Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

liviuplaton

Masina are climatronic e din 2000, motor ajm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am si eu aceeasi problema ca si alti posesori de Golf 4 cu Climatronic si anume "motor clapa presiune" defect (cred ca asta e pentru ca momentan nu mai da nici o eroare la scanarea cu Vag Comul dar zgomotul acela din spatele torpedoului inca persista. Daca trec pe recirculare aer inceteaza si reapare daca scot recircularea aerului.)

In orice caz nu am gasit cum se poate schimba acel motor. Din cate am inteles dar mi s-a parut greu de crezut trebuie dat tot bordul jos ?! :beer:

Am inteles eu gresit (Sper ca da) sau chiar asta e procedura ... ?

La mine se manifesta acel zgomot de circa cateva luni bune de zile ... cu muzica putin mai tare nu ma mai deranjeaza, dar poate totusi afecta instalatia de A/C? Intreb pentru ca am inteles ca operatiunea de inlocuire costa foarte mult ... si ma gandeam sa mai aman aceasta operatiune pana cand va fi obligatorie ... motive banuiesc lesne de inteles.

Multumesc anticipat pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde as putea merge sa spal instalatia de climatizare pe motive de şpan? In Bucuresti....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@liviuplaton ai ceva erori pe 08? daca pornesti ventilatoarele se invart? nu merge compresorul sau ce problema este mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la mine a aparut de cand a venit caldura, evident. Nu mai pornea compresorul. Culmea e ca nici erori nu apareau la test. Tipul care executa reparatia a simulat niste erori si nici asa nu apareau la test. Dupa mai mult de o ora mi-am amintit ca citisem seara pe forum de blocul de sigurante care este deasupra bateriei. Acolo era problema, o siguranta era topita (probabil contact imperfect). Acum clima raceste la 3,6 grade C (masurat cu termometru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea se mai intelege nimic aici pun toti intrebari se raspunde doar la unele trebuie citit printre randuri ca sa intelegi ceva...am si eu o problema am scris mai demult de ea deabia ieri am fost am incarcat cu freon ca m-am gandit ca asta era pb, si dupa ce am terminat operatiunea am dat drumul la clima si baga aer rece pana in momentul cand accelerez atunci decupleaza....ce ar putea fi clima imi arata ca baga rece dar de fapt nu baga...mi s-a spus ca ar putea fi nush ce filtru sau inca o chestie care nu am retinut cum se numeste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Am citit toate cele 30 pag cu discutiile voastrea pt ca si eu am o problema cu clima:

am cumparat masina acum o luna si nu mergea clima,cand am schmbat distributia am observat ca Ambriajul-fulia compresorului era rupta,am zis ca daca o schim o sa mearca dar nu a fost asa.

In fine am schimbat-o dar compresorul tot nu pornea,am aflat ca este dusa si bobina ,am demontat-o si mi-areparat-o un prieten,dupa toate astea surpriza a pornit...

baga rece dar nu la capacitatesi ventilatoarele nu plecau decatvreo 4-5 secunde pe treapta 2 ,bineinteles ca dupa un timp sa decuplat si comprsorul,am incarcat cu fron si functiona cam asa:

imi baga f rece si ventilatoarele mergeau pe treapta2 ,zic eu super ,numai ca s-a oprit dupa cateva minute si n-a mai pornt deloc.

Astept pareri sfaturi, inca o precizare ventilatoarele n au plecat niciodata pe treapta1

multumesc anticipat :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Cum ti-ai dat sema ca e arsa bobina,?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

Daca vrei sa-i faci proba scoti mufa de la compresor si ii dai plus si minus de la baterie,daca functioneaza trebuie sa-ti cupleze ambreajul pe fulie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Conteaza pe ce fire pun plusul sau minusul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.

Astept pareri sfaturi, inca o precizare ventilatoarele n au plecat niciodata pe treapta1

Schimba rezistenta din ventilatoare, sau ventilatoarele cu totul. Fa o proba inainte , alimenteaza-le direct in mufa lor, cu masa pe maro si pe rand cu plus pe celelalte fire, vezi daca merge pe tr 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dany_yzo compresoul decupleaza? In mod normal ecu decupleaza compresorul cand incepi si accelerzi dar trebuie sa il cupleze la loc, treaba asta e de scurta durata ca sa mai reduca din sarcina motorului. O alta cauza poate sa fie presiunea prea mare in instalatia de clima(nu merg ventilatoarele de ex) sau presiune prea mica. Cum zicea cineva mai sus pe baterie sunt niste sigurante de 30 A care alimenteaza prima treapa la termocuple si o parte a releului de termocuple. Fa o diagnoza pe climatronic si spune-mi ce erori iti da sau vezi in measuring blocks, ai un grup unde iti spune daca este decuplat compresor si din ce cauza.

@adrian2010 trebuie sa vezi de ce nu iti merge prima treapta(termocuple arse sau releu termocuple/alimentarea lui). In momentul cand dai drumu la clima trebuie sa existe o racire pe radiatoru de clima altfel creste temperatura si implicit presiune in instalatia de clima, in jur de 16 bari porneste treapta 2, iar daca nici asta nu porneste compresorul este decuplat sa nu creasca prea mult presiunea. Desfa la releu de termocupla, si in mufa mare trebuie sa ai 2 + 12V, iar in mufa cu 14 pini pe pin 4 si 9 ai un 12V de pe baterie si unul de contact. Daca astea exista fa un strap in mufa mare intre un +12v si celelate 2 fire(unul e mai gros si unu mai subtire) si daca merg ambele trepte atunci e dus releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Am si eu aceeasi problema ca si alti posesori de Golf 4 cu Climatronic si anume "motor clapa presiune" defect (cred ca asta e pentru ca momentan nu mai da nici o eroare la scanarea cu Vag Comul dar zgomotul acela din spatele torpedoului inca persista. Daca trec pe recirculare aer inceteaza si reapare daca scot recircularea aerului.)

In orice caz nu am gasit cum se poate schimba acel motor. Din cate am inteles dar mi s-a parut greu de crezut trebuie dat tot bordul jos ?!

Am inteles eu gresit (Sper ca da) sau chiar asta e procedura ... ?

La mine se manifesta acel zgomot de circa cateva luni bune de zile ... cu muzica putin mai tare nu ma mai deranjeaza, dar poate totusi afecta instalatia de A/C? Intreb pentru ca am inteles ca operatiunea de inlocuire costa foarte mult ... si ma gandeam sa mai aman aceasta operatiune pana cand va fi obligatorie ... motive banuiesc lesne de inteles.

La inceput imi aparea o eroare la Self-Test-ul Climatronicului si pe VAG ... acum nu mai da nici o eroare .. cu toate ca acel zgomot se aude in continuare!?

Exista cumva posibilitatea ca acel motoras sa se fi decalbrat? (dupa cum am mai zis daca il trec pe Recirculare Aer merge perfect). Si daca da se poate reclibra si cum?

Multumesc anticipat pentru lamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se da bordul jos, ci doar torpedoul si se lucreaza pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU.

Schimba rezistenta din ventilatoare, sau ventilatoarele cu totul. Fa o proba inainte , alimenteaza-le direct in mufa lor, cu masa pe maro si pe rand cu plus pe celelalte fire, vezi daca merge pe tr 1.

[/quot

nu am facut inca proba asta,dar ieri am mai facut o proba la compresor sa vad daca cupleaza pe direct si nu cupla decat daca il ajutam cu mana si am descoperit si problema : compresorul ----axul pe care se prinde fulia-ambrieaj a iesit in exterior si astfel distanta dintre fulia care se invatre pe curea si fulia-ambrieaj este de aproape 1 cm, pe autodata imi da distanta de 0,8 mm ,deci cand imi cupla, pur si simplu imi tagea in interior fulia=ambrieaj cu tot cu axul pe care era.M-am uitat si la alte compresoare si axul este fix,

acum nu ramane decat sa schimb compresorul si dupa sa vad daca imi pleaca sau nu treapta 1 de la ventilatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa faci proba cu ventilatoarele inainte sau cand schimbi compresorul, sa fii sigur ca pleaca pe tr 1 altfel il strici si pe cel nou. Vezi ca ambreiajul e prins pe fulie cu un surub in centrul axului, poate nu mai e la locul lui, si scapi doar cu un surub nu cu tot compresorul. Cand il ajuti sa cupleze cu mana si pornesti motorul si baga rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa faci proba cu ventilatoarele inainte sau cand schimbi compresorul, sa fii sigur ca pleaca pe tr 1 altfel il strici si pe cel nou. Vezi ca ambreiajul e prins pe fulie cu un surub in centrul axului, poate nu mai e la locul lui, si scapi doar cu un surub nu cu tot compresorul. Cand il ajuti sa cupleze cu mana si pornesti motorul si baga rece?

Cateodata da ,cateodata nu de-asta zic ca e compresorul ,nu are probleme cu piulita am strans-o am schimbat si cu alta fulie mai mica ca inaltime,ca sa se apropie mai mult de fulia curea si tot degeaba ramane distanta ff mare ,cand imi cupleaza ,cupleaza cu tot axul pe care e fixata.ca sa o ajut imping cu mna in capul axului --intra in interior si ramane cuplat.

Dupa cum poate stii axul e fix iar cuplatul/decuplatul se face doar in cele 3 lamele flexibile ale fuliei-ambriaj.eu asta am descoperit pana acum ,fac f multe lucruri pe mecanica dar cu ac-ul am avut deaface mai putin

respec,vb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca axul iese de la locul lui, poate scapi doar cu o desfacere si o fixare a lui, din ce stiu are o siguranta dupa fulie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Am alimentat compresorul pe direc dar nu a cuplat sa fie arsa bobina, se pote demonta bobina fara sa dai jos compresorul de pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsoara bobina cu un aparat de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal,

Daca nu cupleaza este arsa ,sa si repara daca gasesti pe cineva care sa pricepe la bobinat,

Eu am reparat-o ,am inteles ca avea o siguranta arsa care nu se vede este in ea.

daca ai 1.9 disel clasic nu PD merge sa o demontezi fara sa dai compres jos.

Inseamna ca axul iese de la locul lui, poate scapi doar cu o desfacere si o fixare a lui, din ce stiu are o siguranta dupa fulie.

La ce sigyranta te referi eu am desfacut si fuliile si bobina poate are in el ,asta inseamna sa pierd freon si nici nu sunt sigur ca o mearga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAl...

Stie cineva unde pot gasi un compres mai ieftin...

1.9 ALH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplaton

Am masurat bobina si se pare ca e intrerupta, tensiunea care vine pe cele 2 fire la ambreiaj este de 4,5v iar cand cuplez compresorul are varfuri de tensiune care ajung la 8,5v, intrebare se poate demonta bobina fara sa dau jos compresorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea trebuie sa fie 12v, nu varfuri de 8.5. Atunci poate releul de comanda sa fie cu probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!