorul din cauza sondei lambda (chiar daca s-a citit o eroare a acesteia). Problema cu opritul motorului la ralanti, s-a mai discutat (daca ai sa cauti, ai sa gasesti) si cauzele principale sunt clapeta de acceleratie si EGR-ul. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa evidentiez doar oprirea motorului la ralanti...asta patesc cand o las cateva minute sa se incalzeasca motorul...daca plec cu ea imediat dupa putin timp nu mai are putere sa traga...calc acceleratia in blana si degeaba...si repet...sunt probleme care au aparut acum cand s-a racit afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok...are continuitate dar, la el ajunge niscai tensiune?

Pai tot de la tine stiu ca se poate masura ohmmetric :-) ?

Am masurat ohmmetric si nu pot sa spun exact cat masoara *( merge acul maxim pe scala) ca am un aparat de masura de la 38.000 insa nu e intrerupt heatarul asta am putut vedea.

tensiunile care sunt pe sonda probabil se pot vedea cu vag-com-ul insa nu stiu in ce grupuri sa ma uit si nici cu ce sa compar din acest motiv am postat graficul in posturile anterioare-in speranta ca cineva le interpreteaza si imi dea un verdict clar (de fapt intrebarea mea ramne : cat si unde ar trebui sa masor?)

Poate cineva sa posteze va rog exact ce tensiune trebuie sa fie si in ce grupuri?

Ultima eroare in mod logic s-ar interpreta ca nu mai functioneaza din punct de vedere electric nu ca e intrerupt ?

Merci |Sensaura|

Modificat de sensaura
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!