Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Uite pe unde scăpa. Mama ei de mașină. 

 Mulțumesc tuturor pentru sfaturi. 

IMG_20230629_155719.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua am o problema la clima de la b5.5 meu in sensul ca temperatura aerului cu clima pe Low este cu aprox 2 grade mai rece ca aerul de afara una din tevile de ac este ff rece cealata calda normal orice sfat indrumare este binevenita multumesc.Screenshot_20230718_125730_Gallery.thumb.jpg.f245a28a441d943c13c87b3ed8ebb164.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce erori ai? Posibil vreun motoras/clapeta dirijare aer sa nu functioneze corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A rezolvat cineva problema cu inghetatul conductelor? 

La mine ingheata bocnă ambele conducte și filtrul și radiatorul din interior, probabil și compresorul chiar și în deplasări scurte 

Am schimbat compresor, conducte, radiator răcire, filtru dezumidificator, a rămas doar radiatorul din habitaclu din instalația veche.

 În instalație sa băgat 600 g freon, nu a pierdut deloc, am verificat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cu un orificiu de expansiune puțin mai mare se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sa rezolvat prin schimbarea supapei de expansiune. 

 Încerc sa ii schimb din nou filtru deshidrator și sa ii mai fac o spălare.  

 Mai are cineva idei din ce cauza ar putea îngheța? 

În pozele atașate gheata formata e doar cu mașina staționata și la relanti. În mers ingheata bocnă.  Eroare pe tester am avut presure swich intermitent. Probabil a făcut dop de gheata. 

IMG_20230827_110114.jpg

IMG_20230827_110053.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce presiune face compresorul? La cat ajunge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul e nou. Nu știu cata presiune face, dar cei la care am încărcat a zis ca funcționează perfect... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici la temperaturi în vag pare ceva în neregula. Temperatura afara este de peste 35 grade. În vag și pe bord arata doar 20 de grade 

IMG_20230827_121137.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura exterioara raporteaza 51 grade. E o problema...senzor,cablaj sau climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e cablaj cu probleme,  arata -50 de regula. Incearca intai sa schimbi senzorul de temp exterioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu o incarcare de freon mai mica de 600g, de exemplu 540g. Eroare de presiune mare pe pressure swich ar fi o indicatie ca poate ai freon prea mult pentru capacitatea instalatiei tale sau se formeaza un dop de gheata in interiorul instalatiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos tot freon ul, am schimbat filtru deshidrator, am facut curățare și am băgat 550 grame freon, tot face o bruma pe conducte dar nu mai ingheata radiatorul din habitaclu, nu mai blochează fluxul de aer. 

Posibil ca conductele after market sa fie puțin mai mici în diametru și nu mai are nevoie de 600 grame în instalație. Dacă mai face probleme mai scot 50 grame de freon. Oricum, baga rece foarte bine, la 38 de grade afara  cu clima pe auto 22 grade, ventilatorul merge la 2 linii pe climatronic. Mulțumesc pentru răspunsuri. Mai aștept păreri. Bruma aia nu mi se pare normala. Mai am un Ford și nici pe recirculare nu face bruma, doar condens. E doar AC și merge non stop la maxim. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtru de habitaclu e curat?

Bruma este pe ambele tevi de la supapa de expansiune? Pe ce distanta de la supapa de expansiune se formeaza? Ajunge pana in compresor?

Nu scoate 50g caci e prea mult. Ce tip de compresor ai pus, ai o poza a etichetei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
AlexCosmin

Screenshot_2024-06-27-15-06-30-545_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.76e46d0e4d69eb914610019404d5cc92.jpgScreenshot_2024-06-27-14-30-46-095_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.3aacb2cf94414a608174ecbf7d0e8cf3.jpgScreenshot_2024-06-27-14-31-09-889_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.c65a0d8cdbb6a7be03d28192df094fc0.jpgScreenshot_2024-06-27-15-06-51-536_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.366092b33ea9591f18e5bd5cdfafaaff.jpgSalut,îmi poate spune cineva unde se afla supapa de suprapresiune pe acest compresor?

Am înțeles că pe compresoare ar exista o supapa care în caz de electroventilator sau senzor de presiune defect ar arunca din freon afara la o anumită presiune pentru a nu sparge ceva pe sistem!!!

Sau evental daca are așa ceva acest model de compresor.

 

Modificat de AlexCosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe capacul cu 2 șuruburi de sus, are gaura pe mijloc. Cred ca pe la 30-35bari se declanșează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

Daca pozele de mai sus sunt luate de pe net, nu este exact modelul pentru Passat.

19240620_161740.jpg

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexCosmin
în urmă cu 1 oră, 42miticutza a scris:

Daca pozele de mai sus sunt luate de pe net, nu este exact modelul pentru Passat.

19240620_161740.jpg

Compresorul meu arata exact că în pozele pe care le-am pus,același model 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexCosmin

Salut băieți,scriu acest post în speranța că poate ajuta pe cineva care are exact problema mea!!!

 

Până la urmă compresorul meu pierde freon pe la oringul de etanșare de la conducta subțire exact unde intra in compresor!!!

Nu știu dacă e conducta de înaltă presiune sau de joasa presiune!!

Scurgerea a apărut în urma încărcărilor periodice cu freon fara ca electroventilatorul sa funcționeze iar presiunea de aproape 30 de bari in sistem a făcut să forțeze pe la acel o-ring iar după schimbarea electroventilatorului presiunea nu trece de 17 bari.

Am înțeles că normal compresorul trebuia să se decupleze la acea presiune dar la mine se decupla și se cupla la intervale de 5 secunde numai la semafor sau la relanti când presiunea era peste 30 de bari.

Țin să menționez că electroventilatorul pleca doar pe treapta a doua când deja presiunea se apropia de 30 de bari el niciodată mergând pe treapta 1 cum am înțeles că trebuia să meargă imediat când e acționat butonul de clima.

Acum întrebarea mea!!!

Se găsesc separat acele o-ringuri de etanșare?

 

 

Modificat de AlexCosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se găsesc chiar pe origine recomandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AlexCosmin

Screenshot_2024-06-29-18-50-42-547_com_miui.gallery-edit.thumb.jpg.35ab637706a0584e39f487010f5d48cc.jpgasta e imbinarea pe unde se pierde tot freonul in maxim o luna 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutari! Mi-am achizitionat recent cablu pentru diagnoza si, printre altele, am urmatoarele erori:

 

Address 08: Auto HVAC        Labels: 3Bx-907-044.lbl
   Part No: 3B1 907 044 J
   Component: CLIMATRONIC B5GP    0002  
   Coding: 17000
   Shop #: WSC 05311  
   VCID: 285F4DA7C8F312CDEA-5178

2 Faults Found:
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
            37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-00 - Faulty

O sa ofer mai multe informatii care pot adauga sau nu problemelor mele cu clima, pe langa erorile de mai sus:
 

  1. Acum 1-2 saptamani am schimbat fulia, bobina, ambreiaj, etc (era un kit) pentru ca se auzea un zgomot urat de la compresor cand erau turatii mari. Tot atunci am completat cu freon si, implicit, si un test de presiune. Instalatia pare sa fie buna, fara pierderi, doar ca mecanicul mi-a recomandat sa curat (sau sa schimb, el a spus de curatat) radiatorul de la clima pentru ca este murdar/imbacsit. Momentan nu am facut nimic in ceea ce priveste radiator.
  2. Am observat trei scenarii de cand am reparat clima:
    1. Dau drumul la AC pe AUTO si nu baga rece (doar aerul cald de afara) oricat de mult l-as lasa.
    2. Dau drumul la AC si baga rece, dar nu la puterea ei maxima. Dupa cateva minute se intampla sa se opreasca aerul rece si vine un aer "mai cald" si cu un miros mai neplacut, asemanator unui aer inchis/"prafuit". Se rezolva prin simpla oprire a Ac-ului si repornirea lui, dar eventual se "strica" iar.
    3. Dau drumul la AC si baga foarte rece, asa cum ar trebui, si, in 99% din timp, merge perfect fara a se opri precum la scenariul 2.
  3. Este ciudat ca atunci cand pornesc clima cu masina abia pornita si fara a ma deplasa AC-ul merge, dar nu la capacitatea maxima, dar merge incontinuu bine. Cand plec de pe loc se intampla scenariul 2 anterior.
  4. Am observat ca uneori merge AC-ul bine din prima cand am o viteza deja mare de deplasare, dar nu mereu rezolva problema. Aici tind sa-i dau dreptate legata de radiator pentru ca el a spus ca la viteze mici aportul de aer este mic datorita mizeriei din el si se decupleaza compresorul datorita presiunii mari (asta mi-a spus el).

 

In momentul de fata trebuie sa ma joc cu porneste/opreste pana ajunge in scenariul 3 si merge fara probleme. Banuiesc ca acele erori si problema cu radiatorul sa cauzeze aceste lucruri? Ar fi bine sa fac niste log-uri din mers pentru acele scenarii (si daca da, pe ce bloc)?


Am incercat sa ma uit la pozitionarea acelor V70 si V71, dar par mai complicat de ajuns la ele si pentru radiator nu dispun eu acasa de metode de a-l da jos si curata.


Multumesc pentru eventualele raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare a fi problema de compresor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva problemă în particular al compresorului ce ar putea cauza asta? Anul trecut am avut o reparație la el pentru că scăpa freon, iar anul ăsta am schimbat piesele alea din kit. Sistemul în sine în prezent nu are scăpări de freon. Sunt ceva log uri pe care le pot face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut ieri un log pe niste grupuri de la Auto HVAC si am observat ca codul oferit pentru care compresorul se opreste este 12 "12 = Compressor OFF: Shut-Off requested by Engine Control", dar el figureaza ca a fost oprit doar pentru ~2 secunde, dupa care apare iar codul 0 care semnifica ca el s-ar fi "repornit". In practica masina a bagat rece cat am stat pe loc, dupa 9 secunde de cand am plecat s-a inchis cu codul 12 si dupa s-a "repornit", dar masina tot aer cald baga. Am mai auzit si de ideea ca ar fi stricat uscatorul stricat si ca nu s-ar fi facut curatare pe sistem? Las atasat si log-ul.

LOG-08-001-002-003.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!