Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Eu am scos crezand ca sunt periile dar cand l-am desfacut erau cam 75% in stare de functionare cu toate ca at cand puneam pe direct nu functiona. Dupa o curatare completa cu jet de aer(0 gramada de mizerie de la perii am scos) curatat bucsa colectoare pe care calcau periile a pornit fara sa-i mai fac ceva. Am glisat si lagarul unde se invarte axul elicei l-am montat inapoi si merge ca nou si in ziua de azi. Curata tot acolo si daca periile sunt bune fa un test pe direct dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Periile sunt uzate toate 4 si era si multa mizerie p-acolo,am curatat totul,am cumparat niste perii de dacie din care ies 2 fire din fiecare si am sa le sectionez pe la jumatate iar ca dimensiuni sunt aproximativ identice ca cele originale.Revin sambata cu rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicat erau cele de aro/savem facute la urziceni. Is un pic mai scumpi dar merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am ales pe cele de dacie ca dupa sectionare sunt 95% ca cele originale,deci mai putina munca ,daca se vor dovedi ineficiente am sa iau de aro sau saviem, dar aseara la ora 7 n-am mai gasit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata,l-am reconditionat,acum merge ventilatorul ori de cate ori pornesc clima,dar tot nu baga rece,luni am sa merg sa vad cum stau cu freonul.Dupa scanare modulului de clima am eroarea asta care nu o pot sterge:

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

VCID: 285BFC93E033

1 Fault Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-00 - Faulty

de unde sa incep.Mai mentionez ca la selectarea aerului catre picioare acesta merge la parbriz si la picoare nu sufla nimic,dar daca selectez aerul catre parbriz merge la parbriz,sa fie oare unitatea de comanda de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ai motorasul care de cald/rece, de asta nu baga rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Pentru ca efectiv imi este lene sa mai citesc toate cele 63 de pagini, va rog sa ma milostiviti de un Papa Willy (Pasat) cu Climatronic si sa ma ajutati cu un sfat:

1. Clime merge slab in circulatie (are 750 ml de Freon)

2. La opririle din intersectii nu mai raceste si vine caldura

3. Care este ventilatorul pentru Clima, cel din stanga cum privim din fata spre sofer?

Se par ca este un defect electric, care este nr. sigurantei de 40 mA de sub bordul VW Passat?

Merci anticipat.

Hai Sante!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Pentru ca efectiv nu esti mai deosebit decat ceilalti user si nu vei primi tratament preferential pune mana si citeste paginile caci te asigur ca vei gasi rezolvarile la problemele tale. Si te rog sa lasi si limbajul acesta "kinky" de ultima generatie caci aici nu suntem piata.

Respecta si vei fi respectat,te asigur.

Spor la citit si sper sa-ti rezolvi problemele cu clima.

Sent from my E15i using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy, motorasul ala unde e localizat,sub bord pe undeva,e greu accesibil, se poate repara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa incerci repararea lui - eu am salvat mai multe, de la deces.... acum, trebuie intai desfacut si vazut care e problema lui.

Motorasul e sub bord - destul de urat sa umblii la el - daca nu vrei sa dai jos bordul, dai jos torpedoul, consola centrala si plasticul de sub coloana volan - si te chinui sa-l desfaci asa.... iti trebuie torx il L - te ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

terminatoru, lucrezi foarte bine cu fixa de 5.5 sau cu tubulara de 5.5. V68-ul este pe centru, se lucreaza dinspre dreapta, dai jos torpedoul si cu fixa de 5.5 demontezi. Nu lucrati cu torx, o sa va chinuiti mult mai mult.

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tubulara.... cine s-a chinuit, deja cunoaste.... :lol:

torpedoul si consola centrala - partea cu schimbatorul de viteze - si e mai facil asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns baieti,ar mai fi un mic detaliu masina mea are volan pe dreapta :icon_cheesygrin: dar cred ca tot acolo e .Si cum il recunosc oare acest motoras,am inteles ca e in cutia de degivrare, daca bine am inteles.Azi am bagat freon,mai aveam doar 100 de grame din 6-700 cat trebuie sa fie.Care ar fi defectele comune la el, sa vad daca mai pot sa-l repar sau nu.

Gata am gasit ce si cum in aria DIY de la Passat b5.5.Ma apuc de treaba.

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e pe invers, la tine.... tot acolo, dar in oglinda... adica, torpedoul pe stanga masinii. Nu e in nicio cutie.... e pe carcasa climei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,deci prin stanga merg la el,acuma citesc acel DIY sa ma edific,problema e ca nu mai sunt pozele si nush cum sa identific care e motorasul respctiv V68,avand in vedere ca celelalte merg ma gandesc ca s-o fi blocat cumva acea clapeta care comuta intre rece si cald.Mai scrie ca tre sa scot casetofonul si consola centrala,oare fara sa le scot pe astea nu pot?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea... si oricum, asta e cea mai usoara solutie.... altfel, jos bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata!!! M-am apucat si am dat jos torpedoul si m-am uitat eu p-acolo, am pornit clima si am vazut ca misca p-acolo un motoras,e destu de munca, dar mi-am zis ia sa merg eu pana la un dezmembrari la un prieten si sa-l rog sa-mi imprumute o unitate de comanda de la el sa vad tot asa face,zis si facut, am probat alta unitate si surpriza, a inceput sa bage rece, am apasat toate butoanele si merge aerul peste tot.Pe langa eroarea cu V68 la modulul meu de comanda cand apasam butonul care directioneaza aerul la picioare acesta mergea la parbriz,si nu baga rece,in rest toate comenzile functioneaza.Am montat unitatea mea de comanda la loc si aceeasi problema cu directionarea aerului la picioare dar acum baga rece si restul comenzilor functioneaza.Intrebarea mea e daca se poate repara cumva aceea unitate de comanda sau tre sa o schimb?

P.S. Asa ca atentie la aceasta eroare cu V68, poate e de vina unitatea de comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o problema,deci am reusit sa fac sa mearga aerul rece dar acum nu merge aerul cald,sper totusi sa nu fie acele motorase de vina ca sunt greu accesibile.Cand am probat cealalta unitate de comanda am facut toate testele , mai putin sa trec de la cald la rece si invers,dar dupa simptome tind sa cred ca ea este de vina,zilele astea am s-o mai probez odata dar pana atunci ma bucur de clima pe canicula asta. :RO flag: Am sa revin cu rezultatul final.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantat sunt motoarele de vina. Unitatile de clima se duc una la un milion dar motoarele sunt boala lor. Eu mi-am schimbat cele trei motoare din dreapta fara sa desfac nici macar consola de la schimbator, nu a fost deloc usor, cel mai greu a fost la cel cu tija albastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le poti schimba - cu chin, dar de ce sa procedezi asa, cand poti sa desfaci frumusel ce iti sta in cale si ai mai mult loc de manevra - pt 10 minute de munca in plus sa ma chinui ore ?

servomotoarele la B5 - in majoritatea cazurilor, se pot repara - nu necesita inlocuire - doar cand se rup ceva componente, trebuie altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc desi nu ai raspuns la intrebarile mele.

Restul remarcilor iti apartin si te caraterizeaza, la cei 27 de ai ar trebui sa ai un pic de respect si sa nu-ti exprimi parerile personale pe un forum tehnic.

Sau poate doar atata poti.

Hai Sante!

Raspunsul este doar pentru LAURENTIU UTIU.

Celorlalti le multumesc pentru sfaturi, au fost foarte utile si au confirmat experienta si competenta tuturor colegilor de forum.

Nici macar 50% dintre mecanici nu au reusit sa se ridice la nivelul vostru si m-au plimbat de la alfa la omega cu parerile lor.

Da, s-a dovedit ca al 2-lea ventilator nu pornea datorita uzurii periilor si la opririle din oras Climatronicul nu mai racea.

Inca o data multumesc,

Hai Sante!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Hai Sante! desi nu stiu ce inseamna asta.Poate in vreo mahala inseamna ceva......

Desi nu vad sa-ti fi raspuns cineva sau sa-ti fi dat sfaturi....Mersi pentru aprecieri.

Daca mai ai ceva de obiectat legat de sfaturile mele te rog sa mi le adresezi pe privat, sau contacteaza un moderator sa i-a masurile necesare. Aici nu suntem obligati sa raspundem nimanui, mai ales unui "lenes" ca tine care efectiv nu are chef de citit.

Sfatul meu a fost unul prietenos.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai dat nici un sfat tehnic.

Ai incalcat cele mai elementare norme de bun simt si ai atacat un coleg cu invective care nu-si au locul in acest forum select.

Sa stii ca m-am adresat admin sa vad cine are dreptate.

Pacat ca nu itelegi nimic din ce te inconjoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, imi pare asa de rau ca viata e atat de scurta, dar noi - oamenii, tot gasmi timp sa ne intepam unii pe altii, sa ne facem viata mai complicata - asa ca va rog, Andrei si Laurentiu - decenta si colegialitate -

Andrei, Laurentiu stie - fiind mai vechi pe forum - ca raspunsurile au fost deja date - daca le tot postam, umplem forumul aiurea, plus ca necesita timp - deci , cauta - chiar daca uneori necesita ceva timp, dar astfel, ne ajuti si pe noi, ajuti si pe altii.

Sperand ca remarca mea nu a fost perceputa negativ, incerc sa-ti raspund la intrebarile tale

Salut,

Pentru ca efectiv imi este lene sa mai citesc toate cele 63 de pagini, va rog sa ma milostiviti de un Papa Willy (Pasat) cu Climatronic si sa ma ajutati cu un sfat:

1. Clime merge slab in circulatie (are 750 ml de Freon)

2. La opririle din intersectii nu mai raceste si vine caldura

3. Care este ventilatorul pentru Clima, cel din stanga cum privim din fata spre sofer?

Se par ca este un defect electric, care este nr. sigurantei de 40 mA de sub bordul VW Passat?

Merci anticipat.

Hai Sante!

La Passat = ventilatorul electric e pt clima (are si rol la racirea motorului, in anumite conditii) - adica cel mic, cum te uiti la motor, pe partea pasagerului.

Electric - nu are ce defect sa fie, atata timp cat in mers - la turatie mai mare - el baga aer rece..... sau mai rece.

Dupa ce zici tu, ai cele mai mari sanse sa fie de la compresor - daca masina are climatronic, acest aspect se verifica la o diagnoza - se verifica presiunea pe care o face compresorul, pozitia servomotoarelor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci rezolvarea finala la problemele descrise in postul cu nr#1139 s-a concretizat prin reparatie electroventilator clima(inlocuit periile),incarcare instalatie cu freon(mai erau doar 100 g) si eroarea cu acel motoras V68 s-a reparat prin inlocuirea modulului de clima care se pare ca e defect(softul din el) si nu mai comanda servomotoarele corect,singura defectiune observabila era ca la directionarea aerului catre picioare acesta mergea la parbriz si nu permitea schimbarea temperaturii de catre V68 desi pe display se modificau gradele.Multumesc celor care m-au ajutat cu indicatii. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!