Jump to content

+/- Octavia Tour


savarina
 Share

Postare recomandată

Incerc sa ma abtin dar nu pot. O sa o iau pe rand:

"Din lipsa unor opinii argumentate se insista ..."

Ca fost proprietar de Golf 4 si actual proprietar de Tour:

- pentru cei care au Tour si sustin ca au acelasi interior ca Golf 4: nu va mai amagiti, calitatea materialelor e diferita chiar daca forma e aceeasi. Intrati intr-un Golf 4 si analizati compozitia de exemplu a schimbatorului de viteze, manerului franei de mana, fetele la usi, grilele de la difuzoare. etc. Cine nu vede diferenta inseamna ca nu face diferenta intre doua femei, una cu pielea fina si una cu piela mai ...aspra, avand in minte ca amandoua sunt "dotate" cu aceleasi lucruri. Am mai spus, comparati o cheie briceag de Golf cu una de Tour. Da, au aceleasi forma si fac acelasi lucru. Dar sunt finisate diferit...

"sa prezinte concret avantajele unei masini sau alteia din punct de vedere al calitatii materialelor folosite?" Imi pare rau sa o spun asa, chiar sa ma repet, pentru cei care nu inteleg avantajele calitatii (in speta domnul artist) ...mangaiati o piele fina si una aspra. Daca nu vedeti diferenta, chiar imi pare rau pentru dumneavoastra.

"Alta idee vehiculata este legata de calitatea unor componente ca de Vw este totusi Vw.La Skoda sunt repere pe care este inscrisa sigla Vw mai mult pe acelasi reper apar si cele 4 cercuri de Audi.Este logic ca aceste repere sunt identice si garantate la aceeiasi calitate indiferent ca se monteaza pe Skoda, Vw sau Audi." In acest domeniu, nu stiu cum, dar aveti dreptate. Asa e, reperele mecanice sunt aceleasi mai mult sau mai putin. Nimeni in acest topic nu a afirmat ca Tour-ul nu e fiabil ca fratele Golf din punct de vedere mecanic. Diferenta e data de calitatea materilelor folosite si de faptul ca schimbarea caroseriei a dus la schimbarea stabilitatii masinii (in mod negativ).

"Pentru ca azi am facut avut un consum urban de 5,5 l de la prima cheie pana la destinatie cu Octavia Tour 1,6 benzina vreau sa mai spun ca nu am gasit pe forum pe nimeni sa-mi demonstreze ca are un consum mai mic la Vmedie apropiata si limita maxima a indicatiilor calculatorului de bord indiferent ca are o Skoda pe benzina sau motorina." Intotdeauna m-au distrat afirmatiile dumneavoastra legate de consum. Sunt de cartea recordurilor. Nici un utilizator de Skoda nu a mai reusit asa ceva. Este foarte posibil sa aveti niste "indemanari" sa le spun asa care va fac mai special ca toti ceilalti soferi. Se prea poate. Dar asta nu inseamna ca Skoda Tour 1.6 este supermasina, superfiabila si cu superconsumuri.

Ca sa inchid acest raspuns:

Depinde de pretul achizitionarii (si dotari) daca Tour este cel mai bun calitate pret. In zilele noastre cand un Tour TDI e 12.000 Euro e superoferta. La 16.000 acum 2,5 ani, nu e nici pe departe. Si in conditiile actuale nu e nici pe departa masina saracului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Oct Tour fata de Bora berlina:

+'uri dimensiunea ft putin mai mare, (farurile mai bune - cele simple, fara lupa xenon din fabrica), faptul ca geamurile sunt putin mai mici si umarul e undeva la nivel sau mai sus de umar (cand scaunul e la min in jos), si faptul ca are haion (- insa poate fi si minus), pret de noua mai mic la aceleasi dotari.

-'uri design exterior (pt unii) + interior, antifonare mai slabuta, niv confort mai scazut, bord mai mic, lumini interior verzi;

PS: Standarde de calitate sunt mai ridicate la Audi - tolerante mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
artistultehnic

Un simplu exercitiu de imaginatie, nici macar original, nu cred ca reprezinta o opinie argumentata.Ma bucur ca s-a inteles ca Octavia Tour are cheia briceag pe care o are si Golful si nu in ultimul rand ca Octavia Tour 1,6 pe benzina are un consum extraurban dat de producator de doar 5,5 l/100km.

Si pentru ca am citit ca pretul masinilor a scazut cu 10%, potrivit unui raport al Comisiei Europene, am sa incerc sa prezint o opinie argumentata si nu una din amintiri.

Acum 2,5 ani pe 07 ianuarie 2008 Octavia Tour 1,9 costa 14292 E - un E la cursul BNR era 35798 lei-pretul masinii in lei=511625016 lei vechi.

Astazi "07.06 2010"Octavia Tour 1,9 costa 12262 E (oferta speciala)-un E la cursul BNR "este " 42180 lei-pretul masinii=517211160 lei vechi.

In concluzie Octavia Tour 1,9 nu costa 16000 de E acum 2,5 ani era numai 14292 E.(nici cu taxa de prima inmatriculare de 515 E nu ne apropiam de 16000 E), masina in lei s-a scumpit in realitate cu peste 5 500 000 lei.Diferenta de pret este chiar mai mai mare pentru ca masina se plateste in lei la cursul Porsche Bank care mai ciuguleste in plus un procent sau doua aplicat Cursului BNR (este tinut secret tocmai pentru a se plati mai mult pe masina decat face si a creste profitul bancii)

Normal ca pentru cei din Europa sau cei din tara platiti in Euro masinile sau ieftinit dar pentru marea majoritate a romanilor platiti in lei acestea s-au scumpit in realitate si culmea in naivitatea lor cred ca au parte de superoferte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru calcule!

Mare dreptate ai!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14292 plus optionalele fara TVA( 4 difuzoare suplimentare 62, alarma auto 96, inchidere centralizata cu telecomanda 110, climatronic 299, cotiera fata 111, pachet drumuri grele 134, culoare metalizata 271) plus taxa de prima inmatriculare 515 cam ce rezultat da? Ma opresc aici ca m-am saturat de ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare isi lauda carul lui, discutie de dragul discutie :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce e bun la Octavia 1: portbagaj imens, scaune comode daca au suport lombar, motoarele pe benzina silentioase dar consuma cam mult, la fel intretinere ieftina la benzinare.

Ce e rau : spatiu interior in spate mediu, nu este incalzire in spate(doar cea de sub scaune -putin), ce sa mai vb de incalzire in scaune in spate?, usile nu au al doilea rand de chedere ca sa nu intre apa ...si ar mai fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, ma bag si eu in seama, am o Skoda Octavia, din 2003, model Elegance. O am de vara trecuta, si pana in prezent sunt mai mult decat incamtat de alegerea facuta. Masina se comporta exemplar la viteze de 120, motorul este diesel cu un cuplu satisfacator desii are 90 de caluti, iar cutia de viteze este foarte foarte lejera cu rapoarte lungi. Sunt si niste minusuri, dar eu zic ca sunt mici, si se mai pot remedia pe parcurs (exemplu meu: am mai instalat inca un bec in portbagaj in partea stanga, am tras fir si la ceata dreapta spate, miam montat senzori de parcare pentru ca luneta este foarte mica, etc). Pentru mine este masina ideala, iar daca as avea bani, mi-as cumpara o Octavie noua Tour cu motor diesel. Va multumesc, si drumuri libere

P.S. : in comparatie cu VW, la Skoda nu se plateste marca, desii piesele sunt aceleasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Florea

Masina este impecabila (Tour) si daca mi-as mai dori ceva, ar fi cutia automata si climatronicul. In rest, nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si o octavia elegance 2003 ALH Tdi. Economica, fiabila, dar exista si minusuri: finisaje ale volanului, anumite plastice, lipsa unui suport de pahare folosibil, reglajul lombar inexistent, designul bordului lipsit de "crom" adica singurele chestii cromate care cate o data pica ca naiba sunt manerele de la portiera. Poate ar fi mers si inelele de la ceasuri cromate etc, nuca de schimbator rudimentara daca o privim in comparatie cu golful.

Ce ma bucura la ea sunt: consumul, faruri cu xenon, clima, confortul si fiabilitatea tipica vw.

Nu sunt chestii care nu ar putea fi corectate, dar una peste alta ajungi la pretul unui golf sau bora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema cu martorul airbag ! Azi am fost pana la buzau si totul ok , cand sa plec de la buzau am schimbat o siguranta , dupa pun contactu se sting toate becurile si pornesc , dupa aproximativ 2 secunde imi apare senzoru de airbag in bord , stiti care e cauza asa deodata ? Is unele momente cand pun contactu se stinge 2 secunde si se aprinde la loc :vaidecapulmeu: . Ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce siguranta ai schimbat? Cred ca ar fi cazul sa faci o diagnoza ca sa vezi de ce sta aprins martorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu martorul airbag ! Azi am fost pana la buzau si totul ok , cand sa plec de la buzau am schimbat o siguranta , dupa pun contactu se sting toate becurile si pornesc , dupa aproximativ 2 secunde imi apare senzoru de airbag in bord , stiti care e cauza asa deodata ? Is unele momente cand pun contactu se stinge 2 secunde si se aprinde la loc :vaidecapulmeu: . Ma poate ajuta cineva cu un sfat ?

Fratele meu vorbeste in limba romana ca nu am inteles nimica din ce ai scris tu, posteaza intr-un topic unde se vorbeste despre airbag-uri, pentru ce te-ai apucat de schimbat sigurante cand ai plecat de la Buzau? :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu: :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

siguranta de la senzoru de pedala de frana , mi-a dat in bord eroarea ca nu mai merge contactoru ala ! "sp0nsoru" am vorbit destul de romaneste , ce n-ai inteles ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serbane, daca erai de prin Tirgu Mures/Covasna intelegeam, dar asa... :) (sau esti undercover?)

Sponsoru are dreptate, incearca dupa ce postezi sa citesti ce scrii si sa editezi dupa aia ce nu-ti place :)

Cind ai schimbat siguranta de la frina poate ai miscat si alta de pe alaturi.

Verifica sigurantele mai intii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai luat o eroare pe airbag, si din cauza asta se manifesta asa. Trebuie sa mergi la cineva care are VagCom, sa iti stearga eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SERBANNN uite ce nu inteleg eu din aceasta fraza "Azi am fost pana la buzau si totul ok , cand sa plec de la buzau am schimbat o siguranta , dupa pun contactu se sting toate becurile si pornesc , dupa aproximativ 2 secunde imi apare senzoru de airbag in bord" asa ca nu te supara dar gramatical nu e nimica corect. "cand sa plec de la buzau am schimbat o siguranta" (care anume?), "dupa pun contactu se sting toate becurile si pornesc", "imi apare senzoru de airbag in bord" (nu stiu sa se se plimbe senzorul prin masina asa de nebun ci poate s-a aprins martorul). Daca asta ti se pare romaneste te rog sa reformulezi si sa inveti sa scrii "buzau"-Buzau, "contactu"-contactul, "senzoru"-senzorul, mai pe romaneste trebuie articulate cuvintele, sa inveti unde si cand se foloseste virgula.

Rog un moderator sa ia atiutdine asupra acestui individ din 3 motive conform regulamentui:

1. Trebuia sa caute un topic despre problema lui nu sa arunce cuvinte unde ii vine

2. Sa scrie corect si sa inceapa o dicutie cu majuscula

3. Sa nu atraga atentia altor membrii cand nu se uita in ce hal a scris.

P.S.: se intelege cand un membru mai face cate o greseala din neatentie, graba, oboseala, etc. dar nici in acest hal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se discuta de Octavia Tour.Zero defecte costuri de intretinere si consum de benzina minime.Normal ca la Octavia 1 apar mai multe defecte pentru ca aceste masini sunt mai vechi si sunt in general cumparate la second hand.Culmea este ca uni mai cred ca Octavia 1 este mai buna decat Octavia Tour.Oricum aici nu se discuta de nu stiu ce siguranta sau erori pe airbag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se discuta de Octavia Tour.Zero defecte costuri de intretinere si consum de benzina minime.Normal ca la Octavia 1 apar mai multe defecte pentru ca aceste masini sunt mai vechi si sunt in general cumparate la second hand.Culmea este ca uni mai cred ca Octavia 1 este mai buna decat Octavia Tour.Oricum aici nu se discuta de nu stiu ce siguranta sau erori pe airbag.

Facand abstractie de anul de fabricatie, cu ce este mai buna Octavia Tour fata de Octavia 1? Eu de exemplu am O1 L&K 1.9 TDI din 2001, acum are ~160.000 Km si nu as schimba-o pe nici-un Tour, fie si nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+ M-a costat 210 de lei revizia (ulei si toate filtrele) pt urmatorii 10.000 km.

- Greierasii (dar sper sa ii rezolv si pe aia).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce am gresit, facem abstractie de anul de fabricatie oricum toata lumea stie ca intai a aparut Octavia 1 si apoi Octavia Tour.Hai sa fim corecti si sa recunoastem ca ai masina cumparata la second hand (sanse de peste 90 % avand in vedere si CP)Poate masinile sunt la fel de bune dar majoritatea incearca sa induca parerea ca Octavia 1 este mai buna decat Octavia Tour.Nu mai sunt sanse de a cumpara o adevarata Octavie Tour de noua pentru ca i-a fost furat numele de ruda saraca a Octaviei 2.

Eu nu sunt atat de absurd sa refuz sa schimb o masina noua fata de una care are 160000 Km, mai ales ca nu sunt mari diferente intre ele.Totusi Octavia Tour are motor Euro 4 si Octavia 1 are motor Euro 3.Sa raman in domeniul TDI Octavia 1 din 2001 are de obicei 90 CP, 13,1 secunde acceleratie de la 0-100 Km si Octavia Tour are 101 CP, acceleratie 0-100 km 11,8 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Artistule vad ca dai cu stingul in dreptul.

Octavia 1 este euro 4 mosule si a mea de ex e din 2001.

La TDI dupa cite stiu au fost 3 motorizari.

Oare cu ce te ajuta daca atingi suta cu 1 secunda mai devreme? Ajungi mai repede pe lumea ailalta?

Noua Octavia Tour a ajuns nu sa fie sora mai mica a O2, ci Cenusareasa...2 motorizari MPI si una diesel parca...

O1 la vremea ei a fost virf de zona, mai apoi a aparut O2 si Tourul ca varianta ieftina la O2...

Putine optiuni iar dotarile standard slabe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati linistiti oameni buni ca abia acuma au scos noua octavia tour. Desi are deocamdata doar 2 motorizari pe benzina adica 1,4 si 1,6 sunt sigur ca in viitor vor scoate batranul "1,9 TDI" la inaintare. Adica cei 105 cai diesel cu consum de invidiat sunt mai mult decat ok pentru varianta "tour". Oricum la O1 Tour era numai motorul de 1,9 TDI 101 cp deci tot acolo esti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citeai cu atentie puteai sa observi ca se discuta de Octavia 1 TDI care are motor Euro 3 fata de Octavia Tour TDI care are motor Euro 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream doar la postul de mai sus adica cel al lui Moog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!