Jump to content

TYPE 3 - GRESARE


notchman
 Share

Postare recomandată

Am intrebat daca stie cineva cum se greseaza barile de torsiune, si daca punctele de cresare aflate sub bancheta din spate sunt functionale in mod normal sau nu.

***Legat de 'Turometru cu bec' am facut ceva si pe banc merge , adica recunoaste frecventa in cauza (ca de fapt este un frecventzmetru cu plaja reglabila)

***Legat de tacanit se pare ca este in totalitate vina mea pentru ca nu am fost mai explicit, si anume ca tacanitul vine de pe partea dreapta cilindrii 1-2.

MOTOR TURAT SI NUMAI BINEEEE......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa fiu mai explicit : cum sa le gresez fara a scoate barile de torsiune, ca de nu 'ii fac eu doua puncte de gresare de nu se vede'......

:pirat: Iar ca sa enervez si mai mult lumea care pentru o racire mai buna a motorului i'am facut un sistem de doua 'coolere de capacitate mare+ un senzor de temp limita' montate deasupra motorului alimentate la 12v si o priza 'discreta de aer' pe capota spate..

:pirat: Eu nu prea 'intelege' dar cu toate astea imi respect masina, si nu am de gand sa fac modi ficari de dragul de a le face , ci doar de a inbunatati un pic lucrurile, sau sa transform masina dintr'un lucru frumos intr'un circ pe roti.... :salut:

MOTOR TURAT SI NUMAI BINEE........ :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La capitolul gresajul barelor de torsiune spate inca n-am ajuns. Chiar ma voi uita prin cartile mele si daca gasesc o informatie care sa se potriveasca cu ce ai nevoie, o postez. RaduI, deschide si tu Chilton-ul pe care il ai, in care scrie si de tipul 3 si vezi ce puncte de gresare are masinuta asta... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai aude ceva cu punctele mele de gresare? :pirat:

Si as mai dori o informatie:Ce presiune ar trebui sa am in 'socuri'.

Vreau sa le 'incarc' si nu stiu presiunea de gas care ar trebui sa fie in iele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt foarte enervant dar a descoperit cineva daca exista aceste puncte de gresare pentru puntea spate?

Acum am mai auzit o grozavie de la un 'tatic' care cica puntea s'ar gresa automat cu uleiul din cutie :lol: , greu de crezut,

Asta imi aduce aminte de o patanie a unui om destul de imp din oras, a carui masina cam pierdea ulei de la cutie, dupa ce l'a sfatuit un sofer , sa'i mai puna ulei in cutie din cand in cand, pana o repara, omul nostru punea ulei in motor , pentru ca iel zicea ca, cutia este legata de motor si prin consecinta, ia ulei de acolo, si tot asa pana nu mai avea unde sa bage ulei (omul nostru verifica uleiu in fiecare dimineata la masina lui tapana , adusa cu greu din afara), asta pana a ramas cu cutia pe jos undeva la munte. :D

Astept 'PROVINCIA'.

VA MERCI'''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt foarte enervant dar a descoperit cineva daca exista aceste puncte de gresare pentru puntea spate?

Acum am mai auzit o grozavie de la un 'tatic' care cica puntea s'ar gresa automat cu uleiul din cutie :lol: , greu de crezut,

Asta imi aduce aminte de o patanie a unui om destul de imp din oras, a carui masina cam pierdea ulei de la cutie, dupa ce l'a sfatuit un sofer , sa'i mai puna ulei in cutie din cand in cand, pana o repara, omul nostru punea ulei in motor , pentru ca iel zicea ca, cutia este legata de motor si prin consecinta, ia ulei de acolo, si tot asa pana nu mai avea unde sa bage ulei (omul nostru verifica uleiu in fiecare dimineata la masina lui tapana , adusa cu greu din afara), asta pana a ramas cu cutia pe jos undeva la munte. :D

Astept 'PROVINCIA'.

VA MERCI'''

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a ma face de cacao, caci nu am deschis cartea de broasca iar altii au uitat sa le deschida pe ale lor, pot avansa urmatoarea ipoteza:

Barele de torsiune de tip 3, ca si la tip 1, se greseaza doar atunci cand se scoate capacul acela trapezoidal si se inlocuieste bucsa stelata de cauciuc. Nu am gasit pe net nici o referinta expresa de gresare a barelor de torsiune, in afara acestei proceduri care sa implice demontarea si concomitent si gresarea.

Ai sa razi dar vestitul Mini Morris (modelul vechi) are un circuit comun de gresare motor/cutie asa ca atunci cand schimbi uleiul la motor l-ai schimbat si pe cel de cutie. Gaselnita de scotieni zgarciti!

P.S. Ce zici de faza cu T4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu uleiul din cutie e cam adevarata treaba, prin tuburile ale pein care trec planetarele, trece uleiul de transmisie care unge si rulmentii rotilor ... Barele de torsiune nu stiu daca sunt gresate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu gresatul barilor de torsiune din cutie este gogoasa, stiu pentru ca m'am conreazis cu tipu , si de draci am dat motor si cutie jos, si ne'am uitat dupa tot felul de racorduri, nimic, daca bagi ulei in cutie, ii baci dopu la loc si o scoti de acolo , si o pui deoparte, nu curge ulei pe nicaierea, deci nu are cum sa se duca ulei in punte.

Punctele alea exista o spun cu mana pe inima deoarece am scanat foaia, si acolo zicea clar (pe dracu ca era in neamnta, traducerea a durat 1 luna),ca trebuie ridicata complet, si ca pe acolo intra vreo juma de kil de ulei.

Eu ca omu , trebuia sa ma fac de caca singul si am incercat sa'i bag ulei pe la suruburile unde se prind centurile pe spate :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puiule, am zis ca se ung cu uleiul de transmisie planetarele si rulmentii, nu barele de torsiune. Alea cel putin la broasca nu stiu sa se unga pe undeva :ok: :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alo, :-( , colega, ce naiba va invartiti in jurul cozii, doar am spus mai sus ceva despre barele de torsiune... Asteptam niste comentarii/contraopinii pe asta! In schimb voi parca ati fi niste mosulici carcotasi si surzi HA? CE ZICI? A, DA, BARELE DE TORSIUNE! :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ultima oara cand mai pun aceasta intrebare:Cum ramane cu punctele de gresare?!?! :scratch:

Am nevoie urgenta de burdufe pt planetare (alea de cauciuc pe care le montezi fara a da barile jos, cu suruburi,) sau daca nu are nimeni orice merge

Legat de puncte de gresare, am tot pus aceasta intrebare deoarece am citit pagina aia din manualul ala nemntesc, in care se spunea ca exista asa ceva, dar nu mai gasesc hartia firar a dra....lui sa fie.

MOTOR TURAT SI NUMAI BINE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ultima oara cand mai pun aceasta intrebare:Cum ramane cu punctele de gresare?!?! :scratch:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da' cocoane,

Burdufurile de la planetare, daca ai planetare rigide (nearticulate) merg de SKODA 120 L.

Barele de torsiune de pe spate nu se ung. Nici n-am vazut f'odata ungatoare pe tzeava in care vin montate, si niciodata, la nici o masina la care am umblat, in tubul ala n-am gasit vasilica. Tre' sa dai cu un pic de vaselina pe caneluri, la montaj, pt. ca data viitoare sa iasa usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A! Planetara de Skoda e cu cativa mm. mai groasa. Eu am facut un fel de bailagar dintr-o fashie de cauciuc. Daca lucrezi ingrijit si nu lasi fanta intre capetele fashiei si pui imbinarea in sus, nu curge. Vezi ca e bine ca planul de imbinare al burdufului sa-l pui inspre inainte sau inapoi, nu in sus si in nici un caz in jos. Daca-l pui in sus sau in jos, cd. planetara oscileaza solicitarile sunt mai mari si burdufu' se rupe mai repede.

Vezi ca se fac burdufuri la diferite vulcanizari da' n-au material bun si dupa un an se fac mutchi. Asa ca, daca gasesti, ia ceva adus de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai merita luate burdufuri noi de afara ca nici nu sunt scumpe...citiva euroi si e cauciu nu e din din ala imbatrinit si reesapat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e Notch, am cautat si ras-cautat;, in principiu, puntea spate la Typ 3 este identica cu cea de broasca, singura diferenta apare la o bara antiruliu care e in plus, si parca si barele de torsiune sunt un pic mai groase. In rest, la fel. Avand in vedere ca bara de torsiune nu este o piesa in miscare, are capetele canelate, prinse in alte caneluri, nu vad de ce ar avea nevoie de gresare, (ea nu se misca, se torsioneaza, de-aia o cheama asa). In manualul ala, mai ales daca o fi o copie xerox mai slaba, o fi vreo gresare, dar nu acolo : posibil la cablul de frana de mana, care la unele modele are un punct de gresare prin zona aia, la cablul de acceleratie, care prin zona aia intra in tunel, cablul de ambreiaj, etc. Pacat ca ai pierdut foaia, puteai sa o scanezi si sa ne-o trimiti spre cercetari ! :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni !!!, nu am zis ca exista punctele astea , ci doar am intrebat daca exista, si asta din cauza documentului ala nemntzesc, o fi fost ceva la traducere........., oricum acuma m'am lamurit, nu exista, si nici vaselina nu este bina sa fie acolo prea multa.

Precizare:Documnetu l'am avut, si pun intrebari tocmai ca nu am 'manuale de broaste' tot ce am este cee ce am gasit pe net,(in ultimii 2 ani, iar unele documente sunt in neamntza, iar eu cu germana stau foarte prost)

Merci la toti, si va rog sa suportati un novice in ale mecanicii, atunci cand pune intrebari, chiar si ele aparent stupide. :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!