Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

C o s m i n

Deci sa-nteleg ca climatronicul, spre deosebire de AC, nu porneste compresorul decat daca temperatura de afarae pete 9 grade? Poate ar fi mai bine sa ne lumineze cineva cu o documentatie, ca eu nu mai stiu ce sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
juristul2000

In oradea stie cineva unde se pune freon in instalatie?ca al meu parca nu mai raceste asa cum racea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot se vorbeste de clima aici, am si eu o dilema. afara 33 de grade. clima pusa pe auto, compresorul porneste si merge un timp apoi face o pauza si tot asa. e normal sa faca asa? asa face daca e clima pe auto?

sunt oarecum sigur ca, compresorul cupla si decupla, pentru ca se vedea pe turatia de la relanti si pe consumul instant.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema o am si eu..."mergand" prin aglomeratie, adica mai mult stand, nu prea raceste clima, respectiv ba baga aer rece, ba baga aer de afara dar un pic umed (cel putin asa mi s-a parut). daca masina intr-adevar merge si nu sta pe loc, din ce am observat, raceste continuu. cum pot sa fac sa raceasca si cand sta pe loc la relanti, pt ca ma cam coc in acest minunat bucuresti....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine pe loc baga mai puntin .. dar mie nu imi merge decat un ventilator .. :) cand pornesc clima nu porneste si celalat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija ca atunci cand schimbati freonul sa va faca si o vacuumare corecta.In felul asta se elimina si umezeala din instalatie care poate sa fie acolo de la freonul de dinainte( sa fiti cam printre ultimii care beneficiaza de freonul dintr-o butelie dupa care,meseriasul o schimba),eventualele impuritati tot din aceeasi butelie.Toate astea duc la o supra incarcare a instalatiei cu presiune si atunci sa cupleze- decupleze compresorul ( in turatii il decupleaza) si tot atunci si fumul care iese din ambreiajul compresorului . Presiunea max in instalatie trebuie sa fie de MAX 15 bari . La relanti trebuie sa stea la 12-13 bari si sa urce doar foarte putin in turatii. Succes :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
si la mine pe loc baga mai puntin .. dar mie nu imi merge decat un ventilator .. :lol: cand pornesc clima nu porneste si celalat

Adica vrei sa spui ca iti merge doar cel cu viscocuplaj, ventilatorul de racire a motorului. Inseamna ca nu iti porneste ventilatorul de racire a radiatorului de clima. Si de aici si comportamentul la ralanti. Neracind acel radiator, nu se face corect schimbul de caldura si pe loc nu ai nu stiu ce frig in masina. Ar trebui demontat si vazut daca ti s-au uzat periile de la motor(in cel mai fericit caz).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

un pic OFF TOPIC, dar la obiect: cine ne recomanda si noua un service unde se face o revizie "ca la carte" a instalatiei de climatizare?(in Bucuresti...) O varianta ar fi Augsburg. Alte propuneri? (verificate). Ma intereseaza o revizie, sa zicem asa, de intretinere. Adica mai mult verificari si eventual de completat freon/ulei. Nu am probleme cu clima, dar preventiv, intrucat masina e din 2003, as vizita un astfel de service.

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute la Radacini Bosch Service langa Camera de Comert pe b-dul Marasesti. eu acolo imi repar masina. O verificare si eventual o vacuumare si umplere de freon costa 110-150 Ron. (Am inteles ca freonul e bine sa il schimbi odata la 2 ani) :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am aflat si eu ca problema mea era tot de la nepornirea celui de-al doilea ventilor, insa cipos, priceput ca intotdeauna, desi cam brutal :icon_thumright:, a rezolvat problema, temporar cel putin, respectiv a lovit "cu maestrie" in acel ventilator, in motor mai exact, cu ajutorul cheii de la roti si un patent. deocamdata merge, si se simte intr-adevar. o sa trebuiasca sa il schimb probabil cat de curand, pt ca evident nu merge cum trebuie, respectiv da vibratii urate in masina, dar asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mateis poti sa descri putin ce a facut cipos poate fac si eu la mine :icon_cool: unde a lovit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei cand se termina periile de la ventilator,el are o functionare cu intermitente,porneste cand vrea si merge cat poate.daca pornesti clima si el nu incepe sa se invarta,pot fi 3 posibile probleme:siguranta lui,mufa de la F129 care comanda pornirea lui si cea cu periile.pt a testa daca sunt periile,cu o surubernita si un patent/ciocan,da-i cateva lovituri scurte pe stator si vezi daca o i-a la invartit.daca nu vrea,verifica tensiunea pe mufa lui(e in imediata apropiere a pompei abs),daca nu are tensiune,verifica sigurata.daca si siguranta e buna,trebuie verificata mufa de la F129,care daca e bagata inseamna ca ori nu ai freon(deci o presiune sun 2 bari pe instalatie) ori ai prea mare presiunea(peste 16 bari).spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freon doar ce am incarcat instalatia acum 1 luna .. poti sa pui o poza unde e mufa F129 o poza exact cu ea .. ventilatoru nu mergea nici inainte sa pun freon.. decand am luat masina nu mergea... si care e singuranta lui .. in tablou de sigurante are vreun nr ? .. la scanare nu a fost nici o eroare... daca ajuta cu ceva

Modificat de KMZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu am gasit siguranta de la ventilator .. nici nu stiu daca exista asa ceva .. in schimb am masurat mufa de la ventilatoru de clima si am tensiunea pe ea .. dupa ce am lovit putin ventilatoru a pornit .. prima oara decand am masina, dar daca opresc motoru si repornesc iar tre sa il lovesc .. presupun ca trebuie schimbat .. se schimba cu totu .. si inca o intrebare .. se desface prin locasul ala sau tre sa dau bara jos .. radiator ..etc.. thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap, si eu am o nemultumire legata de racire:

totu merge bine, la 21 de grade se sta in masina fara probleme, mai ales la drum lung;

dar parca nu mai incepe sa bage rece asa de repede ca altadata, si pe "low" m-as astepta sa ma inghete mai rau decat o face!

poate sunt subiectiv,dar merita sa ma duc sa fac o reumplere la sistem pt asta, sau sa imi vad de lucru?

p.s. astia de la augsburg sunt profesionisti ca lumea?

ca vad ca la ei o verificare/reumplere este 2 milioane..n-ar fi nenorocire, dar de ulei nu scrie nimic!?

cum trebuie procedat?

sa nu ma pomenesc ca ma scarpin fara sa ma manance si dupa aia se buleste ceva pe la masina!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mi-a mai trasnit o intrebare: daca freonul nu se consuma, atunci de ce se face "reumplere"?

@ rumplestilskin: desi postul meu a intrat in fata postului tau, nu stiu de ce: mi se par mari preturile(ma rog, unele): burduf planetara 90 roni=pret de reprezentanta!

la cristal car am dat 60, si am inteles ca pe la colturi merge si cu 30!

apropo de incarcarea cu freon, la augsburg e 190 roni si nu scrie nimic de ulei, la astoa de 160 si scrie!

aparatul banuiesc ca e ok, cred ca e luat de curand, si stie singur ce are de facut!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n
deci nu am gasit siguranta de la ventilator .. nici nu stiu daca exista asa ceva .. in schimb am masurat mufa de la ventilatoru de clima si am tensiunea pe ea .. dupa ce am lovit putin ventilatoru a pornit .. prima oara decand am masina, dar daca opresc motoru si repornesc iar tre sa il lovesc .. presupun ca trebuie schimbat .. se schimba cu totu .. si inca o intrebare .. se desface prin locasul ala sau tre sa dau bara jos .. radiator ..etc.. thx

E posibil sa fie una din alea mari, montate sub bord, de 30-40 de A. :unsure: Nu stiu, doar banuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Saptamana trecuta l-am intrebat eu pe Dragos Voinea despre Augsburg, si mi-a dat niste referinte bune, in sensul ca la G4 i-a facut o revizie la clima la ei si au fost ok. (acum 1 an parca :vaidecapulmeu: )

dar de astia stie cineva ceva? Van International & Co - http://www.serviceautomobile.ro/, cica au si ISO 9001 si mai au o calitate, sunt foarte aproape de mine...

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu am gasit siguranta de la ventilator .. nici nu stiu daca exista asa ceva .. in schimb am masurat mufa de la ventilatoru de clima si am tensiunea pe ea .. dupa ce am lovit putin ventilatoru a pornit .. prima oara decand am masina, dar daca opresc motoru si repornesc iar tre sa il lovesc .. presupun ca trebuie schimbat .. se schimba cu totu .. si inca o intrebare .. se desface prin locasul ala sau tre sa dau bara jos .. radiator ..etc.. thx

freon doar ce am incarcat instalatia acum 1 luna .. poti sa pui o poza unde e mufa F129 o poza exact cu ea .. ventilatoru nu mergea nici inainte sa pun freon.. decand am luat masina nu mergea... si care e singuranta lui .. in tablou de sigurante are vreun nr ? .. la scanare nu a fost nici o eroare... daca ajuta cu ceva

nu trebuie sa dai jos bara si radiatoarele,daca mergi la service ei vor face asa,se da jos numa ventilatorul,se desface si se schimba periile,nu vei gasi speciale dar daca cumperi de la magazine o poti adapta locasului unde se baga si merg ca si cele originale(care nici volksman nu le-a adus cu un an in urma)

doc._senzori.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu ventilatorul extern de la A.C, mi s-a spus de la service ca costa 900 RON+200RON manopera.Exista o sansa sa se repare?sau are cineva la un pret mai bun sau la mana a doua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi in postul de mai sus explicam sumar ca se poate repara...daca dai search exista un topic creat de mine cred cu procedurile si pozele facuta cand reparam ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dorumarcatoru
Si eu am probleme cu ventilatorul extern de la A.C, mi s-a spus de la service ca costa 900 RON+200RON manopera.Exista o sansa sa se repare?sau are cineva la un pret mai bun sau la mana a doua?

Eu am cumparat ambele ventilatoare ( cel cu frei si electroventilatorul ) cu 550 roni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

900 roni?

la volksparts ai intrebat cu cat ti-l aduce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre siguranta ventilatorului am pus poze si am scris aici :

http://vwforum.ro/index.php?showto...ilator+electric

Ventilatorul se poate da usor jos fara a demonta bara, radiatoare etc.

Mororasul este capsat dar se poate decapsa si schimba perii ( carbuni ).

Mufa ventilatorului o gasiti sub capacul negru ce este deasupra rezervorului cu ulei ptr. servodirectie , are doua fire groase ( rosu si maro parca )

Daca sunteti din Bucuresti si va pot ajuta ? sunt aici .

Modificat de cornelus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ce cauta asa departe mufa de el?

o sa bag si eu ochiul sa ma uit, parca vad ca vara asta il apuca ;) !

dar daca e asa usor dedat jos, inseamna ca de nici de schimbat cu unul nou nu dureaza mai mult de jumatate de ora, nu?

niste poze are cineva?

ar avea rost la km mei sa schimb preventiv carbunii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!