Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Aceasi problema am avut-o si eu cand tot intrebam acum ceva posturi mai devreme daca si cum (defapt cand) se invarte al doilea ventilator. Ventilatorul de clima era blocat. M-am dus cu masina la un mare mester local de AC care m-a pus sa dau clima pe LOW pentru un test. M-a chemat in fata sa vad ventilatorul ca nu functiona. Atunci i-a tras cu minunea de surubelnita imensa pe care o avea in mana una in carcasa ventilatorului, moment in care mare minune, a pornit! A zis scurt: "pana nu inlocuiesti ventilatorul, nu am ce discuta cu tine" si a subliniat: "inlocuit, nu reparat". Am gasit unul la 400 ron cu tot cu montaj. Din cauza periilor blocate, ventilatorul nu mai se invartea deloc. Astfel AC racea doar la viteze mari (peste 80km/h) cand radiatorul reusea sa raceasca cat de cat freonul din instalatie. La semafor sau pe loc, nu mai racea deloc, asa cum au semnalat si altii in acest post. Acum ventilatorul ce AC (cel din dreapta) in mod normal trebuie sa functioneze imediat cum AC este pus pe valoare relativ mica (sa intre in sarcina) si se invarte pana cand cheia este in contact. Odata scoasa cheia din contact, ventilatorul se opreste (nu ca la alte masini care se mai invarte inca cateva zeci de secunde). Deci concluzia este: verificati starea ventilatorului AC, daca acesta mai porneste (atentie: invartitul e una, pornitul e alta) si mai ales cand anume, iar daca este necesar, inlocuiti-l. Sfat auxiliar: reparatia prin inlocuirea periilor este o adevarata carpeala, deoarece periile au un locas de plastic care daca au ajuns sa se blocheze vreodata, se deformeaza si o eventuala perie inlocuita, nu va functiona corect in acel ghidaj de plastic deformat din cauza caldurii. Cea mai buna solutie este inlocuirea ventilatorului cu totul.

bafta si numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit.........periile intra intr-un locas metalic care n-are cum sa se deformeze ,daca treaba e facuta ca la carte sigur va tine cel putin cat cel nou.Cel gasit de tine la 400 de lei banuiesc ca nu a fost nou sau??? Iar daca l-ai luat de la cineva care se ocupa cu asa ceva ai foarte mari sanse sa fi fost reconditionat cu 10 lei (atat m-a costat pe mine) mai departe tragi tu concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt Wolfu

Acest forum a fost creat exact din dorinta unor colegi de ai ajuta pe altii ca sa nu pateasca ce ai patit tu ;adica sa nu fie tepuiti si dezinformati de asa zisi mecanici.

Mult ajutor ofera celor priceputi si cu un dram de creier.Daca citeai si tu forumul stiai ca ce ti-a spus domnul mecanic e total fals.Periile se pot foarte usor inlocui.

Colegul de mai sus e bine informat.

Iti recomand sa schimbi mecanicul de urgenta ,alfel vei plati multi bani degeaba......

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wolfu,

Am patit si eu la fel. Electroventilatorul avea toate cele patru perii uzate la maxim (erau blocate de firele alimentarii si nu mai faceau contact cu colectorul rotorului.

Am demonat si inlocuit periile (vezi DYI sau posturile anterioare) nu este complicat insa trabuie sa ai rabdare si zona izolata (foarte multa mizerie). Periile le-am confectionat manual prin taierea in doua si pilirea la dimensiunile corecte a doi carbuni primiti gratis de la un mecanic auto Autobaza camioane.

Apoi am observat ca nu mai "baga" rece si am verificat firul de alimentare a bobinei ambreiajului compresorului. Nu am fost sigur si am mers la un mecanic (fara reclama) care a confirmat ca bobina este arsa si nu se cupleaza compresorul, deoarece am mers prea mult fara electroventilator (trebuie sa porneasca imediat dupa cuplarea Climatronic).

Din pacat mi-a cerut 1100 RON pentru o bobina si cautand pe la altii am gasit una recuperata. Am cerut ajutorul unui mecanic din Prelungirea Ghencea (trebuia sa demontez compresorul si implicit sa golesc instalatia de Freon). Toata operatia a durat 2 ore (maxim) si m-a costat, tine-te bine 220 RON (deci de 5 ori mai putin!!!).

Merge perfect si sper ca toti colegii Passat B5 cu CLIMATROINC sa nu ignore nefunctionarea Electroventilatorului (mecanicul spunea ca bobina s-a ars deoarece ambreiajul a functionat la caldura mare).

Am prezentat "aventurile" mele cu Clima in speranta ca ceilalti colegi vor fi mai atenti la verificarile periodice si la semnalmentele display-ului Climatronic (la mine a clipit avertizandu-ma despre defect, dar nu l-am bagat in seama!

Multumesc cu aceasta ocazie tuturor colegilor care m-au sfatuit bine sau au postat sfaturi practice. Despre ceilalti, numai de bine!

Hai Sante

AndreicaS

post-34794-0-35631000-1346164532_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am o problema cu climatronicul de pe masina mea . Il pornesc il dau pe manual si dau temperatura pe hi , motorul are 90 de grade dar in interior baga aer rece . Il opresc complet si dupa vreo 5 min se simte aer fierbinte venind prin grilele de aer , in timp climatronicul afiseaza off

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza sa vezi daca ai erori stocate pe climatronic ca asa din vb e cam greu sa ne dam seama ce are , putem doar presupune,in cazul tau presupun servomotorul care face schimbul de la cald la rece si invers sau chiar modulul de comanda cum a fost cazul meu ,daca ai citit mai sus topicul.Astea doar presupuneri,fara diagnoza nimic concret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha corect ai dreptate cum fac rost de codurile de eroare le postez . Chestia e k uneori merge chiar bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Am si eu o nelamurire.

In fata motorului am 2 ventilatoare,1 invartit non-stop prin curea si celalat din drepata este electroventilator.Am inteles de pe forum ca electroventilatorul trebuie sa porneasca in stationare cand climatronicu e pornit....dar..mie nu mi-a pornit nicodata acel ventilator.M-am gandit in prima faza ca acel electroventilator este numai pentru racirea antigelului....Cand stationez cu masina si afara este cald,cu valoarea de aer setata la in orice temp de la LO pana la 24 de grade,compresorul de clima se cupleaza si decupleaza la fiecare 2-3 minute....creste simtitor temperatura in masina....in mers compresorul ramane cuplat si climatronicu functioneaza perfect....care sa fie cauza>?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, verifica electroventilatorul - fa o proba pe direct. El trebuie sa porneasca dupa pornirea climei - plus ca el ajuta si la racirea motorului, cand trece de 92 de grade.

iti decupleaza compresorul -

1. din cauza electroventilatorului, care nu functioneaza - verifica

2. din cauza lipsei de freon - verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am achizitionat de curand un VW Passat Break an 2004 cu climatronic. Ideea este urmatoarea: Eu stau in Bucuresti, tipul de la care am cumparat-o in Oradea.

Mi-a zis ca el are copil de un an jumate, si tot de un an jumate si-a golit instalatia de aer conditionat pentru ca asa a recomandat pediatrul.

Nu stiu in ce masura e adevar sau nu...acum va dau detalii legate de partea tehnica a problemelor.

In Oradea i-am zis: mergem la un service, sa-i curete instalatia si sa o umple cu lichid de racire...sa ma asigur ca instalatia functioneaza. Zis si facut...am mers la un service (primul pe care l-am intalnit).

Acolo...ii povestesc (eu) mecanicului toata tarasenia...si mi-a zis ca din cauza nefolosirii aerului conditionat (pe rece) exista riscul ca niste garnituri (cred ca 4 a zis la numar...care costa 7 lei bucata) sa se fi uzat. I-am zis: "nu aveti asemenea garnituri?"...mi-a raspuns ca "nu".

E..asta e. ma grabeam. i-a curatat instalatia si i-a bagat lichid din acela. I-a pus si termometru...totul era perfect, dadea 14.5 *C

Vreau sa va zic ca instalatia a functionat perfect tot drumul...aerul era directionat pe unde vroiam...se auzea in bord cum cupleaza si decupleaza diferite chestii cand dadeam aerul sa bata doar la picioare..sau doar in parbriz.

Totul a fost ok cam 5 zile. Dupa vreo 5 zile a inceput sa dea aer rece din ce in ce mai putin...turatia ventilatoarelor (sau ventilatorului...ca nu stiu cate sunt) erau in regula....insa aerul se simtea din ce in ce mai slab rece.

Intr-un final nu a mai dat deloc rece....iar dupa ce nu a mai dat rece...nici nu se mai auzea cum cupleaza instalatia de aer...si cum implicit consuma mai mult combustibil instant.

Vreau sa va intreb...in cazul in care intr-adevar garniturile alea erau de vina...si instalatia si-a pierdut agentul de racire...compresorul sa fi sesizat asta si sa nu mai porneasca? (ma gandesc...logic asa ar trebui sa se intample)

N-am mai avut bani sa merg sa-i fac o diagnoza..ca tot a mai trecut o luna si a venit frigul. Apropo!...pe caldura merge fara nici o problema!

Sper sa fi fost cat mai exact in detalii si sa nu va stresez prea mult :-). merci.

(sunt nou in zona)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Umple din nou instalatia si baga solutie care se vede la ultraviolete, Asa vezi pe unde scapa.

DAr eu unul nu cred povestea cu pediatra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, in primavara asa voi face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu lasa pana atunci instalatia fara presiune. Se pot distruge si alte componente de pe acolo, inclisiv filtrul dehidrator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am auzit-o si pe asta...Pediatru sa-ti suna sa golesti instalatia de freon...Tare pentru cine poate sa creada asa ceva...

Avea pe clima buton OFF....Era suficient sa opreasca clima.

Oare ce mai inventeaza unii sa poata sa-si vanda rablele?E clar ca instalatia pierdea freon si inainte de vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am am schimbat distributia, toate bune si frumoase pana am testat climatronicul, 4b6 000 eroare, am inteles ca e un senzor sub far-ul dreapta, farul a fost dat jos. cum il depistez si eu mai usor ??? e cumva cel care trece pe galeria de la egr??

Modificat de allyn87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai senzor de clima sub farul dreapta. la diagnoza vCDS ce zice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic. la testare climatronic prin apasare simultana recilculare+econ apare. si eu un zgomot ciudat sub torpedou. am verificat clapa de sub filtru de polen si de recilculare din interior si fucntioneaza. asta se intampla de azi dupa schimbare de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare cu VCDS-ul sa vedem daca apare ceva.

Dupa codul postat de tine, nu apare nimic.

Zgomot - probabil un servomotor buclucas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul apare pe display climatronic prin autotestul lui

Modificat de allyn87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica partea electrica a contactului.

Daca e ok, trebuie verificat cablajul dintre modulul climatronicului si cluster - ceasuri.

Daca e ok si asta, nu-ti ramane decat modul comanda climatronic sau cluster - cu defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

climatronicul functioneaza acum, doar se aude un bazait sub torpedou, i-am facut o verificare ca am auzit bazaitul, nu ca mi-ar face probleme ceva. am tinut apasat pe econ+recilculare si am pus contactul, si-a facut testul si la sfarsit 4b6 00, nu am gasit mai nimic despre eroarea asta. si o alta problema ar fiii, raman fara curent in baterie si sunt nevoit sa cer ajutor de la alta masina, sa aiba vreo legatura???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare ta este Signal for Duration of Ignition Off Time - 01206

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

04B6 Standing Time Signal 0x25 0538 CAN-Bus si ce trebuie sa fac???

Modificat de allyn87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!