Jump to content

Variatie turatie la relanti


florinSLX
 Share

Postare recomandată

In 22 am fost cu masina la tester si dupa o scanare amanuntita mi s-a transmis ca masina nu are absolut nici o eroare (sau defectiune) dar ca ar putea fi din cauza valvei EGR - dar de ce nu da nici o eroare nu si-au putut explica - si sa duc masina in 4 ianuarie la o curatare a valvei EGR. Tin sa precizez ca in tot 22 mi-a facut si o adaptare a clapetei de acceleratie (fara a rezulta nici o schimbare in bine). Maine ma duc sa cumpar un set de fise pentru bujii si sa incerc sa vad daca se remediaza problema, deoarece filtrele le-am schimbat absolut toate acum 3 saptamani si bujiile la fel. Daca nici dupa ce schimb fisele nu se remediaza problema nu-mi ramane decat sa curat valva EGR si clapeta de acceleratie. Astept sfaturi daca intr-adevar ar putea fi valva EGR sau nu - deoarece pe tester nu da nici o eroare. Multzam'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, o problema a EGR-ului ar fi aparut la o scanare.

Nu da banii pe fise. Daca nu simti motorul ca ar avea intreruperi ... mers neregulat, arunci banii pe fereastra; in plus...si asta ar fi aparut la scanare - daca aveai probleme cu vreo fisa/bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La relanti motorul merge perfect, insa... nu "scap" nicicum de "dat in nas" la schimbarea vitezelor I - II. Chiar nu mai stiu ce sa-i schimb sau ce sa-i fac; pana la urma o sa ma duc sa-mi curete clapeta de acceleratie si valva EGR ca... poate, poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo doua zile situatia s-a schimbat "in mai rau", adica acum fluctueaza turatia motorului si la relanti - dar dupa cum am mai discutat, pe tester nu da nici o eroare; deci clar trebuie sa ma duc sa-mi curete clapeta de acceleratie si valva EGR (chiar daca nu apare pe tester) ca nu mai vad nici o alta iesire din aceasta situatie. Multzam'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....hai sa ti dau o rezolvare posibila asta pe langa curatarea clapetei .

am un Audi A 4, benzinar motor ADR ,125 cp simpomele erau asa un joc la turatiei la ralanti

combinat cu in trapta 1 daca incerci sa mergi in turatie mica trepideaza inainte si inapoi masina

nu merge continu , sa spunem un inceput de dat in nas.

Pornirea la rece la prima cheie, la cald uneori din a doua .....in decembrie mi s a oprit masina brusc si n a mai pornit .

Diagnostic la reprezentanta :pompa de benzina dusa.

...pe langa micile probleme nu e rau cand vi se intampla aceleasi simptome mergi la un service sa dea pompa jos

e in rezervor,o verifica si scapi de o mare problema , nu va doresc sa patiti in Romania acum unde e viscol

si soselele uneori sunt dezapezite dupe trei zile

Sper ca v am fost de ajutor cu expierenta mea .Daca gaseam pe forumuri chestia asta poate

o schimbam de mult pompa ...asa invatam unii de la altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In sfarsit am reusit sa curat valva EGR si clapeta de acceleratie, dar stupoare... problema nu a disparut. Important este ca un tip mai "cu capul pe umeri" de la service a luat masina sa faca o tura cu ea, ca sa vada simptomele - pentru ca el a zis ca poate o fi o senzatie de-a mea si de fapt masian nu are nimic. Spre fericirea mea a descoperit intr-un final ce are, si anume: suport stanga motor rupt, si de acolo apareau acele simptome de "dat in nas" deoarece motorul se misca inspre inainte si inapoi dupa cum o acceleram. Acum totul este ok. Va multumesc tuturor celor care mi-ati dat cate un sfat - poate ca vreodata informatiile pe care mi le-ati dat imi vor fi utile. Respect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am o mica problema cu turatia de relanti - vreau sa fie mai mare :scratch: mai precis, am nevoie de o ridicare a turatiei de relanti cu ~50-100rpm. Am citit pe net ca se poate face cu VAG-COM

Cine ma poate ajuta (contra cost evident)? Mi se pare o problema prea neinsemnata pentru a da pe la un dealer

Multumesc

~Nautilus

PS Masina e Seat Leon 1M FR 1.8T, cod motor AUQ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu grija

 [Select]
[01 - Engine]
[Login - 11] [Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]

Channel 2: idle speed

No login required
The stock adaptation value should be 32768 (corresponds to 903 rpm).
Increase or decrease this to change idle speed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, dar n-am VAG-COM, de asta intreb de cineva care are si e dispus sa ma ajute :(

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ar putea avea vreo legatura schimbarea becurilor originale cu Philips Blue Vision,cu faptul ca la mine fluctueaza relantiul atunci cand pornesc faza scurta sau lunga?Am curatat clapeta,am adaptat-o a fost ok,am schimbat si filtrul de benzina,am verificat incarcarea si e bine,am facut si un test cu Vag Com si nu mi-a dat erori.Cureaua de alternator arata bine,la fel si distributia.

Oare sa pun becurile alea vechi inapoi...au o lumina galbena si asa de proasta... :frigbaitata: ! Ca si specificatii la puterea lor am cumaparat exact la fel cu cele originale !

Se poate un pic ajutor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nicio problema de la becurile philips. De curiozitate. Fara faruri aprinse nu fluctueaza usor relantiul. Din ce stiu eu e o chestie comuna la motoarele de 1.6, sa aiba mici fluctuatii la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic de tot fluctueaza...cam 100-150 rpm fluctueaza cand aprind becurile.Dar ciudat,nu tot timpul face asa.

Cand e ok si vreau sa il fac sa fluctueze trebuie doar sa opresc faza scurta si sa o pornesc din nou si incepe.Se simte si in scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva mi-a indicat sa verific sigurantele.M-am uitat in tabloul de sigurante si cele pt faza faruri sunt de 10A.Se poate oare sa fie de acolo?

Mentionez ca nu imi fluctueaza relantiul decat dupa de umblu cativa km si se incalzeste bine,binemasina !Fluctuatia la bord nu m-ar deranja dar tremura ciudat masina si se simte si faruri care parca lumineaza in reprize si in scaun.

Credeam ca e o bobina de inductie dar Vag-comul nu a dat nici o eroare,incarcarea e ok,in cel mai rau caz o sa pun iar becurile vechi.Acum caut un electrician bun sa-mi rezolve problema !

PS:Se poate ca prin marirea relantiului sa scap de fluctuatii.La mine relantiul e cam la 600 RPM cand e stabil - e oare prea mic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este sa-l lasi in pace,ca am vazut multe mot de 1.8l si toate faceau asa. daca turezi in gol,cand revine la relanti cade mai jos intai si dupa aia variaza putin,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caderea in "pod" cum a spus mecanicul e absolut normala,si la mine face asa la acceletrare brusca si revenire.

La mine in schimb e vorba de o fluctuatie continua a relantiului,nu de 50 rpm ci de 200-300 rpm,si asta numai cand e masina incalzita bine si pornesc farurile.In primele 15 min de functionare a motorului,pana e cald bine = relanti foarte stabil.Daca nu pornesc farurile am observat ca nu fluctueaza,daca le pornesc incepe distractia iar cand le opresc iar e ok.

Dupa parerea mea de amator consider anormala aceasta variatie si cer parerea avizata a unor useri care se pricep mai bine ca si mine ( asta e ideea de forum nu? - ajuti si te ajuta altii )

Cu siguranta ca o sa apelez la un service autorizat sa faca mai multe cercetari si pana la urma se va rezolva intr-un fel sau altul.Eu am urmat cu strictete recomandarile colegilor de aici de pe forum si:

1.am schimbat filtrele,toate - era nevoie oricum

2.am curatat clapeta de acceleratie si am adaptat-o - era oricum nevoie

3.am facut mai multe scanari cu vag-Com => nici o eroare in aceast sens

4.am pus benzina cu cifra octanica peste 98+substanta de curatat injectoarele

Mai urmeaza:

1.schimbarea bujiilor,dar ma indoiesc sa aiba vreo legatura

2.o vizita la un electrician care sa verifice starea instalatiei electrice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot schimbi bujiile, roaga-l pe mecanic sa masoare si fisele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca eu nu am fise :Driver: e bobina si bujia conectate cumva direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa o fi si la mine? La masina alor mei (Opel Astra Caravan '92 1.6 benzina) intrerupea cateodata - varia turatia (n-avea turometru dar iti dadeai seama), avea un mers neregulat si dupa lungi cautari s-a dovedit ca o fisa nu era prea buna si au inlocuit-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai tipul de motor AZD e ca si la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

De Vineri 21 Martie ma dau cu o Jetta 1.6 CL....masina de firma.

Are 370 km pana acum.

Ideea este ca am ridicat-o de undeva din Otopeni cu benzina pe rosu si am pus benzina de la prima benzinarie de pe drum.....Lukoil.

Probabil ca nu fost cea mai buna varianta mai ales ca am pus un 95 fara plumb.

Nu stiu daca si inainte (cu benzina aia putina pe care o avea) facea la fel, dar la relanti am observat un tremurat.

Este de fapt ca o intrerupere. Acul de la turometru nu pare sa oscileze. El sta undeva intre 600 si 700 rot aproape de 700.

Sigur ca am facut plinul cu tampenia aia de benzina iar dupa ce am consumat jumatate din rezervor am pus de la Mol o benzina de 99+ sperand ca de la benzina a fost si ca o sa-si revina.

Dar acel tremurat sau mai bine spus scurta intrerupere a motorului nu a disparut.

Sa fie oare ceva din buji? Pot sa-i fac ceva fara sa-i pierd garantia? Ca daca stau dupa astia de la firma o s-o duca in service probabil la 15,000 km.

Sigur ca am aceeasi problema ca multe persoane posesoare de VW si anume receptia ffff slaba a posturilor de radio. Se poate face ceva?

Apropos....unde este ascunsa antena radio?

Multumesc si astept sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tremuratu nu dispare, la mine e asa de cand am luat-o... nu depinde de benzina. Si pt radio, incearca ceva antena cu amplificare. Io ma multumesc cu 3-4 posturi care se prind perfect indiferent de zona...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt raspuns!

Ce prostie...masina noua si te scutura la relanti....si nu ai ce sa-i faci.

O sa incerc sa pun benzina de 100 eventual de la OMV ca am inteles ca e cam cea mai buna?

Cat despre antena, din cate stiu asta nu are antena. Mai precis antena este incorporata in stergatoare parca?

Deci cum sa incerc cu amplificare? partea radio la VW Jetta este de toata jena. Pacat de cele 8 boxe care se aud bine pe cd.

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pieseautogolf3

In ultima perioada a cam incetat sa imi varieze turatia la relanti(Mai face cam 1 data pe saptamana pentru 1 minut si isi revine singur(Pentru moment am schimbat benzina din Efix 95(Euro 4) in 99+ de la petrom.Rezultatele sau vazut cam dupa 1000 km cand s-a obisnuit masina cu noua benzina.Am mai bagat si carrera 100 si euro 4 de 98 de la rompetrol.

Peste 2 saptamani schimb toate consumabilele(filtrele + bujii) si ii fac si curatarea clapetei si sa vedem daca mai insista in urmatoarele luni,o sa va tin la curent.

Modificat de cortez_no01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu cred ca in majoritatea cazurilor de smuncituri,oscilatii de ralanti,pierderi de putere se datoreaza bujiilor,bobinelor de inductie,clapetei de accelerare murdare,sondei lambda.Eu am avut cateva din problemele astea.Ce-i drept,unele trebuie inca sa le rezolv...Cel mai indicat e o scanare cu vag-com,chiar daca cateodata se intampla sa nu ti se afiseze toate erorile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!