Jump to content

Sistemul de ventilatie si A/C la Fabia


vicu
 Share

Postare recomandată

maini de ginecolog da..eu nu am scos de tot planseul de sus. DOar l-am desprins ca sa pot ajunge acolo prin lateral, ca pe langa aeratoare nu ai cum sa ajungi fizic. e o bara groasa de metal, si partea de plastic la care se leaga aeratoarele din bord care e dintr-o singura bucata, si se duce pana jos. MIe in trei service-uri diferite mi-au zis ca se da bordul jos( inclusiv la service avia unde o repet, operatiunea era normata la 4 ore de manopera)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut si eu operatiunea din pozele lui Jacku, sambata trecuta. M-am cam chinuit vreo 4 ore, ca tot speram si eu sa nu trebuiasca sa dau tot bordul jos. Am inceput cu torpedoul, partea de sub volan, mijlocul... si apoi am vazut in partea dreapta o mufa, care semana exact cu cea de la senzorul de la vaporizator, si am crezut ca ala e care trebuie sa-l schimb. Dar nu era ala si bine ca m-am prins la timp. Ala sigur se schimba in 40 de minute...

Am tot incercat pe sub bord... dar pana la urma am tras de bord din partea dreapta (evident dupa ce am desurubat tot ce trebuia - daca aveti airbag pasager, si ala are 4 suruburi sanatoase si un fir... eu nu le aveam pe schema de demontare care am avut-o), si pe deasupra bordului am schimbat senzorul cu pricina.

Singura problema e ca in momentul in care am tras bordul jos, mi-a iesit din unitatea de clima, chestia cu capat albastru care se vede si in pozele lui Jacku si care conecteaza butonul pentru selectarea directiei fluxului de aer: dezaburire/norml/picioare.

Aveti careva idee unde trebuie pusa la loc... ca la ora 10 seara nu prea mi-am mai dat eu seama...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zonkkk, acel cablu are o catare care intra in panoul de comanda, la butonul din dreapta, ia in acel panou mai intra cateva mufe [3]

am atasat si o poza

untitled.bmp

Modificat de fili_costi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa imi dai un tel...ca ti-amz is ca am fost in timisoara..si o rezolvam repede. acum am ajuns inapoi in buc...:P. oricum..sper ca ai rezolvat-o deja. multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jacku: din mesajul tau am inteles ca nu esti in bucuresti dar n-am stiut ca esti in timisoara... uhhh. :)

Multumesc oricum.

fili_costi: da despre acea mufa pe care ai incercuit-o e vorba. Ca in tra cu un capat in roata aia de la panoul de comanda inteleg... dar intrebarea mea este unde intra celalalt capat? (cel incercuit de tine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
dark_raider_ro

Respect tuturor forumistilor!

Am si eu probleme cu A/C. Cand am A/C pornit e OK imi da rece. Am fost in Grecia si la trecerea prin Bulgaria prin munti se facuse frig si am incercat sa opresc aerul. L-am oprit dar cand am vrut sa dau cald surpriza: dadea rece. Am cumparat o mufa de diagnoza de la Voinea (multumesc inca o data pe aceasta cale) si iata ce am obtinut cu Vag-com-ul:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia

Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 012 CE

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3328

Coding: 00002

Shop #: WSC 13765

TMBMF46Y323462929 SKZ7Z0A1244129

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 907 379 C

Component: ABS 5.7 FRONT V20

Coding: 00044

Shop #: WSC 13765

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 6Y0 820 045

Component: Klimaanlage X0830

6 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

41-00 - Blocked or No Voltage

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

55-00 - Adaptation Not Successful

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q1 937 049 B

Component: BORDNETZ-SG. 1S31

Coding: 00014

Shop #: WSC 10112

2 Faults Found:

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

00907 - Intervention load Management

35-00 - -

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 6Y1 919 870 A

Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V10

Coding: 20142

Shop #: WSC 10125

TMBMF46Y323462929 SKZ7Z0A1244129

No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0909901

Component: Gateway K<->CAN 1S31

Coding: 00014

Shop #: WSC 10112

No fault code found.

Address 44 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 423 156 G

Component: Lenkhilfe 0004

Coding: 00110

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 6Q0 959 433 E

Component: 2S Komfortger

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am cautat pe forum dar nu m-am lamurit, asa ca intreb aici: puteti sa-mi recomandati un service in Constanta unde sa-mi repar instalatia A/C ? Nu ma asteptam sa fie asa problematic. E vorba de remontarea radiatorului de clima si tot ce implica asta. Am fost pe la service-urile mult laudate in oras si tot ce am primit a fost : "e mult de munca la instalatia A/C si la bani ... mai degeaba". Oare asa sa fie ? Va multumesc si va doresc grade C* cat mai putine in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dark raider ro: motorasul de recirculare V154 e o defectiune destul de frecventa la fabia deci posibil sa fi murit (are o rezistenta variabila in interior care citeste pozitia clapetei, si aia se defecteaza asha ca compu' nu mai poate citi pozitia corecta), dar in legatura cu V68, dupa cum zice eroarea ar trebui sa desfaci bordul sa vezi efectiv ce se intampla, e blocat mecanic sau nu se alimenteaza, abia dupa aia vezi daca trebuie sa cumperi unul nou sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva: cand eram cu vag-com-ul pe ea si cu A/C cuplat aveam variatii de tuaratie destul de mari: de la 950 se ducea pe la 1050-1070 revenea, mai ramanea constant, iar sarea. Poate e si acesta un simptom care va mai poate edifica.

Nu inteleg ce legatura au motorasele posibil defecte cu turatia motorului, de obicei cand se tureaza motorul aiurea cu AC-ul pornit este din cauza temperaturii si presiunii prea mari in instalatia AC care pot provenii din diferite cauze ca:temperatura foarte mare afara,electro ventilatoare defecte. Aceasta turatie aiurea este insotita si de un gajait al compresorului din cauza electro valvei care cupleaza cu intermitente. Vezi daca merg electro ventilatoarele. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dark_raider_ro

Adevarat e ca atunci cand am facut testul era o caldura ingrozitoare. Calculatorul de bord arata 41 de grade Celsius. Se poate sa fie asta cauza variatiilor de turatii?

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu eroarea de la adresa 9:

Address 09

Controller: 6Q1 937 049 B

Component: BORDNETZ-SG. 1S31

Coding: 00014

Shop #: WSC 10112

2 Faults Found:

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

00907 - Intervention load Management

35-00 - -

Ce inseamna? Ca e dusa bateria?

Si inca o intrebare unde se afla motorasele v68 si V154 in bord? Sunt vizibile? Daca desfaci bordul singur iti dai seama care sunt? Sau e nevoie neaparata de service?

Stiu ca am pus cam multe probleme, dar eu oricum va multumesc la toti care incercati sa ma ajutati.

RESPECT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal motorasele sunt pozitionate de o parte si de alta a consolei centrale si trebuie dat jos bordu ca sa ai acces la ele, ramane la aprecierea ta daca mergi la service sau nu

http://www.mediafire.com/?sharekey=5dde693...38d78c27736e4a0

aici ai manualul de reparatie descarci ce ai tu nevoie

spor la lectura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul de polen are capac? sau mai bine zis compartimentul in care se afla are capac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MarlboroMan: Da, exista un capac care culiseaza deasupra fantei prin care se monteaza filtrul de polen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la sina cu cele doua elemnte culisante care fixeaza suportul filtrului sau la ce cred ca-mi lipseste mie aici in poza (si anume un capac ce acopera tot ansamblul)? in manualul de reparatii postat in sectiunea fabia si pe siteul mann-hummel nu am gasit "urma" de capac

post-3243-1183022790_thumb.jpg

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vorbesc de acel capac cu cele 2 elemente culisante.

polen.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, deci nu-mi lipseste nimic :rolleyes: multumesc. aveam un stres pe tema asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Unde nu stii mai bine intrebi, inainte de a arunca cu banii. E vorba de bobina aceea de pe compresorul A/C. Din cauza rulmentului bobina a frecat aiurea si s-au topit o parte din spire. Mecanicul mi-a spus ca nu se mai poate face nimic, trebuie alt compresor (adica vreo 1200 RON la dezmembrari, desi cel de pe masina lucreaza bine), ca nu voi gasi separat doar bobina. Intrebarea mea este daca nu se poate rebobina aceasta bobina, e chiar asa de complicata ? A mai facut cineva treaba asta ? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

codul asta l-am avut si eu.Aparea si dupa un reset disparea.Sunt 90% sigur ca e surubul slabit la borna la acumulator.Si am acelasi sasiu ca tine,6y

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.

Unde nu stii mai bine intrebi, inainte de a arunca cu banii. E vorba de bobina aceea de pe compresorul A/C. Din cauza rulmentului bobina a frecat aiurea si s-au topit o parte din spire. Mecanicul mi-a spus ca nu se mai poate face nimic, trebuie alt compresor (adica vreo 1200 RON la dezmembrari, desi cel de pe masina lucreaza bine), ca nu voi gasi separat doar bobina. Intrebarea mea este daca nu se poate rebobina aceasta bobina, e chiar asa de complicata ? A mai facut cineva treaba asta ? Va multumesc.

In principiu se poate bobina orice daca cel care o face este meserias.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

QUOTE(dark_raider_ro @ Jun 27 2007, 07:04 PM)

01598 - Drive Battery Voltage

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Gasit ! Codul asta inseamna baterie descarcata sau defecta !

00907 - Intervention load Management

35-00 - -

00907 : load management intervention

cauza posibila : Data bus fault

efecte posibile: poor vehicle handling

rectificare: perform self diagnosis of engine control unit - engine fuel injectione-rep.gr.01

poate te ajuta la ceva !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti !

Sunt nou pe aici ,dar cu o Fabia Ambiente 1.4 MPI 50 kw din 2001 cand nu erau caldurile de acum si nici banii suficienti ptr. un Elegance cu AC inclus .Deci , aveti idee cat m-ar costa sa-mi pun ACUM aer conditionat ?! Stiu ca nu prea MERITA INVESTITIA ,dar e o masinutza care nu mi-a facut absolut nici o probl. si de care sunt f. multumit .Daca aveti o solutie ieftina si fiabila o primesc bucuros . Multzam anticipat si astept parerile voastre ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

N-ma mai deschis un topic nou pentru ca problema este privitoare la compresorul de AC.

Am citit in manualul masinii si aici in acest topic cum ca sub o temperatura de circa 5 grade C, compresorul de AC nu porneste.

Sa inteleg ca aceasta este o masura de protectie luata de fabricant ?

Functionarea cu AC pornit are si rolul de a usca aerul care intra in habitaclu. Totodata cand temperatura de afara este sub 5 grade C si ploua si este multa umiditate in atmosfera si se aburesc geamurile de nu mai vezi nimic pana se incalzeste putin motorul, nu se poate folosi AC (adica nu cupleaza) ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia de aer conditionat raceste aerul pana la o temp de 4 grade din cate stiu eu, e evident ca si daca porneste, porneste degeaba pt ca nu poate raci sub aceasta temperatura. Si atunci apa din aerul la 5 grade n-o sa condenseze in contact cu evaporatorul de clima care are 4 grade > rezulta ce degeaba ar porni pt ca nu s-ar produce o dezumidificare, pt ca suprafata de condensare trebuie sa aiba o temp mai mica decat aerul. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbim despre functia de "racitor" sau despre climatizare ?

Daca nu functioneaza sub 5 grade Celsius, cum se "regleaza" temperatura din habitaclu (la Climatic) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vorbeste de partea de racire a instalatiei de climatizare (daca asta include si incalzirea). Deci compresorul pt. racire nu porneste sub 5C, prin urmare nu poti dezumidifica aerul sub aceasta temperatura.

Dar: la temp. exterioare sub 5C bagi aer mult mai cald in masina in general, ceea ce automat reduce umiditatea relativa a aerului, si in principiu impiedica condensarea pe parbriz. Poate fi problema pana se incalzeste motorul, dar inca nu pot sa ma pronunt de rezultat (e prima toamna)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!