Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

 Salut ! Sper sa nu fiu inafara discutiei insa am o nelamurire. Am un Passat 2001, 1.9 AVB si de ceva timp nu merge aerul. Adica ventilatia baga dar nu raceste. Initial am crezut ca trebuie freon insa o cunostinta s-a uitat mai atent si a vazut ca lipseste cureaua de la compresorul de AC si a verificat si tevile de la freon pe la aerisiri si a vazut ca am freon. Stie cineva daca se monteaza greu si ce denumire are acea curea ? Asta ca sa stiu ce comand la magazinul de piese auto si daca sa-mi bag nasul sa o montez singur. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te duci la ei cu talonul masinii,si sigur iti gasesc curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Edy dar stii cumva  se poate monta in fata blocului ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

Ms Edy dar stii cumva  se poate monta in fata blocului ? :D

Nu stiu cum aveti voi curaj sa umblati la chestii din astea....in fata blocului. Ma gandesc ca nu o fi cine stie ce inginerie...dar sun in stare sa pun nulul la faza :-)))) Cureaua aia e vreo 35 lei...cat crezi oare ca poate sa-ti ia un service ca sa ti-o monteze? :-) uneori e mai mare daraua decat ocaua (parerea mea).

 

- De cand am schimbat filtru uscator merge impecabil aerul...dar vroiam sa va intreb ceva. Cand sunt 36*C afara eu dau pe recirculare...pentru ca m-am gandit la urmatoarea chestie. Decat sa raceasca aerul de afara care are 36...nu mai bine il ia pe cel din habitaclu si il raceste? Mie mi se pare mai optim. Voi ce parere aveti? Plus...ca nu stiu pe unde il trage ca sa-l raceasca. E un mister total :-)

 

Si inca ceva...ca sa avem grija de clima...trebuie sa-i facem o chestie...curatare....sau nu stiu cum se cheama. Improspatare...mie mi se pare o vrajeala care sa-ti ia banii...dar cica e un aparat care se conecteaza la furtunasul de scurgere...curata pe acolo....si mai departe de atat..nu am inteles. Voi ce ziceti?

 

 

+ Eu nu stiu, dar intreb....stiti cumva cum functioneaza compresorul? Adica daca afara sunt 35, il pun pe 24...si cand ajunge la temperatura aceea o mentine mergand mai usor compresorul? Sau compresorul da la fel rece si doar se modifica turatia ventilatoarelor din masina? Cu alte cuvinte...e pe model inverter? Intreb ca sa stiu cum poate fi folosit cat mai economic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai dreptate liviu dar dupa cum ai spus  "mai mare daraua decat ocaua" dar daca ea se monteaza in 5 min ? si trebuie sa merg la service sa consum motorina si probabil sa stau si la rand nu e aceeasi treaba ? Oricum nu prea mi-am bagat nasul asa la motor de obicei dar eram pur si simplu curios nu mi se pare greu sa o montezi insa probabil are vreo rola de ghidaj pe care trebuie sa o strangi si spatiul nu e asa de vast incat sa poti umbla in voie decat daca scoti masca fata.

Modificat de reluus22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu passatu di '97cand pun contactu palpaie afisajul cam 20 de secunde si nu baga rece delic,si imi da codu 318 oare ce o fi?muktumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa freon?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu porneste compresoru cred ca din lipsa freon ii posibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am si eu o problema cu passatu di '97cand pun contactu palpaie afisajul cam 20 de secunde si nu baga rece delic,si imi da codu 318 oare ce o fi?muktumesc

 

318 = 00792 .... AC pressure switch - F129, care poate insemna

 

- de cele mai multe ori, lipsa freon

- switch presiune defect

- cablaj switch presiune cu probleme

- electroventilator defect

- probleme/blocaj pe sistemul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In nici un caz electroventilator defect nu stocheaza eroAre pe cel decpresiune. Poate doar sa creasca presiunea in 32 bari si sa decupleze compresorul. Dar lui nici macar nu ii porneste.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand a decuplat compresorul, ce eroare ii va aparea stocata pe clima ? ... cea  de presiune si o sa-i clipeasca segmentele de pe climatronic.... pe probate !

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa decupleze daca lui nu-i cupleaza. Nu baga deloc rece.

Sent from my  using Tapatalk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,

 

Saptamana trecuta nu mai imi afisa temp exterioara pt ca un binevoitor mi-a furat senzorul de temp (cel din fata radiatorului). La vreo 2 zile semnal acustic , iar pe display aparea "check cooling system" si apa a balbaiat intre 90-100 grade.

Am luat senzor nou, mufa din dezmembrari , indica fara prb .In schimb am obs cu ocazia asta ca nu mai cupleaza electroventilatorul de la AC(care era cam praf). Am luat alt electroventilator l-am montat dar la fel ....nu cupleaza. L-am probat pe cel vechi , merge si acela. Precizez cu nu stiu daca inainte de furtul senzorului mergea, desi nu cred  sa aibe vreo legatura.

Am pus VAG si mi-a dat eroare de clapeta de ventilatie (cred ca V70 era) si in istoric mai aparea o eroare de presiune scazuta la freon  care nu a mai aparut dupa ce a fost stearsa . In habitaclu baga aer rece  fara probleme desi ma feresc sa-l mai folosesc in oras . Am incercat sa pornesc electroventilatorul din Vag dar nu il vede . Siguranta din bord e  ok .

Daca stie cineva ce anume  transmite comanda catre electroventilator, banuiesc ca e vreun releu pe undeva

Passat 2003 AVF

 

Cu multumiri anticipate de la 38 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai releu plus puntea cu rezistente de pe lonjeronul stanga - cel de pe partea soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la un alt electrician care la telefon mi-a zis acelasi lucru. Cand am ajuns la el s-a uitat si nu le-a vazut. Se vad ceva relee sub bord intre panoul de sigurante si axul de directie. credeti ca ar putea fi pe acolo ??/

Mai am o cutie sub stergatorul de la sofer care are un calculator, un releu , o siguranta mica de 20 (cred si care e buna) si una mare alba de aprox 2/2 cm pe care nu pot sa o scot decat daca dou jos stergatorul si scot capacul complet

Modificat de ionutcyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acolo..... in rack-ul cu relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am si eu o problema cu climatronicul la un golf 4, 2001, 1.9 ALH: Nu porneste clima deloc. La tester nu-mi da nicio eroare. Am verificat alimentarea compresorului si nu ajunge curent. s-a mai intalnit careva cu aceasta problema? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pornesti clima trebuie sa se auda cum face click un releu de sub bord. Verifica acel releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aude nimic la actionare. In schimb am vazut ceva nou. Cand pun contactul imi clipeste ecranul de la clima de 16 ori. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare la clima tinand apasat simultan pe Econ+Recirculare pana ti se modifica afisajul, apoi cu tasta rosu deruleaza toate codurile de eroare pana iti apare 000 si apoi tine apasat pe econ pana iti aare 444. Noteaza toate codurile de eroare (ele sunt ceva de genu 318, 4f8 etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apas ECON+REC si imi apare pe ecran 444   00.  Apar pe rosu si nu se intampla nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.Am si eu o problema cu climatronicul banuiesc.Apas Rec + Econ si imi apare eroarea    4b6  02, o sterg cu econ si dupa un timp apare.Ce inseamna eroarea asta ca nu am gasit niciunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este eroarea 04B6 Semnal timp viata 0x25. 02 inseamna curtcircuit pe "-". Pune si tu un Vag-com si vezi ce eroare ai acolo. Bafta.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian , eu cred ca nu ai freon in instalatie si de aceea iti palpaie climatronicul , plus fara freon nu porneste nici ventilatorul de la clima.Ca o recomandare verifica cantitatea de freon din instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviuplenicianu

Este eroarea 04B6 Semnal timp viata 0x25. 02 inseamna curtcircuit pe "-". Pune si tu un Vag-com si vezi ce eroare ai acolo. Bafta.

Ne-am lamurit cu totii. Eu n-am inteles nimic decat pune VAG-ul... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!