Jump to content

Variatie turatie la relanti


florinSLX
 Share

Postare recomandată

Salut colegi.
Am si eu o intrebare.
Azi cand am cuplat tteapta a4-a si am ajuns la 3500 de ture, a inceput sa oscilese pana la 2800 si inapoi.
Ce ar putea sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ambreiajul. Altul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba e ca aseara si azi nu a mai facut faza asta.
Schimba lin, urca frumos in ture, fara agatare la schimbarea de viteza
Sa fi fost vreo eroare ceva?

Modificat de Busky24
Mai multe detalii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare. In urma cu 1 luna mi s-a rupt cureaua de distributie la 60.000 km, nu se stie cauza, mecanicul zice ca s-ar putea sa fie de la rulmentul compresorului de A/C care este gripat.

Am refacut motorul - kit distributie + pompa apa, si 10 supape inlocuite, 8 admisie si 2 evacuare care fusesera indoite + curea accesorii mica pentru motoare fara A/C, asta pana rezolv cu compresorul. Problema este ca nu mai trage ca inainte si relantiul sta la 700 rpm avand trepidatii dar si fluctuatii foarte mici care se aud daca aculti atent motorul de afara insa la turometru nu se observa. Mecanicul a zis ca este clapeta de acceleratie si mi-a recomandat sa o schimb. A curatat-o el dar nu a reglat-o cu vag com ci doar cu borna dar fara rezultat. Tot fara putere si relanti mic + ca sub 2000rpm cand o fortez incepe sa tremure putin si sa mearga putin in suturi, peste 2000 rpm nu mai tremura si nu se mai "balbaie" dar nu are putere urcand greu in ture. Daca o iau usor la turatie mica nu se balbaie sau tremura dar urca foarte greu. Valva EGR este anulata(asa am luat-o, masina avand gaz inainte). La consum nu stiu ce sa zic, nu am BC. Am luat acum un Vag Com sa incerc adaptarea clapetei de acceleratie cu el. Ce altceva as mai putea faca din vag com sa ii ridic turatia la normal?

Golf 4 cel din semnatura.

Modificat de NELKOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare tuturor.

Am avut la inceput problema "usoara" cu relantiul neuniform. Aveam misfire pe cilindrul 3. Am schimbat fisa si bujia pe cil. 3 dar nicio diferenta. Am incercat si o bobina de la dezmebrari, la fel. Am curatat si clapeta de acceleratie si EGR, tremuratul intermitent la relanti se pastra.

Toate astea pana azi cand, dupa ce am scos motorasul V158 ca sa il curat, masina a inceput sa mearga tremurat, nu mai puteam sa o accelerez si au aparut martorul de ESP aprins continuu si Check Engine intermitent. Am scanat acasa si am primit eroarea:

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 006 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2304 /min
                    Mass Air / Rev.: 103.6 mg/str
                    Temperature: 78.0°C
                    Lambda: 11.3 %
                    RPM: 2368 /min
                    Mass Air / Rev.: 163.5 mg/str
                    Temperature: 79.5°C
                    Lambda: 0.0 %


Readiness: 0010 1001

Mi-am adus aminte acasa ca nu stransesem bornele la baterie. Dar chiar si dupa ce le-am strans eraoarea a persistat. 

Mai era eroare si pe ABS:

              Address 03: ABS Brakes     ...
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
Mentionez ca dimineata imi verificase meseriasul alternatorul si dadea 14.3. Mie in seara asta in VCDS imi da 13.5-13.8.

Voi ce credeti? Multumesc.

Modificat de blueman07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI mie imi arata tot cam asa in VCDS. Rar se intampla sa depaseasca 14v. Ast atat la diesel cat si la benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu missfire pe cil. 4 s-a rezolvat prin schimbarea bujiilor. Cea de pe cilindrul 4 era neagra si umeda. Le-am schimbat pe toate.  DAR reantiul neuniform nu a disparut. La mine variaza si turatia (+-50rpm), si tremura din cand in cand, nu tare dar destul sa ma sece. Asta apare dupa ce se incalzeste un pic, dupa 65 grade.

Bobina am inspectat-o vizual si nu am vazut nimic deosebit.

Tensiunea, cand e rece si nu variaza relantiul, e aprox 14.3. Cum incepe sa tremure scade pe la 13.8-13.9.

Modificat de blueman07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in primul rand habar nu avem despre ce motor e vorba

Misfire pe 1.9 tdi si bujie uda numai pe la benzinare ar putea fi

Asa ca ...cam greu cu ghicitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze. Am corectat profilul. E vorba de golf V 1.6 MPI 75KW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu consumul cum stai? E mai mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica clapeta de acceleratie, consumatori si incarcare alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul a fost 6.6 cand am adus-o si nu am mers prea tare, adica max 120. Deci cam mare zic eu. Alternatorul l-am verificat si incarca. Am facut o scanre pe grupurile 032 si 033 si am valori ciudate, adica pe 033 e -4.5% si nu variaza in jurul unei valori iar pe 032 e cam 8.6%. In timp 033 ajunge la -0.3% iar 032 ramane cam la fel (grupurile astea sunt Long Term Fuel Trim si Short Term Fuel Trim).

Clapeta de acc. am curatat-o desi nu prea era murdara. Am adaptat-o si da ok.

Modificat de blueman07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica senzorul de temperatura in 1 pe engine si pe 17 instruments .

Valorile trebuie sa fie aproximativ la fel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si afiseaza cam la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salut. Legat de problema cu relațiile instabil nu am de cap încă. Am curățat din nou capete.egr. schimbat sonda lângă 1 verificat bujii si bobine inducție și nici o schimbare. In vcds pe grupul 032 in prima căsuță imi apare o valoare de -13%. Am inteles ca ar fi amestec bogat, dar nu mai stiu ce sa-i mai fac. Astept vrei sugestie, Poate a mai patit careva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin - pai asta inseamna ca ai fie filtru de aer plin ori un injector infundat. Daca ai inj infundat se simte in sarcina. E doar o parere formata din ce citeam (chiar acu :rolleyes: ). Dar din ce spun pe ross-tech inj infundat tre sa fie al doilea camp din 032 pe minus. La tine cum e? 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info

Dar daca ai misfire tre sa te gandesti ca benzina si aerul acela nu sunt arse si atunci ... nu e asa simplu :). Ai misfire?

Modificat de blueman07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valoarea din al doilea camp pe 032 este tot timpul 0, doar in primul camp este cu minus. sunt momente cand motorul merge bine si valoare din primul camp este 0, iar in momentul cand incepe si merge rau se schimba pe minus (am avut valoare intre -10 si -21), adica amestec bogat care ar spune ca este prea putin aer si de acolo ar ramane combustibil nears.

in sarcina motorul merge bine, trage normal nu se simte nimic la el. problema este la relantiu.

legat de misfire nu am pe nici un cilindru,

as ruga un coleg daca poate sa-mi spuna la relantiul ce presiune ii indica senzorul map pe vcds, deoarece ma gandeam sa nu fie al meu defect si de acolo sa trimita informatii proaste la ecu.

atasez o poza cu cateva valori ce le-am salvat din vcds.

poate este cineva din Sibiu care ma poate ajuta. mersi

0000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dai o stergere de erori pe motor (chiar daca nu ai) si sa vezi imediat cum evolueaza cele doua 032 si 033. Eu am testat cu niste spray de curatat clapeta de sprayat pe admisie si primul camp din 033 (Short Term Fuel Trim) s-a dus in jos cam la -25%, semn de amestec bogat, cum e si normal. Asa se testeaza vacuum leaks. Dar la tine cele doua (032-16% si 033-5%)dau semne contrare, de aceea fa un reset de erori si vezi imediat si dupa cateva zeci de secunde.

Modificat de blueman07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca dau stergere de erori,  032 si 033 se fac 0 dupa care 32 ramane pe 0 aprox 30 secunde si pe urma sare pe -, iar 033 oscileaza intre +/- 5%.

am dat si eu cu un spray pe la furtune  si nu s-a modificat nimic in 033, doar o singura data a scazut pe -10 dar cred ca am pulverizat deasupra clapetei de acceleratie, in rest nici o schimbare pe 033.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema mea la polo  a inceput cand am vazut ca osciliaza la relanti, doar cand sunt farurile aprinse (la faza lunga nu osciliaza, la geamuri nu osciliaza, radio nu ...., etc). am umblat cu masina pe la 4 mecanici, au pus testarul - nici o eroare, bateria este incarcata 100%, alternatorul incarca normal. Si au zis ca este ceva pe parte mecanica.

Acum 4-5 zile am vazut cand bag in marsarier ca se aprinde farul dreapa, probabil face masa. Si am realizat ca oscilatia la relanti cu farurile aprinse a aparut dupa un scurt la bricheta.

Am masina de 2-3 luni (vreau sa zic ca nu o cunosc), si nu stiu de unde sa incep sa caut buba....si m-am saturat sa umblu pe la mecanici.

Astept parerea voastra.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O sa incep prin a descrie masina ca sa fie raspunsurile cat mai corecte.

Skoda Octavia 1.6 BFQ, benzina, 2008 in acte ( 2007 in realitate ), 91500 km, proprietar de 5 ani, TMBDX41U888839722. Constanta

"Problema":

Cand pornesc masina prima data in acea zi, nu conteaza momentul zilei, cum am observat ca nu conteaza nici temperatura exterioara ( + 34 / - 2 grade C), turatia la relanti este crescuta pana pe la 1800 RPM, cu mici variatii catre in jos. Treaba aceasta dureaza 2-3 minute, sau daca plec de pe loc imediat isi revine mai repede, 30 secunde. Cand am sesizat problema, acum vreo 2 ani, facea extrem de rar, iar cu o apasare de acceleratie turatia se remedia instant. Se auzeau 1-2 rateuri ca si cand ar avea carburator si gata, acum pot sa accelerez sa ma rog, dar pana nu isi face timpul de enervat nu revine la normal. In restul zilei masina se comporta absolut perfect, pana la urmatoarea pornire, neaparat cu o pauza de vreo 12 ore intre ultima si prima pornire cand face acelasi gest enervant. Sunt zile ( foarte rare ) cand nu are acest simptom. Am lasat masina la service ca sa vada si ei, dar nu au gasit nici un fel de problema la diagnoza sau optica. Service-ul este dedicat grupului VAG, altceva nu repara, iar cei de acolo mi-au spus ca au si ei masinile personale care unele din ele fac la fel ( cele pe benzina ). Au incercat sa repare una cu aceasi problema, inlocuind piese pe rand la ea, dar dupa o luna inca nu gasise problema.Am desfacut clapeta de acceleratie si supapa EGR si le-am curatat ( aratau jalnic ), absolut nici o schimbare. Eu nu lucrez in tara, iar cand sunt plecat 2 luni, sotia poate face 500 km cu ea, in rest aduna praf degeaba. Anul acesta am fost in medical, drept urmare am stat mai mult acasa, deci mai multi kilometrii. Intr-un an si 12000km, am completat 0.4 l de ulei.

Peste 2 zile am programare la service, schimbare discuri/ placute ( ovalizate ), filtre + ulei 5W30, bucse, bielete, antigel, ulei cutie de viteza. Am vrut sa schimb distributia, dar mi-a zis ca nu este cazul la cati km fac cu ea ( a fost schimbata o data acum 5 ani la 44000 km ), bujiile mi-au zis sa le las macar pana la urmatoarea revizie pentru ca momentan nu imi fac probleme ( si acestea au fost schimbate o data cu distributia )

In decursul timpului am mai citit pe diverse forumuri despre aceasta problema, chiar am gasit si un raspuns oficial primit de la reprezentanta Skoda:

"Buna Ziua!

In cazul motoarelor EU 4 pe benzina, asa cum este si al dvs, catalizatorul are nevoie sa se incalzeasca cit mai rapid. De aceea, la prima cheie, dupa ce motorul porneste, “gestionarea “ electronica simte dupa un timp ca, catalizatorul este “rece” si cauta printr-un surplus de benzina (care corespunde cu turarea pe care o simtiti dvs) sa forteze incalzirea acestuia. Tot gestionarea electronica asigura scaderea turatiei dupa citirea parametrilor de functionare (continut oxigen, etc).

In concluzie, puteti considera normala functionarea motorului dvs. Va rog sa ne tineti la curent in caz ca apar modificari."

Toate cele bune "

Acum va rog, daca aveti idee, ce as putea sa mai incerc, sa fac / sa inlocuiesc, sa imi spuneti.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se manifesta un senzor map defect pe motorul azd? Posibil sa fie defect și să nu dea eroare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat dar nu gasesc,cum ar trebui sa se comporte motorul cand scoti mufa de la clapeta de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!