Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16518/P0134/000308

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

 

Uită-te pe gr 32 și 1 și vezi... Short term si long-term... 

Probabil ai sonda imbatrinita, și merge cu intermitente... 16555 e amestec sărac, îți scrie ce tre sa verifici... Presiune in rampă, injectoare, debitmetru /senzor map, etc... Daca a 2a eroare tot apare schimbă sonda... Una dedicata, nu universala... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Am interfata obdeleven domnule deci sa ma uit  pe canalul 32 și pe canalul 1

Aseară domnule cu motorul pornit și cu interfata obdeleven pe tester la mașină am'scos mufa de la sinda 1 când motorul mergea dar nici o schimbare nu a schițat nimic mersul motor doar pe tel am văzut ca nu mai era pe'grafic oscilația sondei  dar motorul mergea la fel cu mufaxsondei scoase deci e sonda dusa ? Și acum o săptămână pe vcds mia dat codul p0134 intermitent 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoaterea mufei la sonda nu reprezinta mare lucru. De mers merge și fără, dacă motorul e în toate mințile. 

Zici ca ai schimbat sonda lambda anul trecut. Sh, noua universală? Ce ai pus.? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Noua domnule am'dat 267 parca pe ea de roni dar dc îmi da codul p0134 nu spune de ea dw sonda ca e dusa ca are semnal intermitent?

Cineva spunea ca dacă scot mufa ar trebui sa se simtă mersul motor  dar nimic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Si mai am o prob de'catevq zile când o pornesc câteva secunde după ce a pornit se bâlbâie puțin '''iar apoi își revine '''dacă o opresc și o pornesc nu mai face nimic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidiu_vr
Publicat (modificat)

La mine primesc erorile la sonda lambda, am citit pe ross-tech, cel mai tare imi este de ecu. Am facut comanda de sonda pe original sa vad daca scap de erori.  Chiar la heating, la incalzire, nu ma asteptam sa dea pentru ca avea rezistenta buna 2.95, 4ohmi. 

Erori sonda lambda.jpg

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Dc pana la 2000 ture îmi da semnal pe grafic sonda lambda dar după 2000 ture dispare semnalul dat de sonda  apoi o reduc și iar da semnal apoi după 2000 ture nu mai da dc ma puteți ajuta  și îmi da cod p0134

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Ma'ajuta cineva va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu, la tine e sonda imbatrinita, circuitul de încălzire dus... Se schimbă... Sper ca ai comandat ceva de calitate gen Bosch, NGK, dedicată nu universală... 

Florin, sper ca sonda e o marca bună nu o ieftineala... 

Sonda lambda lucrează numai în anumite condiții/regimuri ... 

Si nu are treabă cu turația neapărat... 

La tine nu e sonda neapărat... Aveai eroare de amestec sărac... Posibil pompa de benzina, supapa regulatoare de presiune și multe altele... 

Caută pe cineva loco care știe ce face și știe sa folosească vcds... Cititori de erori sunt majoritatea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La @florin berdila este posibil să fie sonda  lambda de vină dacă este să ne luăm după eroarea P0134 care înseamnă lipsă activitate.

14 minutes ago, Moog said:

Aveai eroare de amestec sărac

În altă parte zice că are şi eroarea P0171 cea cu amestec sărac.

Florin, ca să vezi dacă funcţionează sonda lambda trebuie să faci un log astfel: alegi pe tester un grup unde să se vadă tensiunea sondei şi unul unde să se vadă turaţia, de exemplu la vcds poţi alege grupurile 33 şi 34, la obd eleven nu ştiu. După ce porneşti logul o laşi ceva timp la ralanti apoi o accelerezi brusc până pe roşu (deci nu accelerzi lent, îi dai un şpriţ cum se spune) apoi eliberezi brusc pedala. Nu trebuie să o ţii turată, doar accelerezi şi eliberezi brusc acceleraţia. O laşi puţin la ralanti şi salvezi logul şi îl pui aici. Practic cu chestia asta simulăm un amestec foarte bogat (accelerarea) şi un ameste sărac (eliberarea acceleraţiei). Să vedem ce tensiune măsoară sonda.

Bibliografie:

https://infotehnic.academiaauto.ro/Diagnostic/PREZENTAREA SI DIAGNOSTICAREA SENZORULUI DE OXIGEN [SONDA LAMBDA 4 FIRE].pdf

 

On 5/11/2024 at 6:59 AM, ovidiu_vr said:

Chiar la heating, la incalzire, nu ma asteptam sa dea pentru ca avea rezistenta buna 2.95, 4ohmi. 

Eroarea este intermitentă, deci este posibil ca atunci când ai măsurat să fi fost ok. De obicei dacă nu sunt alte probleme (cablaj, mufe) atunci problema este la sondă, în interiorul ei este un contact imperfect care ba face, ba nu face contact în funcţie de temperatură, vibraţii, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Domnule qm pus regulator pe rampa de benzina 'am schimbat pompa noua de benzina 'dar îmi da pe obdeleven cod p0171 si p0134 dar cum am spus cu testeru pus pe masuna pana la 2000ture se vede pe grafic cum sonda lucrează după 2000 ture dispare semnal îmi apare o linie dreapta 'qpoi o reduc scade tiratia sub 2000 și iar lucrează cum sar de 2000 nu mai trimite semnal asa se vede pe grafic se blochează tensiune pe 0.04v ni mai oscilează 

Screenshot_20240508-184832_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240507-073019_OBDeleven.jpg

Prima poza e pana în 2000 ture a doua este cum trec de 2000 ture 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citește cu atenție postarea precedentă. Poți pune poza cu live data daca log nu se poate. Condițiile de baza sunt sa se vadă turația și tensiunea și să ai accelerare brusca și eliberarea brusca a accelerației. Testul se face pe loc nu in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Domnule Lupo bv deci qr trebui să-mi arate un voltaj crescut când ai dau un șpriț când o accelerez si după ce eliberez petala ar trebui sa arate un voltaj mic nu ?

Domnule Lupo cineva îmi spunea ca sinda lambda lucrează dor pana la 3500 4000 ture adică arata pe grafic apoi nu mai arata deci ar trebui sa arate dar cred ca e dusa nu?

Turația motorului sa se vadă și tensiunea sondei lambda 1 ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mi-ai pus întrebarea asta înseamnă că nu ai citit link-ul pe care ți l-am trimis. Crede-mă că este foarte interesant🙂

7 minutes ago, florin berdila said:

Domnule Lupo cineva îmi spunea ca sinda lambda lucrează dor pana la 3500 4000

A nu se confunda ce măsoară sonda cu ce face managementul motorului. Sonda măsoară tot timpul, dar ECU face corecția doar atunci când este cazul, cum a spus și colegul mai sus. De exemplu când lucrează în buclă închisă (mergi constant cu o anumită turație) face corecție, când pui accelerația la podea nu mai face corecție, dar sonda măsoară. De asta ți-am propus testul sa vedem cum măsoară sonda in cele două extreme 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Uitați domnule Lupo am'facut mai multe poze 

Screenshot_20240512-133638_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133627_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133549_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133459_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133430_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133417_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133414_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133308_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133301_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133208_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133143_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133130_OBDeleven.jpg

Screenshot_20240512-133124_OBDeleven.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cât pot să-mi dau seama din poze sonda nu prea măsoară bine, adică văd că într-o poză unde ai accelerat de mai multe ori sonda nu măsoară nimic. Dacă este să ne luăm după poze ar trebui schimbată sonda, dar cel mai sigur ar fi dacă poţi găsi pe cineva cu vcds să facă un log, ar fi mult mai clar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Adică poate cum am captat eu poza în unele nu se vede dar sunt unele în care se vede ca q indicat ceva '''și încă ceva domnule dacă pun testeru un mers după 2000 ture nu-mi mai arata nimic pe grafic  dar dacă stau pe loc și o turez peste 2000 ture îmi arata pe grafic ca lucrează deci nu lucrează în mers când mașină merge dc ?

Aici am făcut cu vdcs și uitați ce coduri '' este test făcut pe doua vdcs diferite 

Screenshot_20240512-154550_Gallery.jpg

Screenshot_20240512-154546_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum scrie și în descrierea codurilor de eroare condițiile care le generează sunt intermitente, adică ba merge, ba nu merge in parametri. Daca tot ai vcds fa logul ăla și posteaza-l așa cum îl generează vcds in format*.csv, nu poză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin berdila

Nu am domnule asta mi la facut cineva acum 1 săptămână și mu mai aju g acum la el n urma cum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidiu_vr
Publicat (modificat)

Am comandat sonda pe oe volkswagen, asa cum am mentionat in postul de mai sus, la inlocuirea ei trebuie sa mai cumpar vreo vaselina speciala sau vine sonda cu ea, parca in poza vine deja cu vaselina pe filet. In manualul volkswagen se precizeaza sa se unga cu vaselina doar filetul sondei cod G052112A3, citez, lambda  probe -G39- , 55 Nm ❑ Grease only the threads with high-temperature paste -G 052 112 A3- ; high-temperature paste -G 052 112 A3- must not get into the slots of probe body. Intreb baietii cu experienta: vi s-a rupt sonda lambda inainte de catalizator la desfacere? Sunt sigur ca n-a mai fost desfacuta din fabrica volkswagen. O sa dau cu degripant de la wurth inainte de a incepe sa o desfac.

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dă-o cu degripant din timp sa nu te chinui... Cu 1 2 3 zile înainte... 

Îți trebuie o tubulara specială pentru a putea sa o scoți, și mai ales sa o pui la loc... 

Poți sa încerci și cu o inelara crestata sa treacă firul prin ea... 

Se desface foarte greu dar nu forțezi ca nebunu sa se rupă. Vaselina se pune numai pe filet nu pe toată sonda :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidiu_vr
Publicat (modificat)

Am cheie de sonda lambda de la bgs cod 1139 de 22mm, am doar cateva ore la dispozitie sa o las cu degripant, ajung cu ea pe la ora 23 acasa si dimineata pe la 5 ma apuc de mesterit. O pornesc ca sa se incalzeasca zona si apoi dau cu degripant care e pe baza de a "raci".Ii dau cand desfacere cand strangere usoara, cand degripant si cine stie, poate, poate se desface. Am "simtit cum se desface o bujie" dupa doar 4 ani, dar sonda veche de 19 ani?  Nici nu ma astept la ceva usor, se rupe macar sa o fac eu..., nu mai dau vina pe altcineva, probabil la vechimea asta i se poate intampla oricui, o iau pe propria piele. 

 

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ovidiu_vr
Publicat (modificat)

Am inlocuit sonda lambda cod vechi gasit pe masina cod OE 047906262 data 22/05, data ce corespunde cu data fabricatiei masinii, cu 1K0998262G (sonda vine cu vaselina data pe filet), sonda noua are rezistentele intre 4-3=2.89 ohmi la 22 gr C, intre bornele 2-6 = 115.49 ohmi, comparativ cu cea veche 4-3=2.989 ohmi/24 gr C, 2-6=127.41 ohmi. Am montat sonda lambda cu bornele de la baterie scoase, nu am sters erorile care o fi fost la motor, am mers o saptamana cu sonda noua si am avut doar o eroare 16804 catalyst system bank 1 P0420-001  Efficiency Below threshold - Intermitent. In aceasta perioada nu am facut testele la Readiness si aveam multe teste nefacute cu 011.....(probabil de aici era eroarea). In urma cu vreo 4 zile, am sters eroarea din urma,  am facut toate testele la motor BASIC SETTINGS, la READINESS, acum am 0 0 0 0 0, testele de la basic settings realizate cu succes si pana acum nu mi-a mai aparut vreo eroare, o mai urmaresc sa vad daca mai apare intre timpt. Am desfacut sonda veche foarte usor, am mai cumparat o cheie cod 1757-22(a intrat perfect pe sonda lambda) de la BGS (bgs cod 1139 de 22mm- chiar daca cheia e pentru sonda lamba - nu intra pe sonda lambda este prea mica gaura cheii ), foarte curata pe filet sonda veche. Imediat ce am montat sonda noua am mers cu masina, pot spune alta viata motorul, pornirea de pe loc acum 25l/100km (50l/100km instantul  mai rar la plecarea de pe loc) comparativ cu 99l/100km, cand plecam cu 50l/100km era ceva..., urcat o panta cu a 3  nu prindeam mai mult de 60km/h, acum  prind 80km/h si nu trece de 12-16l/100km instantul, inca mai e loc de mai multi km, inainte aveam consumul 16l/100km instant cand mergeam pe drum drept cu a 3, mers cu motorul pe liber se ducea in 16l/100km si mai mergea masina asa 2-3 roti sau o lasam sa mearga putin scoasa din viteza pana o opream, acum nu se mai schimba consumul instant ramane 5.2-6.2l/100km. Cum o scoteam din viteza, cum sarea la 16l/100km. Consum instant 4.2-5.2l/100km, drum drept, 80km/h, aer conditionat pornit,  mers pe tempomat activ.

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Las informativ valori obtinute ale sondei lambda dupa inlocuire cu una originala oe. Nu am mai facut vreun test al noxelor de gaze pana acum.

LOG-01-313-323-333-347-361-653-Sonda lambda noua.CSV

Modificat de ovidiu_vr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut
Revin cu un update legat de problema mea poate este de ajutor si altor posesori de BZB, CDAA.

Intre timp, a aparut un gajait la decelerare si, dupa cautari amanuntite (demontat catalizator si verificat turbina), am identificat joc la supapa de pe galeria de evacuare (wastegate valve - daca am identificat corect) care nu mai inchide etans.

Am programat reparatia turbinei. Sper sa rezolv deoarece e singura pierdere pe evacuare identificata pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!