Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

O.T.

1.Citeste REGULAMENTUL (cred ca esti primul pe care il vad ca posteaza aceeasi problema in 3 topic-uri diferite,mai ramane sa deschizi unul nou)!!!

2.Ai postat si gresit,aici e B5 , tu avand B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ...dar la cat sunt de necajit nici nu am mai vazut  unde am postat  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi asta nu-ti da dreptul de-a posta in toate topicurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sall din nou! In legatura cu fumul la pornire.. Sper sa ajut! Am facut un test privind eventualele scapari de antigel. Am desfacut busonul de la vasul de expansiune si am pus un dop cu un furtunas prin el. Acesta l-am bagat intr-o sticla cu apa si am pornit masina. Dupa cateva secunde am vazut ca acesta scotea niste bule de aer. Pierd antigel!! Am verificat colierele, furtune, racoarde si nimic. Deci m-am gandit ca este garnitura de chiulasa sau racitorul de gaze de la EGR. Am scos furtunasul de vacuum care comanda tija actuatoare de la turbina si bulele nu s-au micsorat din intensitate, deci a ramas racitorul de gaze. Pe scurt, prin acesta circula gazele recirculate in motor, dupa 50 de grade acestea sunt introduse in acest racitor de gaze (printr-o comanda de vacuum la o supapa) pe care le racesc (de la 700-800 grade la 150) cu lichidul antigel. Aici este explicatia, cand motorul este rece, porii care s-au format permit lichidului antigel sa treaca pe acolo iar dupa pornirea motorului racitorul se infierbanta si se inchid porii. Daca scoate fum alb-albastrui, pierdeti antigel (150 ml in 2-3 luni) si aveti supapa EGR care este umeda (altfel decat ulei) incercati acest test, este foarte ieftin (un dop cu furtunas de la butoiul de vin). Am uitat sa va spun daca scoateti furtunasul de vacuum de la turbina si scad bulele atunci este garnitura de chiulasa. Astept pareri! O seara faina!

verificare: https://www.youtube.com/watch?v=eoi4h8EZPr8

 

demontare racitor: https://www.youtube.com/watch?v=-Afb6Iq61p4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa. Nu te amagi singur... NU are legatura turbina cu garnitura de chiulasa. NU atat de mare.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M ai dat pe spate cu experimentul tau si m ai ales cu rezultatul(turbina/furtun actuator/lipsa antigel).

Scuze, scuze de off topic dar.. nu m am putut rabda(se poate sterge).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T.Atentie ca nu e experimentul lui,el a facut ce a vazut in video-ul din primul link postat de el.Am citit si eu nedumerit unde e legatura intre turbo si antigel/fum iar pe urma m-am uitat la video si acolo explica ceva tipul despre "back-pressure" ce l-ar da turbo-ul si in functie de situatie (vacuum turbo conectat/deconectat) cica diagnostichezi racitor EGR sau garniture chiulasa.Ideea e cel putin interesanta,ramane de vazut daca aplica cineva metoda si scapa de fumul albastru la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti,turbina (cu sau fara vacuum la actuator) furnizeaza aproximativ presiunea atmosferica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca racitorul stricat e diagnosticat prin faptul ca ti se innegreste antigelul, de la uleiul intrat in instalatia de racire. Faza cu fumul, cred ca EGR-ul obosit, turbina cu uzura, supapa de la carter, injector obosit la pornire, toate contribuie la fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta m-am gandit si eu ca la relanti turbina nu e actionata(actuatorul ei,vanele),deci nu vine presiune inapoi ,desi,din titlu cred ca video-ul respectiv se refera mai mult la depistarea pierderilor de antigel nicidecum la fumul albastru de la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie Mishutz, faci confuzie. Ceea ce spui tu e rezultatul racitorului de ULEI defect.

Colegul andreflo vorbeste de racitorul de gaze, care il au doar PD-urile cu transmisie automata sau cele Euro4.

De problema racitorului de gaze m-am lovit si eu la o masina. Cu garnitura de chiulasa proaspat schimbata, scotea abur pe esapament si arunca antigelul pe la supraplin intr-o veselie. S-a anulat racitorul cu un bypass al circuitului de racire si simptomele au incetat.

 

Si da, fumul in astfel de cazuri e ABUR si e alb. Nicidecum albastru si nu are legatura cu pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de fumul alb..

Fumul alb apare in situatia in care particulele de motorina nearse sau arse partial au avut la dispozitie un timp mai mare de condensare (motorul fiind rece si functionarea avand loc la sarcini si turatii scazute) formand astfel particule cu diametrul de 1mm.

O alta cauza a fumului alb este cauzata de patrunderea apei in camera de ardere impreuna cu carburantul sau din sistemul de racire prin garnitura de chiulasa defecta.

Trebuie mentionat faptul ca fumul alb apare la motoarele in anotimpul rece la motoarele in buna stare de functionare in perioada de incalzire datorita condensarii vaporilor de apa din gazele de evacuare in tubulatura de evacuare.

Am citat din "Diagnosticarea automobilului"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza face doar la pornire, acel abur alb cu o tenta albastruie. Cantitatea de antigel care se pierde este aproape insesizabila; atunci cand acei pori se maresc (in interiorul racitorului de gaze) masina are exact simptomele prezentate de tine.


Problema este ca la mine imi scoate acel nor de fum doar la temperaturi exterioare ridicate (explicatia: antigelul fiind mai fluid si patrunde printre pori). Nu are legatura cu sezonul rece. Daca racitorul de gaze este fisurat, gazele recirculate preia antigelul care se pierde si-l reintroduce in camera de ardere. Repet asta doar in cazul in care apar bulele in experimentul prezentat (merita incercat fiind f ieftin)

Functionare: Racitor de gaze http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romytaxy, corect si asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, antigelul nu a fost si nu va fi niciodata mai fluid decat apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK! Ai dreptate, dar eu m-am referit, in cazul meu, ca la temp ext ridicata imi scoate norul de fum-abur iar la temp ext mica (sub 10 grade) nu imi scoate. In dimineata aceasta nu mi-a scos gram de fum. Am mai suspectat si senzorul de temp motorina in paralel cu senzorul temp antigel. Dupa cum stim, in functie de valorile senzorilor calculatorul de injectie da c-da si cantitatea de injectie.

La mine este clar am o pierdere mica de antigel dar am postat si 2 log-uri cu senzorii temp fara fum si cu fum la pornire. Vrea sa va multumesc pentru sugestii si sfaturi!

 

Verif senzori temp fara fum.xls

Verif senzori temp cu fum.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pavy, antigelul este mai fluid decat apa. Aduti aminte de batrana Dacia, cand inlocuiam apa cu antigel, iarna, cum isi gasea antigelul tot felul de portite sa curga.. dar ce am relatat eu, nu are legatura cu apa si antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat acel Racitor de gaze si din pacate.. la fel face.. dupa stationare (4- 8 ore) imi scoate fum la pornire. Ma disperat masina asta!!!! Ce nu inteleg, de ce numai cand temp ext este ridicata (peste 12 grade) imi scoate fum?? Zilele trecute am pornit-o, dupa o stationare de peste 16 ore si nu mi-a scos gram de fum! ..dar afara erau 2 grade! (culmea in aceasta perioada de 16 ore au fost si temp de peste 12 grade si a-si elimina o presupunere scurgere. Adica la temp peste 12 grade sa permita o scurgere de motorina, antigel, ulei si sa ajunga in camera de ardere). In concluzie cand este frig afara nu-mi scoate si porneste sfert iar cand este cald imi scoate si porneste putin mai greu. Sa fie ceva legat de momentul si cantitatea de injectie?? Torsion Value este de -2.5 iar  °BTDC este 0 Sa incerc sa-l corectez catre o valoare pozitiva?? Va multumesc anticipat pentru orice sfat!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris pe undeva ca e normal sa scoata un pic de fum la pornire. E totusi un Euro3 si PD pe deasupra.

Daca sunt diferente la pornire si si fumul e deranjant de mult, doar din soft se poate corecta. Probabil e injectia prea bogata cand e mai cald afara.

Si daca e fum, ai umblat degeaba la racitor. Trebuia facuta distinctia clara intre fum si abur.

PS: Incearca s-o pornesti cu mufa de la G62 scoasa. Simulezi temperatura joasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc si cu mufa scoasa.. dar cred ca trebuie scoase ambele mufe, antigel si motorina. Stiu ca senzorul de temp G62 trimite informatia despre temp antigelului care serveste la corectarea cantitatii injectate precum si comanda la bujii dar in cazul defectarii acestuia calc de injectie va folosi informatia furnizata de senzorul de motorina G81. 

 

Din soft cum se poate corecta?? Am vazut pe nu stiu ce tutorial ca la motoarele PD nu este bine sa te bagi pe la corectiile alea dar a-si incerca si asta. Am un vagcom unde trebuie sa intru sa incerc sa modific aceasta cant injectata??

Multumesc!

Modificat de C o s m i n
nu mai da quote la mesajul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti face tu asta. Trebuie un tuner care stie ce face.

In cazul defectarii senzorului G62, ECU foloseste o valoare default (undeva pe la -50 grade Celsius). Nu il intereseaza G62. Cel de-al doilea se ocupa doar de avansul dinamic.

Insa poti incerca ambele scoase, nu pierzi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornit cu mufa scoasa de la debimetru si sensor G62 si la fel fum la pornire. M-am jucat putin cu corectiile axului cu came de la -1.5 la -2.5, de la -2.5 la 0, de la 0 la -5.4 si tot asa face fum mult. Am eliminat 3 l de antigel din instalatie, i-am dat o pornire scurta, am asteptat 6 ore (temp ext 20 grade) si la fel fum mult la pornire. Cred ca am o scurgere de undeva, mai exagerata cand este cald afara si foarte putin cand este frig. EGR-ul imi curge putin, debimetru peste 3700 rot/min imi citeste sub 850 (facut log vit a 3-a) iar la decelerari am "surge" (la relantiu pe gr. 011, Control Duty Cycle este 80.9%.

Dupa corectia arborelui cu came am Torsion Value -5.4 la rece si -4.9 la cald corectiile injectoarelor (motor cald si 2 minute funct in relantiu) am cel mai mult pe inj 4 de +0.31. Mentionez ca masina trage ff bine la Torsion Value cu - iar peste 0 parca se accelereaza dar nu prea trage.

Multumesc!!!!!

Modificat de andreflo73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La "B"-uri asa este, cu minus pentru talpa.

Ai dreptate!!! Am incercat cu +0.5, 0, -1.5, -2.5, -5.4 L-am reglat acum la -3.9 aici se comporta cel mai bine. Ma unge la suflet cum merge masinuta, rupe din astfalt! ..din pacate nu-i dau de capat cu fumul la pornire :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!