Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

De solutie de contrast si lampa cu ultraviolete a auzit cel care iti baga freon ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a băgat niciodată soluție de contrast. A verificat cu aparatul și a zis ca e buna presiunea și testul de vid. Poate scăpa pe la supapa de suprapresiune? Sau pe la ventilele pe unde se încarcă instalația? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate scapa pe oriunde e o imbinare sau unde e un por.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
4 hours ago, cristi16v said:

Nu a băgat niciodată soluție de contrast. A verificat cu aparatul și a zis ca e buna presiunea și testul de vid. Poate scăpa pe la supapa de suprapresiune? Sau pe la ventilele pe unde se încarcă instalația? 

Baga solutie de contrast, altfel doar pierdeți timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

Mi-am rezolvat instalatia 3 ani in urma dupa ani de chin si bani dati la diverse service-uri.

Asa ca ah hotarat sa rezolv personal.

Am cumparat piese noi:

condensator,

filtru deshidrator,

valva laminare,

conducte tur retur compresor, (nu le-am luat noi, am gsit firma care sertizeaza furtun nou pe capetele vechi)

compresor, (luat din dezm. desfacut, spalat, montat).

 

Copy/paste dinntr-un post mai vechi:

"La masinile vechi proba cu vacuum nu este de ajuns. Se face proba de presiune cu azot 20bar.  Se da cu spuma pe toate conductele si mufele instalatiei. Daca scapa pe la simeringul central, nu se vede substanta de contrast decat daca dai  jos fulia si bobina. La serviceuri n-au timp de asa ceva. Cautati ateliere micute care lucreaza numai ac."

 

Am clima de 3 ani, si inca merge, mai slab dar merge.

Daca in urma reparatiei ventilatorul climei se tureaza in treapta 2 nu va luati de rezistorul treptelor. Mai trebuie schimbat si radiatorul de antigel. Acesta are fagurii infundati si condensatorul nu scade presiunea de ajuns.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se tureaza în treapta 2 doar la temperaturi mari. Radiatorul de antigel a fost schimbat pentru ca avea pierderi. Mulțumesc pentru răspunsuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza
On 5/30/2023 at 6:17 AM, cristi16v said:

... După care a început sa piardă tot mai repede freonul din instalație. Acum la o încărcare tine maxim 1 luna și ajunge undeva la 70 - 90 de grame din 600. ..

Problema vine de la vechimea conductelor de cauciuc. Testul cu vacuum nu este relevant pentru ca aceste conducte au pori care se astup cu particule de praf trase de vacum. Testul se face cu presiune de azot. Atelierele care nu au scule de testare pentru azot nu te pot ajuta. Ca sa incepi de undeva si sa ai siguranta unei instalatii care se pastreaza etansa in timp trebuie schimbate:

 

- conducta presiune inalta 3B0 260 701 B

- conducta presiune joasa 3B0 260 707 B

- filtru deshidrator              3B0 820 193 

- radiator - condensator    3B0 260 401 B

- o-ring-uri sunt bune cele vechi.

Toate astea te ajung undeva la 700 roni daca reconditionezi conductele la o firma specializata. Apoi un atelier care face proba cu azot, 20 bari, se da cu spuma pe toate imbinarile, se lasa 24 ore, daca e ok baga agent. Asta mai costa undeva la 300. Daca nu poti sa la schimbi personal mai adaugi manopera de schimb. Nu poti circula cu masina o zi decat cu bobina compresorului deconectata. 

 

Se poate face testul cu azot si inainte de schimbul pieselor, dar poate sa crape condensatorul.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Știe cineva daca poate pierde freon pe la acest senzor? Am găsit eroarea din poza de mai jos.  Sau eroarea apare din lipsa de freon în instalație? 

IMG_20230618_090455_edit_82195995816360.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa freon.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. M am apucat de demontat Passat ul poate ii dau de cap cu pierderea de freon. 

Am găsit furtunul din poza puțin ros.  Ar putea pierde pe acolo? Radiatorul arata bine, la fel și oringurile 

IMG_20230623_112453.jpg

IMG_20230623_122150.jpg

Modificat de cristi16v
Încă o poza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pierde pe acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ori pe la compresor, ori pe la radiatorul de răcire din habitaclu. Se Demontează greu bordul? Sau  se poate scoate pe la torpedou? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaporizatoru din bord este cel mai bine protejat. Cel mai simplu e sa incarci cu agent si dai cu spuma pe toate conductele. La mine era la fel de ros furtunul ala si pierdea pe acolo. Furtunele daca au 20 de ani se schimba sigur.

 

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completezi cu freon si substanta uv apoi verifici cu o lanterna sau lampa uv unde apar pierderi. La vaporizator verifici in felul urmator lasi masina stationar cu ac pornit pana se aduna  condens balta sub masina si verifici apa adunata daca reactioneaza la lampa uv .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal, este distrus.

Ca sa curgă ulei, desfaci busonul. Dacă nici acolo nu curge nimic, dar și asa nu mai e bun de nimic.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos și fulia de pe el, am crezut ca de acolo se aude, se aude din interiorul lui.  Ulei a curs din el cam 30 mll. Ce recomandați? Înlocuire cu unul nou sau recondiționare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e de recondiționat, nou sau în cel mai rău caz sh.

Desfa-l sa vezi ce e în el, partea spre fulie, acolo e toată acțiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fulie nu face zgomot. Huruit se aude Undeva la jumătate lui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal zgomotul, pistoanele sunt miscate prin frecare cu o saiba excentrica. Ca sa iasa tot uleiul trebuie sa-i dai aer cu o mina de pix pe gaura de vizitare. Daca a mers aerul pana de curand lasa compresorul, doar uleiul din carter sa-l shimbi, ulei pt. compresoare frig, parca este scris pe eticheta compresorului tipul de ulei. Uleiul care a iesit daca e curat nu-s probleme. Uleiul trebuie schimbat odata ce l-ai scos in atmosfera. Sunt clipuri pe Youtube cu un rus care reconditioneaza, acolo vezi cantitatile.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal acel zgomot, cel mai probabil este produs de uzura de pe excentric si pastile din cauza lipsei uleiului.  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru compresor nou, ce firma recomandați? 

Denso, nrf, ridex sau mahle? 

Ce ziceți de preturile din poza? 

Screenshot_20230626_104132.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar acum am pus unul qwp, făcea același zgomot cu al tău cel vechi.

La cel nou nu se aude. L-am schimbat ca avea pierderi pe la supapa din spate cu siguranță, era dat silicon peste ea.

Compresorul vechi original este denso.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul ala vine de la un rulment de presiune din interiorul compresor ului. L am desfăcut și am găsit uzuri mari în el, zgârieturi adânci pe cilindri, rulmenți uzați, jocuri mari între pastile și placa excentrica care împinge și trage pistonul în cilindri. 

Mulțumesc de răspunsuri. Am luat unul mahle la 990 de lei. 1800 de lei a costat tot cu toate conductele de cauciuc. Inclusiv cea din poza 

 Ști cumva dacă compresorul vine direct cu ulei în el? Sau trebuie completat? 

Screenshot_20230626_124407.jpg

IMG-20230626-WA0003.jpg

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu a venit cu 245ml in el, suficient pentru o instalație goala, spălată. O sa ai instrucțiuni clare în cutia lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!