Jump to content

+/- Octavia Tour


savarina
 Share

Postare recomandată

Singurul lucru pe care mi l-as fi dorit era incalzirea in scaune. In rest sunt foarte multumit de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva exemple de probleme "mici si enervante":

- de la 20.000km strangane cadranele la drum prost

- se abureste in interior geamul de la cadrane

- nu stiu de ce mai au oglinda retrovizoare ca oricum e super proasta vizibilitatea

- spatiul in habitaclu e mai mic ca la masinile din aceasi categorie

- nu se regleaza intensitatea luminii cadranelor - cand conduci mult noaptea chiar e deranjant

Eu de exemplu nu sunt prea fericit cu alegerea facuta la banii dati. Sper insa sa fie fiabila asa cum e recomandata de toata lumea.

nu exista reglaj?la mine este o1 2001

nu stiu de ce am impresia ca tour este mult mai proasta decat vechea octavia facelift

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva exemple de probleme "mici si enervante":

- de la 20.000km strangane cadranele la drum prost

- se abureste in interior geamul de la cadrane

- nu stiu de ce mai au oglinda retrovizoare ca oricum e super proasta vizibilitatea

- spatiul in habitaclu e mai mic ca la masinile din aceasi categorie

- nu se regleaza intensitatea luminii cadranelor - cand conduci mult noaptea chiar e deranjant

Eu de exemplu nu sunt prea fericit cu alegerea facuta la banii dati. Sper insa sa fie fiabila asa cum e recomandata de toata lumea.

Ce Octavie ai ca an de fab?

Octavia mea este din 2002 si nu am problemele pe care tu le enumeri,la mine intensitatea se regleaza,in oglinzi se vede foarte bine ,iar cu aburirea cadranelor si zornaitul acestora nici vorba.

Sunt de acord ca spatiul dintre bancheta spate si scaunele din fata e cam mic,in fata se sta comod, portbagajul e ok.

Ca parere personala cred ca modelul Tuor ce se vinde azi prin reprezentante este sub octavia 1,(dotari si fiabilitate),iar pretul inca cam mare.

Modificat de tpv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia mea, are incalzire in scaune, tapiterie de piele, xenon cu faruri autoadaptive, 4 geamuri electrice, reglare intensitate lumini bord, esp, abs, discuri ventilate fata-spate, cheie briceag, roti pe 17', computer bord, climatronic,oglinizi electrice si incalzite, coitera fata-spate, este o octavia tour din 2002 pe care se puteau pune si senzori de parcare, navigatie, pilot automat etc... asa ca la capitolul dotari pe octavia poti sa pui cam ce pui si pe alte masini... e vorba de ce dotari vrei... daca nu sunt inseamna ca cel care aluat-o de noua nu a vrut sa dea bani in plus.

La plus si minus nu poti sa te iei de dotari, te iei de stabilitate, de piese care pica, de rezistenta la impact, marimea portbagajului, spatiul dintre scaune, te iei de pretul consumabilelor dar sa spui ca este un minus ca nu se regleaza intensitatea luminilor din bord e razna rau. Mai bine faceai un topic cu masina ta si spui ce-ti lipseste, dar nu poti sa generalizezi :Driver:

Sper ca n-am fost prea vehement :)

Modificat de insanity
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e 2007, luata noua!

Probabil ca nu conduci noaptea, sau o faci sporadic, daca nu realizezi ce mare inconvenient e reglarea luminilor la bord.

Eu stiu ca pe Octavia poti pune ce dotari vrei, dar pretul e foarte mare de noua pentru o Octavia cu toate dotarile enumerate de tine, bani cu care poti lua o masina mai noua ca generatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca n-ai probleme cu ochii? Esti singurul care simte nevoia sa regleze intensitatea luminoasa a indicatoarelor de bord...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"emircea" cat ai condus sau conduci noaptea? Eu merg cel putin 4000 Km/luna noaptea. Daca nu a ridicat nimeni problema nu inseamna ca nu exista sau ca am eu probleme cu ochii. Sigur nu multa lume merge 10 ore noaptea in continuu cu Octavia Tour. Sau cel putin asta am obsevat eu. Oricum, din pacate, forumul asta e plin de mistocareli ieftine, ironii infantile si posturi doar de dragul acumularii lor.

Un an bun tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si posibilitatea ca intensitatea uneori puternica alteori mai slaba a luminilor din bord sa afecteze vederea in conditiile in care se sofeaza mult timp noaptea. In aceeasi ordine de idei, condusul prelungit in conditii de noapte poate afecta vederea, de aceea ar fi indicat un control medical, pentru a nu agrava situatia vederii.

Ar fi fost foarte buna posibilitatea reglarii intensitatii luminii la bord, dar daca ea nu exista....poate fi considerat un minus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am buton pentru reglarea intensitatii luminii din bord, dar nu pot sa spun ca ar fi nevoie. La mine mi se pare chiar slaba intensitatea asa cum e reglata, adica noaptea nu ma deranjeaza deloc. Ziua abia o percep. Poate ca asa a fost reglata la mine, nu stiu...

In orice caz nu simt deloc lipsa acelui reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia mea, are incalzire in scaune, tapiterie de piele, xenon cu faruri autoadaptive, 4 geamuri electrice, reglare intensitate lumini bord, esp, abs, discuri ventilate fata-spate, cheie briceag, roti pe 17', computer bord, climatronic,oglinizi electrice si incalzite, coitera fata-spate, este o octavia tour din 2002 pe care se puteau pune si senzori de parcare, navigatie, pilot automat etc... asa ca la capitolul dotari pe octavia poti sa pui cam ce pui si pe alte masini... e vorba de ce dotari vrei... daca nu sunt inseamna ca cel care aluat-o de noua nu a vrut sa dea bani in plus.

La plus si minus nu poti sa te iei de dotari, te iei de stabilitate, de piese care pica, de rezistenta la impact, marimea portbagajului, spatiul dintre scaune, te iei de pretul consumabilelor dar sa spui ca este un minus ca nu se regleaza intensitatea luminilor din bord e razna rau. Mai bine faceai un topic cu masina ta si spui ce-ti lipseste, dar nu poti sa generalizezi :))

Sper ca n-am fost prea vehement :)

Nu uita ca tu ai RS, care totusi e cam full-options din fabrica :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M daca nu realizezi ce mare inconvenient e reglarea luminilor la bord.

Si de ce nu montezi acel buton de reglaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"emircea" cat ai condus sau conduci noaptea? [...]Sigur nu multa lume merge 10 ore noaptea in continuu cu Octavia Tour. [...] Oricum, din pacate, forumul asta e plin de mistocareli ieftine, ironii infantile si posturi doar de dragul acumularii lor. [...]

1. Chiar nu era o ironie; e posibil sa ai o problema care sa se manifeste treptat si din cauza asta sa nu-ti dai seama de ea. Tatal meu si vreo 2 colegi de lucru au o astfel de problema si si-au schimbat obiceiurile de sofat din momentul cand au constientizat-o.

2. Nu te supara, dar sa mergi 10 ore incontinuu, fara pauza, e cam inconstienta din partea ta, indiferent ca mergi in Ro sau pe-afara. Soferii profesionisti sunt obligati sa faca pauze de 30 de minute dupa reprize de 4 si 2 ore si n-au voie sa mearga mai mult de 10 ore intr-un interval de 24 de ore din motive evidente. Imi doresc sa fie cat mai putini de genul '10 ore incontinuu' in trafic si ti-o zic fara nici un fel de intentie de a te jigni si de a dezvolta vreo polemica ulterioara. Daca asa stau lucrurile si n-ai scris de cele '10 ore incontinuu' doar ca sa bravezi, nu e un regim de 'utilizare' normala in primul rand pentru corpul tau, de aia ai probleme si esti printre putinii care se plange de ceea ce majoritatea considera un lucru minor. La 60 de ani (doar ai scris la profil ca esti nascut in 1950) nu mai ai aceeasi capacitate ca la 30, e normal ca organismul sa se manifeste si sa te deranjeze chestii aparent minore.

3. Am fost nevoit sau am ales sa merg de multe ori in timpul noptii (mai putin aglomerat traficul), in nici un caz 4.000 km/saptamana, dar pe distante de 1000 - 1200 km pana la destinatie. La reprize de cate 2-3 ore incontinuu (ma incalzesc in timp ce conduc, beau lichide sa compensez transpiratia si nu ma tine nici 'rezervorul' mai mult) ma deranjeaza mai tare si ma obosesc farurile prost reglate ale celor care vin din sensul opus decat lumina din bord a masinii. Distantele respective le fac cam in 12-14 ore de mers, cu tot cu pauzele de rigoare.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reglajul intensitatii lumii in bord e valabil doar la Octavia 1, nu si Tour.

A fost scos pentru reducerea costurilor, impreuna cu luminarea in partea de interior a portierei la deschidere, luminearea in bricheta si altele.

Cei care nu au, lumina din bord le-a fost fixata nu, cum v-ati gandi, pe maxim, ci putin mai jos decat maxim.

Unora li se pare un moft, dar e totusi utila cateodata reglarea intensitatii luminii in bord, chiar daca nu toti o folosesc.

:)

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea , am observat ca multi tineri nu rezista la volan ore in sir fara sa faca pauze de tigara si cafea . 10 ore de condus e mult dar nu exagerat . Daca ai un stil de conducere elegant , fara excese e chiar placut sa stai la volan 10 ore . Amatorul sta ocazional la volan incontinuu atatea ore , de aceea nu s-au impus restrictii de catre ARR ca la profesionisti . Spuneai ceva de transpiratie la volan - cred ca atunci condusul e un stres .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: Nu fumez. Condusul chiar imi face placere; am un stil relativ alert, dar fara sa exagerez... Imi place sa ma bucur de drum daca e in stare buna... Iar atentia la drum si la ceilalti din trafic cel putin in Ro m-a scapat pana acum si intreg, si fara alte pagube...

10 ore de mers incontinuu consider ca e totusi exagerat si pentru traficul din Ro, si pentru mers in afara Ro, cand mai ales pe timp de noapte totul devine monoton.

Hai sa revenim la plusuri si minusuri:

-: intretinerea poate fi destul de costisitoare daca nu ti-o faci tu si nici piesele nu sunt chiar ieftine. Dar la orice masina noua e cam la fel.

+: daca faci un efort si iei piese/consumabile peste medie, nu ai nevoie sa intervii foarte des la ele.

:offtopic: Apropos de intretinere... ma poate ajuta cineva cu manualele de service/reparatii octy 1 si octy 2 pe PM in engleza, franceza sau ro? Din cele care au fost postate la sectiunile dedicate, singurele care mai merg a fi descarcate sunt cele in rusa si nu inteleg mare lucru din ele. Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-o eroare de exprimare 10 ore in continuu era in sensul de o calatorie cap coada. Bineinteles ca in aceasta perioada opresti de cateva ori pentru ca nu exista om care sa stea 10 ore fara sa manance, bea sau sa mearga la toaleta. Apropo nu sunt profesionist si conduc atat pentru a fi aproape de familie, deci fii sigur ca nu risc nimic la volan. Ma intreb daca ai remarcat ca majoritatea accidentelor sunt produse de tineri care nu au experienta necesara sa tina in frau masinile puternice pe care le detin si vor sa arate in trafic "ba eu o am mai tare".

Apreciez ca proprietarii de Skoda isi iubesc masinile si vad numai lucrurile bune, dar sunt o multime de lucruri mai putin bune. De altfel nu exista masina perfecta.

Alte minusuri:

- datorita sistemului de pulverizare a apei de parbriz (stropitoarea) si cu solutie de -25 grade, la 100 km/h si -5/10 grade nu iese nimic din ele pentru ca pulverizatorul are gauri prea fine

- consumul de ulei e mare de la un schimb la altul si trebuie folosit ulei de calitate la diesel, scump

- consumul de motorina nu e nici pe departe apropiat de cel dat de fabrica la motoare AXR

- 16.000 Euro in 2007 (cu dotari minime) pentru o masina in care plasticele ieftine sunt de baza, habitaclu mic pentru dimensiunea masinii, balansul anormal, nu e chiar cea mai fericita alegere. Pentru ce plus? Pentru portbagaj?

- pana acum nu am condus nici o masina cu vizibilitate asa proasta in oglinda retrovizoare din habitaclu

- stergatoarele trebuie schimbate des (cam de 2 ori pe an) deoarecele calitatea lor lasa de dorit. Si vorbesc de stergatoare originale.

- pe drumuri alunecoase (gheata, zapada), datorita greutatii mari pe fata masina tinde sa fie mai greu de controlat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: pmi, m-ai linistit. Cam asa e, de obicei tinerii cu 'mancarici' sfarsesc destul de urat. Mai in gluma, mai in serios, am fost si eu in categoria aia: mi se parea mai interesant sa merg la limita cu o dacie 1300 reglata ceas decat cu o skoda, care oricum merge tare :D

AXR-ul cu dotari medii a ajuns 13.500 euro in iunie 2009, care e un pret mai de bun simt... despre consumul de motorina si ulei nu pot sa spun prea multe, din iunie socrii mei (posesori de AXR) nici n-au terminat rodajul cu ea, are abia 2000 de km!!!

Stergatoarele intr-adevar sunt un mare -, in noiembrie (din iunie) a trebuit sa le schimb pe cele de fabrica pentru ca lasau dungi deranjante noaptea pe ploaie; am luat un set de Bosch Aero Twin in loc. Stilul de pulverizare a duzelor cam lasa de dorit si e responsabil in buna parte de uzura lamelelor, la o curatare de parbriz prima stergere se face pe uscat (praf, nisip, ce-o mai fi adunat e 'maturat' pe uscat la prima stergere).

Cauciucurile de fabrica (Matador) nu sunt cele mai grozave, fiind responsabile intr-o oarecare masura de tinuta de drum a masinii. Rezista ~40.000 km la o utilizare normala. Asta nu e neaparat un - al modelului, majoritatea producatorilor incaltand masinile cu anvelope ieftine pentru reducerea costurilor.

Plasticaraia nu exceleaza in calitate, dar nici dezastru nu e. Am vazut modele mai cu pretentii la care bordul era copt dupa un an de zile...

Cu diesel-ul n-am circulat prea mult pe zapada, dar cand e sa rupa aderenta pe gheata, o rupe si fata, si spatele. Nu stiu daca e neaparat un - al modelului, dar la 1,3 tone e o masina grea si trebuie cauciucuri peste medie sa n-ai surprize, inclusiv la benzinar (care are distributia greutatii intre fata si spate de 60-40%, destul de buna dupa cum spun 'specialistii').

Un - al benzinarului 1,8T AUM, care iarasi nu stiu daca tine de model: raspunsul la accelerare pana-n 2000 rpm e 'cum vrea muschii lui'. Am inteles ca si la restul suratelor din grup, fie golf, fie audi, fie seat cu aceeasi motorizare cam tot la fel se intampla si nu stiu daca as putea imbunatati asta.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un minus pe care l-am descoperit recent este sincronul de a 2 a

caraie la nici 36k km, hm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine unul ma incanta pluverizarea spalatorului de parbriz, mi se pare deosebit de utila si eficienta fata de alte masini, multe chiar cu pretentii. Mai mult, n-am avut probleme cu ele pana acuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

msn2, cred ca problema e-n stransa legatura cu mecanismele timoneriei. Merg cam greoi daca nu-s gresate periodic, si probabil ala e rezultatul final. Si la Octy2 se intampla exact acelasi lucru, posibil sa fie un - general. La trecerea din 3 in 2, frana de motor sau retrogradare mai patesc sa ratez treapta si sa carai cutia... sincronul incaseaza socul din plin.

Pulverizarea mi s-a parut mai ok la octy2, mai prompta, iar stergatoarele de fabrica au rezistat 4 ani pana sa faca probleme.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea cam ai dreptate cu forta pana in 2000 rot, desi cuplul maxim e dat de la 1750 de rot. cred ca este vorba de asa numitul turbo-lag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca minus as trece spatiul in interior si pe lungime si pe latime, eu am trecut de la logan asa ca sunt foarte multumit de skoda, mai ales de motor :rolleyes: , zgomotul la vant si de la motor mi se par ok pentru octy tour

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abia mi-am luat o octi tour din 2007 sh. poate cineva dintre initiati sa ma lamureasca pe scurt ce diferente, avantaje,dezavantaje pot exista la versiunea 2007 fata de "promotii" anterioare ? ma refer aici daca a existat o tendinta de a le face mai proaste pentru a mentine pretul mic ori dimpotriva, daca s-a imbunatatit ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai proaste nu le-au facut, dar le-au mai taiat din detalii.

Motivul pare a fi reducerea de costuri. :D

..."detaliile" la gasesti mai sus. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum au oglinzi de fabia si volan de oII, iar capacul de la rezervor se deschide numai din exterior si busonul cu cheia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!