Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Ventilatorul electric de pe radiator functioneaza ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Din cate vad eu, da. Functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cris - incarca cu freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil asta voi face. Stiti cumva cat dureaza operatia aste de incarcare cu freon si @ la ce pret? Ca sunt cam strans in ceea ce priveste timpul.

Va multumesc de ajutorul de pana acuma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte putin.... 20-30 minute, cu testul de vacuum.

Pret - intre 100 si 150 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Am vorbit cu un mecanic la telfon si zice ca nu prea are legatura. O sa o duc la el sambata sa vad ce zice. O sa va tin la curent pentru ca cei care se mai confrunta cu asa ceva sa stie ce e de facut.

Totusi daca mai aveti sugestii, idei de la ce poate fi va rog sa postati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tremuratul la relanti - nu prea are treaba cu AC-ul, decat daca sunt probleme pe sistemul de actionare a compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intradevar. Insa e foarte ciudat. Cand pun pe Off climatronicul, se opreste din tremurat cateva secunde (5-6) dupa care iar tremura. Daca ma "joc" cu A/C-ul mai ia pauze de cateva secunde, daca il pun pe Econ de ex. De aceea am impresia ca de aici ar porni tot tremuratul la relanti plus ca nu prea da aer rece la relanti decat daca ma aflu in mers. De la ambreiaj nu poate fi, ca nu de mult a fost schimbat tot kitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu deschide un nou topic aiurea indraznesc sa intreb aici:

Pe caldurile astea, e normal ca atunci cand opresti motorul, sa nu se mai auda nimic sub capota?

Adica dupa ce am oprit din cheie, nu se invarte ventilatorul (ca la alte masini) inca 1-2 minute (sau cat o fi)

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la termocupla ? Aia porneste cand e incins motorul doar...eu asa stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, termocupla deschide fluxul de apa calda din circuitul mic in circuitul mare.

Eu ma refer strict la invartirea ventilatoarelor

mentionez ca in timp ce e motorul pornit (si clima) se invart amandoua (deci amandoua ventilatoarele functioneaza corect, nu se pune problema de carbuni sau alte defecte)

Eu intreb daca dupa oprirea motorului nu cumva ar trebui sa se mai invarta macar unul din ventilatoare inca 1-2 minute (ca la alte tipuri de masini)

cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se mai invarte(aude) nimic, dupa ce opresc motorul...decat in cazul in care motorul a fost solicitat, gen: urcari multe, masina incarcata, canicula afara...dupa care ajung la destinatie, opresc motorul, iar timp de 1-2-3min intra in functiune termocupla pentru a raci motorul. Eu asa stiu, posibil sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti mai, daca ar sti masinile voastre ca nu stiti nimic despre ele nici nu v-ar lasa sa le mai porniti. Lasati-le asa ca merg foarte bine chiar si pe caldurile astea.

CrisBoy la valorile injectoarelor te-ai uitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pavy pentru aprecieri, insa eu credeam ca exact acesta este rostul forumului, cei ce stiu, sa impartaseasca celor care vor sa invete. Cei ca tine care fac doar mistouri ieftine, ar fi bine sa-si faca un forum separat sa se mistocareasca intre ei. Ca sa continui postul in mod normal si civilizat, asa cum ar trebui s-o faca si altii (aviz pavy) si care nu prea ii rabda maselele de caldura probabil si se varsa cu ineptii care nu-si au locul, nu am ajuns sa incing motorul niciodata in asa hal probabil. Eu ma refeream la un mers normal prin oras de jumatate de ora/ o ora in care mai mult ca sigur temperatura motorului a ajuns la nominal. Dupa un astfel de traseu porneste sau nu ventilatorul dupa oprirea motorului? Mai exact ventilatorul continua sa se invarta?

cu respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

NU trebuie sa porneasca. Ai oprit motorul, s-au oprit si ventilatoarele de tot. Cand ai pornit clima atunci ele vor pleca sau nu (ventilatoarele) in functie de temperatura.

Cel mare merge non-stop la pornirea motorului. Cel mic (de la clima) merge pe treapta 1 cand ai pornit clima. Daca e nevoie (afara foarte cald si clima e pe AC ) atunci va porni si treapta a 2-a a ventilatorului mic (il cupleaza termocupla).

Ordinea e asa: motor pornit : pleaca ventilatorul mare(neconditionat)

clima pornita :pleaca ventilatorul mic treapta 1

clima pornita+AC +caldura mare afara: pleaca si treapta a 2-a a ventilatorului mic.

Motor oprit: liniste si pace pana la repornire.

Bineinteles ca ordinea asta difera de la masina la masina (benzina sau motorina)

Dar @Wolfu : la tine e asa cum ti-am scris mai sus.

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pavy draga, intradevar, nu stiu prea multe de mecanica, nu ma feresc sa recunosc asta, dar acesta a fost scopul pentru care mi-am facut cont acum 4 ani cand mi-am luat masina, de a afla cat mai multe despre ea....in fine, sa trecem peste. Nu am verificat valorile injectoarelor, insa se pare ca "Al Bundy" are dreptate. Dupa un drum de aproape 100 km pe caldura f mare, ventilatorul de la radiator nu a pornit, iar din cate stiu eu acesta ar trebuii sa intre in functiune odata cu incalzirea mai tare a motorului (va rog sa ma corectati daca nu e asa), ba din contra, cred ca atunci cand acesta ar trebuii sa porneasca, incepe tremuratul motorului. Asa ca, daca stiti ceva despre acest ventilator, daca se poate repara, sau trebuie inlocuit, sunteti bineveniti cu orice sfat/parere

Va multumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cazut sa ma iei cu draga mai ales ca tie ti-am adresat doar o singura intrebare foarte simpla.

Ai spus in postul 1108 ca tremuratul persista si dupa oprirea climatronicului de asta eu personal cred ca este o problema la motor. Un diesel de 131 cp are un cuplu prea mare ca sa fie impiedicat de pornirea unui ventilator sau de cuplarea compresorului si sa inceapa a tremura. Cat despre pornirea ventilatorului termocupla cupleaza pe la 96-98 de grade si cea mai buna testare se face in stationare cand nu ai flux de aer din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parearea mea e ca mesajul tau anterior este o jignire la adresa tuturor utilizatorilor care au probleme cu masina si au curajul de a intreaba despre aceste probleme pe forum.

Iti multumesc de raspuns si de sfatul tau, este posibil si ca acesta sa fie o alta cauza, probleme la motor. Pe vineri sau sambata voi ajunge la un service unde ii voi pune sa verifice tot, de la a la z, incepand de la freon si pana la parametrii injectoarelor.

Va multumesc de sfaturi si ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog, nu va tensionati, ca si asa viata e scurta.....

1. La Passat B5 - ventilator mare - invarte tot timpul, dar cupleaza doar cand se incalzeste motorul - cu ajutorul vascocuplajului

2. cel mic - prima treapa - ajuta la racirea motorului, a doua treapa - porneste cand deschizi clima/AC-ul, in functie de presiunea din sistem.

3. se opresc cand iei contactul - imi pare ok asa, ca oricum nu ar ajuta decat la racirea lichidului din radiator - motorul fiind oprit, pompa de apa nu mai plimba lichidul

4. La mine, la B6, mai merg ceva timp dupa ce opresti contactul - nu cred ca ajuta la nimic,decat sa-ti consume bateria.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru probleme cu climatizare va racomand www.12roti.ro. Eu am un Passat din 99 si am avut radiatoru condensator fisurat (nu stiu cum). Am comandat de pe site-u asta fiindca au si service clima auto in Oradea (eu stau in Alesd care ii 40km de oradea deci nu o fost o problema sa duc masina pana acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la masina , am fost si am incarcat cu freon si ulei azi clima , la relaniu imi face probleme , porneste 4 5 secunde compresorul , apoi se opreste .

Ventilatorul porneste , la drum baga aer rece si nu se mai opreste compresorul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu clima la masina din semnatura. Dupa ce am observat ca mi se aburesc geamurile am scos filtrul de polen si am verificat clapeta de recirculare. Am observat ca aceasta se deschide doar cand am modul ECON activat. In rest se inchide. E normal asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nup... testeaza si la temperaturi diferite.... si nu pe Auto sau Econ, ci pe AC.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Tocmai ce m-am intors din service....pe jos ce-i drept :icon_cheesygrin: intradevar tremuratul vine din cauza ca 1 injector nu merge la parametrii normali. Deocamdata am lasat masina sa vedem daca se poate curata/rapara sau trebuie inlocuit :sly:. Cat despre ventilatorul de care vorbeam, acesta cica ar trebuii sa porneasca si daca aerul conditionat este in functiune (ceea ce nu se intampla) de aceea am aer rece doar in miscare, cand nu este nevoie de ventilator. Cam atata despre problemele semnalate, sper sa le fie de ajutor si altora care se vor confruta cu aceste probleme. Va multumesc de ajutor si sfaturi!

Drumuri bune sa aveti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e problema de contact - se intaresc si se curata contacte. Daca problema persista, se schimba cablajul.

Daca problema e pe injector.... reparat - doar pe la Bosch si costa 800 lei.... la banii astia, cumperi 2 seturi SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!