Jump to content

+/- Octavia Tour


savarina
 Share

Postare recomandată

O simpla opinie personala in contradictie cu ce s-a discutat la o emisiune TV si imediat cineva de pe forum dintr-un motiv sau altul s-a simtit lezat.Oricum sunt imun la dovezi de simpatie, ironii si alte aprecieri.Mai sensibil sunt la exagerarile fara argumente de genul celor prezentate in aceea situatie.Punct.

Nu sunt marele specialist dar e foarte simplu cu o minima documentare sa avem si opinii argumentate.Eu nu iau in ras opinia nimanui de pe forum, chiar daca se compara O1 cu A4 sau Golf VI.Singura problema este sa se faca o comparatie corecta pentru aceleasi motorizari ale masinilor (un singur exemplu pentru motorul 1,6l).http://www.123auto.ro/Masini-Noi/Comparatie-Masini-Noi/172-2251-6235.html.

Si aici din greseala sau intentionat consumurile Octaviei Tour au fost umflate in loc de 5,5 l extraurban si 7,1 mixt (cartea masinii, site oficial), in schimb la noul Golf performantele sunt exagerate (nu se gasesc pe siturile oficiale ale celor care vand aceasta masina, pentru ca acolo e mai complicat sa vinzi un produs exagerand calitatile acestuia).In fine.Asa o mica concluzie daca analizam doar acceleratia masinilor 0-100km, consumul acestora si volumul portbagajului se vede clar ca topul din aceste privinte e exact invers.Trebuie sa mai fac o precizare, motoarele de pe cele trei masini au aceleasi caracteristici, capacitate cilindrica, cuplu maxim,CP etc.Greutatea masinilor insa difera, cel mai mult se ascunde greutatea reala a Golful VI, care este promovat ca are o acceleratie de 11,3 s O-100Km dar in realitate este in urma Octaviei Tour si daca masinile se testeaza in aceleasi conditii.

Trebuie sa fac o corectura.Am gasit pe siturile oficiale de prezentare a Golfului VI caracteristicile tehnice ale masinii.Trebuie sa recunosc ca acestea dau o acceleratie de numai 11,3 s, 0-100 km pentru o greutate a masinii de 1232 Kg.In fine trebuie luate in consideratie pentru ca sunt oficiale si recunosc-Golful VI este mai rapid decat Octavia Tour.Totusi sa nu ramana Octavia Tour pe locul 2 -Vmax a acesteia este mai mare decat a Golfului VI (doar 2 km/ora in plus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja tindem sa frizam ridicolul. Eu as propune sa incheiem polemica. Mai ales ca, in opinia mea, fiecare are dreptatea lui. Mai putin o persoana dar nu o nominalizez. In alt topic legat de consumuri, toata lumea a incercat sa il aduca cu picioarele pe pamant dar...fara succes. Degeaba as incepe eu sa ii vorbesc ca Golf VI inseamna siguranta mai mare (activa si pasiva), spatiu interior si confort incomparabil...daca omul nu stie decat ca portbagajul lui are 0,x litri mai mult ca Golf VI...si are 2km/h la viteza maxima in plus. Oare la 180km/h mai conteaza 2km/h?

Sa revenim. De exemplu, emircea e multumit (as fi vrut sa am si eu sansa asta, dar in 2007 erau alte preturi) ca a cumparat un 1.8 T cu aprox 13.000 Euro. Normal ca merita fiecare banut, asa cum e, cu plusurile si cu minusurile ei. Nu cred ca mai exista ceva pe piata acum la banii si puterea asta. Daca azi as vrea sa iau o masina in jur de 13.000 noua, asta as alege fara sa ma gandesc. Tot acum un Tour TDI PD il iei sub 13.000. Normal ca si asta merita. Dar, oameni buni, in 2007 am dat 16.000 pe un Tour diesel. Si spun iar, nu merita banii astia. 13.000 e cu totul altceva. Abia acum preturile sunt (sau se apropie) de ce ar fi trebuit sa fie la Skoda. Indiferent ca e Tour, Octavia sau Superb. Plusurile si minusurile care ne dor sau ne bucura depind de pretul platit.

In concluzie, cine a platit pretul corect sa se bucure, cine nu ...sa scrie pe forum cu patos de minusuri. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este sa evidentiem un minus real al Octaviei TOUR este nivelul de finisare si cred , materialele mai slabe decat octavia I. Au ieftinit-o si trebuia taiat de undeva. Orice alta comparatie este inutila. Nu comparati mere cu pere. Am avut Octavia I elegance facelift din 2001 pana in 2004 , 1,9 TDI cu motor AGR. Si mama mea are din 2005 o Octavia TOUR tot 1,9 TDI deci teortetic aceeasi masina. Calitatea de fabricatie a Octaviei TOUR este mult mai slaba. Atentie , asta nu iseamna ca nu este o super masina care la ce ofera in clipa de fata nu are rival pe piata. A fost una din cele mai bune decizii a firmei Skoda de a mentine Octavia I alive , char downgradata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti considera asta ca un "minus real" atata timp cat chiar tu ai si spus ca "au ieftinit-o". Adica exact ce spui: nu compara mere cu pere!! Tour-ul e Tour si-ti ofera ce poate la un anumit pret, Elegance-ul era/este Elegance si era/este alta mancare de peste si la alt pret (pastrand proportiile evident!). Deci poti vorbi de un minus sau plus daca te raportezi la ceva echivalent cu subiectul in discutie, pornind de la aceleaasi premise. Ori in cazul comparatiei tale, premisele nu sunt egale. Corect?

Modificat de dansim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Artistule, concluziile alea le-ai tras in urma experientelor personale cu cele 2 masini, sau sunt deduse?

Mai o intrebare, daca-mi dai voie: cu ce te incalzeste ca masina ce o detii e mai rapida cu cateva zecimi de secunde sau secunde decat o alta care poate nici nu te intereseaza de ea? Nu e mai 'palpabil' ce simti tu pe pielea ta, cat confort/disconfort iti produce cand mergi cu ea in fiecare zi si care e utilitatea resimtita fata de banii pe care i-ai dat si care continui sa-i investesti in intretinere, ce regrete ai ca de aceesi bani nu ti-ai luat altceva?

Pana la urma toate plusurile si minusurile astea sunt o consecinta a cat suntem noi de multumiti in urma investitiei facute si cheltuielilor care ne asteaspta mai departe cat mai tinem masina. Si sunt cat se poate de subiective.

De exemplu, eu sunt multumit inclusiv cu consumul, pe care reusesc sa-l tin cu greu la 10% in oras in conditii de iarna. Ma enerveaza ca benzina e scumpa, dar nu e un minus al masinii. Ca fapt divers, acelasi consum de benzina il am si la dacia 1300, si la opel manta 1900, ambele mai usoare, dar pe carburatie. In aceleasi conditii de traseu, colegi cu golf5 de 1,4 (motor mic si economic) 'ajung' la 12%. Si nu merg deloc subturat, caut sa ma mentin in plaja/zona de cuplu maxim cu oricare din cele 3 masini.

Chiar si micile concluzii se bazeaza pe argumentele, testele producatorilor, persoanelor neutre specializate in domeniu (ziaristi etc) si doar in ultimul rand in urma unor experiente personale cu argumente masurabile si verificabile care nu pot fi contestate.

Nu ma intereseaza de exemplu Golful VI in mod deosebit doar ca daca se discuta de +/- unei masini trebuie uneori sa mai facem si comparatii.Tot asa nu conteaza prea mult o diferenta de 2-3 zecimi de secunda daca discutam de acceleratii de la 0-100Km/ora insa pentru mine o diferenta de 0,5-1 secunda sau mai mare chiar conteaza.Nu este nicio problema sa mai gresesc si sa recunosc ca am gresit.

Nu vad nimic ridicol daca mi-am pus intrebarea de ce Golful VI are o acceleratie 0-100Km in doar 11,3 s si o V max de 188 km/ora fata de cele 11,8 s ale Octaviei Tour si o Vmax de 190Km/ora.

Oricine poate verifica ca motoarele au aceleasi caracteristici principale (cilindree 1595, Pmax 75/5600, cuplu max 148/3800) si cutiile de viteza sunt tot cu 5 trepte pentru aceasta varianta.Mai mult Golful VI (1232 kg) este mai greu decat Octavia Tour (1205 Kg).

Este normal ca masinile puternice sa accelereze mai rapid si sa ajunga la viteze maxime mai mari (de multe ori limitate electronic).Vom intelege mai bine de ce m-am legat de Vmax de 188 Km a Golfului VI daca ne uitam de exemplu la Octavia 2 FSI care are 115 CP , 0-100 km/ora in 11,2 s si Vmax de 198 Km/ora dar exemplele pot continua.(Renault Megane 2 etc).

Putem sa discutam chiar de siguranta oferita de cele doua masini.Golful VI are 5 stele Euro NCAP obtinute in 2009 cu 7 airbaguri si Octavia Tour doar 4 stele cu un singur airbag, sa zicem obtinute in 2001.Pai daca punem 7 airbaguri pe Octavia Tour o facem de 7 stele sau macar de 5 stele.Oricum nu mai e o mare realizare ca o masina sa fie de 5 stele-doar 5 masini din 48 testate in ultima serie Euro NCAP au luat mai putin de 5 stele.Un minus poate pentru producatorul Octaviei Tour care nu este interesat de repetarea testelor dupa imbunatatirile aduse acestei masini pe linia sigurantei fata de cei de la Golf care au facut teste si in 2008 si in 2009.Sau poate nu vor sa le faca concurenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vwrullz: Oricum depinde şi de culoare, nu doar de airbag. Octavia 1 (Tour, Elegance, sau orice altă variantă de echipare) nu a beneficiat la acea vreme de un număr sporit de airbaguri.

Pentru că văd că pari sigur, nu voi insista să

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, lasati polemicile! Cea mai buna masina este pana la urma aia care o ai (fie ea Skoda Ocatavia 1, Golf 6, Dacia 1300 etc). Toate au plusuri si minusuri. Comfortul sporit atrage dupa sine si cheltuieli mai mari (vezi cat e un Casco pt.Octavia 1 si cat e pt.Audi a4). De asemeni cat costa intretinerea(impozit, RCA, service) unei Dacii 1300 ( aproape nimic) si cat dai la o masina straina?...

este foarte corect ce spui...uite exemplu intre octavia 1 si audi a4....turbosuflanta de la skoda costa intre 3000-4000-5000 ron originala..iar pentrut audi a4..este 5500 ron(turceasca) sau 8000 ron originala....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca un mic feedback pozitiv ar fi ca octavia 1 persoanala cu motor de 1.6 consuma cat vechea dacie , in unele cazuri chiar mai putin, dupa cum spunea si colegul mircea cu motor de 1.8 T . Dpdv al consumului cred ca suntem cu totii multumiti ! Nu stiu ce sa zic de calitatea materialelor ! m-am uitat cu atentie la a mea (2001) si O TOUR (2009) a unui prieten ! Nu pot spune daca este alta calitate la materiale ! I-am zis si lui , ramane de vazut cum se va comporta masina cand va ajunge la Kilometrii mei si vechimea masinii mele ! abia atunci putem face o comparatie . OCTAVIA este masina romanului modest , o consider dupa 2 ani o masina accesibila la preturi , cu o varietate de optiuni (marci piese) si asta banuiesc ca e din cauza faptului ca inca se mai fabrica si ca exista piata buna de desfacere . Dpdv al pieselor eu zic ca posesorii de O1 stau bine ... au de unde alege . Ce nu sunt eu putin asa multumit de ea..ca mai pica una alta ... care la alte marci nu pica ! dar per ansamblu eu zic ca e okay ! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam fapt divers..ce pica? :icon_thumright:

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincronul de a doua pica! si asta la 35k km!

ca exemplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pica anumite piese di doar la unele dintre masini, nu este o regula general valabila.

,,OCTAVIA este masina romanului modest'' - :) Hai sa nu exageram! Depinde ce cuprinde aceasta clasa de ,,modest''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aud vorbe din astea.....Skoda este de ceva timp (adica de ani de zile) la nivelul de calitate, performante, dar si de preturi... cu toate celelalte marci de renume si chiar peste unele si chiar peste unele din concernul Vag :cool: . Asa ca sa nu mai aud vorbe defaimatoare la adresa marcii... or else!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte proaste piesele OEM din prezent...sigle care se cojesc in 6 luni,semnal care se abureste dupa 3-4 luni,far care lumineaza prost,nu mai zic de cele after market...oglinda care se cojeste in mai putin de 6 luni pe interior...etc

toate din experienta proprie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am reusit sa scap de "greierasii" din bord. De vina insa nu s-a dovedit a fi constructorul ceh, ci meseriasul roman care mi-a montat alarma after market si a lasat o gramada de fire nefixate sub capacul stg. de sub bord. Prin urmare am procedat la fixare cu coliere de plastic a "mataraiei" si surpriza: nici un zgomot!

Urmeaza acum sa ma ocup de cei din dreapta spate, care se pare ca provin de la spatarul banchetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pace voua :251:

Daca ai vazut bine, G4 si O1 au cam acelasi interior :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la interior, consider ca G4 este superior O1... deh... Vw este totusi Vw. Intr-adevar, O1 este o masina robusta, fiabila,"tine la silueta= consuma putin valabil pentru tdi". Intr-un cuvant.... valoarea de revanzare spune totul despre aceasta masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
artistultehnic

Din lipsa unor opinii argumentate se insista pe emiterea unor pareri personale enuntate in mod repetat in speranta ca acestea sa devina cutume cand discutam de +si -Octaviei Tour. De exemplu nu e prima data cand se insista ca interiorul G4 este superior O1 si mai mult interiorul O1 este superior Octaviei Tour.Nu imi place sa-mi dau cu parerea pe forum fara argumente dar este evident ca nu sunt mari diferente daca analizam interiorul G4,O1 sau Octavia Tour.A analizat cineva structura materialelor din interiorul masinii si sa prezinte concret avantajele unei masini sau alteia din punct de vedere al calitatii materialelor folosite?Ceva de genul materialelor promotionale cand a aparut G5 prin care se prezentau avantajele si structura noilor materiale folosite.

Alta idee vehiculata este legata de calitatea unor componente ca de Vw este totusi Vw.La Skoda sunt repere pe care este inscrisa sigla Vw mai mult pe acelasi reper apar si cele 4 cercuri de Audi.Este logic ca aceste repere sunt identice si garantate la aceeiasi calitate indiferent ca se monteaza pe Skoda, Vw sau Audi.

Pentru ca azi am facut avut un consum urban de 5,5 l de la prima cheie pana la destinatie cu Octavia Tour 1,6 benzina vreau sa mai spun ca nu am gasit pe forum pe nimeni sa-mi demonstreze ca are un consum mai mic la Vmedie apropiata si limita maxima a indicatiilor calculatorului de bord indiferent ca are o Skoda pe benzina sau motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,OCTAVIA este masina romanului modest''

De unde si pina cind? Daca se refera la masina noua, e middle class, mai jos de Audi, BMW, Mertz etc, la nivel cu Opel si VW poate o idee mai ieftine.

Daca ne gindim la SH-uri cum e cazul la multi de pe aici, atunci Opel, VW, Skoda e masina saracului...in ordinea asta :)

Aaaa mai nou Fordul vine tare din urma la SH-uri...

O1 parca e mai putin inghesuita ca OT-ul, mai bine facuta calitativ vorbind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OCTAVIA este masina romanului modest

Mie mi se pare cat se poate de obiectiva afirmatia. Masina bogatului apartine uneia din marcile Audi, MB, BMW si clasele superioare VW (Touareg, Phaeton). Iar masina saracului va ramane in continuare Dacia 1310 si alte junghiuri de 20-30 de ani care inca mai circula pe sosele...

Nu cred ca poti incadra Skoda Octavia in una din cele 2 extreme mentionate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina saracului sa-o credeti voi cei ce sustin ideia, aratati-mi voi mie ce sarac da pe o skoda din 2002, 4300 euro neinscrisa, iar legat de comparatia golf 4-- octavia este aceeiasi masina, emblema de pe masina difera restul e identic, iar la piesele de pe octavia nu am intalnit nici o piesa pe care sa scrie skoda scrie numai vw si audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, dacă discuția continuă

Modificat de n.cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clasele se fac in functie de motorizare si dotari...

Daca o iei de 1.4 si nu are nici geamuri electrice fata, nici AC poti sa spui ca este a saracului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu-mi spui că mai poți cumpăra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clasele se fac in functie de motorizare si dotari...

Daca o iei de 1.4 si nu are nici geamuri electrice fata, nici AC poti sa spui ca este a saracului...

Daca si-ar permite saracul sa dea 10.000 de euro pe o masina, tare fericit ar mai fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!