Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

terminatoru Daca nu aveam freon in instalatie, imi dadea pe tester presiune scazuta. 

Modificat de aurelian_bln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

Cand pornesti clima trebuie sa se auda cum face click un releu de sub bord. Verifica acel releu.

Eu mi-am facut de curand clima( si anume schimbat filtru uscator)..cu alte cuvinte functioneaza fara nici o problema...cu toate astea acel click se aude doar cand porneste compresorul ca sa bage rece. (daca sunt afara 18*C nu mai porneste si il baga de afara ventilat). 

 

@aurelian_bln mie imi clipocea display-ul cand imi pierdea agentul de racire prin filtru uscator...la fiecare cheie imi clipocea de cateva ori. Dupa ce mi-am remediat problema, masina porneste cu mesajul off pe clima (asta bineinteles daca o opresc ultima oara). Nu stiu daca am inteles corect....tie nu iti porneste deloc? nu iti functioneaza nici ventilare/caldura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Display-ul clipeste la orice eroare stocata nu doar la presiuine scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So crezi tu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu Ventilatia din interior merge numai ca nu ajunge tensiune la compresor cand pornesc clima. Pe vag com  nu apare nici o eroare, am schimbat si consola si modulul de comanda de sub baterie; nimic. Daca alimentez direct compresorul, cupleaza. Ventilatoarele de pe radiator nu pornesc . Le-am alimentat separat si functioneaza la ambele trepte de viteza. Precizez ca la punerea contactului, display-ul de la clima clipeste de 16 ori.

Modificat de aurelian_bln
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So crezi tu asta.

Foarte constructiv postul tau. Ar trebui sa dai detalii.

Copy-paste din manual :

EROARE SISTEM

Daca

in ultimul ciclu de functionare s-a intalnit o eroare de sistem, toate

segmentele dispay-ului LCD clipesc timp de 15 secunde la pornirea motorului ,

cu frecventa de 2Hz . Numarul maxim de erori pe care sistemul il poate memora o

data este de 50 de erori .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu despre ce masina vorbesti tu dar te asigur ca la passat b5.5 poti avea muuulte erori stocate pe climatronic fara sa clipeasca segmentele inclusiv motorase cu faulty.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


 

  DOCUMENTATIE
VOLKSWAGEN coduri Climatronic ( Generatia 1998 + )

Climatronic
Versiunile 5HB 008 139-XX


Daca treci prin Galati vezi la al meu, masina din semnatura.

Uneori se impiedica pe recirculare, dupa prima cheie afiseaza toate segmentele,,,
 

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Display-ul clipeste la orice eroare stocata nu doar la presiuine scazuta.

 

clipesc segmentele de pe display, cand sunt probleme pe sezorul de presiune - presiune prea mare, nu merge electroventilatorul, etc.... presiune scazuta, senzor defect, cablaj de la senzor cu probleme.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna. Si eu o problema cu clima.am avut ceva furtune spate de clima leam schimbat si dupa ce am imcarcat imstalatia merge tot ok doar ca mu porneste ventilatorul de la radiator.lam verificat si pe direct merge.care ar fi ptoblema oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

Intrebare. E logic ce face masinuta mea? Sa zicem ca o pornesc, raman pe loc si pornesc clima (pe rece)...se aude cum cupleaza si decupleaza compresorul la un interval de 8-10 secunde, fara sa ramana in functiune, asadar nu poate sa raceasca pe o zi torida. Daca plec cu masina de pe loc si merg putin timp, 1 minut sa zic....clima functioneaza fara nici o problema.

Dupa ce ma deplasez sa zic...1 minut si ma opresc...nu se mai intampla episodul cu cuplatul si decuplatul compresorului. Merge constant si ok.

Sa-i spun "Triunghiul bermudelor" Passat-ului? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

Buna ziua.

 

De curand tatal meu a achizitionat un PASSAT 1.6 benzina din 2001. Nu am fost cu el acolo cand l-am cumparat si nu a testat sa zic asa climatronic-ul. Cu prima ocazie, cand am ajuns acasa, am testat un pic climatronic-ul si am vazut ca la treapta maxima de ventilatie atat pe cald,cat si pe rece, baga foarte putin aer pe gurile de ventilatie(indiferent de zona in care ii dau sa bage). La o saptamana am avut ocazia sa merg cu un GOLF 1.9 TDi tot cu climatronic si ca si coparatie acesta baga acelasi volum de aer la a-3-a treapta de ventilatie.

 

Imi puteti spune ce pot face ca sa maresc acel volum? Mentionez ca nu stiu nimic de starea filtrelor-daca sunt curate sau nu...

 

Am tot citit pe forum si inca nu am gasit nimic legat de aceasta problema(sau poate nu am citit destul).

 

Astept un raspuns.

 

 

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al3xxRus 

Verifica termocupla

 

liviuplenicianu

Verifica electroventilatorul de la clima. Cand pornesti clima, deschizi capota si vezi daca se invarte, daca nu se invarte lovesti cu ceva in el si daca porneste inseamna ca are carbunii dusi si trebuie schimbat sau reconditionat.

 

john_doe200616

Dar zgomotul aerotermei este acelasi la cele 2 masini comparate? Daca zgomotul este acelasi, ca intensitate, atunci inseamna ca ai probleme cu clapetele de directionare a aerului in habitaclu. Daca zgomotul este mai redus in intensitate atunci e o problema la motorasul pentru ventilatie si trebuie verificat.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

Ca zgomot nu pot face comparatia deoarece prorpietarul golfului cu care am mers era baut si asculta muzica, nu l-am putut convinge sa de-a mai incet. Ca zogomot in passat se aude destul de tare ca merge clima dar la prizele de aer nu se simte. daca e pe prima treapta e insesizabil faptul ca baga ceva inauntru.

 

 De asemenea se aude cand schimba directia unde baga aerul dar rezultatul e acelasi: nu simt volumul de aer sa intre.

 

Si inca ceva:se aude,nu mai retin daca pe cald sau pe rece, un scartait cand e dat la maxim-cred ca totusi e atunci cand setez climatronic-ul sa bage cald la maxim atat ca temperatura cat si ca treapta de viteza.

 

Problema e aceeasi atat pe rece cat si pe cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica filtrul de polen si clapeta de recirculare/.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

@Al Bundy - multumesc de informatie. O sa fac asta imediat ce ajung acasa si o sa revin cu pareri. Acum alte 2 intrebari: filtrul de polen se gaseste cumva in torpedou? si clapeta de recirculare cum o verific? Dau o autoverificare a climatronic-ului din butoanele de pe acesta?

 

Multumesc


O intrebare pentru toata lumea: va ajuta niste manuale in limba engleza cu si despre toate modele de VW si Audi? Cred ca as putea aduce cateva manuale de specialitate si sa le incarc aici, numai sa imi spuneti unde si daca vrei sa le incarc.

 

Un singur impediment ar fi ca sunt toate in limba engleza/germana/spaniola. Dar cred ca sunt utille.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

@Al3xxRus

Am avut aceeasi problema ca si tine acum 3 saptamani. Am cumparat alt electroventilator pentru ca ala oricum era pe duca , dupa schimbare tot n-a mers. A trebuit sa ajung la o diagnoza de electrica sa descopere o siguranta arsa. Siguranta se afla intre axul de directie si panoul mic de sigurante de pe stanga, in rackul cu relee . E una mare de tot portocalie de 40.

Modificat de ionutcyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

@ionutcyd tu ai avut aceeasi problema ca si mine? mie imi baga aer in interior dar nu indeajuns-indiferent daca e rece sau e cald. Se rezolva totul cu o singura siguranta? E greu de demontat totul de acolo ca sa scot siguranta? Sau...?


@ionutcyd: am vazut abia acum ca nu te adresai mie. Scz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari!

 

Am m-am intors de la o operatiune de adaugat freon! 

 

Baiatul de la service mi-a spus ca desi era putin freon, nu asta era problema, caci mi-a aratat el ca sistemul de aer conditionat lucreaza la presiune f. crescuta (a urcat la 25 de bari) si ca cel mai probabil exista pilitura in sistem sau exista vreun blocaj etc. 

 

Mi-a recomandat o curatare a sistemului + a radiatorului de AC. 

 

Pe langa acestea, trebuie schimbat si electroventilatorul care merge din cand in cand.

 

....

 

Ce parere aveti? Pare in regula? Electroventilatorul oricum vroiam sa schimb dar nu stiu ce sa zic despre operatiunea de curatare. V-ati mai confruntat cu o rezolvare similara in care presiunea era ridicata?

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

@Planetara

 Ai avut dreptate. Cand pornesc masina, dau drumul la clima si lovesc putin in acel ventilator porneste. Am invartit putin de el si cand e motorul oprit si intr-adevar se misca putin greu. Nu foarte greu, dar nu cum ar trebui. Exista solutii ieftine de curatare? WD-40? 

 

 

Oricum merci de raspuns, ala e problema. Dar de ce dupa ce plec nu se mai opreste? Il ajuta aerul care intra in el sa plece de pe loc?

Modificat de liviuplenicianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata pornit se opreste doar atunci cand ,la o anumita viteza(de obicei mai mare de 40 km/h), exista un volum suficient de aer ca sa raceasca radiatorul. Deci la viteza >40 km/h nu mai ai nevoie de electroventilator ca sa iti mearga clima. Cu wd40 nu o sa rezolvi problema. Ori schimbi electroventilatorul ori il reconditionezi. Eu l-am reconditionat pe al meu si merge de un an fara probleme. Mai am niste carbuni daca te bagi sa ti-l faci singur, sau daca vrei sa il trimiti as putea sa ti-l fac.. Bafta.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616
@Planetara- in legatura cu problema de la passatul tatatului meu: cum verific daca sunt clapetele de vina sau ventilatorul? Miercuri merg acasa si as vrea sa ii fac o diagnoza la climatronic folosind tastele de pe el sa vad ce afiseaza. Si joi as vrea sa plec cu masina la un drum de 400 km. E vreo sansa ca dupa acest test sa nu mai bage deloc? Si o ultima intrebare: unde e filtrul de polen la passat? Ca eu am facut practica la toyota si ei il aveau undeva in bord,trebuia sa dau jos torpedoul. Acelasi lucru si la passat?

 

Si in legatura cu intrebarea cu zgomotul: se aude foarte tare in bord faptul ca ventilatorul functioneaza(e zgomotos), numai ca la fante nu se simte atat de mult.

 

Multumesc de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti face o diagnoza cu vag com-ul sau o autodiagnosticare a climei. Daca faci autodiagnosticare(econ+recirculare 2-3 secunde apasate simultan), derulezi lista de erori cu ajutorul tastei de culoare rosie (marire temperatura) si notezi fiecare cod care iti apare si le postezi aici. Daca intradevar sunt servomotorasele devina se pot reinvata cu vag-com-ul, daca nu merge nici asa trebuie intervenit asupra lor. Nu afecteaza cu nimic sa faci o diagnoza cu ajutorul comenzii climei. Filtrul de polen este in compartimentul bateriei, in fata pasagerului. Tragi de chederul ala pe toata lungimea si apoi tragi de plasticul ce acopera bateria si o sa il vezi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm intrebare. eroarea 318 apare si cand e presiune prea mare pe sistem? Sau vreun blocaj? Pentru ca mi-a aparut azi eroarea, dupa ce acum 5 zile am umplut sistemul cu freon... In ciuda erorii AC-ul merge f. bine. Mentionez ca NU functioneaza electroventilatorul dar nu cred ca poate el detecta asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!