Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Buna pentru toti forumistii si o intrebare la problema mea. Am eroarea 318 la climatronic adica Comutator Presiune Aer Conditionat. Si acum intreb ce ar putea fi? Nu mai cupleaza compresorul? Asta am vazut, dar cum o rezolv? Multumesc anticipat ptr. un sfat, ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Tuturor. Acum trei luni cand am incercat sa dau drumu la clima :( apas pe buton porneste dau la 19 grade si pff aer ca afara. Am fost sa vad daca necesita reincarcat cu freon, freon avea da presiune nu mai avea. Am fost la service-ul care e fata in fata cu DACIA/RENAULT in Bacau. Ei au spus ca, compresor e defect. Am sunat la alt mecanic dupa ce am plecat iar acela mia spus ca poate fi doar blocat nu si ars. Ma intereseaza daca as putea rezolva asta fara prea multe costuri. Ca cineva mia spus ca e cam 2500 ron cu tot cu manopera. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele pornesc cand dai drumul la AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ele functioneaza numai ca aerul vine neracit chiar daca dau la 18 grade :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnpoza ce zice? Ai climatronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Armencea

Pt Dl. AlBundy am observat ca daca sunt probleme la dvs trebuie apelat.

Problema mea: Nu porneste compresorul ac nou de un an.

Masina Vw Bora 1.9tdi 85kw tip 1j an 2001

ce am facut pana acum:

Diagnoza - eroare pe motoras flaps aer - scos motoras, o lamela data peste cap, reparat, sters eroare.

Am masurat pe mufa compresor: 9.3v si cu clima pornita (pe orice setare de la "lo" la "hi" la auto)si cu ea oprita. Am pus un bec ca sa am consumator si se duce in 0.0 volti deci nu am curent pt compresor.

Firul de masa,maro cu dungi negre, e in regula l-am gasit pana in interior sub volan, cel de alimentare verde cu dungi negre nu il gasesc.

Am scos "calculatorul" de comfort cel cu releuri tot de sub volan si am refacut lipiturile ptr ca am gasit cateva contacte imperfecte.Tot de acolo am masurat comanda si 12 volti pleca de acolo. In concluzie problema este intre comnda si mufa de la compresor, dar nu stiu cum sa fac in multitudinea de fire.

mai mentionez ca am pornit fortat compresorul cu 12 volti de pe baterie si raceste perfect in interior.

Daca poti sa ma ajuti cu orice idee iti multumesc. Ultima chestie care am gasito si o sa imi fac curaj sa o incerc maine e sa caut firele care din fabrica sunt inadite in stanga pedalei de ambreiaj am inteles ca acolo se oxideaza.

mersi anticipat pt orice informatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul nu se alimenteaza din modulul de confort, e un releu sub lonjeronul stang, sub baterie si de acolo pleaca comanda pentru ventilatoare si pentru compresor,. In acel releu se aduna si informatiile de la diferiti senzori de presiune si temperatura si daca aceste informatii nu sunt OK, releul nu autorizeaza pornirea compresorului.

CA sa vezi daca totul e indeplinit, cu scula de diagnoza si Ac cuplat si motor pornit intra in blocurile de masura si vezi ce spune la shut off, ce cod apare acolo.

Daca acolo totul e ok, trebuie verificat acest releu, mai intra apa in el si se oxideaza.

MAi tarziu o sa-ti trimit si schema.

Printing from Tmplt6.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Armencea

multumesc de raspuns...era bine daca il vedeam inainte sa ma apuc sa caut firul de alimentare compresor inauntrul masinii.

Problema mea acum e ca nu stiu cum sa verific modulul pt ca e capsulat... si nu mai pot sa verific nici conditiile de la climatronic ca nu mai am vag-comul.

Daca ai vreo idee...nu am gasit nici un modul de proba..iar unul nou l-am gasit la 365ron si ca sa il cumpar si sa nu fie ala defect nu imi permit acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CA sa fii sigur ca e dus, trebuie sa masori pe pinii modulului sa ai toate tensiunile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara,

De 2 luni am o problema cu Climatronicul.

Cand masina sta in soare, clima nu mai introduce aer rece. Daca stresez sistemul de cateva ori Hi-Lo, pornit-oprit, la un moment dat incepe sa functioneze normal (semnul este cand apare un miros neplacut in masina dupa care incepe sa raceasca cum trebuie).

Daca masina nu sta in soare, nu mai apare aceasta problema.

Multumesc de sprijin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara,

Stimabile domn Al Bundy,

Am o problema cu climatronicul. Pe scurt, incerc sa va relatez ce s-a intamplat: ieri, venind de la drum lung, m-am trezit ca mi s-au aburit geamurile de la masina. Afara, fiind o temperatura de 3 grade, iar in interior, 24 de grade pe climatronic si functia automat. Am pus mana pe gurile de ventilatie si nu aveam debit de aer, aerul fiind totusi cald. Am tras pe dreapta, crezand ca este infundat filtrul de polen. L-am eliminat, ducandu-l in portbagaj si am continuat drumul, aceeasi problema. Am tastat HI, am tastat LO, am tastat auto economic, ventilator mic, ventilator mare, de geaba. Nu aveam debit de aer. La un moment dat, m-am trezit cu caldura in masina timp de aproximativ 15 minute. Iar urmatoarele 5 ore, pana la sosirea la destinatie, am ramas fara debit. Astazi am fost la un service autorizat, am testat climatronicul si nu a aparut nici o eroare. Ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ionteleg ca pe panoul climatronicului indica, ca, ventilatorul merge la 7 liniute si totusi nu baga aer suficient ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,indica 7 liniute si se si aude ca turatia este marita dar nu baga aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

De ceva vreme am si eu o problema asemanatoare cu clima. Clima dual-zone la un golf 5 diesel. Temperatura rece merge ok. Problema este la temperatura calda. Pe partea soferului baga temperatura calda iar pe partea pasagerului rece. S-a intamplat sa isi revina si sa bage caldura cum trebuie dar perioade foarte scurte, dupa care sa bage iarasi rece pe partea pasagerului. La un service mi-a spus ca ar fi defect motorasul care comuta clapeta aer rece/cald dar ca trebuie desfacut si vazut..Aveti idee ce poate sa fie? Puteti sa ma ajutati si pe mine cu ceva sfaturi sau idei?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce ti-au spus...aia e. Trebuie dat jos si vazut daca il mai poti curata. Daca nu, trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru rapiditatea raspunsului..Deci nu-mi ramane decat sa desfac bordul si sa vad care ar fi problema..inainte ar trebuii sa o pun pe un Vag-com sa vad ce eroare da..sau daca da vreuna..si apoi sa ma apuc sa desfac..

multumesc inca odata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, desfaci doar jos..... vezi ca am pus o documentatie cu ce trebuie sa desfaci...ori aici, ori in aria G5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asta voiam sa te intreb..unde as putea gasii un tutorial ceva cum sa ajung la motoras..eventual daca stii cum se numeste motorasul din partea pasagerului care modifica temperatura..sa pot sa caut o documentatie mai usor..

curiozitatea mea: am inteles ca o masina cu o singura zona de temperatura ar avea 4 motorase (2 ptr directionarea aerului, 1 ptr reglare temperatura si 1 ptr recirculare)..atunci cei cu dual-zone au 5 motorase? adica 2 pentru reglare temperatura?

iti multumesc..o sa ma apuc sa desfac topedoul sa vad ce gasesc acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Revin cu problema dupa ce am desfacut astazi bordul pana am dat de motorasul cu pricina..

Am identificat motorasul dar nu stiu cum ar trebuii remediata problema..Motorasul se roteste cateva grade si misca clapeta printrun sitem de parghii de plastic..intr-o parte baga aer rece si in cealalta cald..Problema este urmatoarea: daca dau de la maxim frig la maxim cald comuta..daca o las pe la jumatate (24 grade) si apoi incerc sa pun temperatura mai mare, park intepeneste acolo si se misca parca in gol (spre rece si inapoi)..

eu m-am gandit la 2 probleme: ori de la praf sa mearga greu clapeta ptr ca si cu mana se misca destul de greu (comuta mai repede clapeta din partea soferului rece-cald decat cea din partea pasagerului), ori sa fie defecta roata motorasului si sa agate cnd comut pe la 24 de grade (daca misc direct de la Lo la Hi merge).

Ceva idei? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciuna din astea.

Desfa rezistorul reglabil si curata-l. Intareste-i si contactele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se gaseste rezistorul asta? rezistorul are vreo pozitie anume in care se monteaza, sau il scot si il pun la loc? intreb sa nu dereglez ceva in functionarea lui.

Multumesc de ajutor Florin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, il scoti, il pui la loc...fara probleme. E in interiorul motorasului. Doar ca dupa ce il scoti din ansamblu, trebuie sa il desfaci...e gen capsat. Il desfaci, ii aplici niste spray de contacte (nu cu ulei...) sau alcool izopropilic, intaresti un pic contactele care gliseaza in interiorul lui...si cum ai noroc - scapi de problema sau trebuie inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca trebuie sa desfac carcasa motorasului? o sa mai stea carcasa motorasului dupa desfacere? daca se afla in interiorul motorasului trebuie dat jos motorasul.. (am desfacut cele 3 suruburi) dar nu imi dau seama cum sa il desprind de prima parghie de plastic (parca e prins cu un surub din interiorul bordului sau nu imi dau seama)..am crezut ca parghia este presata pe rola motorului dar nu am fortat sa nu rup parghia aceea ca este destul de fragila..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, trebuie dat jos motorasul. are niste cleme si se poate desface. Vezi ca are o catare parghia si motorasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut carcasa..nu am avut ce contacte sa strang..este destul de simplu construit (angrenaje melc-roata dintata)..am curatat cu spray de contacte si cam atat..am montat motorasul fara carcasa sa vad cum functioneaza..cand setez 24 de grade motorasul nu prea stie ce sa faca (se roteste ba intr-o parte ba in cealalta de cateva ori..se opreste dupa care se roteste iarasi)..cred ca de vina este potentiometrul care la setarea 24 de grade nu stie ce comanda sa ii dea motorului si il zapaceste..

Nu pot sa spun ca am rezolvat ceva..doar ca am gasit modalitatea de a avea caldura respectiv aer rece in masina..sar peste partea de 24 de grade ;))

Am facut si cateva poze cu motorasul intreg si desfacut..nu stiu cum sa le pun..daca vrea cineva sa le vada sa imi explice cum sa le pun sau sa imi dea adresa de email!

Probabil ca trebuie schimbat motorasul cu totul!

Multumesc inca odata lui Florin pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!