Jump to content

 Funcționarea acestui site este susținută de cele 3-4 firme ce afișează bannere între posturi. Ar fi o plăcere pentru noi dacă ar fi adăugat site-ul nostru în lista de excepții ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult susținerea acestei comunități. Promitem și veți vedea că nu avem reclame intruzive și nici deranjante. Mulțumim! :) 

mihai_sarb

Lantul de distributie

80 postări în acest subiect de discuţie

mihai_sarb

Operatie pe cord deschis. Adica schimbul lantului de distributie la masina mea. Pe langa asta, schimb bucse brat, schimb bujii. Citez din factura:

Adeziv universal - 30 RON

Bucsa mare brat - 39 RON (x2)

Bujii 49.12 RON

Garnitura capac distributie - 11 RON

Kit distributie - 91 RON

Semering distributie - 44RON

Iar acum cireasa de pe tort, manopera 414 RON pentru toate astea... o nimika toata :D Dar mai multe cuvinte de "lauda" despre dealerul Procar din Timisoara intr-un alt thread dedicat acestor discutii.

Acum impresii dupa schimbare: lantul nu mai zornaie. Dar acum motorul suna ca o dacie din anii 80. Adica are acel zgomot caracteristic pe care il auzeai cand erai copil la masina parintilor sau a vecinului :D

O chestie interesanta: dimineata cand am pornit masina la dealer relanti-ul a stat pe la 1050 ture. Apoi in decurs de vreo 5 minute de mers in gol a coborat pana pe la 850 ture. Pana am ajuns la servici si-a revenit la normal (undeva pe la 750-800 ture). O alta diferenta pe care am observat-o, acum scade turatia (in gol) mult mai lent decat inainte de schimbare.

Lucrul cel mai bun insa e ca pot din nou sa trec pe langa cladiri cu geamul deschis fara sa aud doar ecoul lantului motorului meu :Driver:

Modificat de mihai_sarb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW

Detaliaza, te rog, despre sunetul ala de Dacie. Teoretic ar trebui sa fie chiar "cultivat" sunetul motorului odata eliminata zornaiala. In nici un caz zgomot de Dacie.....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mihai_sarb

N-am zis in sensul rau ca suna ca o Dacie (adica suna ca o dacie din anii 80, in anii 80; nu ca o dacie din anii 80 in prezent :D

Adica: la renalti sau atunci cand accelerez, cand incep sa turez motorul, e un vuiet (nici nu stiu cum sa-i spun) care se aseamana cu cel al motorului de Dacie. Feeling-ul asta e mai pronuntat mai ales cand am ascultat motorul cu capota ridicata. Cred ca cel mi bine ar fi sa il inregistrez maine si sa il pun aici. Acum imi pare rau ca n-am inregistrat motorul inainte de schimbarea lantului.

Maine si testez motorul pentru ca am un drum ceva mai lung (250km) si poate se mai rodeaza lantul (astazi n-am facut decat vreo 10 km cu masina).

Modificat de mihai_sarb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Akebono

Suieratul acela pe care-l auzi tu acum este sunetul facut de admisia de aer. Este un sunet al naibii de frumos si de sanatos. Daca zornaitul este eliminat motorul asta suna tare bine!

PS: pacat ca nu dureaza. La mine la doar 8000 dupa schimb a inceput iar sa-si faca loc un zornait incipient. Am pus ulei Liqui-Moly 0w40 si acum la mai bine de 3000 dupa schimb (peste 11.000km de la schimbul lantului) lucrurile sunt perfect silentioase. Am mai avut experienta asta inainte sa schimb lantul cand la maxim 500-1000km dupa schimbul uleiului zornaitul revenea, insa acum experimentez ceva fara precedent: 3000km. In faza de incalzire a motorului, uleiul fiind mai subtire (0w) ungerea este optima (proces care se face de altfel prin picurare).

BogMW a folosit doar 0w40 la masina lui si nu avea probleme cu lantul, dar era si alt motor (44kw despre care nu prea am auzit sa zornaie). Cert este ca acum ma bucur de efectele uleiului 0w40. Bog, l-a recomandat mai de mult, dar nu am facut miscarea decat tarziu :D. Skoda recomanda insa 10w pentru motorul asta. :D

Modificat de Akebono

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mihai_sarb

Momentan eu sunt pe tot pe uleiul pus de cei de la Skoda acum 2000km (5W40 - Aral HighTronic). Daca suspectez ceva in neregula insa, cred ca incerc si eu faza cu Liqui Moly 0W. Astept insa sa vad cum evolueaza lucrurile.

O intrebare insa Akebono: nu se poate ca lantul pus de tine sa fi fost "facut pe vapor"? Adica in alte cuvinte, de ce lantul original de pe motor tine 40-60kkm iar cel pe care l-ai pus a tinut asa de putin? Pentru ca masina nu vine din fabrica cu ulei 0W40 si totusi lantul tine mai mult inainte sa zornaie...

Modificat de mihai_sarb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
saboteur

Din ce am vb cu un ceh skodist sunt 3 feluri de lanturi: cehesti originale, poloneze si turceshti. now you can figure out...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Akebono

Pai, asta cu lantul pe vapor ar trebui sa-i intrebam pe dealerii skoda din Brasov (DELCAR) ca de acolo l-am cumparat in cutie cu VW/Audi/Seat/Skoda. Pana la urma este foarte posibil sa fie sau nu. Cert este ca dpdv aspect piesele erau toate la fel cu cele vechi, doar unul dintre pinioane avea stantzat un semn distinctiv in plus.

Bineinteles, acum am fost mult mai atent la sunete de lantz, odata ce l-am schimbat. Lantul meu a inceput sa zornaie suparator de la 26.000km. Probabil ca zornaia el cum era si acum 3000km de la 10k, aceasta probabil ca este o caracteristica, nu un defect. Orice masina cu lant are un sunet specific, iar daca lantul nu are intinzator, atunci este sunetul de MPI 8v pur-sange skoda.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
cipi.o

Mihai, cati kilometrii are fabia ta? Eu am acelasi tip de motor, 41700 km si nu mi se pare ca face zgomot lantul. Sau poate sunt obisnuit cu zgomotul motorului si nu imi dau seama daca e vroe problema..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
vanexel
O chestie interesanta: dimineata cand am pornit masina la dealer relanti-ul a stat pe la 1050 ture. Apoi in decurs de vreo 5 minute de mers in gol a coborat pana pe la 850 ture. Pana am ajuns la servici si-a revenit la normal (undeva pe la 750-800 ture). O alta diferenta pe care am observat-o, acum scade turatia (in gol) mult mai lent decat inainte de schimbare.

chestia interesanta cu turatia o patzesc si eu de ceva vreme, fara sa fi schimbat nimic la masina. are cineva o explicatie pt comportament? este normal pt acest tip de motor?

tks

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mihai_sarb

@cipi.o Masina are acum 65000 km. Eu am cumparat-o cand avea 60000. Cand am cumparat-o se auzea lantul, insa doar din afara masinii, sau dinauntru cand treceam cu geamul deschis in apropierea cladirilor (atunci auzeam aproape numai lantul - cred ca frecventa pe care zornaie lantul are ecou bun din cladiri :soothe[1]: )

Ulterior in decursul a 2-3kkm a inceput sa sune foarte tare si sa se auda si din masina. Atunci am hotarat sa il schimb. Acum masina merge bine, singura problema e ca aud toate celelalte zgomote pe care nu le prea auzeam inainte :soothe[1]:

@vanexel Inainte sa schimb lantul masina statea frumos la relanti intre 750-800 rpm. Dupa ce am schimbat lantul a urcat in turatie, insa a fost ceva temporar. Acum am observat ca daca parchez masina in panta (cu fata in jos) la pornire sta pe la 1000 rotatii vre-un minut dupa care incepe sa scada. Am incercat sa mai pornesc si aerul conditionat sa vad daca e o chestie de senzor (daca mi-ar fi afisat gresit turatia, cand porneam AC-ul ar fi trebuit sa mai urce cu vreo 200 rpm insa nu face asa ceva).

Cred ca e o chestie de ungere, insa momentan nu vreau sa fac nimic in privinta asta (nu consider comportamentul asta normal si nu ma prea afecteaza - vad eu mai incolo :cheers: )

La tine cum se manifesta? Sta la turatie mai mare la relanti tot timpul sau doar cand pornesti motorul?

Modificat de mihai_sarb

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
saboteur

Mai baieti, cand porniti motorul, e rece. Rece inseamna ca nu e la 80-90 de grade, temperatura de regim. E ceva normal ca computerul sa citeasca sonda de apa si sa ajusteze amestecul si turatia in functie de asta. E un fel de "shoc automat". Normal, dupa 1-2 minute, cand incepe sa se incalzeasca, scade turatia. Asha se intampla si la mine. Ia porneste masina dupa 20 de minute de la oprirea dupa un drum, cand e motorul cald, sa vezi, mai face?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mihai_sarb

De acord. Insa atunci de ce nu se reproduce acest comportament de fiecare data cand pornesc motorul la rece? :D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
maxxgabi

Chiar de citeva zile am fost la reprezentanta la skoda unde am schimbat lantul de distributie si alea doua pinioane :beerchug: aha....uitasem mai era si inca o curea ( ziceau ca e cureaua de la alternator) toata abureala a costat 4,5 milioane ,ca sa va mai spun ca antigelul bagat la ei a costat ....cu manopera 550 de mii .In doua zile nu mai era decit putin, deoarece nu au inchis bine robinetul ala de golire de la radiator.Asa ca au mai bagat o data ,dar de data asta gratis!

Acuma trebuie sa schimb uleiul si filtrul ,sint curios cit costa???

Ps: V-as ruga sa imi spuneti si mie ce ulei e cel mai bun pentru fabia,ce antigel deoarece nu mai vreau sa merg la reprezentanta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW

Cu ulei LiquiMoly 0W40 si antigel Aral G12 esti servit bine. Toate informatiile astea le gasesti pe forum daca stai un pic sa citesti

:hainoroc:

PS: Mai ai nevoie si de filtru de ulei si garnitura de cupru pentru busonul baii de ulei daca vrei sa faci treaba cum trebuie. Baga intai 3,5l de ulei si completezi in prealabil dupa ce mergi un pic cu masina, altfel risti sa te trezesti cu uleiul peste nivel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
saboteur

E putzin offtopic dar: daca te simti in stare sa schimbi singur filtrul si uleiul te va costa ~2 mil. 4 litri de ulei bun (0w40, eu folosesc mobil1 supersyn) , si inca ~250.000 un filtru bun (eu am mann). Antigel poti pune aral sau havoline, neaparat culoare roz, specificatie echivalenta cu G12

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alexx22

Si eu am ceva probleme cu lantul de distributie, in sensul ca face mai mult zgomot decat la inceput. Am doar 25000 km si am fost la un service unde mi`a spus ca ar trebui schimbat lantul si pinioanele, ca de aia e galagie, insa cica mai merge asa...F curios ca la asa putini km sa apara probleme de genul asta...e adevarat ca masina are 4 ani (am cumparat`o noua, deci nu exista posibilitatea schimbarii lantului sau vreo alta magarie facuta de un fost proprietar), dar totusi... pt orice caz mi`am luat lant nou si o sa`l skimb cand o muri asta :) si o intrebare offtopic :D merita sa pun filtru de aer sport pe ea?? de care? ce firma? ce dimensiuni? vreo sansa sa consume mai mult? am inteles ca as castiga cam 2 3 cai ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Akebono

@alexx22: poti face un experiment care poate avea sansa de succes in functie de cat de uzat este lantul tau (lant+pinioane). La urmatorul schimb de ulei baga-i un ulei bun 0w40. Eu am beneficiat din plin de pe urma acestui experiment folosint Liqui Moly 0w40. Inainte am avut 5w40 si n-a fost bine, dpdv zornait de lantz. Acum merg de 7kkm cu 0w40 si nu zornaie, inaintea schimbului zornaia. Atat pot sa-ti spun, in rest decizia este a ta, eu nu-ti garantez nimic. Oricum, orice ulei ai pune, in primii 1000km dupa schimb lantul va fi linistit. Apoi in functie de ulei reapare sau nu zornaitul. Pentru mine este record absolut pana acum cu 0w40-ul de care spuneam. Toate, dar absolut toate celelalte full sintetice sau nu au compensat zornaial doar in primii 1-2kkm. Poti incerca si cu Mobil1 0w40, cum a spus Saboteur. BogMW a folosit mult timp Castrol 0w40 si n-a avut zornait, dar a avut si varianta de 60cp, care are alt ax cu came. Cu toate acestea am auzit pe strada MPI cu litere negre cu zornaiala specifica.

Daca ti-e teama ca este uleiul prea subtire, desi nu ar trebui, eu am completat 100g la 7kkm, poti incerca si un ulei care pleaca mai sus, insa tot full synt de exemplu 10w60 (pentru turatii mai mari, care ar trebui sa fie tot un ulei high-tech). 5w40 am incercat eu si a fost ineficient.

Referitor la filtrul de aer sport, daca pui, te rog sa ne anunti si pe noi ce ai facut.

Modificat de Akebono

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex1981

Am citit posturile legate de lantul de distributie si de rola intinzatoare si m-am cam speriat. Parca se aude ceva si la a mea. Poate am luat-o razna. Am de facut un drum pana in Elvetia si inapoi si as vrea sa stiu inainte despre ce e vorba. La service Avia mi s-a spus ca nu este nimic. Aveau tot interesul sa imi spuna " da domne schimb-o". Cum o pot verifica?

Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW

Alex, tu nu ai lantz pe distributie, deci nu ai problema asta.

Doar probabil o ai pe cea cu rola intinzatoare a CURELEI. :). Nu stiu cati Km are masina ta, dar daca ai peste 50kkm, o poti schimba preventiv.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex1981

Multumesc pt promptitudine.

M-am uitat de 1000 la cureaua aia si la rolele alea de plastic. Am inteles ca daca se sparge una nu e prea bine pt motor. Masina are 47k dar cureaua arata foarte bine. Am si pipait-o asa cum faceam si la Dacie.

Mi-a intrat in cap chestia asta cu zornaitul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BogMW

Pai problema nu e cureaua, este rola intinzatoare. Nu am auzit de cazuri cand s-a rupt cureaua, dar daca pica rola aia, pentru motor e ca si cum s-ar fi rupt cureaua.

Din pacate nimeni nu iti poate prezice cat te mai tine rola aia.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
rvacaru

Se zvoneste ca dupa 2003 incoace rolele sunt mai bune. Repet, se zvoneste.

Zornait eu nu am, dar un mieunat asa..se mai aude. Alternatorul e mai galagios el de felul lui. Nu crezi ca ala iti "zornaie"? Pune o coada de matura/lopata pe el si asculta cu urechea...

Din cate am inteles, rola daca crapa, poate sari cureaua => motor stricat. Daca crapa dar nu de tot, poate uza cureaua rapid (parca zorro_classic a avut ceva de genul asta) si intr-o zi se rupe cureaua => tot motor stricat :)

Din pacate nu am reusit sa aflu nimic "oficial" despre un eventual nou cod de role care sa mearga fara griji macar 90mii km cum ar fi normal.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mugur

La motorul 1.2 htp este curea sau lant? masina este din 2004 cu facelift

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
BLiTZ

Distributia este pe lant. Atat la cel de 12V cat si la cel de 6V.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
spy22

am si o intrebare,cat poate duce un lant adica sa nu se rupa sau stiu eu ce....eu am luat masina la 45.000 km cu zornait cu tot acum am 70.000 si tot asa se aude .exista sanse se se rupa lantu?mai duce ?

Modificat de spy22

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×