Jump to content

Variatie turatie la relanti


florinSLX
 Share

Postare recomandată

Hai sa intreb si pe-aici, poate are careva vreo idee. In urma pataniei pe care n-o mai detaliez aici(o puteti citi din semnatura), a trebuit sa schimb capacul cu axe cu came, curelele de distributie si EGR-ul. Problema e ca uneori, la rece, motorul are perioade cam de jumatate de secunda in care pare sa-i cada ralantiul, apoi revine la 850rpm.

Cam din ce credeti ca ar putea fi? La scanare n-am gasit nicio eroare. :huh:

Filtrele sunt noi, schimbul de ulei n-are 5-600 de km, clapeta de acceleratie am curatat-o... eventual pe la bujii sau bobina de inductie sa ma uit? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ai dat jos clapeta si ai curatat-o bine? NU a ramas in ceva coltisor ceva jeg? Ai adaptat clapeta dupa curatare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curatat am curatat-o, dar adaptare nu mai stiu daca am facut. O sa incerc azi din nou o adaptare, sa vad ce zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitate bine inca odata, trebuie sa fie curata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara,

Am aceeasi problema. Am un golf 4 1.6 16v AZD. Totul a fost oke pana azi. Azi am observat fluctuatii la cald. Daca opresc motorul si il las umpic, aprox 10 min, cand il pornesc e totul oke iar daca merg cu ea umpic iarasi face asa. Am observat ca caca reduc din consumatori nu mai face asa tare, dar tot face. Initial am crezut ca e de la benzina si peste acei 5 litri in rezervor am mai bagat inca 10 litri de la Petrom dar degeaba.. problema persista. Maine e programata masinuta pentru schimb de ulei, distributie si toate filtrele. Dupa cum am citit mai sus nu cred ca o sa rezolv problema cu asta. La ce as putea sa ma astept ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema cu ralantiul o am si eu de 12 luni de cand m-am pricopsit cu ea si ca sa vezi minune, acum o luna s-a implinit termenul de schimbat consumabilele si dupa ce am schimbat filtrele si uleiul problema a disparut brusc.Nu stiu ce s-a intamplat dar ma bucura si nu prea pentru ca nu stiu unde era problema,am tot curatat si adaptat EGR-ul si clapeta de acceleratie,am schimbat carburantul si am pus de la OMV doar din cea mai scumpa,degeaba.

Stiu doar ca inainte de schimbarea consumabilelor am mers cu indicatorul de carburant pe rosu pana era sa raman cu "pana prostului",dupa aceea am facut un plin cu 95 de la OMV si vad ca s-a rezolvat,pana cand,nu stiu, doar sper sa nu fie prea curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am avut si eu probleme cu oscilatiile la relanti, pierderi de putere( nu mai tragea ) si facea niste smucituri de m-a bagat la idei... La tester a iesit o eroare de genu' cyl 3 nissfire detected..... Toate aceste probleme au disparut pur si simplu si masina ruleaza foarte bine dupa ce am schimbat bujiile vechi cu unele NGK cu 50 lei/ buc. Mecanicul a zis k bujiile vechi erau originale pt k pe ele scria VW AUDI si erau bosch.....Detin un VW bora 1.6 BCB an fab. 2003 si are doar 98.000 km parcursi pana acum.

Acum ma intreb eu aveau cum sa tina asa de mult niste bujii?? Totusi 98.000 de km este echivalentul a 9 ani de uzura in cazul meu ( vechimea masinii ).

Mentionez ca alimentez doar de la OMV cu benzina carera 95 euro4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vezi, n-au tinut ca deja dadea rateuri pe cilindrul 3. De ce a ajuns masina in situatia asta cu bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai la inceput aveam mici oscilatii la relanti, apoi am simtit k nu mai trage cum ar trebui, parca o tinea ceva nu stiu ( pierdea puterea ), iar faza finala sau chiar critica in care ajunsese masina era ca incepuse sa faca niste smucituri si mergea mai mult in "hopuri"..sper k ma intelegi. Iar eu in prima faza ma gandisem sa schimb fisele, dar ceea ce nu stiam eu atunci era ca motorul meu, cod BCB, e putin mai diferit fata de seriile anterioare. Spre exemplu acest motor NU are fise, ci in schimb are cate o bobina in capatul fiecarei bujii. Asta denota faptul ca bujiile sunt foarte importante in cazul acestui tip de motor si pot fi cauza multor probleme aici.

Dupa ce am schimbat bujiile cum am spus si mai sus am scapat de toate aceste "neplaceri".

P.S.: Eu cred ca au tinut destul de mult 98.000 km niste bujii nu?? In conditiile in care bujiile este recomandat sa se schimbe la un interval de 30 - 40.000 km..

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu la masina din semnatura niste variatii la relanti cand pornesc clima, pe turometru se observa foarte putin, dar cand ma dau jos din masina se aude cum creste si scade turatia! cand opresc clima merge normal, nu mai variaza de loc! ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Cat de mult iti pune motorul in cap cand pornesti A/c-ul? Posibil sa ai probleme cu compresorul din moment ce problema apare cand il pornesti. Nu cumva auzi electroventilatoarele osciland in ture? Esti absolut sigur ca motorul face? Vezi daca face la fel si cand iti pornesc ventilatoarele ca sa raceasca lichidul, dar fara sa ai aerul pornit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt 100% sigur ca imi face motorul, se observa si pe acul turometrului care se misca aproximativ 2 mm, cat poate fi acolo, cam 50 de ture, iar cand ma dau jos din masina se aude foarte clar cum maraie, iar cand opresc clima, turatia imi revine la normal si nu imi mai face! in mers nu am observat nici o simptoma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tremura si a mea la relanti ca toti dracii de doi ani de cand un destept de mecanic a facut scurt la masa cand a scos borna de la electromotor. De atunci a fost verificata si rasverificata de n mecanici si nimeni nu stie care e problema. Am curatat injectoare cu ultrasunete, am schimbat garnituri, chiar si o clapeta pe care o am de rezerva, delco schimbat, cel vechi avea joc in ax, schimbat bujii, fise, toate filtrele de n ori, nimic. De tras trage de o ia dracii, doar ca tremura la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica alternatorul...puntea de diode/regulatorul de tensiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la asta ma gandeam si eu, dar inca nu gasesc meseriasul care sa imi faca o diagnoza si o reparatie cum trebuie la alternator. Ma gandeam sa scot borna de la alternator si sa o pornesc fara, sa vad cum se manifesta. Am vreo sansa sa imi dau seama asa daca este alternatorul de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva si pe mine cu urmatoarea prob? .. ca sa nu mai pun toata povestea si aici las link unde am facut topic ms daca puteti sa imi raspundeti ori acolo ori aici va sunt recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@denismoc...sau dai cureau jos...dar sa nu o lasi sa mearga mult asa.Mai verifica si incarcarea pe baterie cu motorul pornit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm vad ca nu sa afisat linkul mai incerc odata sa il las daca nu incep cu explicatiile de la capat , topicul il am afisat in aria golf 4 :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea la baterie fara consumatori la relanti este 14.00 V, cu faza scurta scade la 13.9-13.8 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am variatii la relanti, nu tot timpul, intre 600 si 800 rot/min, in general dupa ce dau cu spatele si-mi moare motorul prima data (nu cred ca are vreo legatura) si cel mai ciudat imi apare un mesaj pe bord de genul "Alternator Service" doar o secunda si un piuit, nici nu am timp sa vad ce scrie. O fi de la baterie, de la alternator? E pe duca? La tester nu am nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Masoara si tu cu aparatul cat iti incarca alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am identificat cred problema. Am masurat bateria si avea 13,2 V, alternatorul incarca la relanti cu toti consumatorii porniti undeva la 13,4V. Am desfacut corpul clapeta si l-am gasit murdar, asa ca l-am curatat si readaptat, manual cat si cu Vag Com, insa dupa readaptare variatiile de turatii au reaparut, dar in sus de la 900 pana la 1200-1600 rot/min la relanti in mers, ceea ce e foarte mult, dar dupa un drum de 20 de km, la sfatul unui cunoscator, clapeta s-a readaptat singura, turatia de relanti s-a stabilizat undeva intre 600 si 800 rot/min si nu mai variaza.

Sper sa nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Mergi la careva care se pricepe bine cu softul de diagnoza ca sa-ti faca adaptarea clapetei asa cum trebuie. Turatia la relanti iti creste si scade asa dupa ce scoti mufa clapetei pentru ca nu e adaptata. La un moment dat se stabilizeaza ralanti-ul si sta pe turatia care trebuie, iar lumea crede ca gata si-a facut singura adaptarea. Insa, ca sa ma exprim asa e o adaptare la nivel de safe! Ca sincronizarea intre clapeta si pedala sa fie optima, este neaparat nevoie ca adaptarea sa se faca, ca la carte! Iti garantez ca vei simti diferenta atunci cand adaptarea s-a facut asa cum trebuie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut atat adaptare "hard"(cu scosul bornei de la baterie, lasata 15 min. etc) cat si cu VAG-com-ul. Nu am apucat sa fac cei 50 de km dupa care se presupune ca se adapteaza clapeta, dar maine se rezolva si asta.(variatiile la ralanti tot nu au disparut).

Ce-am mai observat la ea: cand e compresorul AC pornit, variatiile se mai reduc (720-760 rpm fata de 680-800 rpm de obicei), dar nu-mi vede compresorul ca fiind pornit :dry:(in poza am prins cand il vedea). N-am completat instalatia de 4 ani de cand am masina, dar nu cred ca asta e problema variatiilor.

scanz.png

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 300+ km, ralantiul e cam tot la fel, adica instabil.

Fisele de la bujii sunt verificate, filtrul de benzina la fel.

La log in mers, clapeta se deschide la 99.6% la talpa, niciun missfire.

La ralanti, apare missfire pe cilindrul 1 in special si cateva pe 3.

Nu stiu ce as mai putea sa verific/fac... -_-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!