Jump to content

Test OBD cu BOSCH ESItronic(KTS500)


adihor
 Share

Postare recomandată

Daca stie cineva de ce!!!!! :shock:

In urma unei scanari cu echipamentul din titlu am gasit o eroare la

motorasul clapetei de admisie aer proaspat (04FA) -eroare permanenta

si senzor temp -valoare inconsistenta(softul era in romaneste)

BUN.

Am sters DTC-ul cu temperatura dupa care nu stiu ce a mai facut tipul (proprietarul KTS-ului) prin meniul aplicatiei cert este ca a doua zi dimineata dupa ce i-am dat cheie motorul a murit si la a treia incercare a

ramas pornit dar pe o turatie de aprox 400-500 rpm!!!Ca si cum nu ar functiona socul aut(motoras clapeta aer).La incercarea mea de a activa cruise controlul constat ca nu mai functioneaza(120KM/h) de loc!!!!

:colors:

Luni ma intilnesc din nou cu prop. aparatului dar se pare ca nici el nu stie cum sa-l utilizeze,asa ca help -ce s-a putut intampla!

Am citit in documentatia VAGCOM ca anumite valori pot fi modificate-(etalonare?!) chiar la aceasta clapeta de aer(pozitie ralanti)

Exista cumva o comanda de reset la ECU -sper ca nu vorbesc prostii-dupa care trebuie reintroduse anumite valori?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ti-a modificat si turatia la relanti!! Nu mai lasa sa umble cine nu stie ca se pot face si erori nereparabile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi in Controlerul ENGINE la ADAPTATION si de acolo poti reseta cu valorile din fabrica! Daca este turatia , cert s-a umblat in acest controler!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns :salut:

Cand spui resetare valori fabrica te referi la asta:(luat de pe forum)

In legatura cu controversata adaptare a motorasului clapetei de acceleratie. Ieri am intalnit un caz (motor 1.6 Simos) unde desi adaptarea a fost rulata cu succes dupa procedura manualului service, comportamentul motorului ramasese neschimbat cu erori (DTC-uri) intermitente de ajustare a regulatorului turatiei de ralanti.

Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor, numai asa am reusit sa readucem circuitul de reglaj al ralantiului sa lucreze normal.

Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine incerc treaba asta.........

Dar oare din cauza asta nu mai functioneaza nici tempomatul? ca sa stiu cati pumni sa-i dau tipului(sau mie :salut: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa faci o resetare si la INSTRUMENTS adica la partea electronica a masinii pentru ca setarile la tempomat se gasesc acolo!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca aceste resetari presupun modificarea la valorile de fabrica a unor parametri in ECU-care este riscul?-sau mai bine ma duc la dealer!

(daca asta e tot nu merita sa ma duc pana la service)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi inca o intrebare:

La submodulul adaptation10 valoarea de reset este 00 indiferent de modul?-(17-instruments;01-engine etc.)

Incerc sa-mi fac o idee despre lucrul cu VAG-COM pe viitor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la Ross-tech on-line help urmatoarele indrumari:

Procedure for performing a Throttle Body Alignment on DBW Cars using KWP-1281:

(Check to see if the engine speaks KWP-1281 by looking in the top left of the Open Controller Screen

Some examples of KWP-1281 engine controllers are 2000+ Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Audit TT 1.8T)

Turn the key on but do not start the car.

[select][01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Group 060

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

[switch to Meas. Blocks] button and you're all set

nu cumva se refera la o alta procedura de a reseta valorile de fabrica la motorasul clapetei de aer?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Switch to basic settings face regalaje la acel modul! Acolo nu se umbla ca pot aparea probleme! Daca ai vag-com(soft-ul) e mai simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STATI USOR si nu va aruncati decat dupa ce aveti lamurite bine cateva chestiuni.:

a. codul de eroare 04FA se refera exclusiv la sistemul de climatizare, NU ARE NICI O LEGATURA CU MOTORASUL CLAPETEI de acceleratie !!!

b. KTS-ul nu are acces la multe functii pe care VAG COM-ul le are (VAG-ul foloseste un protocol de comunicatie proprietar VW/Audi).

c. La steregera codurilor de eroare se sterg si valorile de adaptare ale amestecului (deviatie sonda lambda) si se pot sterge si adaptarile clapetei intr-adevar.

d. Tempomat-ul (cruise control-ul) nu are nici o setare in Instrument Cluster.

e. Adaptarea se face in grupul 060 numai la masinile care nu sunt echipate cu cablu de acceleratie (pedala comanda numai un potentiometru). Pentru modelele care au cablu fizic intre pedala si clapeta de acceleratie adaptarea se face in grupul 098.

Orice adaptare (basic settings) se face numai dupa ce in controllerul respectiv nu sunt storate coduri de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Asteptam sa reactionezi...(dl.ANDI)

Nu are legatura intr-adevar cu 04FA -era descrisa doar situatia...

a.Am cablu de acceleratie-deci 098

b.04FA este o eroare permanenta(nu poate fi stearsa)

c.Spune-mi te rog exact pasii pe care trebuie sa-i fac si cum pot sa-mi dau seama de ce nu mai functioneaza tempomatul

THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru te rog spune-ne codul motorului ca sa putem "discuta" concret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b.04FA este o eroare permanenta(nu poate fi stearsa)

Eu am putut sa sterg eroarea asta din memoria climatronic-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru te rog spune-ne codul motorului ca sa putem "discuta" concret.

Am stat ieri pe receptie dar azi raspund doar acum(am ajuns acasa)

So- cod motor AGU,am cablu de acceleratie

:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

b.04FA este o eroare permanenta(nu poate fi stearsa)

Eu am putut sa sterg eroarea asta din memoria climatronic-ului.

Da,Laurentiu,te cred,si eu am reusit sa o sterg dar a revenit si se pare ca

motorasul este DEAD :-( .Am gasit undeva explicatia ca eroarea poate fi stearsa doar daca este nepermanenta(la service cu "UTILAJ" original)-in sensul ca la o comanda prin tester a actionarii resp. motor(clapeta)

acesta raspunde...(vorbesc din amintiri) dupa care daca se blocheaza

bine-nteles ca eroarea se inregistreaza din nou :salut:

Problema cea mare e insa cealalta -cu tempomatul si turatia de ralanti(nu am reusit cu VAG-COM-ul-208.1(interfata confectionata) sa "vorbesc" catre ECU(KTS-ul nu a fost disponibil).Cred ca ma duc la dealer....

Foarte interesant se manifesta azi dimineata-a "stat" pe 1200 rpm dupa care a coborat-aproape normal-catre 800-850.Dar ,cu motorul cald-800 rpm - totusi nu are acea revenire de turatie atunci cand ,la manevre

inainte-inapoi(sper ca nu sant foarte confuz) nu reusesc sa ambalez suficient ca sa nu "moara" motorul.(treaba asta o facea inainte de "experiente" :? )

T

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice eroare Climatronic se poate vedea pe display-ul acestuia daca se apasa simultan tastele ECON+Recirculat.

Daca nu sunt erori apare 444. In cazul in care apar erori lista acestora poate fi parcursa cu ajutorul tastelor de temperatura.

Partea faina a acestei ghidusii este ca poti sterge erorile in momentul in care apare 000 (dupa ce parcurgi toata lista) apasind timp de 1-2sec tasta ECON.

Din acest meniu se poate iesi cu tasta ECON.

Mai multe amanunte se gesesc in zona ARTICOLE; cred ca alexrosiu a scris mai demult ceva pe tema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu se poate rezolva decat cu VAG-COM-ul sau orice alt echipament care foloseste protocolul proprietar (VAG/VAS).

a. motorul trebuie sa fie la temperatura de regim.

b. modulul engine nu trebuie sa aiba storate nici un cod de eroare

c. se reseteaza adaptarile (modulul engine-01/adaptation-10). In grupul 000 se scrie valoarea 00000 si se selecteaza save. Se accepta resetarea valorilor la valorile default.

d. tot in modulul engine (cu motorul oprit) se selecteaza grupul 098. fara atingerea clapetei de acceleratie se selecteaza basic settings pentru adaptarea clapetei de acceleratie. Procesul este incheiat in momentul in care este afisat in campul cel mai din dreapta Idle ADAPT OK.

e. daca lucrurile au decurs corespunzator fara erori, motorul ar trebui sa functioneze corect( fara fluctuatii de ralanti). Daca nici in acest caz CCS -ul nu functioneaza, selecteaza modulul engine-01/login-11 si tasteaza codul 11463 pe care il activezi cu "Do IT".

f. daca lucrurile nu au decurs "conform planului" posteaza codurile de eroare aparute sau pasii care nu au dat rezultatele corecte.

P.S. Orice adaptare/recodare nu poate fi realizata decat cu o versiune inregistrata VAG COM. (versiunile shareware sau si mai rau cele "patch-uite" nu salveaza modificarile chiar in cazul in care afiseaza mesajul de adaptare realizata.

Bafta si tine-ne la curent (nu "in curent")

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreo dif. intre a salva in grupul 000 valoarea "0" fata de "00000"? Ma bate gandul sa fac si eu o resetare din asta. Se face cu motorul oprit, banuiesc.

Ce e cu login 11463??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!