Jump to content

Variatie turatie la relanti


florinSLX
 Share

Postare recomandată

....vezi pe subforumul "motoare pe benzina" topicul" "consum.." ca am scris acolo cum se curata. Enjoy. Oricum NU mai apasa cu cirpa pe acolo. Risti sa distrugi mecanismul motorului clapetei si e f. de rau !!!.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kudlacech,clapeta de acceleratie este in capul galeriei de admisie exact unde se termina furtunul care vine de la filtrul de aer nu in capacul filtrului de aer.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce mult mai ajuta daca mi-ai arata o poza ceva sau sa ma indrumi catre un link ceva ca nu o localizez deloc, acum cand facui testul avea vreo 4 erori dintre care 3 le putu sterge iar una ramanea ( eroare 17526 ) ce o fi nu stiu sa-mi spuna, cert ce facu scoase o mufa din o asa zisa supapa care e exact sub filtru de aer in dreapta si mergea perfect masina cand baga mufa aia la loc iar fluctua relantiu imi zise ca merge desfacuta supapa aia si curatat maine ma duc sa o desfac si sa vad ce e acolo ( oare aia e clapeta de relantiu), si tandala peste mandala se aprinsa si martorul 21 din carte " lumina de avertizare gaze de evacuare " vad ca zice ceva de sonda lambda, e de rau cumva ?

Pentru tester imi lua 300 de mii cica normal ia intre 600 si un mil. e mult putin, asta pt ca fusei cu samsarul de la care am luat-o cica imi lua 300.

Modificat de Kudlacech
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoti capacul de pe motor in dreapta vei vedea o gaura rotunda si daca te vei uita in ea vei vedea clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am rezolvat problemea dupa curatarea clapetei de accelaratie.

R Z F intradevar daca scot capacul dar nu cel de pe motor ca eu am benzinara si nu am capac ca la disel de ala mare e unul micut de ot care are o parte peste fitru de aer, si pe urma pot sa dau filtru de aer jos care mai sus de motro la disel am vazut ca e in dreapta dar la mine locul ala e gol, oricum cert e ca e exact o clapeta care era plina de calamina si dupa curatarea ei totul merge perfect. am curatat-o cu betigase de ureche si cu nitro dar doar un pic asa ca sa inmoaie calamina si pe urma stergeam cu o carpa moale 100% bumbac.

Va multumesc tuturor pt ajutorul oferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok... daca foloseai "injector cleaner" pe betigase de ureche mergea mai repede. Si NU mai folosi cirpa. Risti sa apesi prea tare pe clapeta si sa o blochezi. Mai bine foloseste hirtie de filtru sau...hirtie igienica (d'aia mai scumpa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok mersi de info nu stiam ma gandesc ca hartia ai e mai buna ca absoarbe mai bine :rolleyes: , e de tinut minte alta data cand oi mai face operatiunea sa daca mai fac la vreun prieten.

Va multumes inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........ incearca sa scoti mufa de la sonda lambda si daca merge normal inseamna ca ea este defecta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De ceva vreme incoace motorul fluctueaza puternic la ralanti, ajungand chiar sa moara deseori la semafoare. E vorba de un 1.8 20v de 220k km. Care ar putea fi problema? Oare un curatat de injectoare ar rezolva neplacuta situatie. Daca a avut cineva aceasta experienta, pls share.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In functie de usurinta verificarii:

1. clapeta de admisie

2. bujii

3. bobine

4. injectoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
si eu am problema asta. am curatat injectoarele cu solutie la cardinal si degeaba. am schimbat senzorul de temp, am curatat pedala de acceleratie, filtrul de benzina, bujiile, 2 bobine, filtrul de aer si nimic. pe langa simptoma asta nici nu trage bine(mai mult un zgomot infundat decat acceleratie) si se galgaie la viteza constanta

Cam tarziu oare sa mai intreb cum ai reusit pana la urma sa rezolvi problema? aceleasi simptome le am si eu si nu stiu de unde sa incep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si eu tot la fise ma gandesc!! ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Tocmai am cumparat un VW la mana a doua si am descoperit ca are ceva probleme.

Ele au aparut la relanti deci cred ca are legatura cu asta doar ca evident nu stiu exact.

O sa scriu cat mai detaliat ce se intampla.

Masina este Golf 4 Variant(Break) 1.6 90000km la bord

Bag cheia in contact si fac contactul (se aprind beculetele pe bord) dar fara sa pornesc motorul.

Climatronicul este oprit.

In acest moment se aude un tacanit undeva in centrul-dreapta a masinii ( asa undeva sub capota pe centru)

Tazanitul asta imi suna mie cam ca o pompa ceva. Continua pentru 20-30 de secunde apoi dispare, ca sa reapara dupa numai cateva secunde.

Face asta continuu, se aude 20-30 secunde apoi dispare pentru 3-4 secunde,...

Apoi pornesc motorul si il las pe liber, la relanti (astia in dex zic ralanti, dar eu nu am auzit pe nimeni sa foloseasca asta forma)

- prima data cand am descoperit problema ce se intampla turatorul arata 800de turatii, doar ca din cand in cand variaza urca la 1000-1200 de ture.

chiar auzeam motorul cum se auto ambala, evident si cu zgaltiitul de rigoare. S-a intamplat in ziua aia chiar si dupa ce motorul se incalzise suficient, la fiecare

semafor, cand apasam ambreiajul.

- acum dupa o saptamana (timp in care am folosit masina pentru ca in timp ce merg totul este/pare ok) situatia e schimbata.

Pornesc motorul si el se tureaza de la inceput cam pe la 1300-1400 de ture iar comuterul de bord imi arata un consum de 2.4l/ora

Si asa mult timp (nu stiu minute). La un moment dat scade dar trebuie sa astepti mult si bine.

Acum cand ma opresc la semafor nu mai variaza turometul dar, imediat ce apas ambreiajul consumul in loc sa scada la 0.6l/h cum e normal

sta foarte mare 5/6/7l/100km adica nu intra in regim de relanti imediat ci dureaza destul de mult

cam asta este. Eu cred ca este legat de problemele discutate aici. O sa merg cu ea la service dar ma gandesc ca poate cineva a avut o problema similara

si poate sa imi dea ceva indicatii. E bine sa stii si tu despre ce e vorba cat de cat cand mergi la service. Apoi ma usuca gandul ca e ceva grav. Masina abia am luat-o.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:adaadas

" Acum cand ma opresc la semafor nu mai variaza turometul dar, imediat ce apas ambreiajul consumul in loc sa scada la 0.6l/h cum e normal

sta foarte mare 5/6/7l/100km adica nu intra in regim de relanti imediat ci dureaza destul de mult"

da... asta e ceva normal... cand mai ruleaza masina cu mica viteza inca apare un consum > 0.6/0.8 l/hr

"acum dupa o saptamana (timp in care am folosit masina pentru ca in timp ce merg totul este/pare ok) situatia e schimbata.

Pornesc motorul si el se tureaza de la inceput cam pe la 1300-1400 de ture iar comuterul de bord imi arata un consum de 2.4l/ora

Si asa mult timp (nu stiu minute)."

e normal... se cheama "soc automat"... ecu-ul (computerul masinii) iti tine turat motorul ca sa se incalzeasca....

la mine e in functie de mai multi factori, ca de ex. temp de afara. depinde... uneori tine 3-4 minute.... alteori 1-2 minute.... intotdeauna consumul la pornire pana se incalzeste motorul este mult mai mare decat consumul dupa aceea.

Chiar si in manualul masinii scrie clar... EVITATI deplasarile scurte... pt. ca ai consumuri enorme...

"In acest moment se aude un tacanit undeva in centrul-dreapta a masinii"

cred ca mai e un topic pe aici cu "greierasi" -> eu cred ca e cel mai probabil de la niste clapete de la climatronic... eu ii aud chiar si dupa ce scot cheia din contact :lol:

-> legat de "auto-ambalare" cred ca tre sa citesti tot topicul asta de la inceput si o sa vezi mai multe posibile cauze... si la mine face dar inca n-am apucat sa-i dau de cap :(

Modificat de john_doe252
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai incercat sa curatzi si sa adaptezi clapeta de accelkeratie?

:icon_thumright:

Salut tuturor,

Tocmai am cumparat un VW la mana a doua si am descoperit ca are ceva probleme.

Ele au aparut la relanti deci cred ca are legatura cu asta doar ca evident nu stiu exact.

O sa scriu cat mai detaliat ce se intampla.

Masina este Golf 4 Variant(Break) 1.6 90000km la bord

Bag cheia in contact si fac contactul (se aprind beculetele pe bord) dar fara sa pornesc motorul.

Climatronicul este oprit.

In acest moment se aude un tacanit undeva in centrul-dreapta a masinii ( asa undeva sub capota pe centru)

Tazanitul asta imi suna mie cam ca o pompa ceva. Continua pentru 20-30 de secunde apoi dispare, ca sa reapara dupa numai cateva secunde.

Face asta continuu, se aude 20-30 secunde apoi dispare pentru 3-4 secunde,...

Apoi pornesc motorul si il las pe liber, la relanti (astia in dex zic ralanti, dar eu nu am auzit pe nimeni sa foloseasca asta forma)

- prima data cand am descoperit problema ce se intampla turatorul arata 800de turatii, doar ca din cand in cand variaza urca la 1000-1200 de ture.

chiar auzeam motorul cum se auto ambala, evident si cu zgaltiitul de rigoare. S-a intamplat in ziua aia chiar si dupa ce motorul se incalzise suficient, la fiecare

semafor, cand apasam ambreiajul.

- acum dupa o saptamana (timp in care am folosit masina pentru ca in timp ce merg totul este/pare ok) situatia e schimbata.

Pornesc motorul si el se tureaza de la inceput cam pe la 1300-1400 de ture iar comuterul de bord imi arata un consum de 2.4l/ora

Si asa mult timp (nu stiu minute). La un moment dat scade dar trebuie sa astepti mult si bine.

Acum cand ma opresc la semafor nu mai variaza turometul dar, imediat ce apas ambreiajul consumul in loc sa scada la 0.6l/h cum e normal

sta foarte mare 5/6/7l/100km adica nu intra in regim de relanti imediat ci dureaza destul de mult

cam asta este. Eu cred ca este legat de problemele discutate aici. O sa merg cu ea la service dar ma gandesc ca poate cineva a avut o problema similara

si poate sa imi dea ceva indicatii. E bine sa stii si tu despre ce e vorba cat de cat cand mergi la service. Apoi ma usuca gandul ca e ceva grav. Masina abia am luat-o.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut john_doe252 multumesc pentru raspuns.

Eu m-am gandit ca toate cele pe care le-am scris s-ar putea sa aiba

o cauza comuna. Adica "greierasul" ala sa fie cel care arata cel mai bine cauza.

Am citit mai sus ca sunt cauze similare. o sa pun aici cam tot ce am strans eu din

raspunsurile de mai sus poate mai ajuta pe cineva:

1. Regulatorul de turatie (diagnosticare specializata)!!!

2. Injectoare infundate (recomanda curatarea cu ultrasunete,nu cu acele 'injector cleaner'; acestea nu fac decat sa adune tot jegul de pe instalatie).

3. Filtru de aer gripat (cel mai simplu,il scoti si vezi daca se remediaza; sa nu mergi mult timp fara el; dupa ce l-ai scos, pornesti motorul si vezi ca timp de cateva minute va sta un pic turata)

4. Filtru de benzina infundat (oricum ar fi bine sa il schimbi, daca il ai de ceva timp)

5. MAF-sau debit metru, motorasul clapetei de acceleratie

6. Vacuumuri, neetanseitati in admisia aerului...

7. bujii ,fise, debimetru aer,injectoare

8. clapeta de admisie

9. bobine

10. injectoare

O sa merg la service, dar abia joi. Sper ca totul sa apara si la teste si sa le gaseasca.

Am inteles despre socul automat, si despre consumul ridicat la stop ca sunt normale, dar mie (evident fara prea multa experienta), mi s-a parut un pic exagerat.

Din acest motiv am cerut parerea pe forum. O sa cer un diagnostic mai detaliat de la service, in speranta ca or sa gaseasca ce este/daca stricat, si o sa il scriu aici.

Daca mai are cineva alte ideei va rog sa le scrieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai are cineva alte ideei va rog sa le scrieti.

Cred ca avem acelasi tip de motor.

Ce benzina folosesti?

La mine fluctua ralantiul (si o facea bine) din cauza benzinei. In momentul in care am inceput sa bag benzina de la 98 in sus nu am mai avut nici o problema. Chiar si motorul este mai silentios. Merita incercat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca avem acelasi tip de motor.

Ce benzina folosesti?

La mine fluctua ralantiul (si o facea bine) din cauza benzinei. In momentul in care am inceput sa bag benzina de la 98 in sus nu am mai avut nici o problema. Chiar si motorul este mai silentios. Merita incercat.

Mersi, eu am pus 95 pana acum, o sa incerc cu 98.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,

Am promis ca o sa scriu aici daca si cum s-a rezolvat problema mea.

In legatura cu ticaitul pe care il auzeam la contact, se paer ca vine de la climatronic si

ca este normal. Am ascultat si o Bora si zgomotul este aproxmativ acelasi doar ca mai silentios.

In legatura cu ralantiul:

Am fost la service saptamana trecuta, de 2 ori. Prima data mi-au zis ca e simplu si

ca trebuie update-at soft-ul masinii. Au facut asta dar problema nu a disparut. Aceiasi problema la ralanti.

Chiar, sa detaliez problema, la mine ralantiul devenea variabil dupa ce lasam motorul la ralanti cel putin 20 de minute.

(asa am testat cand am plecat din service, ca la prima vedere cu soft-ul nou totul mergea perfect.)

A doua oara dupa ce am exemplificat problema mecanicului, si alte ore in service au gasit defectiunea. Sper eu ca pentru totdeauna.

Mi-au zis ca au schimbat ceva la unitatea de injectie unde se face amestecul intre benzina si aer. Mi s-a spus ca aceasta incapere

trebuie curatata o data pe an, si ca dupa cum arata nu a fost curatata niciodata, asa ca au schimbat-o. (dupa cum am mai zis eu nu sunt cunoscator

in cele tehnice la o masina asa ca rog pe cine citeste, daca stie mai exact cum se numeste componenta respectiva sa modifice mesajul meu pentru a fi mai folositor).

Acum intr-adevar masina merge fara probleme. Nu mai este nici o variatie (si am lasat motorul la ralanti timp de 50 de minute)

Sper sa nu mai apara, poate mai ajuta si pe altcineva solutia pentru problema mea.

Conduce-ti in siguranta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se numeste clapeta de admisie/acceleratie piesa respectiva. Cand ai timp arunca un ochi peste urmatorul topic:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1456

Nu stiu daca era necesar sa inlocuiasca clapeta. O curatare riguroasa ar fi rezolvat problema ... cred :)

Cat ai platit?

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca repet o problema anterioara postata deja imi cer scuze desi nu am gasit o problema identica...

Treaba sta cam asa: am golfu din semnatura(50500km la bord) si acum doua zile , brusc, in timp ce mergeam spre mare la vro 5 km dupa ce am pus benzina de la Agip(euro super 98) motoru se oprea la relanti si daca statea pornit oscila intre 500 si 900rpm gata gata sa moara. Am facut drumul dus-intors ~600km fara nici o problema cand era motoru in sarcina sau turat , dar cand scoteam din viteza aceasi problema. Daca am consumatori mari porniti (AC, faza lunga) motoru ramane la relanti pe o turatie vag aberanta cam 800-900 rpm fara sa oscileze iar daca inchid consumatorii astia oscileaza intre 500-700rpm sau moare. Coincidenta mi se pare cam mare cu masina care face urat la relanti dupa ce am pus benzina. Am facut o programare la PBV peste 2 saptamani caci Midocar sau PBN sau astia mari ma programeaza odata cu iesirea la pensie :lol: ... Am sunat si la service-uri mici da' mi-au zis sincer multi ca nu au soft de diagnosticare pentru FSI. Din benzina de care am zis mai am un sfert de rezervor si nu stiu ce sa fac. Sa golesc rezervoru' sa pun de la omv? Sa pun peste benzina asta de la OMV? Nu ma apuc singur de curatat clapeta de accelertie sau de "Refacere Adaptare Clapeta de Acceleratie" ca sa nu fac vreo idiotenie avand in vedere ca nu stiu ce are.. (nu se aprinde nici un martor de bord)

Daca ati mai patit ceva asemanator sau aveti vreo idee please help

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor,Am promis ca o sa scriu aici daca si cum s-a rezolvat problema mea. In legatura cu ticaitul pe care il auzeam la contact, se paer ca vine de la climatronic si ca este normal. Am ascultat si o Bora si zgomotul este aproxmativ acelasi doar ca mai silentios.In legatura cu ralantiul:Am fost la service saptamana trecuta, de 2 ori. Prima data mi-au zis ca e simplu si ca trebuie update-at soft-ul masinii. Au facut asta dar problema nu a disparut. Aceiasi problema la ralanti. Chiar, sa detaliez problema, la mine ralantiul devenea variabil dupa ce lasam motorul la ralanti cel putin 20 de minute. (asa am testat cand am plecat din service, ca la prima vedere cu soft-ul nou totul mergea perfect.) A doua oara dupa ce am exemplificat problema mecanicului, si alte ore in service au gasit defectiunea. Sper eu ca pentru totdeauna.Mi-au zis ca au schimbat ceva la unitatea de injectie unde se face amestecul intre benzina si aer. Mi s-a spus ca aceasta incapere trebuie curatata o data pe an, si ca dupa cum arata nu a fost curatata niciodata, asa ca au schimbat-o. (dupa cum am mai zis eu nu sunt cunoscatorin cele tehnice la o masina asa ca rog pe cine citeste, daca stie mai exact cum se numeste componenta respectiva sa modifice mesajul meu pentru a fi mai folositor).Acum intr-adevar masina merge fara probleme. Nu mai este nici o variatie (si am lasat motorul la ralanti timp de 50 de minute)Sper sa nu mai apara, poate mai ajuta si pe altcineva solutia pentru problema mea. Conduceti in siguranta!!!Asta pentru ca nu mai pot sa schim greseala facuta. :Driver:

Mersi. Astia mi-au zis ca au schimbat-o. Cred ca e mai bine asa. Componenta respectiva a costat ~10mil.

Modificat de adaadas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.. se pare ca m-am speriat ca un idiot. Am terminat benzina cu pricina si am pus Carrera 100 de la OMV si azi dupa ce am facut "readaptarea clapetei de acceleratie" merge ca unsa as putea zice chiar ca se infige mai bine ca inainte. Avand in vedere ca are doar 50000 km ar fi fost cam trist sa fie ceva stricat. Pana una alta am ramas cu o programare la PBV pe care nu stiu daca mai merita sa o onorez...Programarea e pe 25 septembrie si garantia expira pe 2 octombrie :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la masina mea de 158.000 km din semnatura(motor AHW), cand se mai incalzeste si sta la relanti scade turatia mai mult decat normal pt aprox 0.5 sec dupa care revine... asta se intampla cam odata la 2 3 minute.

Azi stateam cu picioru pe frana si am observat ca scazuse turatia mult dupa care mi-a murit motoru.

L-am repornit, iar pe urma am dat niste sprituri la frana sa vad daca mai face... turatia crestea cand calcam frana(asa stiu ca e si normal). Eu se pare am problema cu scaderea turatiei: daca trag de volan maxim scade putin... daca pornesc A/C si nu e turata e posibil sa moara motoru cum am patit (sa zicem ca e de la role+intinzatoare) dar frana cand o calc ? Sa fie de la bujii ? Pe langa asta cand schimb vitezele sa zicem ca schimb asa 1 - 2500 rpm dupa care automat pt a 2-a viteza raman sa zicem in 1600 rpm si dau sa accelerez da in nas rau. Poate ca e normal dar are zile cand face si zile cand plec cu a 2-a de pe loc si n-are nimic.... iar cand am luat-o (sh) nu facea. Tin sa mentionez ca la turatii mari nu sunt probleme... am dat 5200 rpm si s-a comportat fara probleme.

P.S. Cine se ocupa cu scanari vag-com pt motoare benzina *contra cost*. ?

Chiar as vrea sa rezolv problema ca nu stiu incotro sa ma indrept. Multumesc anticipat!

Modificat de raz3k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!