Jump to content

Actualizari la Codul Rutier


80-WILL
 Share

Postare recomandată

50km/h este peste tot in UE. Miramas sa se schimbe la noi, asa lumea o sa mearga cu 70 nu cu 60 ca pana acuma.

In Brasov, limita prin oras a fost marita asta vara la 60km/h, iar intrarile in oras dispun de o limitare de 70km/h ;)

Deci se poate, daca Comisiile de Circulatie de pe langa Primarii decid asta :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Postez noile amenzi, valabile de la 1 ianuarie 2011. Sa speram ca nu va fi nevoie sa le platim vreodata. :icon_thumright:

amenzi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, am si eu o nelamurire avand in vedere ca mi-am amintit de o chestie citind postu' colegului V i c t o r

N-am inteles nici cand am facut scoala, nici de la intructor, care imi explica tot aproape de ce se sanctioneaza faptu' ca am rotile murdare de noroi :blink:

Pai ce, daca sa zicem ca am ghinionul sa-mi "pun un strat" cand trec printr-o zona noroioasa trebuie sa ma duc la prima spalatorie sa-mi curat rotile ?! :huh:

Totusi cu ce ajuta bunul mers al circulatiei pe drumurile publice faptu' ca am rotile curate ?!

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banui ca mai mult se refera la camioanele care ies de pe santiere cu rotile pline de noroi si fac varza strada pe citeva sute de metri...

Daca se intimpla asta pe un national si apare unul cu peste 90-100km/h si da de noroi , ce se intimpla oare?

Ca se poate aplica si la unu care are rotile pline de praf e alta problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Camioane dar mai ales TRACTOARE, care ies de la arata din namol direct pe drum national.

Referitor la vitezele marite in localitati, iata ce am gasit:

"Inspectoratul General al Poliţiei Rom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la asa drumuri e pacat sa te oblige sa mergi cu 50. Parca ai sta pe loc. Sper sa reziste multi ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog si SHARANEL: multumesc pt clarificari :icon_thumright:

Cat despre limitele de viteza modificate in ultima perioada, tin sa reamintesc ca si orasul Brasov a beneficiat de marirea cu 10 km/h in oras a vitezi legale maxime si cu 20 km/h la intrarile principale din oras ;)

Mai pe scurt, 60km/h in oras si 70km/h la oricare dintre cele 5 intrari principale in Brasov

Pe soseaua de centura/ocolitoare limita de viteza maxima a fost pastrata la 70km/h (inca)

:Driver: safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Cu toata consideratia pentru eforturile tale dar nu este forma actualizata, din 2006 s-au mai facut modificari si au mai fost aduse completari la unele articole. Pentru a putea vizualiza forma actualizata trebuie sa ai acces la un soft specializat al unei firme care se ocupa cu asa ceva altfel nu poti fi 100% sigur ca este ultima forma a legii doar daca urmaresti toate M.O pentru a putea vedea cand se fac completari dar nu cred ca face nimeni asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba e daca nu-i si actualizata la zi :ceuameni:

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victor a vrut sa faca un bine. Uite atasez eu varianta actualizata (ultima modificare este data de L. 202/2010).

Cred ca m-ai inteles gresit, am tot respectul pentru oamenii care aduc ceva constructiv iar eu am facut unele precizari pentru a nu se intelege ca aceea este forma la zi a legii. Toti cei care lucreaza in domenii la care este imperios necesar ca legile sa fie actualizate la zi(adica cei care lucreaza in mod direct cu legile), au inteles ce am vrut sa spun.

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In completare la ceea ce a atasat iepumare:

Art.6

...

61 . anvelope de iarna-anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelorsi ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite(CEE-ONU) nr.30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONUnr. 54, dupa caz.

(punct introdus prin art. I pct. 1 din O.G. nr.5/2011 - publicata la 31 ianuarie 2011, in vigoare de la 1 noiembrie 2011).

...

Art.102

Punctul 28 ramane in vigoare pana la data de 1 noiembrie 2011 iar incepand cu aceasta data va avea urmatoarea forma:

...

28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

(punct modificat prin art. I pct. 2 din O.G. nr.5/2011 - publicata la 31 ianuarie 2011, in vigoare de la 1 noiembrie 2011)

...

Art.112

...

h1 . autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehicolul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

(litera introdusa prin art. I pct. 3 din O.G. nr.5/2011 - publicata la 31 ianuarie 2011, in vigoare de la 1 noiembrie 2011)

...

Alineatul (2) este in vigoare pana la 1 noiembrie 2011 iar incepand cu aceasta data are urmatoarea forma:

(2) In situatiile prevazute la alin.(1) lit.b), c), e), g), h1 ), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie iar in cazurile prevazute la alin.(1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x), o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.

(alineat modificat prin art. I pct. 4 din O.G. nr.5/2011 - publicata la 31 ianuarie 2011, in vigoare de la 1 noiembrie 2011)

...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar autovehicolul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

Din acest SAU inteleg ca nu va fi obligatorie echiparea autocamioanelor cu anvelope de iarna, e suficient sa monteze lanturile cand drumul este acoperit de zapada.

In alta ordine de idei, am observat o ciudatenie la capitolul "oprirea", legea imi da dreptul sa opresc pt urcarea/coborarea pasagerilor oriunde doresc, cu conditia sa nu perturb circulatia. Cum asta e greu de dovedit, practic putem opri unde dorim pt imbarcarea/debarbarea pasagerilor.

10. Oprirea, stationarea si parcarea

Art.63. - (1) Se considera oprire imobilizarea voluntara a unui vehicul pe drumul public, pe o durata de cel mult 5 minute. Peste aceasta durata, imobilizarea se considera stationare.

(2) Nu se considera oprire:

a) imobilizarea vehiculului at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta cu lanturile o sa devina cam incomoda pentru multe din judetele tarii, mai ales pentru cele din sud , cauciucurile fiind mult mai comode din acest punct de vedere, bine ca suntem obligati sa le montam numai pe rotile cu tractiune, cei cu 4motion vor fi obligati sa monteze cauciucuri de iarna pe toate rotile.

In ceea ce priveste oprirea, daca d-l agent de politie considera ca ai savarsit o contraventie prin perturbarea circulatiei si doreste sa te sanctioneze trebuie sa-ti arate la cererea ta inscrisul care defineste "perturbarea circulatiei". Oricum, e si o regula a bunului simt sa nu opresti acolo unde exista trafic intens sau sa-i obligi pe cei din spate sa te ocoleasca prin nu stiu ce balti, gropi, etc pentru ca tu ai oprit in dreptul acestora chiar daca, mai mult sau mai putin, legea iti permite acest lucru. Si mai e o chestie, neconsiderandu-se oprire atunci cand permiti cuiva sa urce sau sa coboare din masina poti sa "opresti" si in zona de actiune a indicatorului "oprirea interzisa".

Pentru mine, singura nebuloasa din tot acest Cod rutier a ramas in continuare "depasirea pe un drum cu mai multe benzi pe sens".

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...cu mentiunea ca autoturismele trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna pe TOATE rotile, indiferent ca e FWD, RWD sau AWD. Doar la CAMIOANE se aplica obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna doar pe axa/axele motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, eu am scris, eu n-am fost atent, ei da' aflam eu pana la 1 noiembrie...:icon_thumright:

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Varianta completă a Codului Rutier în vigoare începând cu 1 noiembrie 2011

Codul Rutier

Regulamentul de aplicare a Codului Rutier

Indicatoare şi semnalizare rutieră

Modificări importante la Codul Rutier (circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu

zăpadă, gheaţă sau polei): art. 102, alin. (1), pct. 28, art. 112, alin. (1), lit. h^1 şi art. 112, alin. (2)

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si am vazut ca nu este pomenit nicaieri de anvelopele "all-season", ci numai de "anvelopele de iarna". Sau, automat intra in aceasta categorie si cele "all-season" ? :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele inscriptionate cu "M&S" sunt bune de circulat iarna

iarasi aceleasi discutii... :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...nu este pomenit nicaieri de anvelopele "all-season", ci numai de "anvelopele de iarna"

Probabil şi-au dat seama şi ei ce înseamnă "mud&snow". Deşi, dacă stau să mă gândesc, "snow" nu e totuna cu "ice"... După părerea ştiriştlor TV este acceptat şi acest tip de anvelope.

Deşi eu nu l-aş recomanda (nu e nici cal, nici măgar...)

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Se pare că le-a scăpat şi lor ceva. Dacă mă gândesc bine şi aş dori să fac o glumă cu cei de la Poliţia Rutieră, aş proceda cam aşa:

- Aş pune în portbajajul autoturismului două anvelope de iarnă, iar pe roţi aş monta ce anvelope doresc eu!

În acest fel, am dotat autovehiculul cu anvelope de iarnă!

P.S. Pentru cei care dispun de fonduri suficiente, se pot monta anvelopele respective pe oricare două roţi!

art. 102, alin. (1), pct. 28,

(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in

clasa a IV-a de sanctiuni urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice:

28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu

zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de

iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală

maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport

persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al

conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă

pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi

lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;

art. 112, alin. (1), lit. h^1

ART. 112

(1) Certificatul de inmatriculare sau de inregistrare ori dovada

inlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera in urmatoarele

cazuri:

h^1) autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice

acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, cu anvelope de iarnă, iar

autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai

mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9

locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate

cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau nu au montate

pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;

Poate cineva să mă contrazică???

Modificat de migrosoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dotat inseamna evident si montat corespunzator in sensul folosirii de acestea.in portbagaj sunt doar transportate.iar daca derapezi pe zapada cu cele 2 de iarna in portbagaj atunci ai da dovada de o super intuitie.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!