Jump to content

Actualizari la Codul Rutier


80-WILL
 Share

Postare recomandată

Salut. Politia a putut aprecia ca e aceeasi situatie ca cea in care doresti sa intri in depasire, adica: dai semnal, te asiguri ca nimeni din spatele tau ...

Nu stiu, asta e parerea mea, insa eu cred ca a avut dreptate politia!

P.S. ce aiurea suna sa spui ca crezi ca are dreptate politia...

eu zic ca nu are politia dreptate pentru ca masina din spatele lui a stat cuminte

eu zic sa ataci in instanta acel PV, sa il aduci ca martor pe cel cu opelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fals, fals, fals .... vinovat se face conducatorul maghiar (cel cu Peugeot) din cele descrise de tine. Pentru ca o depasire nu se refera la o coloana de masini, pentru ca este interzis, ci la fiecare masina depasita esti obligat ca sa te incadrezi inapoi pe banda ta - nu este legal sa depasesti mai mult de o masina (chiar daca noi cand depasim depasim zeci de masini - ilegal).

Succes, dar numai in cazul daca ai numarul masinii Opel, care se afla in spatele tau, altfel nu ai cum sa probezi cele descrise de tine Sau numai in cazul in care apare acest lucru in PV).

PS:

Art45:

3. Depasirea:

(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza

Modificat de Manoka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie ca nu am voie sa depasesc 2-4 masini care se deplaseaza in coloana in fata mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu intram in polemica, dar cu urmatoarele articole vei avea castig de cauza: din Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice din 04/10/2006:

Art. 77. - (1) Administratorul drumului public este obligat sa aplice marcaje cu linii continue sau discontinue, dupa caz, atat pentru separarea sensurilor si benzilor de circulatie, cat si pentru delimitarea partii carosabile.

Art.79. - (2) Linia continua se foloseste in urmatoarele situatii:

a) linia continua simpla, pentru separarea sensurilor de circulatie, a benzilor de acelasi sens la apropierea de intersectii si in zone periculoase;

Art. 118. - Conducatorul de vehicul care efectueaza depasirea este obligat:

a) sa se asigure ca acela care il urmeaza sau il preceda nu a semnalizat intentia inceperii unei manevre similare si ca poate depasi fara a pune in pericol sau fara a stanjeni circulatia din sens opus;

d) sa reintre pe banda sau in sirul de circulatie initial dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca poate efectua aceasta manevra in conditii de siguranta pentru vehiculul depasit si pentru ceilalti participanti la trafic.

Art. 119. - Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:

a) sa nu mareasca viteza de deplasare;

b) sa circule cat mai aproape de marginea din dreapta a partii carosabile sau a benzii pe care se deplaseaza.

Art. 120. - (1) Se interzice depasirea vehiculelor:

a) in intersectii cu circulatia nedirijata;

OFF: @Al-Bundy: peste tot se vorbeste la singular si nicidecum la plural :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...] Pentru ca o depasire nu se refera la o coloana de masini, pentru ca este interzis, ci la fiecare masina depasita esti obligat ca sa te incadrezi inapoi pe banda ta - nu este legal sa depasesti mai mult de o masina (chiar daca noi cand depasim depasim zeci de masini - ilegal). [...]

Cred că faci o mare confuzie.

Legea interzice depăşirea coloanelor de maşini, dar acolo se menţionează şi despre care coloane este vorba, respectiv "unde s-a format o coloana de vehicule

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAr inainte de acest drum este linie continua?

Nu era linie continua in apropierea locului unde am virat stanga.

In procesul verbal politia a scris:neasigurare la schimbarea directiei de mers+am dat si o declaratie in care am povestit cum s-a intamplat .

Am primit 3 pct si amenda 240 lei(120 in 24 h)

Modificat de klauu95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cazul de fata seamana cu cel de aici

Arad-Nadlac are asfalt bun, e predispus la viteze de rulare mari/maricele...asa ca atentie sporita e mai mult decit necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Studiind accidentul indicat de dragos, cazurile sunt asemanatoare , doar ca dincolo era linie continua, si vinovat e cel care venea din spate in depasire, aici cel din spate are dreaptate , cel care vireaza la stanga e vinovat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am constatat ca zugraveala de pe jos este de multe ori amboulea facuta in zona asta (deva-nadlac), ce sa mai vb de semne de circulatie

klauu, ia zi bre taica unde te duceai din DN, ca sa fixez locatia...

io dau parte din vina pe opel, ca putea sa ii bage ungurului un semnal stinga sa stea linistit.... asta la treaba cu prevenirea si siguranta in trafic

(din experienta cu bastinasii, cred ca opelul mergea aproape de axul drumului si asa o fi obstructionat linia dintre ochi de ungur si semnalizator dacia)

apropos, ai semnalizat ??????????? cind te-ai asigurat ca poti vira aveai urme de ungur in retrovizoare????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Art.45.: (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza

Modificat de Manoka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragos: pun pariu ca nici nu l-a putut observa pe ungur si nici ungurul nu si-a dat seama ce vrea el sa faca pentru ca altfel statea linistit cand a vazut semnalul stanga sau poate ungurul a vazut totusi semnalul si a crezut ca doreste si el sa intre tot in depasire si de aceea nu s-a stresat sa incerce sa evite...

In orice caz, vina e a ungurului doar daca acesta s-a angajat in depasire depasind linia continua. Si la fel stiam si eu ca nu conteaza conteaza cate masini depasesti deodata. Probabil ca cel cu Opel-ul nici nu a stiut ca ungurul in depaseste decat cand l-a vazut in dreptul lui... Daca se poate dovedi ca ungurul nu avea voie sa depaseasca, atunci sta altfel treaba, dar cum am mai spus: Nu-si risca nimeni gradele pentru cateva sute de euro ca sa schimbe culpa intr-un asemenea accident, asa ca nu cred ca poate fi vorba de ceva putred la mijloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragos R era un drum secundar de tara in dreptul localitatii seitin . normal ca am semnalizat si m-am asigurat doar poate un pic prea repede si in momentul efectuarii manevrei a iesit si el la depasire cu a lui peugeut.

bine ca s-a term asa ca se putea mult mai rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai semnalizat si te-ai incadrat regulamentar, cel din spatele tau a.k.a. peugeotul putea sa te depaseasca, conform legii prin dreapta, si daca avea loc, si nu prin stanga. Cel putin eu asa am invatat :)

CAPITOLUL V

Reguli de circulatie

SECTIUNEA a 3-a

Reguli pentru circulatia vehiculelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caz:

Ieri dimineata, adica in 6.05.'10 pe la 7:55, in drum spre munca ma altoieste unul din spate. Trag pe dreapta, ma dau jos sa ma uit ce si cum. Bara spate crapata pe lungime. El, cu un passat B5 avea suprtul de numar putin spart si bara foarte putin sesizabil.

N-aveam la mine niciun formular de constatare amiabila, ii iau numarul de telefon sa ne auzim seara dupa munca. Vroiam sa dau si bara jos sa vad ce s-a mai stricat.

L-am sunat azidmineata si a inceput ca n-are timp sa ne intalnim, ca pleaca imediat la mare etc, ca nu prea ar vrea sa o facem pe RCA-ul lui ca-i persoana fizica etc.

Colegii de munca au inceput sa imi spuna ca n-o sa mai vad nimic de la individ.

Acum ma gandesc ca daca luni nu ne intalnim sa rezolvam in vreun fel am sa ma duc la politie sa declar accidentul.

Intrebare: care este termenul maxim de declarare a unui accident si care sunt consecintele (pentru mine si pentru el) in caz ca nu am declarat accidentul atunci, pe loc sau in termenul legal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Nu stiu daca am postat unde trebuie si rog un moderator sa mute postarea unde considera el.Vreau sa imi spuneti cativa dintre voi cine poarta vina in cazul rutier urmator:mergeam pe drumul national ce leaga aradul de nadlac si vreau sa virez stanga pe un drum secundar ,semnalizez , ma asigur si in momentul schimbarii directiei intra un cetatean maghiar (cu un peugeut) in depasire pe partea stanga si intra in masina mea si din ea in santul de pe marginea drumului.Mentionez ca unde am virat stanga nu era marcaj continuu si in spatele meu imediat se mai afla o alta masina un opel ce nu m-a depasit pe partea stanga .Nu patit NIMENI NIMIC. la constatarile politiei eu am iesit de vina ( poate ca conduceam o dacie) sau unguru a fost oprit de politie si radar cu un 1\2 km mai inspre arad si "s-au inteles" ei cumva.

Unde te-a lovit ? Daca te lovea in fundul masinii sigur il scotea vinovat pe ungur.

Data viitoare invatatura de minte: dai semnal stanga, incetinesti apoi opresti de tot lipit de linie si paralel cu ea, opresti coloana, dupa care virezi !

Nu zic ca esti vinovat ci sa o faci ca la carte sa-i enervezi pe toti deontologii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

Acum ma gandesc ca daca luni nu ne intalnim sa rezolvam in vreun fel am sa ma duc la politie sa declar accidentul.

Intrebare: care este termenul maxim de declarare a unui accident si care sunt consecintele (pentru mine si pentru el) in caz ca nu am declarat accidentul atunci, pe loc sau in termenul legal?

24 de ore....daca declari dupa la politie ramai fara permis!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok sebip, multam.

Eu raman fara permis dar mai departe ce se intampla cu dauna in sine si cu cel care a produs-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este om de inteles, puteti sa decalati data la care a avut loc incidentul. Nu este corect, dar multi fac asa, de multe ori nu se duc in 24 de ore, din diverse motive, inclusiv ca au ceva "la bord". A-ti fi putut sa rezolvati problema imediat, avariile nu erau mari, estimati pe loc costul reparatiilor si va decontati atunci. Evitai ca si pagubit multe drumuri si explicatii.

Daca-i marlan, ai putine sanse sa termini cu bine. Chiar daca i-ai luat datele, iti vine acru de la cat ai de umblat ca sa rezolvi legal problema. Probabil ca cel mai comod ar fi sa-ti repari masina pe banii tai la un service discret. Sau pe casco daca-l ai, dar nu merita la un deviz modic, plus ca vei avea surprize la urmatoarea polita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am casco. Chiar azi ma gandeam ca n-am mai avut un incident rutier de vreo 9 ani :Driver:. In fine, caut niste preturi la ceva bara aftermarket si ii fac omului o oferta. N-am declarat atunci accidentul pentru ca nu aveam niciunul la noi formulare de constatare amiabila si am zis sa fiu ok ca om sa nu stam atunci in drum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a ma taxa pt. offtopic, daca ar fi toti ca tine, am avea o viata mai aproape de normalitate. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fine, caut niste preturi la ceva bara aftermarket si ii fac omului o oferta.

stiu o fabia la dezmembrat, argintie

daca te coafeaza, ma pot interesa de pret pentru bara, pentru ca originalul e tot original :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie.. Mi-a spus cineva ca ar fi auzit la stiri ca mai nou viteza maxima admisa in localitati s-a modificat de la 50 la 60 km/h.... A mai auzit cineva despre stirea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform legislatiei in vigoare in momentul de fata, limita de viteza in localitati este de 50Km/h. Am vazut si eu discutiile privind modificarea codului rutier, dar acestea nu s-au finalizat inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50km/h este peste tot in UE. Miramas sa se schimbe la noi, asa lumea o sa mearga cu 70 nu cu 60 ca pana acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe DN17, pe intreg tronsonul care traverseaza judetul Bistrita-Nasaud, limita de viteza a fost ridicata la 70 km/h intre limita de judet CJ si mun. Bistrita, exceptie partial Becleanul unde a ramas 50, si la 60 km/h intre mun. Bistrita si limita de judet Suceava, exceptie facand Prundu Bargaului, unde a ramas 50 km/h. Se circula mult mai fluent, si daca poti sa mergi LEGAL cu 80 km/h in localitate, nici nu mai esti tentat sa mergi cu warp2. 80km/h este o viteza rezonabila, nici nu stai pe loc, ai si consum minim de combustibil, nici nu esti stresat din cauza radarelor. Deci, se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!