Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Salut Florin,

sunt cu totul de acord la postul: 1119 cu punctul 3 ca intr-adevar, odata oprit motorul, pompa de apa nu se mai invarte si intr-adevar, s-ar raci doar apa din radiator si cam atat...

Eu ma refeream aceasta abordare vis-a-vis de alte masini (chiar si la Matiz) care dupa ce scoti cheia din contact, ventilatorul mai se invarte (electric) cateva zeci de secune.

O explicatie pe care am auzit-o de la cineva, ar fi cum ca la B5 apa de racire este presurizata si racirea motorului se face direrit fata de sa zicem dacia veche (care nu era presurizat). Prin urmare, ar fi normal sa nu necesite racire ulterioara (invartirea ventilatorului pe electric) deoarece radiatorul este foarte eficient, apa fiind presurizata se raceste mult mai bine (rapid) si practic nu are nevoie de racire ulterioara.

discutia s-a incheiat cam asa: "daca nu se invarte nimic dupa (oprirea motorului) e ok asa, inseamna ca functioneaza in parametri. Daca ar fi fost altfel, atunci poti sa incepi sa-ti faci griji"

numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la dacie instalatia e presurizata. Exista masini care au si pompa de recirculare electrica. Si apa sub presiune fierbe la o temperatura mai mare, nu ca se raceste mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pot sa prelungesc cu un alt furtun acea scurgere a apei de la condensul de la clima? Pana azi am crezut ca mi se aude planetara ca pocneste dar dupa ce am schimbat ambele planetare si am mers cu clima a inceput sa mi se aude din nou acel sunet dubios.M-am uitat sub masina unde se scurge condensul si am vazut ca era ud, semn ca functioneaza scurgerea dar ideea e ca acea apa curge pe atriculatiile masinii: brat, bucsa, etc tin sa cred ca de asta pocneste undeva o bucsa e imbatranita si o data ce intra apa se aude acea pocnitura. Sa mergi cu masina scoasa din viteza si sa se auda pocnind nu cred ca are vr-o leg cu planetara nici cu caseta de directie pt ca acest zgomot incepe dupa ce merge clima cel putin 30 min si incepe sa curga condensul. A mai patit cineva ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura trosnitul cu nici un condens care curge pe vreo busa de cauciuc. Cauzele pot fi multe, dar in nici un caz nu cred ca este cea precizata de tine. Poate sa fie o problema cu compresorul de clima, cu ceva prin bord (clapete sau altceva, nu stiu exact), un dinte rupt in cutia de viteza, un rulment cu problema, roti nestranse, tampoane motor, cutie sau cadru fata uzate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi cele precizate de tine s-ar auzi tot timpul si tin sa precizez ca numai dupa ce incepe sa curga condensul face acest zgomot si spre exemplu maine din cand iau masina si merg cu ea chiar si 2-3 zile non-stop nu se aude acel zgomot. Daca ar fi compresorul/ventilatorul sau altceva legat de clima se aude si in stationare. Am sa incerc maine sa lungesc acel furtun sa nu se mai prelinga condensul si daca problema persista o sa merg cu ea in service pe elevator la control.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zipp, ceva de genu patesc si eu. La mine cand pornesc A/C-ul incepe sascartaie ceva cand iau de volan dreapta. E un scartait provenit de la vreo bucsa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine nu e vb de bucsa - ci rola intinzatoare sau fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude chiar de sub volan un scartait de cauciuc. Nu e de la role.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi testat masina fara clima nici un zgomot dupa care am pornit clima si iar a inceput distractia. M-am dat jos si am apasat de masina in dreapta fata de mai multe ori si se aude acel zgomot ca si cum ar freca fier pe fier(gen cap de planetara bulita dar ceva mai finut la zgomot). Maine am sa apas din nou sa vad daca se mai aude zgomotul. Si ca sa fiu si ON TOPIC : se poate prelungi cumva acel furtun de la clima?

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar sa faci altul - exista firme care pot executa asa ceva - furtun, sertizare, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am si eu o problema. Am cumparat un Passat 1.9 TDI 1999. Problema este ca ventilatorul suplimentar de racire a radiatorului trebuie pus direct la bornele bateriei cand vreau sa deschid aerul conditionat. Stie careva unde trebuie legat? Din cate stiu eu trebuie un releu pe undeva dar cel dinaintea mea... Am fost la un electrician si mi-a spus ca mi-l baga la un buton din bord dar tot el spunea ca se poate topi butonul daca il tin prea mult! Ajutati-ma va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se leaga printr-o rezistenta aflata sub lonjeronul din stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai un capac din plastic langa bidonul cu ulei pt servo. Ridica capacul si ai sa gasesti cateva mufe. Da drumu la clima si cu un aparat de masura controleaza mufele care sunt libere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La scanarea modulului de clima am urmatoarele erori:

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

VCID: 285BFC93E033

3 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

37-00 - Faulty

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-00 - Faulty

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

Clima porneste dar nu baga rece deloc,nici ventilatorul din fata nu merge si nici in mers nu baga rece ci tot cald,posibil sa nu am freon in instalatie?Pot verifica cu VCDS-ul daca am freon in instalatie?M-am gandit sa-i fac un Basic Settings,oare reusesc sa repar ceva asa?De unde sa incep verificarile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce masina ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vw Passat an 2003 motor AWX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti vedea presiunea cu vcds. In schimb trebuie sa faci ca ventilatorul electric sa functioneze.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un Basic Settings si mi-au mai ramas aceste 2 erori dupa stergere:

Address 08: Auto HVAC Labels: 3Bx-907-044.lbl

Part No: 3B1 907 044 J

Component: CLIMATRONIC B5GP 0006

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

VCID: 285BFC93E033

2 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

37-00 - Faulty

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-00 - Faulty

Acum urmeaza sa merg sa verific cum stau cu freonul din instalatie si apoi mai vedem, am sa incerc sa iau si ventilatorul la verificat,sa-l leg pe direct sa vad daca merge,pot sa-l demontez fara sa iau bara si radiatoarele jos, nuh?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai un singur surubel care-l tine pe pozitie. Il scoti, rotesti cateva grade de ventilator si iese. Dupa care trebuie sa-i desfaci firul, din tragher.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au aparut urmatoarele erori pe climatronic- 25b, 4F7, 4F8, 4FA, 538, 513, 53d, 318. Am dat stergere și au ramas 25b(footwell/defrost flap servomotor), 538(can bus) si 318(ac pressure swich). Am dat din nou si ramane doar 538. Dupa o ora, fac iar diagnoza climatronic si apar din nou toate 3. Pe tester am 25b si 538. Am fost la 2 service-uri si n-am rezolvat nimic. Cand trec din ECON in clima nu se intampla absolut nimic. Desi imi arata ca nu mai sunt in modul ECON, compresorul nu porneste si baga doar aer cald.. Mentionez ca am verificat freonul si este, carbunii la ventilator sunt schimbati. A mai postat un coleg cu 538 dar nici un raspuns concret. Am gasit mereu sprijin pe forum si de fiecare data problemele au fost rezolvate cu minim de investitii si ma rog din tot sufletul ca nici acum sa nu fie ceva foarte grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si posteaz aerorile dupa cum apar pe VCDS. Verifica daca pe senzorul de presiune ai alimentare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta intre VCDS si testerul de la service? Te intreb pt ca nu stiu exact ce e. Cum pot verifica daca pe senzorul de presiune am alimentare? Nu vreau sa ma duc inapoi la service ca sa dea ăia din umeri iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU sunt diferente de afisare a erorilor, ci de HW si SW.

FA o diagnoza si vezi in blocurile de masura care eswte starea de shut off a compresorului, ce cifra este afisata acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnii electricieni de la service-uri sunt prin concediu, d-aia n-am rezolvat nimic azi. Pâna una alta, am citit mai in urma ca e posibil sa fie si de la sonda aia localizata sub farul din dreapta al masinii, cam intre radiator si far. Am zis sa ma dus sa-i scot mufa si s-o dau cu spray de contacte poate poate.Cat despre diagnoza, evit sa ma duc cu masina din servis in servis. Astept cateva zile pana se intoarce un baiat care, se zice, ca are cat de cat habar. Multumesc frumos Al Bundy, prompt ca intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce in service? Nu e nici un user de pe forum care sa faca diagnoze in Galati ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!