Jump to content

Trepidatii motor in scaun


DArtagnan
 Share

Postare recomandată

numai la relanti simt trepidatiile, in rest functioneaza super bine

Super bine ai zis!

...consum mai mult decat onorabil (medie 7.2/100km, pe BC), fara consum ulei...

Hahaha, asta daca nu este aglomerat si am unde sa merg cu a 3-a lejer,...altfel (cum este zilele astea in Buc) unde am consum in jur de 9.5 ~ 10...

... si apropo uleiul, in 14400 mi-a papat cam 3 sferturi de litru... (nivelul mereu a fost pe MINIMUM din fabrica precizez)

Modificat de DArtagnan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DArtagnan

    17

  • vtoderoiu

    7

  • MOTANUL

    5

  • Bughy

    3

Tocmai m-am dus in parcare cu un coleg (tot forum-ist cu TDI 1.9) sa comparam cat de cat...cand motorul este rece la mine merge "rotund" insa daca apas putin acceleratia pe la 1000 de ture +/- trepideaza volanul, pe urma daca turez si mai tare nu mai trepideaza...la colegu nu trepideaza de loc!

Nu compara mere cu pere; Gaseste pe cineva cu 2.0 TDI; La O2 daca nu ma insel mai merg facute citeva mici reglaje.

Eu iti spun cum se comporta la cordoba mea; Daca deschizi capota motorul nu se misca aproape deloc (cel putin cind e cald); Daca te urci in masina simti cum se transmite "ceva" de la motor in caroserie.

Diagnostic: tampon defect. Avand in vedere ca am constatat asta dupa ce a iesit masina din garantie nu l-am mai schimbat.

Daca si motorul in sine prezinta vibratii mai mari decit normal (asta o stabilesti cind ai o O2 cu 2.0 TDI linga tine) atunci te orientezi catre motor.

Stiu ca nimeni nu e bucuros sa ajunga in service dar asta e. Nu o lasa pana iesi din garantie ca e pacat.

Si leonul meu e PD si la 6000 km am adaugat 800 ml sa ajung pe maxim; In indolenta mea nu am verificat cum a fost la livrare. :) Acum cel putin stiu; Sper sa nu mai aud vre-un beep pina la 15.000 !!!

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca nimeni nu e bucuros sa ajunga in service dar asta e. Nu o lasa pana iesi din garantie ca e pacat.

Lunea viitoare sunt programat la revizie 15000 si am sa sesizez problema, si sper ca mecanicii s-o repare pe garantie, doar suntem in Romania :)

Si leonul meu e PD si la 6000 km am adaugat 800 ml sa ajung pe maxim; In indolenta mea nu am verificat cum a fost la livrare. ;) Acum cel putin stiu; Sper sa nu mai aud vre-un beep pina la 15.000 !!!

La livrare mi-au zis ca special au lasat nivelul pe minim si sa nu adaug pana la revizie doar cat sa-l mentin pe minim...ce pana mea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine macar au spus - la mine nu au spus nimic.

Dar prin max inteleg maxim pe zona normala; Deasupra mai e o zona hasurata pe care daca ajunge uleiul tot nu tre sa scoti (ai interdictie in schimb sa mai adaugi); Abia daca este peste zona hasurata e periculos si tre sa scoti.

Asta cu minimul o fi vreu-un balcanism de al nostru - nu are ce sa strice daca nivelul este intre limitele impuse de producator (chiar daca este la linia de max).

Sper sa invinga ratiunea - nu banii si pe la 10.000 sa fac prima revizie (chiar daca pot sa merg 15.000).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La livrare mi-au zis ca special au lasat nivelul pe minim si sa nu adaug pana la revizie doar cat sa-l mentin pe minim...ce pana mea?

Foarte dragut, au lasat nivelul pe minim :) ...sa-l mentii pe minim ...adica sa nu mergi cu masina sa te prezinti in service la revizia anuala? :beerchug: Ma abtin de la alte comentarii...doar ca ar fi trebuit sa fie la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic la fel - maxim pe zona normala. Acum stiu unde este si pot mai usor sa "evaluez" cit papa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 2.0 TDI si nu trepideaza nimic sunt la al doilea diesel, merge cat se poate de rotund in toatre treptele si la toate nivelele de turatii. Eu personal cred ca este ceva in neregula pe acolo. Nu uita sa amintesti la revizie si de problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur ca e greu de dat un diagnostic nevazand respectiv neauzind masina...

Din ce am inteles eu, dupa ce efectuezi un drum mai lung, lasand masina sa functioneze la relanti in stationare simti periodic (nu permanent ) unele vibratii mai perceptibile decat cele obisnuite...

Daca e asa, confirm ca si eu le-am sesizat la O2 a noastra, insa nu m-am impacientat desi la Octavia1 nu am sesizat niciodata acest aspect.

Atata timp cat in mers, in sarcina masina merge ca unsa, nu sunt zgomote sau vibratii in rulare, nu au nimic tamponii suporti ai motorului...parerea mea.

Eu pun acest aspect pe seama tehnologiei PD. Amintiti-va de acele intreruperi scurte care erau la 2.0 TDI pe Passat (de care s-a discutat deja) si care se manifestau in mers si inca nu am auzit un deznodamant concluzionat in defect al motorului.

Nu ai precizat daca ai efectuat revizia...respectiv daca ai mers mai repede, kilometrajul tau indica o vizita iminenta la schimbul de ulei.

Oricum ca sa fii linistit, merita sa te duci la service si sa ceri o diagnoza cand crezi ca masina ta se manifesta intr-un mod mai neobisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de o vibratie sau un ralanti neregulat? Eu de exemplu mai simt din cand in cand un mers neregulat al motorului la ralanti. Sigur acest fenomens se observa cu motorul cald, clima pornita eventual la max si apasand econo. Cand cupleaza/decupleaza comp de AC la 800 rot/min turatia scde sub min si de aici mersul neregulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de o vibratie sau un ralanti neregulat?

Cel putin la mine e o vibratie scurta de 1-2 secunde provenind dintr-un relanti neregulat...tot pt 1-2secunde

Foarte posibil sa fie de la pornirea compresorului de AC pt ca la mine climatronicul merge non-stop pe Auto...

Chestia este ca o sesizezi doar in stationare si niciodata in mers...

Eu personal nu o consider deloc o problema si foarte probabil asta sa fie explicatia, pornirea/oprirea compresorului de AC...de unde si periodicitatea fenomenului.

Si colegul dArtagnan are climatronic fiind model Elegance deci foarte probabil de aici sa-i provina senzatia.

Trebuie incercat daca simptomele persista atunci cand climatronicul este OFF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine trepideaza la relanti cu climatronicul nepornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata la toata lumea si multumesc pentru pareri,

Asa cum spunea colegul Diesel, e o vibratie scurta de 1-2 secunde ca si cum provenind dintr-un relanti neregulat si fara clima pornita...chiar si azi dupa vreo 5 ~ 8 KM efectuati, stand la stop simt putin cum vibreaza in scaun, daca apas fin de tot pe acceleratie pana la 1000 de ture, tremura (nu tare dar sesizabil) si pe urma se "rotunjeste" turatia.

Poate sunt eu mai sensibil, dar as vrea sa elicidez problema :-)

Luni, am rand la revizie 15000 KM si am sa le cer diagnoza (de care?!?!).

Merci

Nu ai precizat daca ai efectuat revizia...respectiv daca ai mers mai repede, kilometrajul tau indica o vizita iminenta la schimbul de ulei.

Revizia luni!

De mers repede...tocmai am revenit din Italia acum o luna (romania-ungaria-austria-italia si retur acelasi traseu 5313 KM) si am mers numai pe autostrade cu min 130 KM/H...ba chiar am bagat si 180 (pt. cateva minute ca mi-a facut placere :lol: )...in rest am menajat-o...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca e asa (vibratia apare 1-2 sec in anumite momente) tamponul nu are nicio legatura (probabil vibratia ta poate fi expresia mersului neregulat al motorului). La mine se simte la ralanty in scaun constant - e drept la limita insesisabilului.

E normal sa scada turatia si sa vibreze motorul cind cuplezi decuplezi AC. La 1-2 sec se stabilizeza din nou. (practic incarci - descarci motorul cu o sarcina suplimentara).

Tre sa ceri diagnoza motor. (sa verifice daca exista vreo eroare stocata in computerul de gestiune motor).

PS: Daca citeste si un specialist :lol: topicul ce se poate regla la PD?

Am inteles ca avansul nu.

Turatia de ralanty si cantitatea de motorina injectata se pot modifica? (eventual raportul aer combustibil?) :D :D

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, fair enough, de cand am masina pun numai de la petrom top euro diesel sau euro diesel.

De curand am fost in italia si in Austria unde am pus de la OMV sprint , o super motorina.

Deci nu cred ca este din cauza motorinei...

sa stii ca si mie imi trepideaza masina cu Top Euro Diesel. iar OMV sprint nu este o super motorina. cu atat mai mult intaresc recomandarea de a baga 2 plinuri de OMV Premium Diesel sau MOL Evo Diesel. Dupa cele 2 plinuri trage concluzia. e pacat sa te atingi de masina, motorina petrom euro diesel e o porcarie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta n-am sa ma ating de masinuta dar o diagnoza la revizie tot am sa cer...\

Iar daca top euro este porcarie atunci care-i cea mai buna? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag de regula motorina numai de la Petrom. Doar de 2 ori am bagat de la Rompetrol (intai E3 ca n-am fost atent la pompa apoi super euro 4) si am revenit la Petrom. Ultima mie de km am facut-o cu Top Euro 4 de la Petrom, masina a tras foarte bine, dar am ajuns la concluzia ca papa ceva mai mult cu Top E4 si o sa revin la E4.

Sorry ca postul meu este putin offtopic, dar in conditiile in care am aceeasi motorina, nu simt vibratii....

godaro, nu vad in profilul tau, ce masina ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intebare la voi : are careva dintre voi cum se manifesta o trepidatie in motor atunci cand se strica vreun tampon ?

Va zic eu - ia masina foc tata!O sa fii acuzat de atentat terorist in mijlocul Bucurestiului.

Cum puteti sa debitati asemenea ineptii pe forumul asta ?Trepidatiile in caroserie la motorul diesel sunt normale si oricat s-ar chinui orice specialist in motoare nu are cum sa le elimine in totalitate . Ele pot fi doar atenuate .

Ce reglaj la tampoane se fac la Octavia 2 ? Uite eu repar Skoda si sunt cam confuz ......

Mai era cineva care zicea ca s-a scurs uleiul din tampoane ..Dar uleiul din parbriz inca nu s-a scurs ?E bine atunci .....

Vino tata la service daca vrei sa stii ce are masina ta .

Dl Motanul , va rog sa nu mai faceti afirmatii de genul " ca o sa zica aia ca sunt normale ca sa nu schimbe tamponul pe garantie ". Da' de unde stiti Dvs ce o sa spuna cei de la service ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca m-ai lamurit cu tampoanele...mai ramane sa verific motorina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea nu am observat trepidatii in scaun. De fapt nici in volan, iar in schimbator aproape insesizabile. In schimb vibreaza la relanti putin cotiera..adica daca tii mana pe ea simti, dar asta doar la relanti.

Ambreajul vibreaza in schimb doar daca e apasat cam 1/4 din cursa (si-l tii asa apasat), adica simti in talpa bataile motorului, dar asta cred ca-i normal.

Motorina i-am pus numai euro5 de la omv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorina i-am pus numai euro5 de la omv.

Merci, o sa incerc si eu.

Modificat de DArtagnan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fusei si io la service si baietii mi-au facut o scanare, si ca atare n-a iesit nimic dubios.

Mi-au spus sa pun motorina de la MOL sau OMV only :D

Deci ori este motorina de vina ori mi s-a parut mie (desi nu prea cred) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

DArtagnan cum iti mai merge masina? Mai trepideaza? Ai alimentat numai cu MOL?

A mea tot trepideaza in continuare, nu mereu, insa numai la relanti si dupa ce pornesc imediat, cand este rece. Mai mult, mi s-a si oprit odata la un semafor, tot la relanti.

In max 1 luna ar trebui sa merg la prima revizie de 15000 si sa stiu ce le zic oamenilor de la Avia despre aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frate...bate-n lemn, aproape deloc nu mai simt...doar cand este frig afara si cand motorul este rece...in rest se comporta bine, ca un diesel :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a mea trepideaza fff putin la relanti , aleator dar mai mult cand este rece. Pe turometru nu se vede nimic. Motorina doar de la OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am descoperit o trepidatie super enervanta undeva la capota (cred). Saptamana aceasta, datorita caldurii super mari , la o turatie de 1100-1350 RPM apare o vibratie la capota. Acesta vibratie nu apare "dimineatza pe racoare" sau cand deschid capota, doar cand motorul este incins si in range-ul de turatii de mai sus.

Am investigat eu problema ,asa cat ma duce capu, si concluzii : am 2 tampoane de cauciuc pe capota (trapezoidale) si 2 "goale" chiar pe marginea aripilor (la vreo 30 cm de far) . Acestea din urma cred ca ar fi cauza acestor vibratii sau poate tamponul de la masca de plastic (sus langa EGR).

Poate a mai avut cineva o problema asemanatoare si poate sa confirme sau sa infirme ce-am zis mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!